Skiftet fra TDC ATM til SpeedStream 2601 R~
Fra : Frank Nørvig

Dato : 13-08-01 11:00

Da jeg skal sætte en Linux server op på min ADSL forbindelse har jeg valgt
at skifte mit ATM kort ud med en router, af hensyn til opsætningen under
RedHat. (Er ikke så ferm med kompilering af kerne etc, og ville også gerne
have en HUB på)

Jeg har så modtaget en SpeedStream 2601 router og pillet mit ATM kort ud af
maskinen.
Først ville jeg afprøve routeren på min Win98 maskine for at se om der er
forbindelse, men det var der ikke

Fra min stik i væggen sidder først et skille-filter, derefter et ADSL modem,
derefter min 2601 router og så videre til mit ethernet-kort i PC'en. Jeg kan
sagtens kommunikere med min SpeedStream 2601 og konfigurere den via adressen
192.16.1.1, men den melder fejl når jeg prøver at tilslutte WAN og WAN
adressen melder også bare 0.0.0.0

Der står i manualen at jeg skal slutte min router til ADSL modemets 10baseT
udgang, men den eksisterer ikke på mit ADSL modem. Der er godt nok to
status-lamper/dioder der hedder "ATM" og "10baseT" men på ADSL modemet er
kun to stik i alt. Et hvor der står "skille" som kommer fra skille-filteret,
og ét hvor der står "ATM".

Ifølge 2 af TeleDK's tekniker skulle det virke, men det ændrer sådan set
ikke på status : Stadig ingen forbindelse til Internettet.

Er der nogen der kan sige mig om jeg har misforstået noget med
tilslutnings-rækkefølgen eller lignende? Alt burde være sat korrekt op mht.
TCP/IP og netkortet virker jo også problemfrit da jeg jo kan kommunikere med
routeren.

Med venlig hilsen
Frank Nørvig

Fra : Artoo

Dato : 13-08-01 11:56

da jeg modtog min router modtog jeg også et nyt modem, jeg havde samme fejl
med wan som dig, nemlig at man ingen ip får tildelt

så måske er fejlen at du bruger et forkert modem(hvilket jeg vil mene) eller
at tdc har glemt at konvetere dig over til ethernet.
men ring til dem....

mvh Mads

Fra : Tor Ottens

Dato : 13-08-01 13:25

Hej

Modemet skal være version 4000 eller 4500 for at kunne bruges, se i bunden
af modemet, i produkt koden står der :R4: eller :R45: samt en massse andet
før og efter, hvis du ikke kan finde R4 reller R45, så er det et version
3000 modem, der ikke kan anvendes.

På version 4000 og 4500 modemer kan der være en "prop" der skal fjernes på
bagsiden.

Med venlig hilsen

Tor

Fra : Nova

Dato : 13-08-01 13:45

Ring til BredBånd Hotline på 80808036 for at få tjekket konverteringen.

Venlig hilsen

Jacob Isaksen