Opgradering
Fra : Kent Johansen

Dato : 11-08-01 15:15

Hej

Jeg går med tanker om at opgradere mit system, men jeg vil gerne have jeres
kommentar og råd.

Min nuværende konfiguration:

Abit BE6 bundkort
P3 500 mhz processor
256 MB PC133 ram
Matrox G400 graffikkort
Creative live value lydkort
IBM 60GXP 60GB harddisk
Aopen HQ08 kabinet

Jeg har tænkt på følgende opgradering:

Asus A7V266 ATX bundkort
Athlon Thunderbird 1400MHz
256mb kingston PC2100 ram

På edbpriser.dk kan det erhverves for kr. ca. kr. 4.000.

Er der nogle der har erfaringer med denne konfiguration, og om jeg kan
genbruge øvrige dele (graffikkort, lydkort, harddisk, kabinet). Maskinen
skal hovedsagligt bruges til spil. Vil jeg f.eks. kunne mærke forskel hvis
jeg skiftede mit graffikkort med et GForce 2. Eller har i andre forslag.

Med venlig hilsen

Kent Johansen

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 11-08-01 20:36

> Jeg har tænkt på følgende opgradering:
>
> Asus A7V266 ATX bundkort
> Athlon Thunderbird 1400MHz
> 256mb kingston PC2100 ram

Det lyder som en rigtig fornuftig løsning. Du bør dog overveje et A7M266 i
stedet, som er udstyret med AMDs 760 chipset, som efter sigende skulle være
lidt hurtigere og lidt mere stabilt end KT266 chipsættet, som er det, der
sidder op A7V266.

> [...]
> jeg skiftede mit graffikkort med et GForce 2. Eller har i andre forslag.

Du vil kunne genbruge det hele, dog ikke RAMen ;) Et GeForce2 vil give en
mærkbar hastighedsforøgelse. Det sparker en del røv i forhold til et G400.
Hvis du har råd til sådan en fætter også, vil det klart give dig den bedste
løsning. Jeg har selv en Tb1400, som kører med et GeForce1DDR. Det giver
masser af ydelse - jeg kan ikke bede og mere (eller det vil sige, det kan
jeg, men jeg har ikke rigtigt brug for det) :)