Maller på 1½ til 2,25 cm!!!!!!!
Fra : Woody

Dato : 13-08-01 17:10

   Jeg er lige kommet hjem fra ferie i Frankrig og der så jeg
noget der fik mig til at spærre øjnene op!!!

På en campingplads så jeg en masse hollændere med mange lange stænger
udenfor telte og campingvogne. Min naturlige nysgerrighed fik mig til
at spørge hvad de fiskede efter her i en mindre biflod/kanal til
Rhone/Soane floden.

Den flinke hollænder sagde catfish, på hollandsk noget der lød lige
som Meervrau, Havfrue???. Nåh, catfish har jeg da også fanget så da
jeg spurgte om han fik nogen - og han svarede: 2 stk, en på 185cm og
en på 2,20 meter, så troede jeg (selvfølgelig) at han var fuld af
løgn, (jeg er en meget skeptisk person).

Men nej nej, han kom sgu' med en brochure fra et engelsk firma der har
deres reklamer liggende på campingpladsens kontor, derfor kan jeg
sende adresser og mjasser af billeder hvor han og andre står med
kolonorme grimme catfisk, længere end dem selv!!!

Jeg har taget brochuren med hjem i det tilfælde der er nogen der vil
ha' et tryk af dem, den er på 4 A4 sider,jeg har en scanner men tror
at de bliver helvedes store at sende, jeg er nemlig ikke for spids til
at bruge mit udstyr til billed tranport (?).

Ham hollænderen var for øvrigt flink til at vise mig sit grej, han
havde en jolle med motor og ekkolod, han forklarede at de gik ud i
nogen huller hvor man havde suget sand op, der var 8 -10 meter dybt.
Han kastede anker og gjorde stængerne klar med suicide krog og en hel
ål til madding. Krogstørrelsen var ca 8 til 10 cm og så et godt
stålforfang, medens linen så vidt jeg så blot var pomkring 0.50 eller
sådan noget. Derpå brugte han en besynderlig lille s-formet trædims
til at slå på vandet med. Den var knap ½ meter lang og med en plade på
5x5 cm i enden, og den frembragte i følge ham en lyd der tiltrak
fiskene.

Hov, jeg ser lige nu på brochuren at de hedder: Silure Meerval,
Waller-Siluro og Som-Wels Catfish, sprogene må I sgu' selv sortere.

Han fisker i Ebro floden i Spanien i April måned hjvert år for de
samme fisk, men de er størst på denne campingplads. Det må være rart
at ha' råd til den slags!

Som sagt, I kan få adresse og billeder etc.

mvh Woody

Fra : Woody

Dato : 14-08-01 06:37

On Mon, 13 Aug 2001 18:10:01 +0200, Woody <jensgibe@email.dk> wrote:

> [...]
>at ha' råd til den slags!
>
>Som sagt, I kan få adresse og billeder etc.

PS.

Undskyld den lille fejl i overskriften!!

Campingpladsen hedder:

Camping "Les Peupliers"
au Port De Fleurville
01190 Pont de Vaux
France
Tel/Fax 03 85 30 33 65

Ejerinden er hollandsk og taler tysk og engelsk.

På Hovedvejen mellem Lyon og Dijon, N6, ikke motorvejen, er det ca.13
km nord for Macon,. Ved en lille by FLEURVILLE kører man østpå over
broen Pont De Vaux ind på vejen D 993 A så kan man ikke undgå at se
campingpladsen.

Jeg prøver at starte min scanner men får en fejlmelding om at jeg
mangler fil der hedder MFC250.DLL

mvh Woody