Boligejerne brandbeskattes
Fra : F2

Dato : 28-10-11 00:55

Boligejerne brandbeskattes !!!!!!!

Jo, du læste rigtigt.
Rød blok vil beskatte boligejerne.

Helle T. S. (Fjols) sagde før valget; Vi vil ikke røre boligejerne.
Men--- Hvem Fanden tror på det....... ALT hvad de lovede før valget er de
løbet fra...

derfor...
Er du boligejer og har du stemt på "de røde" og troede du på dem...........
FJOLS..............

Fra : Peter Heide

Dato : 28-10-11 02:43

"F2" <1@1.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> løbet fra...
>
> derfor...
> Er du boligejer og har du stemt på "de røde" og troede du på

Vel meget rimeligt hvis man har valgt ,og har råd til, at være boligejer at
man bliver beskattet lidt ekstra.
Hvis man udelukkende har stemt på hvad der giver een mest i pengepungen er
man et FJOLS....

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 28-10-11 06:02

On Fri, 28 Oct 2011 03:43:07 +0200, Peter Heide wrote:

> Vel meget rimeligt hvis man har valgt ,og har råd til, at være boligejer at
> man bliver beskattet lidt ekstra.

Det er jo IKKE det der blev spurgt om.

Hvis du har stemt på de røde, fordi du stolede på at de ville overholde
deres løfter, så er du et FJOLS.

> Hvis man udelukkende har stemt på hvad der giver een mest i pengepungen er
> man et FJOLS....

Hvorfor det.???

Fra : Bo Warming

Dato : 28-10-11 08:31

On Fri, 28 Oct 2011 03:43:07 +0200, "Peter Heide" <salute@vip.dk>
wrote:

> [...]
>man bliver beskattet lidt ekstra.
>Hvis man udelukkende har stemt på hvad der giver een mest i pengepungen er

Nogle af os ønsker et Danmark i tusind år der varigt har job og
trivsel for flest mulig ligesom Kina
S¨å ønsker man sparsommelige boligejere belønnet fordi der er
retfærdighed, arbejdsglæde, trivsel og sammenhold i det.

Er det ikke kortsynet at ville dømme folk at være FJOLS uden at
kende bevæggrunde?

Da min far byggede parcelhus i Nærum håbede han at et af hans børn
ville overrage de men alle hans 3 børn var idealistiske på en ANDEN
måde

Jeg er også skuffet over at min søn lejer træhus ved Frederiksværk
til sin nyfødte og kone og ikke bor her, men sådan er tidsånden

Fra : Jens G

Dato : 28-10-11 17:54

wrote:

>"F2" <1@1.dk> skrev i meddelelsen

>Vel meget rimeligt hvis man har valgt ,og har råd til, at være boligejer at
>man bliver beskattet lidt ekstra.

Men man bliver jo allerede beskattet ekstra. Og trods skattestoppet,
er beskatningen da steget.

Ejendomsværdiskatten har godt nok været frosset siden 2001, men
Grundskylden er steget, også i de seneste år, hvor ejendomspriserne
ellers er faldet. I 2007 betalt vi f.eks. knap 20.000 i grundskyld, og
i år 25.000.

For vores vedkommende, som bor i et lille hus på 100 m2 er
ejendomsværdiskatten 11.000, og grundskylden i 2011 er 25.000.
Altså totalt 36.000 i skat i år for at bo i eget hus, eller 3.000 om
måneden.

Det synes jeg er nok.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : @

Dato : 29-10-11 12:18

On Fri, 28 Oct 2011 18:54:01 +0200, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

> [...]
>ejendomsværdiskatten 11.000, og grundskylden i 2011 er 25.000.
>Altså totalt 36.000 i skat i år for at bo i eget hus, eller 3.000 om

så pris dig lykkelig for at du ikke er bilejer

Fra : Jens G

Dato : 29-10-11 14:57

On Sat, 29 Oct 2011 13:17:39 +0200, "@" <Snabel@snabel.net> wrote:

>så pris dig lykkelig for at du ikke er bilejer

Jeg er såmænd da også bilejer.

Fra : P.N.

Dato : 28-10-11 09:53

"F2" <1@1.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> løbet fra...
>
> derfor...
> Er du boligejer og har du stemt på "de røde" og troede du på

Jeg har i dag set borsen, berlingeren, politiken og ingen af disse nævner
nogen brandbeskatning af boligejere i Danmark. Kunne du ikke lige linke til
noget der beviser dine påstande.

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-11 11:20

"P.N." <245@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "F2" <1@1.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har i dag set borsen, berlingeren, politiken og ingen af disse nævner
> nogen brandbeskatning af boligejere i Danmark. Kunne du ikke lige linke
> til noget der beviser dine påstande.

Det meget let. Det de siger de vil gøre, det gør de ikke! Så kan jeg godt
tro, at alt det de siger de IKKE vil gøre, det gør de! :O/

En ting er stensikkert, de vil ikke fortælle hvad de arbejder på! Det skal
blive vores allesammens JULE gave!

Fra : P.N.

Dato : 28-10-11 13:49

"Jens_a.jens" <jens_a.jens(snabel A)forum(prik)dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tro, at alt det de siger de IKKE vil gøre, det gør de! :O/
>
> En ting er stensikkert, de vil ikke fortælle hvad de arbejder på! Det skal

Læs her og bliv klogere

http://detradikalevenstre.dk/blogs/skat/pt/blog/default.aspx?id=4&t=Vil-Det-Radikale-Venstre-brandbeskatte-b

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-11 14:22

> "Jens_a.jens" <jens_a.jens(snabel A)forum(prik)dk> skrev i en meddelelse

> Læs her og bliv klogere
>
> http://detradikalevenstre.dk/blogs/skat/pt/blog/default.aspx?id=4&t=Vil-Det-Radikale-Venstre-brandbeskatte-b

Jojo radikale politik, men va.... med s og sf politik? Snyd, løgn, 99
mandater, rocker, boligejer, sass, skjult dagsorden, smarte bemærkninger,
det er den tidligere regerings skyld, løftebrud, Se Jer i spejlet Hvor
Grimme i er!!!! En politik fyldt af løgn. Desværre er det lykkes at bilde
tvivlerne ind i sidste øjeblik at de førte en troværdig politik. Desværre er
det også dem der bliver ramt rigtig hårdt. Men så kan de lære det kan de,
for det rager Helle og Villy en høstblomst. Dog fik de afskaffet fattigdoms
ydelserne, grænse toldere og ..og ..........øh... åh ja hjælp mig lige med
at finde på mere godt!
ca. 3år 10mdr igen!

Fra : Bertel Brander

Dato : 28-10-11 18:52

Den 28-10-2011 01:55, F2 skrev:
> Boligejerne brandbeskattes !!!!!!!

Brandbeskatning lyder aldrig rart, men er der virkelig
tale om det?

> Jo, du læste rigtigt.
> Rød blok vil beskatte boligejerne.

Har du et link?
Det ville have været gavnligt for samfundsøkonomien
om VKO havde øget boligbeskatningen for mange år siden,
eller i det mindste ikke sænket den.

> Er du boligejer og har du stemt på "de røde" og troede du på dem...........

Jeg er boligejer, har stemt på "de røde" og håber bestemt
at de vil hæve beskatningen på boliger, på lidt længere
sigt.

Fra : Snuden

Dato : 28-10-11 19:20

On Fri, 28 Oct 2011 19:52:23 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Jeg er boligejer, har stemt på "de røde" og håber bestemt
>at de vil hæve beskatningen på boliger, på lidt længere
>sigt.

Efter du har solgt din bolig, formentlig...?

Fra : Bertel Brander

Dato : 28-10-11 19:53

Den 28-10-2011 20:19, Snuden skrev:

> Efter du har solgt din bolig, formentlig...?

Næ, når boligmarkedet har stabiliseret sig oven på
boligboblen, der som bekendt blev skabt at VKOs dybt
uansvarlige økonomiske politik, med katastrofale
følger.

Fra : Tom L

Dato : 29-10-11 02:50

> [...]
> boligboblen, der som bekendt blev skabt at VKOs dybt
> uansvarlige økonomiske politik, med katastrofale

Det er utroligt, at det lykkedes VKO at skabe en boligboble, ikke kun i
Danmark, men globalt!

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-10-11 11:58

Den 29-10-2011 03:49, Tom L skrev:

> Det er utroligt, at det lykkedes VKO at skabe en boligboble, ikke kun i
> Danmark, men globalt!

Boligboblen i Danmark blev meget værre, pga. VKOs
skattelettelser og pga. nye låneformer, havde
VKO ført en ansvarlig økonomisk politik, havde boblen
ikke været så omfattende, og den efterfølgende krise
ikke så hård.

Fra : Snuden

Dato : 30-10-11 11:20

On Sat, 29 Oct 2011 12:58:24 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>VKO ført en ansvarlig økonomisk politik, havde boblen
>ikke været så omfattende, og den efterfølgende krise

Du er klar over Danmark er et af de lande der har klaret sig *bedst*
gennem 08-krisen?

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 30-10-11 11:39

On Sun, 30 Oct 2011 11:20:00 +0100, Snuden wrote:

> Du er klar over Danmark er et af de lande der har klaret sig *bedst*
> gennem 08-krisen?

Hov hov. Du må ikke forstyrre Bertel's verdensbillede med fakta.

Fra : Snuden

Dato : 30-10-11 21:03

Ups. Sorry ;)

Fra : Bertel Brander

Dato : 30-10-11 13:10

Den 30-10-2011 11:20, Snuden skrev:

> Du er klar over Danmark er et af de lande der har klaret sig *bedst*
> gennem 08-krisen?

Danmark har klaret sig dårligt gennem krisen, pga. VKO regeringens
uansvarlige økonomiske politik.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 30-10-11 13:16

On Sun, 30 Oct 2011 13:10:24 +0100, Bertel Brander wrote:

> Danmark har klaret sig dårligt gennem krisen, pga. VKO regeringens
> uansvarlige økonomiske politik.

Danmark har klaret sig LANG BEDRE gennem krisen, end næsten alle andre
lande, NETOP pga. VKO regeringens ANSVARLIGE økonomiske politik.

Jeg ved godt at virkeligheden er skræmmende for et rødfjols, men tag dig
dog sammen.

Fra : Bertel Brander

Dato : 30-10-11 13:28

Den 30-10-2011 13:15, Steen A. Thomsen skrev:

> Danmark har klaret sig LANG BEDRE gennem krisen, end næsten alle andre
> lande, NETOP pga. VKO regeringens ANSVARLIGE økonomiske politik.

Det er jo løgn, og det ved du også godt.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 30-10-11 13:36

On Sun, 30 Oct 2011 13:28:08 +0100, Bertel Brander wrote:

> Det er jo løgn, og det ved du også godt.

Nej, det er IKKE løgn. Hvilket du ville vide, hvis du kunne tænke selv.

Prøv at sammenligne Danmark med de andre lande vi normalt sammenligner os
med. Danmark har f.eks. stadig (på trods af krisen) det man tidligere ville
kalde fuld beskæftigelse.

Fra : @

Dato : 30-10-11 15:31

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Det er jo løgn, og det ved du også godt.

hvem klarede sig bedre gennem krisen?

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-11 21:07

"@" <Snabel@snabel.net> skrev i en meddelelse
> On Sun, 30 Oct 2011 13:28:08 +0100, Bertel Brander

> hvem klarede sig bedre gennem krisen?

Det går da nogenlunde i Tyskland - de har slet ikke haft nogen boligboble.

Fra : @

Dato : 30-10-11 15:31

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Danmark har klaret sig dårligt gennem krisen, pga. VKO regeringens
>uansvarlige økonomiske politik.

blot klarede stort set alle andre sig endnu dårligere -

altså var VK regeringen de der var bedst til at håndtere krisen

Fra : Snuden

Dato : 30-10-11 21:12

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Danmark har klaret sig dårligt gennem krisen, pga. VKO regeringens
>uansvarlige økonomiske politik.

Danmark har klaret sig langt bedre end de lande vi normalt
sammenligner os med. Du *er* klar over 08-krisen var *international*,
ikke? Og ikke bare noget der stoppede ved landegrænsen?

Havde S/SF været ved magten i 08 ville Danmark være langt værre
stillet end landet er nu.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 31-10-11 13:25

"Snuden" skrev i meddelelsen

> [...]
>ikke? Og ikke bare noget der stoppede ved landegrænsen?
>
>Havde S/SF været ved magten i 08 ville Danmark være langt værre

Næ, for S-SF ville ikke have givet de rigeste ufinansierede
skattelettelser - det var alene blå bloks fortjeneste at de forgyldte deres
vælgere.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 31-10-11 15:47

On Mon, 31 Oct 2011 13:24:42 +0100, Arne H. Wilstrup wrote:

> Næ, for S-SF ville ikke have givet de rigeste ufinansierede
> skattelettelser

Det gjorde de blå heller ikke.

> - det var alene blå bloks fortjeneste at de forgyldte deres
> vælgere.

???????????

Fra : Bertel Brander

Dato : 31-10-11 21:53

Den 31-10-2011 15:47, Steen A. Thomsen skrev:

> Det gjorde de blå heller ikke.

Er det så svært at se sammenhængen mellem VKOs skattelettelser
til os rigeste, og underskuddet på finansloven næste år på ca.
85 Mia?

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 31-10-11 22:03

On Mon, 31 Oct 2011 21:53:19 +0100, Bertel Brander wrote:

> Er det så svært at se sammenhængen mellem VKOs skattelettelser
> til os rigeste, og underskuddet på finansloven næste år på ca.
> 85 Mia?

Hvilken sammenhæng.???

Du tror vel ikke at underskudet på de 85 mia. skyldes VKO's
skatteomlægning.

Underskudet skyldes at VKO brugte de mange penge på at holde
arbejdsløsheden nede, hvilket er lykkedes meget godt (sammenlignet med
andre lande).

Din næste tåbelige påstand bliver vel, at HELE den globale økonomiske
krise, er VKO's skyld (specielt DF's).

Fra : Snuden

Dato : 31-10-11 22:36

On Mon, 31 Oct 2011 22:02:40 +0100, "Steen A. Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> [...]
>andre lande).
>
>Din næste tåbelige påstand bliver vel, at HELE den globale økonomiske

Det er også deres skyld WW1 og WW2 fandt sted...

Fra : Bertel Brander

Dato : 31-10-11 23:36

Den 31-10-2011 22:36, Snuden skrev:

> Det er også deres skyld WW1 og WW2 fandt sted...

Og vejret var bedre under Anker!

Fra : Bertel Brander

Dato : 31-10-11 23:36

Den 31-10-2011 22:02, Steen A. Thomsen skrev:

> Hvilken sammenhæng.???
>
> Du tror vel ikke at underskudet på de 85 mia. skyldes VKO's
> skatteomlægning.

Ikke alle 85 Mia.

> Underskudet skyldes at VKO brugte de mange penge på at holde
> arbejdsløsheden nede, hvilket er lykkedes meget godt (sammenlignet med
> andre lande).

Jeg tror lige du kommer til at forklare hvordan VKO
ødslen med pengene var et forsøg på at holde
arbejdsløsheden nede.

> Din næste tåbelige påstand bliver vel, at HELE den globale økonomiske
> krise, er VKO's skyld (specielt DF's).

Nej.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 01-11-11 10:20

On Mon, 31 Oct 2011 23:35:43 +0100, Bertel Brander wrote:

> Ikke alle 85 Mia.

Hvor mange så.? 1.? 10.? 50.? 200.?

> Jeg tror lige du kommer til at forklare hvordan VKO
> ødslen med pengene var et forsøg på at holde
> arbejdsløsheden nede.

Er du totalt væk.? Mener du ikke at VKO har klaret sig bedre i deres
"kamp" mod arbejdsløshed end andre lande.?

Eller det mener du måske er de "røde" ville have klaret det bedre.? )

> Nej.

Dine andre påstande er da ellers lige så langt ude på fantasiens overdrev.

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-11-11 19:52

Den 01-11-2011 10:20, Steen A. Thomsen skrev:

> Hvor mange så.? 1.? 10.? 50.? 200.?

Jeg har ikke tallet for hvor mange ufinansierede
skattelettelser VKO har givet.

> Er du totalt væk.? Mener du ikke at VKO har klaret sig bedre i deres
> "kamp" mod arbejdsløshed end andre lande.?

Det er velkendt at Nyrup regeringen var meget bedre
til at skaffe arbejdspladser end VKO.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 01-11-11 20:09

On Tue, 01 Nov 2011 19:52:11 +0100, Bertel Brander wrote:

> Jeg har ikke tallet for hvor mange ufinansierede
> skattelettelser VKO har givet.

Måske fordi tallet er NUL.?

> Det er velkendt at Nyrup regeringen var meget bedre
> til at skaffe arbejdspladser end VKO.

Hvordan kan det så være at arbejdsløsheden under VKO var LANGT LAVERE end
under Nyrup.???

Er det fordi du har tunnelsyn, og tror på ALT hvad de røde fortæller.?

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-11-11 20:24

Den 01-11-2011 20:08, Steen A. Thomsen skrev:

> Måske fordi tallet er NUL.?

Nej.

> Hvordan kan det så være at arbejdsløsheden under VKO var LANGT LAVERE end
> under Nyrup.???
>
> Er det fordi du har tunnelsyn, og tror på ALT hvad de røde fortæller.?

Igen ses Thomsens velkendte fakta resistens. Denne og hans
politisk korrekthed, som han har oparbejdet efter mange år
i hans elfenbenstårn, komplet afskåret fra virkeligheden,
gør det "lidt" svært at diskutere med Thomsen.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 01-11-11 20:37

On Tue, 01 Nov 2011 20:23:48 +0100, Bertel Brander wrote:

> Igen ses Thomsens velkendte fakta resistens.

LOL. Du kan slå op i enhver statistik, og ALLE beviser at jeg har ret.

> Denne og hans
> politisk korrekthed, som han har oparbejdet efter mange år
> i hans elfenbenstårn, komplet afskåret fra virkeligheden,
> gør det "lidt" svært at diskutere med Thomsen.

LOL. Du har svært ved at diskutere/argumentere imod virkeligheden.

Det er jo et FAKTUM at arbejdsløsheden var langt lavere under VKO, end
under Nyrup. Hvis du virkelig vil benægte det, så er du sgu for dum.

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-11-11 20:49

Den 01-11-2011 20:37, Steen A. Thomsen skrev:

> LOL. Du kan slå op i enhver statistik, og ALLE beviser at jeg har ret.

Det ypperligste tegn på Thomsens fakta-resistens; han
påstår at statistikken giver ham ret...

> LOL. Du har svært ved at diskutere/argumentere imod virkeligheden.
>
> Det er jo et FAKTUM at arbejdsløsheden var langt lavere under VKO, end
> under Nyrup. Hvis du virkelig vil benægte det, så er du sgu for dum.

Som jeg skrev; Nyrup var langt bedre til at skaffe folk i arbejde
end VKO.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 01-11-11 20:57

On Tue, 01 Nov 2011 20:49:18 +0100, Bertel Brander wrote:

> Det ypperligste tegn på Thomsens fakta-resistens; han
> påstår at statistikken giver ham ret...

Du behøver bare at komme ud i virkeligheden, for at se at jeg har ret.

> Som jeg skrev; Nyrup var langt bedre til at skaffe folk i arbejde
> end VKO.

Hvad var der ved "arbejdsløsheden var LANGT HØJERE under Nyrup, end under
VKO", som du ikke forstod.?

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-11-11 21:56

Den 01-11-2011 20:57, Steen A. Thomsen skrev:

> Hvad var der ved "arbejdsløsheden var LANGT HØJERE under Nyrup, end under
> VKO", som du ikke forstod.?

Det er påfaldende så ringe Thomsen er til at læse det jeg
skriver, man skulle tro at hans læsning er selektiv. Jeg
skrev at Nyrup var langt bedre til at skaffe folk i arbejde
end VKO, arbejdsløsheden faldt langt mere under Nyrup end
VKO. Det er fakta. Enhver der er i stand til at læse vil
vide at arbejdsløsheden er faldt en anelse under VKO, jeg
har aldrig påstået andet, men det er mere interessant at
arbejdsløsheden faldt langt mere under Nyrup.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 01-11-11 23:09

On Tue, 01 Nov 2011 21:56:24 +0100, Bertel Brander wrote:

> [...]
> skrev at Nyrup var langt bedre til at skaffe folk i arbejde
> end VKO, arbejdsløsheden faldt langt mere under Nyrup end

Det er sgu da også svært, når der nærmest blev fuld beskæftigelse under
VKO.

> Enhver der er i stand til at læse vil
> vide at arbejdsløsheden er faldt en anelse under VKO, jeg
> har aldrig påstået andet, men det er mere interessant at
> arbejdsløsheden faldt langt mere under Nyrup.

Tallene stammer fra Statistikbanken tabel AULAAR

Arbejdsløsheden faldt under Nyrup fra:
11,9% til 4,7% = (11,9-4,7)/11,9 = 60,5%

Arbejdsløsheden faldt under VKO fra:
4,7% til 1,9% = (4,7-1,9)/4,7 = 59,6%

Du kalder altså et fald på 59,6% for "en anelse".

Ikke den store forskel på de to regeringer (UNDER 1%point), specielt når
man tager den næsten fulde beskæftigelse til slut under VKO i betragtning.

PS: Du er velkommen til at modbevise mine tal (hvis du kan).

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-11-11 23:14

Den 01-11-2011 23:09, Steen A. Thomsen skrev:

> [...]
> man tager den næsten fulde beskæftigelse til slut under VKO i betragtning.
>
> PS: Du er velkommen til at modbevise mine tal (hvis du kan).

epn.dk/samfund/article2532254.ece

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-11-11 23:17

Den 01-11-2011 23:14, Bertel Brander skrev:

> epn.dk/samfund/article2532254.ece

Blot et lille citat fra artiklen:
"Og anvender man den internationalt standardiserede AKU-statistik, som
Eurostat og OECD benytter - er billedet faktisk, at mens Nyrup
reducerede ledigheden med 138.000 personer, er arbejdsløsheden under
Fogh og Løkke steget med 74.000 personer,"

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 02-11-11 00:19

On Tue, 01 Nov 2011 23:42:36 +0100, Bertel Brander wrote:

> Jeg forsøger sådan set blot at vise dig sandheden, at
> arbejdsløsheden (ifølge de officielle tal fra OECD),
> steg med 74.000 under Fogh og Løkke.

Du er simpelthen SÅ langt ude, at jeg ikke gider spilde mere tid på dig.

Du blander abler og bananer og kalder det for jordbærgrød.

EOD

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 01-11-11 23:26

> epn.dk/samfund/article2532254.ece

Forsøger du at være morsom.?

Påvis lige hvor Danmarks Statistik tager fejl.!!!

Man kan ikke bruge fortolkninger fra politisk styrede "tænketanke" (hverken
blå eller røde) som bevis for noget som helst.

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-11-11 23:43

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 01-11-11 23:33

On Tue, 01 Nov 2011 23:17:06 +0100, Bertel Brander wrote:

> [...]
> reducerede ledigheden med 138.000 personer, er arbejdsløsheden under
> Fogh og Løkke steget med 74.000 personer,"

Du citatfusker:

Du glemte lige at der efter sidste komma stod: "hedder det i analysen" (som
er lavet af Arbejderbevægelsens Erhvervsråd).

Det svarer til at jeg kunne ophæve Cepos' fortolkninger til den evige
sandhed. ))

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-11-11 23:41

Den 01-11-2011 23:33, Steen A. Thomsen skrev:

> Du citatfusker:
>
> Du glemte lige at der efter sidste komma stod: "hedder det i analysen" (som
> er lavet af Arbejderbevægelsens Erhvervsråd).

AE citerer fra OECD, det er ikke citatfusk, men et bevis på at
du (igen igen) tager fejl og nægter at se sandheden i øjnene.

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-11-11 23:53

> [...]
>
> Tallene stammer fra Statistikbanken tabel AULAAR
>
> Arbejdsløsheden faldt under Nyrup fra:
> 11,9% til 4,7% = (11,9-4,7)/11,9 = 60,5%

Jeg ved ikke hvor du har de tal fra. Hvis jeg slår
op på statistikbanken.dk (AULAAR) får jeg følgende tal:

1993: 11,9
2001: 4,7
2010: 4,3

Jeg synes tallene taler for sig selv, men jeg kan
godt uddybe.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 02-11-11 00:17

On Tue, 01 Nov 2011 23:53:15 +0100, Bertel Brander wrote:

> [...]
> 2001: 4,7
> 2010: 4,3
>
> Jeg synes tallene taler for sig selv, men jeg kan

Du kan ikke bruge tallene fra 2009 og frem, da HELE VERDEN blev ramt af en
global økonomisk krise, der startede i USA.

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-11-11 00:20

Den 02-11-2011 00:16, Steen A. Thomsen skrev:

> Du kan ikke bruge tallene fra 2009 og frem, da HELE VERDEN blev ramt af en
> global økonomisk krise, der startede i USA.

Åh, du er så sjov Thomsen.

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-11-11 00:23

> Du kan ikke bruge tallene fra 2009 og frem, da HELE VERDEN blev ramt af en
> global økonomisk krise, der startede i USA.

Lad os bare for sjov se på:

1993: 335,2
2001: 130,6
2008: 51,2

Nyrup fil 200000 i arbejde, VKO fik 80000 i arbejde.

Fra : @

Dato : 31-10-11 22:34

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Er det så svært at se sammenhængen mellem VKOs skattelettelser
>til os rigeste, og underskuddet på finansloven næste år på ca.
>85 Mia?

der er ingen sammenhæng

Fra : Bertel Brander

Dato : 31-10-11 23:38

Den 31-10-2011 22:34, @ skrev:

> der er ingen sammenhæng

Det overrasker mig ikke at @ ikke er i stand
til at se at VKOs ødslen med pengene og uansvarlige
økonomiske politik førte til et underskud på
finansloven på ca. 85 Mia. Men nu har vi heldigvis
fået en rød regering, og så er der en god chance
for at vi kan få rettet op på økonomien igen.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 01-11-11 10:24

On Mon, 31 Oct 2011 23:38:10 +0100, Bertel Brander wrote:

> Det overrasker mig ikke at @ ikke er i stand
> til at se at VKOs ødslen med pengene og uansvarlige
> økonomiske politik førte til et underskud på
> finansloven på ca. 85 Mia.

Det er jo det pureste VÅS du lukker ud.

Er det f.eks. "ødslen med penge" at bruge flere penge på sundhedsvæsenet og
derved helbrede 100-tusindvis af mennesker hurtigere.?

> Men nu har vi heldigvis
> fået en rød regering, og så er der en god chance
> for at vi kan få rettet op på økonomien igen.

Mod hjernevaskede rødfjolser, kæmper selv guderne forgæves.

Heldigvis fører den røde regering BLÅ økonomisk politik, for ellers var vi
allerede på vej til fattiggården.

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-11-11 19:54

Den 01-11-2011 10:23, Steen A. Thomsen skrev:

> Det er jo det pureste VÅS du lukker ud.

Nej.

> Er det f.eks. "ødslen med penge" at bruge flere penge på sundhedsvæsenet og
> derved helbrede 100-tusindvis af mennesker hurtigere.?

Hvis man er sat til at styre en pengekasse, må man sikre
sig at der går lige så mange penge ind i kassen som der
går ud, alt andet er uansvarligt. Uanset om det er en
privatøkonomi, en virksomhed eller et land som Danmark.
VKO endte med et underskud på over 80 mia, det er dybt
uansvarligt.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 01-11-11 20:13

On Tue, 01 Nov 2011 19:54:29 +0100, Bertel Brander wrote:

> Hvis man er sat til at styre en pengekasse, må man sikre
> sig at der går lige så mange penge ind i kassen som der
> går ud, alt andet er uansvarligt.

Hvilket også var grunden til at den ANSVARLIGE økonomiske politik under
VKO, gjorde det muligt at batale HELE den gæld som de havde overtaget fra
Nyrup.

> Uanset om det er en
> privatøkonomi, en virksomhed eller et land som Danmark.
> VKO endte med et underskud på over 80 mia, det er dybt
> uansvarligt.

Du mener altså ikke, at den globale finanskrise har den mindste betydning,
selvom flere lande er på randen af bankerot på grund af den.?

Jeg vil vædde på, at havde vi haft en rød regering i stedet for VKO, så
havde underskudet været mindst 300-500 mia.

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-11-11 20:25

Den 01-11-2011 20:12, Steen A. Thomsen skrev:

> Hvilket også var grunden til at den ANSVARLIGE økonomiske politik under
> VKO, gjorde det muligt at batale HELE den gæld som de havde overtaget fra
> Nyrup.

Nu vrøvler du igen, prøv lige at sætte dig ind i tallene.

> Du mener altså ikke, at den globale finanskrise har den mindste betydning,
> selvom flere lande er på randen af bankerot på grund af den.?

Jeg mener at Danmark kom meget slemt ud af finanskrisen, pga.
VKOs dybt uansvarlige politik.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 01-11-11 20:40

On Tue, 01 Nov 2011 20:25:29 +0100, Bertel Brander wrote:

> Nu vrøvler du igen, prøv lige at sætte dig ind i tallene.

Benægter du at HELE Danmarks gæld, blev betalt tilbage under VKO.???

> Jeg mener at Danmark kom meget slemt ud af finanskrisen, pga.
> VKOs dybt uansvarlige politik.

Så er du simpelthen mere faktaresistent end Wilstrup (og så er det fandeme
slemt).

Du benægter jo reelt at 2+2=4.

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-11-11 20:51

Den 01-11-2011 20:39, Steen A. Thomsen skrev:

> Benægter du at HELE Danmarks gæld, blev betalt tilbage under VKO.???

Fakta er at VKO førte en direkte uansvarlig økonomisk
politik, der medførte at de manglede over 80 mia. på
finansloven.

> Så er du simpelthen mere faktaresistent end Wilstrup (og så er det fandeme
> slemt).

Det er ganske enkelt fakta at VKO kørte Danmarks økonomi
i sænk.

> Du benægter jo reelt at 2+2=4.

Nej.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 01-11-11 20:59

On Tue, 01 Nov 2011 20:51:24 +0100, Bertel Brander wrote:

> Fakta er at VKO førte en direkte uansvarlig økonomisk
> politik, der medførte at de manglede over 80 mia. på
> finansloven.

At du bliver ved med at gentage dit vrøvl, bliver det ikke til mindre vrøvl
af.

Jeg spørger IGEN: Benægter du at HELE Danmarks gæld, blev betalt tilbage
under VKO.??? JA eller NEJ.?

> Det er ganske enkelt fakta at VKO kørte Danmarks økonomi
> i sænk.

Det er jo faktuelt og beviseligt forkert.

> Nej.

Jo, det er reelt det du gør.

Fra : @

Dato : 02-11-11 15:11

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>går ud, alt andet er uansvarligt. Uanset om det er en
>privatøkonomi, en virksomhed eller et land som Danmark.

husk lige på de vise ord om ganske kort tid -

men lur mig om ikke du lykkelig har glemt dem når de røde begynder at
øde penge væk de ikke har

Fra : @

Dato : 01-11-11 17:40

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Det overrasker mig ikke at @ ikke er i stand
>til at se at VKOs ødslen med pengene

VKO blev ellers rask væk kritiseret for diverse nedskæringer -

kan du snart blive enig?

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-11-11 19:58

Den 01-11-2011 17:40, @ skrev:

> VKO blev ellers rask væk kritiseret for diverse nedskæringer -
>
> kan du snart blive enig?

At VKO endte med at måtte fremsætte en finanslov med et
underskud på over 80 mia er dybt uansvarligt. De burde
have sørget for at der var balance mellem udgifter og
indtægter. Så kan man selvfølgelig godt diskutere hvordan
pengene blev brugt, om fordelingen var rigtigt. Og VKO
foretog mange tåbelige og kritisable nedskæringer, bl.a.
for at kunne give skattelettelser til boligejere og rige
borgere. Alligevel kørte de økonomien i sænk, men det
skal vores nye røde regering nok få rettet op på.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 01-11-11 20:15

On Tue, 01 Nov 2011 19:58:08 +0100, Bertel Brander wrote:

> [...]
> borgere. Alligevel kørte de økonomien i sænk, men det
> skal vores nye røde regering nok få rettet op på.

Du er simpelthen uden for pædagogisk rækkevidde.

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-11-11 20:26

Den 01-11-2011 20:14, Steen A. Thomsen skrev:

> Du er simpelthen uden for pædagogisk rækkevidde.

Det sædvanlige "svar" fra Thomsen, når virkeligheden
bliver for påtrængende.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 01-11-11 20:45

On Tue, 01 Nov 2011 20:26:18 +0100, Bertel Brander wrote:

> Det sædvanlige "svar" fra Thomsen, når virkeligheden
> bliver for påtrængende.

Virkeligheden.????

Du er simpelthen SÅ langt ude med dine vanvittige fantasier, at
forklaringen efterhånden kun kan være et mentalt problem.

Din "logik" er den samme som Wilstrups: "Jeg har ALTID ret, UANSET hvor
mange fakta, der beviser det modsatte".

Du skriver bl.a. at det er "dybt uansvarligt" at lave en finanslov med
underskud. Ergo er den nye røde regering "dybt uansvarlig", for den kommer
OGSÅ med en finanslov med underskud.

Du fatter simpelthen NADA.

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-11-11 20:55

Den 01-11-2011 20:45, Steen A. Thomsen skrev:

> Virkeligheden.????

Ja, virkeligheden, jeg ved godt at du har holdt dig
meget langt fra den i mange år, men du skulle prøve
at bevæge dig her ud.

> Du skriver bl.a. at det er "dybt uansvarligt" at lave en finanslov med
> underskud. Ergo er den nye røde regering "dybt uansvarlig", for den kommer
> OGSÅ med en finanslov med underskud.

Den røde regering arvede en finanslov med et enormt underskud,
der er en direkte følge af VKOs uansvarlige politik i årevis.
Den nye regering har kun været ved magten i få uger, forlang
ikke at de allerede nu har fået rettet alt det op, som VKO
har brugt 10 år på at ødelægge.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 01-11-11 21:01

On Tue, 01 Nov 2011 20:55:16 +0100, Bertel Brander wrote:

> Ja, virkeligheden, jeg ved godt at du har holdt dig
> meget langt fra den i mange år, men du skulle prøve
> at bevæge dig her ud.

Jeg er skam ude i virkeligheden HVER dag.

> Den røde regering arvede en finanslov med et enormt underskud,
> der er en direkte følge af VKOs uansvarlige politik i årevis.

Du bliver VED med dit nonsens.

> Den nye regering har kun været ved magten i få uger, forlang
> ikke at de allerede nu har fået rettet alt det op, som VKO
> har brugt 10 år på at ødelægge.

I din verden er sort=hvidt, sandt=falsk og ja=nej.

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-11-11 21:59

Den 01-11-2011 21:01, Steen A. Thomsen skrev:

> Jeg er skam ude i virkeligheden HVER dag.

Du befinder dig inde i dit politisk korrekte
elfenbenstårn 24/7.

> Du bliver VED med dit nonsens.

Det er påfaldende at hver gang man skriver hvordan
verden hænger sammen, så siger Thomsen at det er
"nonsens", uden på nogen måde at forsøge at vise
at det skulle være "nonsens".

> I din verden er sort=hvidt, sandt=falsk og ja=nej.

Jeg tror egentlig at der er bedre ting at bruge sin
tid på, end at forsøge at få Thomsen til at forholde
sig til virkeligheden.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 01-11-11 23:15

On Tue, 01 Nov 2011 21:59:11 +0100, Bertel Brander wrote:

> Du befinder dig inde i dit politisk korrekte
> elfenbenstårn 24/7.

Du er håbløs.

> Det er påfaldende at hver gang man skriver hvordan
> verden hænger sammen, så siger Thomsen at det er
> "nonsens", uden på nogen måde at forsøge at vise
> at det skulle være "nonsens".

Det er da klart for enhver, med bare den mindste hjerneaktivitet, at den
globale finanskrise er den absolut største faktor, mht. underskudet på
finansloven.

At du kalder dine feberfantasier for den universelle sandhed, ændrer IKKE
på virkeligheden.

> Jeg tror egentlig at der er bedre ting at bruge sin
> tid på, end at forsøge at få Thomsen til at forholde
> sig til virkeligheden.

Du aner jo INTET om virkeligheden. Du kalder jo f.eks. nedbringelse af
ventetiden til operationer for 100-tusindvis af mennesker, at "ødelægge"
samfundet.

Du er simpelthen så langt ude for pædagogisk rækkevidde, at det er direkte
pinligt.

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-11-11 23:22

Den 01-11-2011 23:14, Steen A. Thomsen skrev:

> Det er da klart for enhver, med bare den mindste hjerneaktivitet, at den
> globale finanskrise er den absolut største faktor, mht. underskudet på
> finansloven.

Nej, det er udelukkende de politisk korrekte og virkelighedsfjerne
på højrefløjen, der flyger fra deres ansvar, der har den udlægning.
Det er mere korrekt at sige at underskuddet på finansloven er en
direkte følge af VKOs uansvarlige økonomiske politik.

> Du aner jo INTET om virkeligheden. Du kalder jo f.eks. nedbringelse af
> ventetiden til operationer for 100-tusindvis af mennesker, at "ødelægge"
> samfundet.

Uanset hvad, så er det VKOs ansvar at der er et gabende hul i
det offentlige finanser, det er en direkte følge af deres
uansvarlige økonomiske politik. Dette enorme hul har de røde
så arvet, så nu må de bruge de næste mange år på at få skuden
vendt og Danmark på ret køl igen.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 01-11-11 23:37

On Tue, 01 Nov 2011 23:22:16 +0100, Bertel Brander wrote:

> [...]
> Det er mere korrekt at sige at underskuddet på finansloven er en
> direkte følge af VKOs uansvarlige økonomiske politik.

Du er simpelthen FOR dum og uvidende at høre på. Du benægter jo konstant
beviste fakta.

> Uanset hvad, så er det VKOs ansvar at der er et gabende hul i
> det offentlige finanser, det er en direkte følge af deres
> uansvarlige økonomiske politik.

Og du bliver VED med dit nonsens.

> Dette enorme hul har de røde
> så arvet, så nu må de bruge de næste mange år på at få skuden
> vendt og Danmark på ret køl igen.

Du er så faktaresistent, at du får Wilstrup til at ligne en realist, og det
er IKKE noget kompliment.

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-11-11 23:55

Den 01-11-2011 23:36, Steen A. Thomsen skrev:

> Du er simpelthen FOR dum og uvidende at høre på. Du benægter jo konstant
> beviste fakta.

Øh, hvilke fakta?

> Du er så faktaresistent

Øh, hvilke fakta?

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-11-11 23:45

On 2011-11-01 23:22, Bertel Brander wrote:

> Dette enorme hul har de røde
> så arvet, så nu må de bruge de næste mange år på at få skuden
> vendt og Danmark på ret køl igen.

Så derfor smider de 600 mio ud til "ulandshjælp" og flere mia på andre
"veldædige" nonsensprojekter som forøger det offetlige underskud??

Du er hinsides enhver økonomisk indsigt hr Brander

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-11-11 23:57

Den 01-11-2011 23:44, Martin Larsen skrev:

> Så derfor smider de 600 mio ud til "ulandshjælp" og flere mia på andre
> "veldædige" nonsensprojekter som forøger det offetlige underskud??

Vi kan naturligvis sagtens føre en lang diskussion om det rimelige
i den ene eller anden udgift. Men det er meget svært at se det rimelige
i VKOs uansvarlige økonomiske politik, der som bekendt endte med et
underskud på finansloven på over 80 mia. I den sammenhæng betyder
600 mio til ulandshjælp meget lidt.

> Du er hinsides enhver økonomisk indsigt hr Brander

Mudder.

Fra : Martin Larsen

Dato : 02-11-11 00:23

On 2011-11-01 23:57, Bertel Brander wrote:

> [...]
> i VKOs uansvarlige økonomiske politik, der som bekendt endte med et
> underskud på finansloven på over 80 mia. I den sammenhæng betyder

Sandhed Brander - og her lidt mere

Du fatter ikke at DK rammes af internationale konjunkturer - tsk tsk

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-11-11 00:29

Den 02-11-2011 00:22, Martin Larsen skrev:

> Sandhed Brander - og her lidt mere
>
> Du fatter ikke at DK rammes af internationale konjunkturer - tsk tsk

Jeg har forstået at de blå forsøger at skylde skylden
for deres dybt uansvarlige økonomiske politik på "de
internationale konjunkturer", det er ca. det eneste
de kan finde på, for at skjule at VKOs misregime endte
med et underskud på budgettet på over 80 mia.

Fra : Martin Larsen

Dato : 02-11-11 00:57

On 2011-11-02 00:29, Bertel Brander wrote:

> Jeg har forstået at de blå forsøger at skylde skylden
> for deres dybt uansvarlige økonomiske politik på "de
> internationale konjunkturer"

Krisen der startede i 2008 var ikke det man forstår ved en gennemsnitlig
konjunktur, og den krise er ikke overstået endnu. Du vil også opdage at
de røde nu vil ødelægge økonomien totalt, hvis de da ikke snart smider
tøjlerne og giver op.

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-11-11 01:10

Den 02-11-2011 00:56, Martin Larsen skrev:

> [...]
> konjunktur, og den krise er ikke overstået endnu. Du vil også opdage at
> de røde nu vil ødelægge økonomien totalt, hvis de da ikke snart smider

Det går vel lige som sidst, under Nyrup, de røde
rydder op efter de blå, den gang var det Schlüter,
og de røde får landet på rette kurs igen. Naturligvis
forsøger de blå at skylde skylden på alle andre end
dem selv, konjunkturene og hvad ved jeg. De røde
får det ikke let, det er op ad bakke, når man starter
med et underskud på over 80 mia. Derudover har vi ikke
set enden på krisen endnu, f.es. er boligboblen, som VKO
pustede op, langt fra færdig med at briste.

Fra : J. Nielsen

Dato : 01-11-11 21:23

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Alligevel kørte de økonomien i sænk, men det
>skal vores nye røde regering nok få rettet op på.

På samme måde som EU netop har rettet op på Grækenlands krise?
Foreløbigt er din røde regering tilsyneladende i fuld gang med at købe
sig syndsforladelse for de mange brudte valgløfter.
--

-JN-

Fra : @

Dato : 29-10-11 12:20

On Sat, 29 Oct 2011 01:49:43 GMT, Tom L <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

>Det er utroligt, at det lykkedes VKO at skabe en boligboble, ikke kun i
>Danmark, men globalt!

næh

det var sikkert også den forrige regering der skabte krakket på Wall
Street i tyverne

Fra : sluppermand

Dato : 28-10-11 19:01

On 28 Okt., 07:01, "Steen A. Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> Det er jo IKKE det der blev spurgt om.

Men alligevel er det rart at få bekræftet at der _intet nyt_ er under
solen hos de røde; du ejer noget, så her kan vi plukke uden smålig
hensyntagen. . . .

> Hvis du har stemt på de røde, fordi du stolede på at de ville overholde
> deres løfter, så er du et FJOLS.

Ja, det må vel efterhånden stå meget krystalklart for langt de fleste
der afgav røde stemmer. Det har godt nok været en fejlinvestering af
format denne gang; er der nogen der føler sig til grin?. . . . . . .Pu-
ha, men måske den virkelige statsminister Vestager tillader nogle
_mindre_ røde løfter hen ad vejen?

> Hvorfor det.???

Det kan jeg heller ikke rigtigt se.

/Kent