Du skal ære din lærer, men far og mor er I~
Fra : Bo Warming

Dato : 26-10-11 16:25

Du skal ære din lærer, men far og mor er I krig med læreren
Både de ti bud af Moses og Konfutzes annaler siger "ÆrFar+Mor"
Min mor fulgte mig i skole første dag, og det lå i luften at læreren
var klogere end min far
Men min mor vitsede med andre forældre om at læreren var rigelig
kristen, så jeg blev lidt splittet
Mange af mine kammerater opfordredes af forældre til pjæk et par gange
om året - dem så jeg farisæisk ned på.
Min datter går på børnehaveseminarie og fortæller at megen tid går
med at snakke om forældres fejl og de professionelles fortrin.
Her kan vi lære af japanerne, hvis lærere altid adlyder DEM DER EJER
BØRNENE og hvis der er to skolebøger at vælge mellem, så håber læreren
at ku overbevise forældrerådet om at bruge de gamle slidte som alle
lærerne kan og ikke de ny, som irriterer nogle
Forældrene godtager consensus og hvis flertallet er til udflugter, så
bøjer de sig, som er provinsielle og frygter kysning i det skjulte
Alle børnene har mobiltelefoner med og læreren tæller børnene tit og
ofte og ringer til dem, der er kommet væk, så kysning går ikke over
gevind.
På min kones altan ku man se ned i en skolegaard og jeg ku slet ikke
blive træt af at se de veldisciplinerede stolte artige generte
skævøjer der adlød og morede sig og virkede som hjul i en maskine og
glædede sig til at blive store nok til maskiner med eksportgavn
Alle brandmænd kan multiplicere syvcifrede tal med en kugleramme
selvom det aldrig vil gavne slukning af en brand for det er vigtigere
at man lærer noget end at man lærer det helt ideelle.
Græder de bag masken? Er de i en psykisk spændetrøje?
Et ja+ja kan ses i at i 1995 fik en blind buddhist sine disciple til
at gasforgive ti medborgere i en metro
Et nej+net kan aflæses af at Tokyoskolernes værste problem er at
piger i de ældste klasser boller mod betaling med forretningsmænd på
love-hotels i spisefrikvarteret og overgår de knap så smukke piger,
som dermed ikke kan købe så smart tøj. Big deal
Kreiberg vil nok finde dem perverse men forældrene bøjer nakken og er
glade for nul sharia

Samuraier har traditioner for bøssesex - siden middelalderen. Men det
er næsten kun trækkerdrenge med udenlandske kunder, der har fået AIDS
og ,yakuza gangstere er med til at begrænse narko til yderst snævre
miljøer, der ofte har traditioner fra krigstidens soldaters
amfetaminbrug

Vildt larmende skoleklasser på gaden er ofte koreanske - de fik af USA
i 1948 tilbud om hjemrejse på japanernes regning. Næsten alle valgte
at blive i Japan, selvom de ALDRIG vil få stemmeret og skal betale
skoler selv -ikke får skattebidrag som japanerne