upload - PHP3 vs PHP4
Fra : Ronni - The Real one~

Dato : 13-08-01 21:03

Hejsa NG

Jeg har tidligere spurgt hvorfor jeg ikke kunne få et upload script til at
virke, men
fik desværre intet brugbart svar

Nu har jeg imidlertid fundet et andet script fra zend.com
<http://www.zend.com/codex.php?id=16&single=1>

Jeg har ikke ændret i scriptet blot lagt filen op med det navn som der står
i action, men jeg får bare fejlen File Upload Failed med røde bogstaver.

Nu stod der jo så noget med php.ini i selve scriptet og jeg tænkte at det
kunne
måske kunne have noget med det at gøre ?
Hvilke parameter er der i php.ini som kan have med upload at gøre og hvordan
ændres disse vha .htacces ?

Jeg tjekkede også lige PHP versionen på serveren og det viste sig at den var
fra
før mennesket gik på to ben, og pillede næste - PHP 3.0.18

Kan dette evt have noget at gøre med at jeg får fejl i scriptet ?
Nu kender jeg ikke så meget til PHP 3 men har hørt at forskellen frem til
PHP 4
skulle være stor ?

Håber der er nogle som at der kan hjælpe :)

Med venlig hilsen
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Bee

Dato : 13-08-01 21:26

Hej Ronni

I php.ini er der en parameter for, hvor store de filer man uploader må
være - på min WINNT som kører en lokal server ser det sådan her ud:

;;;;;;;;;;;;;;;;
; File Uploads ;
;;;;;;;;;;;;;;;;
file_uploads = On
upload_tmp_dir = I:\PHP\uploadtemp
upload_max_filesize = 2M

Man kan kun rette i php.ini, hvis man har direkte adgang til filen på
serveren.

Hvor store er dine filer?

Bee

Fra : Ronni - The Real one~

Dato : 14-08-01 00:13

Jeg har forsøgt med en .txt fil på 3 bytes.
Fik stadig fejlen - men kan det være slået helt fra ? Det kan det vel hvis
dern står upload_max_filesize = 0M ?

BTW jeg kan ikke se mit eget første indlæg ?

/Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Bee

Dato : 14-08-01 11:15

Tja, det kan vel godt være slået fra.

Du kan evt. lave et phpinfo.php dokument som ser sådan her ud

<head>
<title>PHP info</title>
</head>

<?PHP

phpinfo();

?>

Uploade det til din server via FTP, og hente det ind i din browser via
url'en

ex. http://www.dinsite.dk/phpinfo.dk

Så får du en masse oplysninger om serveren

Fra : Ronni - The Real one~

Dato : 14-08-01 12:54

Hej igen

Det har jeg gjort! Også derfra jeg ved at det er PHP3 der køre på serveren.

Ved Max_filesize står der 2097152 - hvilket jeg går ud fra er lidt over 2 mb
?

Men kan det have noget at sige at serveren køre PHP3 og ikke PHP4 ?

Fra : Michael Jensen

Dato : 14-08-01 15:02

"Ronni - The Real one " <ronni1@ofir.dk> wrote in message
> [...]
mb
> ?
>
> Men kan det have noget at sige at serveren køre PHP3 og ikke PHP4 ?

Jeg havde også tildligere problemer med det hos en udbyder, men det viste
sig at det pr. default var slået fra på deres webhoteller. Det var dog ikke
noget problem at få det slået til, og det var også beskrevet på deres FAQ
sider. Måske kan du finde lidt om det på din udbyders sider eller bare
spørge dem?

I phpinfo() er der også en værdi der hedder file_uploads og ved mig er den =
1 i Local value. Jeg lagde ikke lige mærke til hvad den var før, da jeg
heller ikke kunne uploade men det kunne godt tyde på at det er den du skal
kigge lidt på.

--
Med venlig Hilsen Michael

Fra : Ronni - The Real one~

Dato : 14-08-01 15:57

Hej Michael

Den parameter du henviser til findes åbenbart ikke i PHP3 ?
Jeg kan i hvert fald ikke finde den under phpinfo()

Jeg prøvede imidlertid en upload class, ligeledes fra zend.com
Den gav følgende :
Warning: Unable to open './phpnYK305' for reading: No such file or directory
in /usr/local/www/domain.dk/blah etc etc....

Og længere nede står følgende :upload tmp file: /var/tmp/phpnYK305

Jeg fandt en der hed : upload_tmp_dir : med værdien 'none' i phpinfo()
Kan det ganske enkelt være at der ikke er noget temp dir den kan lægge filen
i ?

/Ronni

Fra : Bee

Dato : 14-08-01 20:47

> [...]
>

> Jeg fandt en der hed : upload_tmp_dir : med værdien 'none' i phpinfo()
> Kan det ganske enkelt være at der ikke er noget temp dir den kan lægge

Det lyder meget sandsynligt - jeg havde på et tidspunkt et forkert reference
til et temp dir, som ikke var oprettet på serveren, det resulterede i en
masse fejl.

Bee