cronjobs starter ikke
Fra : Niels Andersen

Dato : 07-01-01 10:32

Jeg har lige installeret debian på min gamle server. Til min skræk viser det
sig, at cronjobs ikke bliver udført. Trist at starte mrtg manuelt...
Hvad hulen kan det være?

Jeg ved at det ikke er min crontab der er forkert. Jeg har skrevet den
nøjagtigt af (klippe-klistre, faktisk) fra min tidligere installation
(redhat) hvor det virkede.
Jeg har også indsat denne linje:
* * * * * mail animal -s Oink
Men jeg får ingen mails...

crond (/usr/sbin/cron) kører...

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Kent Friis

Dato : 07-01-01 10:43

Den Sun, 7 Jan 2001 10:31:40 +0100 skrev Niels Andersen:
> [...]
>
>Jeg ved at det ikke er min crontab der er forkert. Jeg har skrevet den
>nøjagtigt af (klippe-klistre, faktisk) fra min tidligere installation

Har du indsat linien manuelt eller med crontab -e?

Hvad siger log-filen?

Mvh
Kent
--
Grafik-siden er opdateret på http://www.celebrityshine.com/~kfr/
- sidste billede uploadet: santa.png

Fra : Niels Andersen

Dato : 07-01-01 11:14

"Kent Friis" <leeloo@mailandnews.com> skrev i en meddelelse

> Har du indsat linien manuelt eller med crontab -e?

crontab -e, som root.

> Hvad siger log-filen?

Hvilken logfil skal jeg kigge i?

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Kent Friis

Dato : 07-01-01 13:09

Den Sun, 7 Jan 2001 11:14:09 +0100 skrev Niels Andersen:

>"Kent Friis" <leeloo@mailandnews.com> skrev i en meddelelse
>det

>crontab -e, som root.

Så burde det virke

>Hvilken logfil skal jeg kigge i?

Interessant spørgsmål - det er forskelligt afhængig af hvilken cron og
hvilken distribution du bruger.

Prøv at kigge under /var/cron, /var/spool/cron og /var/log - enten i
en cron.log eller den alm. logfil (messages, notice, syslog.log).

Mvh
Kent

Fra : N/A

Dato : 07-01-01 11:22