250W eller 300W ... gør det en forskel ?!?~
Fra : Janus Nielsen

Dato : 13-08-01 22:27

Hejsa

Jeg har en:

ASUS A7V KT130 motherboard
AMD 1000 MHz
Super køler til CPU
60GB IBM ATA/100 harddisk
20 GB IBM ATA/66 harddisk
GeForce 64 MB grafikkort m/TV-out
LITE-ON CD-brænder
1 SONY Diskettedrev
SoundBlaster 1024 Live!
TITAN Køler-kort (blæser luft ud bagfra i kabinettet)

Men det hele er sat i et AOpen HX45A kabinet
http://www.aopen.com/products/housing/hx45a.htm kabinet med 250W.
Er det på tide at skifte tower eller er det ligemeget ??

Der er mange der snakker om 300W ... er det ikke godt nok med 250W ???

Og hvis det er nødvendigt at skife kabinet, er et Codegen Maxitower til
599,- fra www.datatel.dk så okay?!?

Mvh Janus "spørge-jørgen" Nielsen

Fra : Preben Christensen

Dato : 12-08-01 22:54

Hej
Du skal skifte til et andet kabinet for det første får du en bedre køling
for det andet bruger du meget strøm med det grafikkort
Hilsen Preben

Fra : Anders Hansen

Dato : 14-08-01 05:48

Jeg kører en opsætning der minder meget om din, og den kører fint med 250W.
Ang. Codegen kabinettet, så kan jeg varmt anbefale at du holder fingrene fra
det. Jeg har haft et og fortrød dagen efter at jeg havde købt det. Den
strømforsyning der fulgte med larmede ad h.. til.
Chieftec har nogle rimelige billige kabinetter der også er pæne at se på:)

MVH/Anders

Fra : Janus Nielsen

Dato : 14-08-01 09:06

JA, men iflg. www.edbpriser.dk er alle Chieftec's kun med 250W ... og så er
vi jo lige langt!

Hvad er der galt med Codegen's 7000-serie?

Mvh Janus

Fra : Peter Siu Hung Cheng

Dato : 15-08-01 11:57

Undskyld, men jeg sidder selv med et Codegen, der ikke larmer ad h til.
Chieftec er faktisk ikke så billigt igen, da det koster 973,- for et
hightower, hvor det oven i købet kun er en 250W strømforsyning ifølge
edbpriser. Til den pris vil jeg langt hellere købe mig et Aopen til
sammepris også et hightower med 300W.

Peter

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-08-01 12:26

"Peter Siu Hung Cheng" <cheng@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> hightower, hvor det oven i købet kun er en 250W strømforsyning ifølge
> edbpriser. Til den pris vil jeg langt hellere købe mig et Aopen til

Edbpriser viser alså ikke hele markedet. Jeg har lige hjulpet en kammerat
med at købe en computer og her faldt valget bl.a. på et Chieftec 340W til
845,-
http://midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=TX-103

- Lars

(...og nej. Jeg har ikke økonomiske interesser i det firma)

Fra : Janus Nielsen

Dato : 14-08-01 23:30

Hvad så med Maxi-Tower i 7000-serien fra Codegen fra Datatel til bare 599,--
!!!!
http://www.datatel.dk/data/data.htm#kabinetter

Kender nogen den ?!??!

Janus

Fra : Bent Pedersen

Dato : 17-08-01 10:03

Hej Peter,

>Undskyld, men jeg sidder selv med et Codegen, der ikke larmer ad h til.

Hvilke model?

/Bent

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-08-01 13:31

Min brors Codegen kabinet larmer slet ikke, jeg var
meget imponeret. Jeg sidder selv med et AOpen med
lownoise psu.
Jeg kan varmt anbefale Codegen, min bror købte sit hos
Com Electronics for 476,50kr. i april.
Jeg mener det er model 6009, det er et med klap foran,
så man kun kan se floppy og et enkelt cd-drev.

Mvh.
Mikael

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 14-08-01 07:57

Der er overhovedet ingen grund til at opgraderingere din PSU, hvis systemet
kører stabilt. En højkvalitets PSU på 250W kan være langt bedre end en 300W
af lav kvalitet. Jeg har selv haft rigtigt gode erfaringer med AOpen.

Fra : Jacob Olsen

Dato : 14-08-01 13:10

Jeg har samme problem som dig.... jeg leder også efter et kabinet med 300W
Jeg har altid været glad for Aopen, men de laver sgu ikke så mange 300W
kabinetter
hvis det skal være MIDI størrelse.. Der er 2 ting at gøre..
Beholde dit nuværende kabinet. Og køb en 300W strøforsyning. Desværre koster
den alene næsten det samme som et nyt kabinet. Ellers gør som jeg.

Jeg købte en Aopen Miditower, ATX HQ45-P4, blå /300W P4 Power Supply, den
koster
omkring 750,- Den har jeg tænkt mig at bruge til en AMD 1.4 Ghz processer.
Husk dog at der
skal være kabinet køling, da cpuén ellers bliver alt for varmt.. man kan
typisk komme 10 grader
ned ved en kabinet køling...

mvh Jacob

Fra : Lars Smith Larsen

Dato : 14-08-01 23:08

Hvori består kabinetkøling? Er det noget der kan indbygges i alle kabinetter
(eller skal kabinettet købes med kabinetkøling?)
Anyone? - Gør mig klog

--
Lars

Fra : Jacob Olsen

Dato : 15-08-01 14:50

Det er noget man selv køber ved siden af.. koster typisk 130 kr.. Det
optimale er, at købe een der blæser luft ind, og en anden der blæser luft
ud.....

Fra : Bent Pedersen

Dato : 17-08-01 10:25

Hej,

>Hvori består kabinetkøling? Er det noget der kan indbygges i alle kabinetter
>(eller skal kabinettet købes med kabinetkøling?)
>Anyone? - Gør mig klog

Det kan gøres på flere måder. Nogle kabinetter bliver solgt med en blæset
påmonteret på bagsiden som suger varm luft ud, andre har tilmed en blæser foran
som suger kold luft ind. Hvis kabinettet ikke har disse blæsere kan du selv købe
en eller flere løse blæsere og montere dem. Det er rimelig let at gøre, bare du
sikre dig at kabinettet har "huller" der hvor du vil montere blæsere.

Hvis du f.eks. ser på http://www.codegengroup.com/product-int-601a.html så kan
du se at der er gjort plads til en blæser på bagsiden (ca. midtpå), og der er
også plads til en blæser foran (forneden).

/Bent