soho 77
Fra : Nikolas

Dato : 13-08-01 22:15

Vi er nogle stykker der skal lave et netværk, der er koblet op med en SOHO
77 ruter og en Switch.
Er der nogen der ved hvad det koster at have disse 2 enheder kørende om
måneden når de er tændt i døgndrift ?

Mvh Nikolas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-08-01 23:05

On Mon, 13 Aug 2001 23:14:48 +0200, "Nikolas" <basta@image.dk>
wrote:

> [...]
> 77 ruter og en Switch.
> Er der nogen der ved hvad det koster at have disse 2 enheder kørende om

En lille router bruger i størrelsesordnen 15-20 W, og en lille
switch ca. det samme, så lad os sige 35 W for dem begge. På en
måned bruger de altså (35 W * 30 døgn * 24 timer) ca. 25 kWh til
ca. 1,4 kr/kWh.

Gæt på ca. 35 kr/måned.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Nikolas

Dato : 14-08-01 07:33

Er det konstant den køre 15-20 W, det lyder som noget der regnes ind i
budgettet.

Nikolas

> [...]
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel

Fra : Paw P Larsen

Dato : 14-08-01 15:20

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
> switch ca. det samme, så lad os sige 35 W for dem begge. På en
> måned bruger de altså (35 W * 30 døgn * 24 timer) ca. 25 kWh til

Ref
http://www.cisco.com/warp/public/cc/pd/rt/70/prodlit/soh77_ds.htm
så bruger den mellem 6 og 23 W. Min D-Link DES-1005D
har et max. på 10 W. Og jeg betaler 1.59 kr/kWh (2200
Kbh N).

Men det ender nok med, at tallet er nogenlunde rigtigt
alligevel. Måske endda højere per måned...

--
Paw P Larsen | pl @ wer.dk | <http://plawer.dk/>