problemer med prompt()
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 13-08-01 20:43

Jeg har et link, hvorpå jeg har en onclick-event. Men den virker ikke helt,
som jeg gerne vil have den til. Jeg vil gerne kunne checke, om der står
noget i feltet - inden der dirigeres videre.

Min kode er:

(intAge.length = 0) return false; else location.href = 'submitAge.asp?
intAge='+intAge;">Your age</a>

Jeg vil gerne sikre mig, at der er tastet noget ind i feltet inden der
redirectes videre (derfor intAge.Length =0) men det virker ikke. Jeg kan
stadig godt klikke "OK" uden at indtaste noget - og så sender den mig
alligevel videre.

Allerhelst ville jeg gerne kunne lave det, så OK-knappen var inaktiv indtil
der var tastet noget ind i feltet.

Hvad gør jeg galt ?

--
.... der søger lejlighed fremleje/leje i Københavnsområdet. Max. kr. 3500 om
måneden alt inklusive.

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Rune Glerup

Dato : 13-08-01 21:51

spam@stocholm.dk skrev:

[snip]
> Hvad gør jeg galt ?

Du må huske, at når du siger (intAge.length = 0) er det et udsagn frem
for en test. Du sætter altså intAge.length til nul og det returnerer
sand. Hvis du vil undersøge det, skal du bruge (intAge.length == 0).

Hilsen.

Rune :o]

--
Raymond14 [1] handler om DHTML; hvordan man laver det, og hvorfor det er
noget skidt. Så er der også lidt om software til Windows samt andre