Harddisk porb.
Fra : Jan.Bagge

Dato : 13-08-01 18:27

Hejza

Jeg "min far" har lige købt en harddisk "seagate" 40gb .. hmm... lige som
det står p.t kan vi ikke få den til at fungere !!

Jeg har prøvet alle bus metoder .. men inge virker !!!

Kun når jeg sætter den til for sig selv !!

Nogle hjælp ?

P.s. mangle i/du nogle oplysninger så sig til .... jeg er altid åben for
noget hjælp!

Hilsen Jan.Bagge & Poul

Fra : Druid

Dato : 13-08-01 18:51

Hvis du/I benytter ATA/66 (100) kabler så sørg for de er rigtigt monteret.
Dvs. at masteren skal være sidste enhed på kablet.

Held og lykke.

Fra : Jan.Bagge

Dato : 13-08-01 19:03

oky.... prøver der ... andre forslag ?

Fra : Freaken

Dato : 13-08-01 19:15

Kom med lidt flere oplysninger...
Skal den være master eller slave (jumpere)
Hvordan har du monteret den (sidder sammen med ???)

Freaken

Fra : Jan.Bagge

Dato : 13-08-01 19:40

Har fådet det til at funger nu men...... brænderen er ikke på bios og i
windows !!!

Primær master : Cd-rom drev
Primær slave : brænder
Sec. master : harddisk 1
Sec. slav : Harddisk 2

Fra : Jan.Bagge

Dato : 13-08-01 20:24

Kan det værer windows der er gådet i "stykker" ?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-08-01 13:43

> Primær master : Cd-rom drev
> Primær slave : brænder
> Sec. master : harddisk 1
> Sec. slav : Harddisk 2

Hvad med at bytte lidt rundt her:

Primær master : harddisk 1
Primær slave : Cd-rom drev
Sec. master : Harddisk 2
Sec. slav : brænder

Mvh.
Mikael

Fra : Freaken

Dato : 14-08-01 15:42

Endnu bedre (da de fleste brændere skal køre som master:)
Primær Master: H-disk (der bootes fra)
Primær Slave: cd-rom
Sekundær Marster: Brænder
Sekundær Slave: H-disk (nr 2)