Piskefløde til katten
Fra : Henrik Vejhe

Dato : 13-08-01 14:16

Hej...

Er jeg virkelig den eneste der er forarget over at karolines nye
flødeprodukt bliver serveret for katten, i reklamen på TV for deres
nye produkt???

MvH
Henrik

Fra : Grit Wessel

Dato : 13-08-01 14:37

> Er jeg virkelig den eneste der er forarget over at karolines nye
> flødeprodukt bliver serveret for katten, i reklamen på TV for deres
> nye produkt???

Hej Henrik

Jeg har ikke lige set den reklame, så jeg ved ikke hvad præcis det er ved
den, der gør dig forarget?
Men hvis det kun er fordi de giver en kat fløde, så er der vel ikke noget
galt i det? Katte kan godt tåle fløde, det er mælk, de ikke kan tåle.
Selvfølgelig skal de ikke leve af fløde, det er alt for fedt! men som en
lækkerbidsken en sjælden gang imellem, kan det da ikke skade?

Gider du uddybe nærmere hvad det er, der forarger dig (der er sikkert andre
end mig, der ikke får set alle reklamerne )

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : klaus

Dato : 13-08-01 14:48

Ja der står i min kattebog at man roligt kan give sine kattekillinger fløde,
så hvad er det du er forarget over????

Hilsen Pia

Fra : Birgitte

Dato : 13-08-01 16:30

Men piskefløde er for fed, de fleste katte får tynd mave af det.
Vil man give sin kat fløde skal det være 9% eller 13% fløde " kaffefløde"
Jeg giver iblandt mine diegivende hunkatte 13% fløde blandet med lidt vand,
det lapper de i sig og får ingen maveproblemer.
Jeg forstår heller ikke helt reklamens betydning....
Mange miauuer fra Birgitte
www.truetrust.dk

---

Fra : Tommy Fer

Dato : 14-08-01 07:43

"Birgitte" <nospamtruetrust@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vil man give sin kat fløde skal det være 9% eller 13% fløde " kaffefløde"
> Jeg giver iblandt mine diegivende hunkatte 13% fløde blandet med lidt

hmm, den fløde der er tale om er vist også en "light" fløde (hvis man kan
kalde det det *g* )

mvh Tommy Fer

Fra : Helle Andersen

Dato : 13-08-01 22:19

"Henrik Vejhe" <velkommen@paradis.dk> skrev i en meddelelse news:Xns90FC9AB54DC2Bvelkommenparadisdk@193.88.15.201...
> Hej...
>
> Er jeg virkelig den eneste der er forarget over at karolines nye
> flødeprodukt bliver serveret for katten, i reklamen på TV for deres
> nye produkt???

Hej Henrik

Personligt må jeg sige, at jeg er mere forarget
over reklamer fra f.eks. Whiskas og Pussi, der
udråber deres junkfood til at være ligefrem sundt.
--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 13-08-01 22:35

Hej Henrik

Nej du er ikke den eneste.
Er også dybt forarget over at de giver katten piskefløde.

Til dem som ikke har set den reklame: så er det en voksen kat, som får
piskefløde. Og det er ikke bare en lille slat, der bliver nærmest hældt en ½
liter fløde op i en skål til katten
Nåja ok det er jo ikke sikkert at katten får lov at drikke det hele, men
alligevel.........

Hilsen
Joan

Fra : Henrik Vejhe

Dato : 14-08-01 09:16

"Joan Frederiksen" <joan.frederiksen@mail.tele.dk> wrote in

> [...]
> bliver nærmest hældt en ½ liter fløde op i en skål til katten
> Nåja ok det er jo ikke sikkert at katten får lov at drikke

Nu kan mitprogram ikke svare på mails fra mig selv, så det går ud
over dig joan.

Min dyrlæge, sige at Alle mælkeprodukter, pånær kaffefløde med vand,
ikke er tilrådeligt, derfor min forragelse, der er tale om et nyt
flødeprodukt, med 27% fedt, kald det lidht om I vil...

Som Joan skriver, bliver der hældt en _HEL_ skålfund op, og det
fremgår ikke af reklamen at katten bliver stoppet, eller ikke lever
af fløden, der er ikke en skålfuld almindelig mad i baggrunden,
eller for den sags skyld en skål vand....

Reklamer er et udsnit af virkeligheden (eller skal foregive at være
sådan) og hvis en reklameanalytiker gik i gang med at analysere
reklamen, som vi gjorde dengang i skolen, så lever katten faktisk af
denne fløde, og ifølge billederne lever den fint af det.

Jeg er ikke ude på at starte en diskution om mad, ej heller den
indflydelse på dyrest eks. kondition, for der er vi nok alle enige
alligevel..

MvH
Henrik

Fra : Birgitte

Dato : 14-08-01 13:22

Hej Henrik
Jeg kan kun holde med dig, min dyrlæge siger det samme. Som før skrevet, gør
jeg opmærksom på, at jeg ikke forstår hensigten med katten i reklamen.
Mange miauuer fra Birgitte
DK. True Trust
www.truetrust.dk
sten@truetrust.dk

---

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-08-01 18:32

Hensigten med katten er da, at dyr sælger godt. Desuden reklameres der for
en ny piskefløde og ikke for kattemad. Som jeg har forstået reklamen, siger
den at ALLE kan lide den nye fløde selv katte.

For øvrigt har mine katte aldrig haft problemer med hverken piskefløde eller
flødeskum. (nej det er ikke hverdagskost)

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats