Linux, en cisco667 og seriel-porten
Fra : Svenne Krap

Dato : 07-01-01 19:58

Hey gutter ...

Hvordan kan man arbejde med sin Cisco gennem serielporten (management
consolen på routeren). I windows bruger man et terminalproggy (fx.
hyperterminal).

Routeren forventer 8,N,1 og 38600 baud uden flowcontrol.

Den er sluttet til com1 eller skulle jeg sige /dev/cua0 ?

På forhånd mange tak

Svenne
--
Mail usenet@krap.dk - svenne@krap.dk - PGP key id : 0xDF484022
ICQ: 5434480 - http://www.krap.dk - http://www.krap.net

Fra : Kent Friis

Dato : 07-01-01 22:36

Den Sun, 07 Jan 2001 19:58:29 +0100 skrev Svenne Krap:
>Hey gutter ...
>
>Hvordan kan man arbejde med sin Cisco gennem serielporten (management
>consolen på routeren). I windows bruger man et terminalproggy (fx.
>hyperterminal).

minicom

>Routeren forventer 8,N,1 og 38600 baud uden flowcontrol.

Det vælger du bare i menuen i minicom.

>Den er sluttet til com1 eller skulle jeg sige /dev/cua0 ?

Kun hvis du har en meget gammel kerne (1.x eller 2.0) - fra 2.2 bruger
man kun /dev/ttyS0.

Mvh
Kent
--
Motion: andet ord for "ondt i fødderne".