ny hdd
Fra : SoulMate

Dato : 07-01-01 15:39

jeg har lige installeret suse 7.0, og har nu opdaget, at den kun har
taget den ene af mine to hdd'er med...
- hvordan får jeg den anden med også ?

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 07-01-01 15:43

"SoulMate" <soulmate@vvvDOTsubnet.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har lige installeret suse 7.0, og har nu opdaget, at den kun har
> taget den ene af mine to hdd'er med...
> - hvordan får jeg den anden med også ?

Hej,

Mon ikke du kan bruge fdisk eller et andet værktøj til at partionere
"/dev/hdb"

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : SoulMate

Dato : 07-01-01 15:58

"Tonni Aagesen" <delphin@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> "SoulMate" <soulmate@vvvDOTsubnet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej,
>
> Mon ikke du kan bruge fdisk eller et andet værktøj til at partionere
> "/dev/hdb"

okay, den er der, fdisk kan finde den, den hedder hdc
- men hvordan får jeg den mountet ? - da jeg havde RH6.0 hed den
/home2 og det vil jeg da gerne ha den til igen!

Fra : Frederik Dannemare

Dato : 07-01-01 16:18

> okay, den er der, fdisk kan finde den, den hedder hdc
> - men hvordan får jeg den mountet ? - da jeg havde RH6.0 hed
den
> /home2 og det vil jeg da gerne ha den til igen!

prøv at kigge i 'man mount' og 'man fstab'.

--
Frederik Dannemare, Linux-World Danmark, www.linux-world.dk
System Engineer, TDC Internet, New Business Development

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 07-01-01 16:07

In <Qt%56.8833$%c2.354208@news010.worldonline.dk> "SoulMate" <soulmate@vvvDOTsubnet.dk> writes:

>okay, den er der, fdisk kan finde den, den hedder hdc
> - men hvordan får jeg den mountet ? - da jeg havde RH6.0 hed den
>/home2 og det vil jeg da gerne ha den til igen!

man fstab

Indsaet linien:
/dev/hdcX /home2 ext2 auto,exec,umask=0 0 0
I din /etc/fstab hvor X er lig partitions-nummeret.

Det er et ret basalt spoergsmaal, saa jeg vil opfordre dig til at
faa laest http://www.sslug.dk/linuxbog/

/Martin