Sygefravær er ofte pjæk for højsatus-ansat~
Fra : Bo Warming

Dato : 28-10-11 01:28

Fra Livets Krigsskole. Hvad der ikke dræber mig, gør mig stærkere
Nietzsche

Det opfindelige kriger-ordsprog fra Rom lød, at når sårene læges, øget
modet

Men Nietzsche synes ikke han ville være kedelig. Han ville skrive
dynamitsprog, så han satte det på spidsen;:

At alt der ikke nedbryder, det styrker

Men sandheden om pjækkesyg er ofte at dem der er respekterede, kan
tillade sig at tage mange sygedage - og det er jo ikke fair, så hurra
for at DF har fået kommunerne til en kampagne

   Indbildte smerter gør ikke mindre ondt, fordi de er indbildte.
Heinrich Heine

Denne digter var vildt populær hos topnazier selvom hanvar jøde

Nedenstående brite elskede jøder, Stalin, Mao, Gandhi og blev 100 år
gammel og mente at folk ville alle få supersundhed hvis de som han
nægtede at blive syge!

   If you be sick, your own thoughts make you sick. Ben Jonson

Shaw skrev et beundrende skuespil om nedenstående tysker, som han
lærte meget af - men deres lande var i krig

Tilfredshed beskytter én mod forkølelse. Er en kvinde, som ved, at hun
er velklædt, nogensinde blevet forkølet? Nietzsche
"
   All sorts of bodily diseases are produced by half-used minds.
George Bernard Shaw

   Interiorzation: we finally takes sides against ourselves,
become sick and punish ourselves. . Nietzsche

I stedet for bonus til raske, sku man hellere betale løn kun pr
fremmødt time - eller akkordløn

Nietzsche havde mange sygedage men aldrig med skattebetaling

Da det var ved at være slut for mig, derved at det var ved at være
slut med mig, blev jeg eftertænksom over denne mit livs bundufornuft -
"idealismen". Først sygdommen bragte mig til fornuft.    Nietszche

Følgende samtidige russer var i arbejdslejr i Sibirien og nød ofte sin
sygdom

I raske mennnesker aner ikke, hvilken salighed epileptikeren
gennembæves et sekund før anfaldet. Dostojeski   1821-81

There is nothing the body suffers, that the soul may not profit by.
Meredith (1828-1909)English Novelist and Poet

Læger skaber hypokondri når de udtænker vildt urealistiske
sygdomsbeskrivelser og ikke adlyder patienten mht hvad er godt og
skidt

"I almindelighed antager man, at et menneske, når han ikke selv siger,
at han er syg, ER RASK, endsige, når han selv siger, at han er rask.
LÆGEN DERIMOD betragter sygdommen ANDERLEDES. Og hvorfor? Fordi lægen
har en bestemt og udviklet forestilling om, hvad det er at være sund,
og efter denne prøver han et menneskes tilstand." skriver Søren
Kierkegaard i "Sygdommen til Døden"Lægersskrivebordsteori gir både
bivirkninger og basal sygdom