Harddisk siger mærkelig lyd???
Fra : InKoGnItO

Dato : 13-08-01 18:41

Hej NG!
har lige et spørgsmål: har følgende harddisk: Maxtor 15,3 gb 7.200 rpm, 2 mb
cache, ide100 - den er lidt under 1 år gammel.

Nogle gange når jeg starter pc'en op, kan den finde på at sige en høj
mærkelig lyd og den klikker altid underligt under boot når der kommer strøm
på den. Når den har sagt den høje lyd, vil den ikke altid boote.

Den høje lyd er kun periodisk, men ellers fungerer den OK. Bortset fra at
jeg ikke vil anbefale Maxtor.

Så kommer spørgsmålet - Er der nogen der har samme erfaringer og kan man
gøre noget så længe den ikke er gået "rigtig" i stykker???

Plz. hjælp

Henrik

Fra : Wizeguy

Dato : 14-08-01 10:34

Prøv at køre overfladescanning (via Scandisk) på disken. Det kunne lyde som
om, der er ødelagte sektorer på disken. Jeg havde et ligendende problem for
nyligt med en IBM 75GXP. Er der ødelagt sektorer, kan du få disken byttet,
hvis der stadig er granti på.

--
Best regards,
Anders Albrechtsen, AKA Wizeguy