Det lyder da meget godt, men 3l lå ikke i toppen over totaløkonomi.
Og indkøbsprisen var ret høj, klassen taget i betragtning, da den var dyr at 
producere.
"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en 
meddelelse news:4eab17fb$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Eque << wrote:
>> "Uffe Bærentsen" <leiti_FJERNES_@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
>> news:4ea86df2$0$293$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>
>>>At den er vanskelig mht. reparationer hvis værkstedet ikke kender 
>>>modellen er jeg bekendt med.
>>>At der er stået turboer at på stribe er jeg også bekendt med.
>>>At gearkassen kan være en svaghed er også kendt.
>>>
>>>Hvad er der mere af faldgruber ved sådan en ekvipage?
>>
>>
>> Er ovenstående ikke en advarsel nok i sig selv ? 
 
>> Lupo 3L blev populær pga forbruget men eftertiden
>> viste totaløkonomien gav den en 8. plads i
>> Penge & Privatøkonomi.
>> Så en brugt burde vel næppe være en endnu
>> mere fornuftig investering ??
>
> Nej det er ikke en advarsel - det er proportionsforvrængning.
>
> Lupoen er speciel (kult) men ikke værre end andre biler - Det er kun nogle 
> af de autoriserede værksteders uínkompetence på modellen der der har givet 
> den det ry og pressen har skyndt sig at bringe de værste oplevelser 
> videre.
>
> Praksis viser at der kan køres flere hundredtusinde kilometer i den til 
> omkring 1,30 kr/km med dagens priser på dieselolie - incl vedligeholdelse 
> og afskrivning helt ned til nul kr.
>
> For at gå tilbage til Uffes spørgsmål til ekvipagen:
> Gearkassen er en almindelig 5-trins Polo-gearkasse - Der er ikke noget 
> specielt. Det specielle er at gearstangen er erstattet af en hydraulisk 
> robot der styres af bilen computere og den grundindstilling der skal laves 
> af og til kræver et vist håndelag og erfaring (indstilling foretages med 
> en almindelig PC tilkoblet bilens diagnosestik)
>
> Turboer stået af på stribe - Hvor mange ud af de 7500 biler der er kommet 
> til danmark drejer det sig om? - Jeg har kendskab til omkring 10 - 20 
> tilfælde. Jeg har derimod kendskab til at Luftmassemåleren kan ældes og 
> give nogle problemer der mærkes som at turboen ikke tager ved men det er 
> ikke kun Lupoen der har det problem.
>
> Så var der 2005 modellen hvor der var en produktionsfejl i koblingen - De 
> burde alle være udskiftet på garantien idag.
>
> Hvor mange almindelige biler kører 200.000 - 300.000 - 400.000 eller flere 
> kilometer stort set ude problemer?
>
> /Lars