Kursus med Helle Poulsen, verdensmester i ~
Fra : Søs D. Jensen

Dato : 13-08-01 10:18

Kære alle,

Jeg holder kursus med Helle Poulsen, verdensmester i lydighed, lørdag den
25. - 26. august 2001 fra 10.00 - ca.14.00 i Ølstykke, Sjælland. Kurset er
for alle - eneste krav er, at du er interesseret i lydighed. Der er plads
til ti på holdet - der er fire pladser tilbage. Pris: 500 kr. for de to
dage. Tilmelding via emma@email.dk eller på telefon: 39 69 53 03.

Kursusplan

1. Kort gennemgang af hele kurset og de enkelte hunde.
2. Lydighed i forhold til adfærd. Arbejdsglæde og tempo. Vores
kropssprog/hundens signaler.
3. Fra hvalp til færdiguddannet elitehund. De grundlæggende øvelser, og
hvordan de sættes sammen til en færdig øvelse.
4. Forskellige former for belønning. Hvornår og hvordan belønner man bedst?
5. Hundens instinkter i forhold til de forskellige lydighedsøvelser.
6. Klikkertræning/shaping af lydigheds øvelser.
7. Klikker som forstærker. Fordele og ulemper.
8. Positiv stress. Hvordan man kan opbygge positivt stress med klikker.
9. Træningsdagbog og hvordan man når sit mål.
10. At bruge sin hund til konkurrence.

Hvert punkt vil indeholde en kort teoretisk gennemgang, og derefter
praktiske øvelser med hundene. Der vil blive arbejdet med hundene både en og
en og i grupper.
Helle vil også bruge sine egne hunde til at demonstrere de færdige øvelser.

KH
Søs
www.hundeskolentrofast.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-08-01 13:29

Hej

Her må Claus da være selvskreven!!!!!!

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 13-08-01 13:52

HI HI - ja det kunne vel nok være sjovt !!!!

KH
Søs

Nina El Falaki <cats@feca.dk> skrev i en

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-08-01 16:29

Men han tør nok ikke, sæt I fik rokket ved hans vanetænkning hihi

Fra : Trine

Dato : 13-08-01 20:03

øøøh hvem er Claus?

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-08-01 21:37

En her i gruppen som ikke vil acceptere dokumentationen for de bløde
metoder. De duer ikke til konkurrence siger han.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Ann K.

Dato : 13-08-01 21:40

Hej Trine.
Prøv at gå ned i tråden "Leg op af benet" fra den 31/7... Så lærer du Claus
at kende
Mvh Ann - der osse skal på kursus.

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 13-08-01 22:28

Ihh, jeg glæder mig til at se Dise.

I øvrigt, fandt du nogen sinde en løsning på dit lineføringsproblem? Robin
går nemlig pænt inde ved mit ben mens vi går, men i pladssidningerne sidder
han ca. en halv meter ude.

--
-Trine

Se Robin på www.robinhund.dk

Fra : Ann K.

Dato : 13-08-01 23:13

Hej Trine.

>Ihh, jeg glæder mig til at se Dise.
<>Jamen hun er skam også smuk - med stritøre og det hele *sss*
"Verdens bedste lille vuffer"...

>I øvrigt, fandt du nogen sinde en løsning på dit lineføringsproblem? Robin
går nemlig pænt inde ved mit ben mens vi går, men i pladssidningerne sidder
han ca. en halv meter ude.
<> Ja faktisk
Stoppede fuldstændigt med den dumme line... og trænede derefter kun med
hende "fri ved fod"... Da hun var sikker i at blive hos mig, lod jeg linen
slæbe efter hende - og til sidst holdt jeg så i linen. VUPTI - Dise går nu
en "perfekt" plads (ja, ja - alt er relativt!
For at få hende ind på plads, når vi stoppede, så blev hun kun belønnet,
hvis hun sad "rigtigt", dvs var lige ud for mit ben og ikke sad skævt... God
hjælp fra manden!!! Han klikkede, for han kunne jo bedst se om Dise var,
hvor hun skulle være.
Første helt korrekte pladssidning gav desuden en jack-pot i form af en hel
skive roast-beef Ja, gu snød jeg lidt - roast-beefen holdt jeg i hånden,
klar til affyring - hi, hi Dise har aldrig før gået så flot!
Dise synes at denne her øvelse er så skæg at hun kan finde på at "tilbyde"
den, når vi går luftetur... Bare for at få at vide at hun er
"go'fin'dytiiii"...
Skulle hun lave fejl, jamen så vanker der ikke noget klik, jeg ignorerer og
holder godt øje med, hvornår jeg så kan klikke...

Glæder mig meget til vi ses Så kan jeg nok også bedre forklare....

Mvh Ann

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 14-08-01 09:54

> "Verdens bedste lille vuffer"...

Det passer jo selvfølgelig ikke, da Robin for længst er løbet med den titel

> [...]
> slæbe efter hende - og til sidst holdt jeg så i linen. VUPTI - Dise går nu
> en "perfekt" plads (ja, ja - alt er relativt!

Det lyder godt. Jeg træner næsten også kun fri ved fod, dog ikke til
træning, da Robin ikke er 100 % sikker, og der er nogen af de andre hunde,
der er nogle bøller....

Jeg er også nået frem til, at jeg må arbejde med mit kropssprog, da jeg tror
han rykker udaf for at kunne se mit ansigt. Det virker faktisk bedre, hvis
jeg ligesom læner mig lidt til højre...

> [...]
God
> hjælp fra manden!!! Han klikkede, for han kunne jo bedst se om Dise var,

Ah, det er den slags hjælp jeg har brug for. Desværre kender jeg ikke nogen,
der arbejder helt seriøst med klikkeren. Sparer sammen til nogle timer hos
Lone Greva, men det er enetimer og de koster 500 kr ikke velegnet, når
man er på SU...

> [...]
> Dise synes at denne her øvelse er så skæg at hun kan finde på at "tilbyde"
> den, når vi går luftetur... Bare for at få at vide at hun er

Robin går også tit "lineføring" når vi bare er på tur, dette klikker jeg
selvfølgelig også for, så det er ikke fordi han ikke kan lide øvelsen. Han
ser tværtimod meget glad ud, når vi træner den.

> [...]
> holder godt øje med, hvornår jeg så kan klikke...

> Glæder mig meget til vi ses Så kan jeg nok også bedre forklare....

Trine

Fra : Ann K.

Dato : 15-08-01 10:14

Hej Trine.

>Det passer jo selvfølgelig ikke, da Robin for længst er løbet med den titel

<>Som jeg forstår det er Robin yngre end Dise... Titlen som verdens bedste
lille vuffer uddeles på livstid - og Dise havde den altså først! Robin må
vente nogle år før han kan opnå den ære ;-D

> [...]
tror
han rykker udaf for at kunne se mit ansigt. Det virker faktisk bedre, hvis
<>Samme erfaring har jeg med Dise... Men jeg lærte noget nyt i aftes til
træning!
For at få hende ind på plads, når vi stoppede, så blev hun kun belønnet,
Prøv at dreje i skulderen lige før han sætter sig i plads - lidt tilbage,
hvis han går frem - lidt frem, hvis han er bagud... Fidusen virkede perfekt
med en gl.dansk hønsehund :)

>Desværre kender jeg ikke nogen, der arbejder helt seriøst med klikkeren.
<>Heller ikke mig... derfor så dejligt med dette kursus

>Sparer sammen til nogle timer hos Lone Greva, men det er enetimer og de
koster 500 kr ikke velegnet, når man er på SU...
<>Hæ - heller ikke, når man er pædagog ;)

Mvh Ann

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 16-08-01 10:00

> <>Som jeg forstår det er Robin yngre end Dise... Titlen som verdens bedste
> lille vuffer uddeles på livstid - og Dise havde den altså først! Robin må
> vente nogle år før han kan opnå den ære ;-D

Hmm, så kan han jo bare være verdens bedste hanhund indtil da...

> [...]
> Prøv at dreje i skulderen lige før han sætter sig i plads - lidt tilbage,
> hvis han går frem - lidt frem, hvis han er bagud... Fidusen virkede

Jep, det er også det jeg plejer at bruge, især i 3-skridtsøvelserne. Det er
helt fantastisk så meget de ser - der skal kun en lille drejning til, før
Robin reagerer.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 13-08-01 10:33

> [...]
lørdag den
> 25. - 26. august 2001 fra 10.00 - ca.14.00 i Ølstykke, Sjælland.

Øv altså endnu en gang ønsker jeg at jeg boede på Sjælland i stedet
for her i Jylland .. hvorfor foregår det spændende altid på Djævleøen
godmandagshilsfra Ami

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 13-08-01 19:25

Du kan jo følges med Robin og mig

--
-Trine

Se Robin på www.robinhund.dk

Fra : Tom

Dato : 14-08-01 21:25

> Øv altså endnu en gang ønsker jeg at jeg boede på Sjælland i stedet
> for her i Jylland .. hvorfor foregår det spændende altid på Djævleøen
> ..
> godmandagshilsfra Ami

Så husk hvad vi jyder har af natur hvor hundene kan boltre sig i her i
jylland, hvor sjælland er så fuld af mennesker at hunden skal gå i snor hele
sit liv. (lidt overdrevet måske)

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 14-08-01 22:10

Har du tjekket, hvor mange hundeskove, der er i Københavnsområdet i forhold
til f.eks. Århus? Det kan nemlig godt gøre mig lidt misundelig

--
-Trine

Se Robin på www.robinhund.dk

Fra : Sverre Stokke

Dato : 15-08-01 09:09

cats@feca.dk,Ny-Internet writes:
>En her i gruppen som ikke vil acceptere dokumentationen for de bløde
>metoder. De duer ikke til konkurrence siger han.

Der er ingen dokumentation, men nogen der hævder at det er godt. Når nogen
stiller sigt tvivlende, benytter førstnævnte alt andet end bløde metoder.

Hilsen Sverre.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 15-08-01 12:50

Sludder og vrøvl, Sverre, der er henvist til alle mulige kilder, men alle
kilder affærdiges som teori. Når man nu inviteres til en weekend med
verdensmesteren, har man da alle tiders chance for at se, hvordan de bløde
metoder virker i praksis.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Sverre Stokke

Dato : 15-08-01 16:31

cats@feca.dk,Ny-Internet writes:
>Sludder og vrøvl, Sverre, der er henvist til alle mulige kilder, men alle
>kilder affærdiges som teori.

Du aner åbenbart ikke, hvad dokumentation betyder - nu snakker du om
kilder.
Verdensmesteren vil arbejde med positiv stess - måske vil hun hen ad vejen
introducere begreber som positve neuroser og positive psykoser.

Hilsen Sverre.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 15-08-01 22:57

Jeg synes du skulle melde dig til den weekend i stedet for bare at affærdige
metoderne.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 16-08-01 05:53

cats@feca.dk,Ny-Internet writes:
>Jeg synes du skulle melde dig til den weekend i stedet for bare at
>affærdige
>metoderne.

Jeg savner stadig dokumentation.

Hilsen Sverre.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 16-08-01 07:09

Det kunne du jo få på kurset.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 16-08-01 07:19

> Det kunne du jo få på kurset.

Tror slet ikke Sverre eller Claus tør deltage tænk hvis de fandt ud af
at den bløde træning er ti fold bedre end alt andet ...

Godtorsdagshils fra Ami

Fra : Nina El Falaki

Dato : 16-08-01 08:36

Det har du jo nok desværre ret i. Men melder de sig ikke til weekenden, kan
de ikke tages alvorligt af mig mere, for det tyder jo på de ikke vil have
dokumentation.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 16-08-01 09:58

Vi er da bare nødt til at få lavet en liste som denne:
http://www.dontshootthedog.com/community/honor_roll/index.htm?loaditem=honor
_roll&itemnumber=2 , så er der vel ikke så meget mere at sige

--
-Trine

Se Robin på www.robinhund.dk

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 16-08-01 09:34

> [...]
weekenden, kan
> de ikke tages alvorligt af mig mere, for det tyder jo på de ikke vil

Ja du har da helt ret, folk der snakker og kritiserer noget de ikke
har prøvet kan man ikke tage alvorligt eller lytte med interesse til

MVH Ami .. og Sandra der lige har været inde i Jyske Bank for at
deltage i konkurrencen om at være Danmarks kækkeste hund vinder
gør hun sikkert ikke men hun har haft en oplevelse hun ikke før har
haft og det trætter ..

Fra : Carina Graversen

Dato : 16-08-01 18:46

> Ja du har da helt ret, folk der snakker og kritiserer noget de ikke
> har prøvet kan man ikke tage alvorligt eller lytte med interesse til

OK - alle her i nyhedsgruppen, der ikke selv har prøvet at træne
bidearbejde, men som har udtalt sig kritisk om det, ræk lige en finger i
vejret .....................

Ja undskyld, men jeg kunne altså ikke liiiige lade være !!!

Hilsen
Carina

- - -
Carina Graversen (INA)
E-mail: ina@hund.dk
Min hund: http://hunde.homepage.dk/Daneskjolds_Pippi.htm
Redningshunde: http://www.redningshund.dk
ICQ # 50 67 93 53

Fra : Claus

Dato : 16-08-01 10:27

> [...]
kan
> de ikke tages alvorligt af mig mere, for det tyder jo på de ikke vil have

Hej Nina.

Om jeg deltager i det kursus eller ej gør da absolut ingen forskel for
dig....du har da allerede dømt mig som en snæversynet person der ikke vil
lære nyt og samtidig mener du at jeg er utrolig hård ved mine hunde.

Duhar sat mig i bås, selv om du aldrig har mødt mig og mine hunde, du har
slet ikke set mig træne hund men du er helt overbevist om at det kun foregår
med vold og straf.

For at du skal tage mig alvorligt , mener du at jeg skal deltage i dette
kursus men når jeg efterlyser at andre fra denne NG. skal tage nogle prøver
og vise at metoderne virker , så mener du ikke det er nødvendigt...hvorfor
er der forskel på hvad jeg skal gøre og det du/i skal ?????

Jeg kunne godt tænke mig, at du fortalte hvor længe siden det er, du har
trænet i en klub og hvad resultater du har opnået. ??

Jeg føler mig lidt ramt på min person, når i her i Ng. kan stille spørgsmål
ved, hvad jeg kan eller tør...der kan da være mange grunde til at jeg ikke
melder mig til sådant et kursus...men fordi jeg ikke lige gør som stemningen
er, her i NG. så er jeg ikke noget værd.????

Jeg synes at man skal passe meget på med at dømme andre her på nettet Der
er ganske få der har mødt hinanden i IRL , derfor kan man udgive sig som
hvad som helst og sige hvad som helst og at bedømme andres personlighed her,
er nok rimeligt svært.

Jeg har haft "fornøjelsen" at møde en ef de flittige skribenter her på NG.
som der samtidig er en af dem der revser mig her, jeg vidste godt hvem hun
var, men hun viste ikke hvem jeg var.

Den måde hun omgås sine hunde på , imponerer ikke mig og i snakker lederskab
øvelser , med dem burde hun lære sine hunde at lade være med at gø konstant
og lade være med at knurre af andre hunde.

Jeg troede at formålet med denne NG. var at diskutere hunde på alle plan,
hvor alle kunne komme med deres mening, men efterhånden er sådan at det kun
er den politisk korrekte mening, der må komme her. Lige så snart at man
mener noget der er lidt skævt i forhol til flertallet så er man en "skidt
knægt".

Når vi har diskuteret hunde her, så kommer alle med deres mening, erfaren
eller uerfaren, alle skriver hvad de mener, det er jo det , der gør en NG.
spændene.

Mvh.
Claus

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 16-08-01 11:44

"Claus" <Pernille@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> øvelser , med dem burde hun lære sine hunde at lade være med at gø
konstant
> og lade være med at knurre af andre hunde.

<> nu aner jeg ikke hvem du taler om heldigvis .. men vedkommende du
angriber ved det forhåbentlig selv .. så hun har en chance for at
forsvare sig ... men i og med personen åbentbart går ind for de bløde
metoder så kan det jo ikke være helt galt at desensibillisering
kan tage lidt længere tid end brug af hårde metoder er måske en ting
... men så holder den ønskede afvænning af uønskede handlemåder også ..
hvilket jeg er overbevist om ikke er tilfældet ved anvendelse af
hårde metoder og straf .. idet straf ikke har nogen indlærende effekt
... for mig og min amatørtræning med mine hunde må jeg tilstå at midlet
er lang det vigtigste målet er noget sekundært .. idet jeg aldrig
kunne drømme om at stille op til en konkurrence ...

MVH Ami

Fra : Bufas

Dato : 16-08-01 14:32

Bare fordi man ikke træner med en klikker behøver man da ikke værd hård ved
sine hunde !!!

Mange hilsner en der IKKE træner med klikker !

Bufas

--

ICQ # 44 63 61 65

http://hundelink.homepage.dk

Fra : Lina Kugge

Dato : 16-08-01 17:13

Well put!!!

Lina

--

COWBOYS DO IT ALL
Sooner or later...

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 16-08-01 18:19

"Bufas" <bufas@hund.dk> skrev i en meddelelse
> Bare fordi man ikke træner med en klikker behøver man da ikke værd
hård ved
> sine hunde !!!
>
> Mange hilsner en der IKKE træner med klikker !

<> hvor har jeg antydet det? jeg bruger skal heller ikke altid
klikkeren ..?

MVH Ami

Fra : Bufas

Dato : 16-08-01 18:38

Anne-Marie Prange Madsen skrev i en meddelelse

> hvor har jeg antydet det? jeg bruger skal heller ikke altid
> klikkeren ..?

Jeg siger heller ikke at "man" altid bruger klikkeren, men det er det der
kommer til udtykke her i denne ng ...... At hvis man træner på den "rigtige"
måde... ja så bruger man klikker !

MVH

Bufas

--

ICQ # 44 63 61 65

http://hundelink.homepage.dk

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 16-08-01 19:17

> [...]
det der
> kommer til udtykke her i denne ng ...... At hvis man træner på den

OK for det første skulle der i det jeg skrev have stået .. jeg bruger
skam osv.

Ja men fakta er også at klikkeren er eminent til både indlæring af
ønskede ting og afvænning af uønskede ting .. idet man via denne lille
tingest er i stand til at time på det helt rigtige tidspunkt og med
samme lyd hver eneste gang .. og det har den fordel at du ikke på
samme måde behøver at rette på hunden hele tiden ... fordi du kan
nøjes med, med klikkeren, at belønne ønskede adfærd .. og det
vigtigste synes jeg som sagt er at lyden er ens hver eneste gang det
er min stemme i al fald ikke.

MVH Ami

Fra : Søren Petersen

Dato : 16-08-01 11:50

> Om jeg deltager i det kursus eller ej gør da absolut ingen forskel for
> dig....du har da allerede dømt mig som en snæversynet person der ikke vil
> lære nyt og samtidig mener du at jeg er utrolig hård ved mine hunde.

Om du vil eller ej - så har jeg også dømt dig som snæversynet - det er
egentlig ikke fordi du måske bruger hårdere metoder, men fordi du hele tiden
skal stille spørgsmålstegn ved blødere metoder (sådan virker det på mig).
Jeg kan da også godt bruge en hård metode en sjælden gang imellem, når min
hund laver noget i hjemmet som den BARE IKKE MÅ. Men det er vel mere mit
temperament end det er min hjerne. Det er ingen tvivl om effektiviteten af
dette - i det øjeblik det bliver begået, men hunden aner ikke hvorfor den
fik et ordentligt møgfald (jeg slår ALDRIG min hund - jeg råber bare lidt
højt), og det synes jeg da også er synd - og jeg fortryder også bagefter. Så
snart jeg er ude og "træne", hvad det så end måtte være - så er det meget
vigtigt for mig at indlæring foregår gennem leg - og det har jeg også
oplevet flere instruktører arbejde efter. For det første har man en hund som
er glad for at lave øvelsen - og for det andet nyder jeg også at have en
hund som bliver totalt lalleglad når jeg bare tager "trænings-udstyret"
frem. Jeg siger ikke at du ikke skal bruge hårde metoder, jeg tror bestemt
på effektiviteten (og jeg regner da bestemt ikke med at hårde metoder
inkluderer fysisk afstraffelse af hund), men foretrækker bløde metoder,
fordi det for mig (og hunden) er sjovere. Jeg går selv til konkurrencer
inden for DCH, men er forholdsvis ny inden for dette, så jeg er ikke nået så
langt endnu (er dog lige rykket op i b-klassen (siger jeg stolt, hehe)). Men
jeg kan tydelig mærke forskel på de træningsmetoder fra klubben (de bløde)
og de metoder jeg selv havde "opfundet" derhjemme. Hunden bliver mere
sikker - og det stråler også ud af ham.

Jeg bruger ikke klikker/shaping - men kunne dog sagtens finde på at prøve
disse metoder - jeg har kun hørt godt om metoderne indtil videre. Men indtil
videre bruger jeg meget indlæring gennem leg.

> [...]
> og vise at metoderne virker , så mener du ikke det er nødvendigt...hvorfor
> er der forskel på hvad jeg skal gøre og det du/i skal ?????

Jeg synes da også det ville være fint. Du efterlyser konstant dokumentation
og beviser - hvilket kan fåes på sådan et kursus - du efterlyser det vel på
det grundlag at du er interesseret i at vide om metoderne virker?!??!?!

> [...]
stemningen
> er, her i NG. så er jeg ikke noget værd.????

Jo - selvfølgelig er du det. Jeg deltager heller ikke på sådan et kursus,
men det er nu mest baseret på placeringen, økonomien og tiden, ellers ville
jeg mægtig gerne. Hvorfor du ikke vil, ved vi selvfølgelig ikke, men grunden
til at man foreslår at du skulle tage med, er vel baseret på at der her er
muligheden for dokumentation og bevis m.m.

> Jeg har haft "fornøjelsen" at møde en ef de flittige skribenter her på NG.
> som der samtidig er en af dem der revser mig her, jeg vidste godt hvem hun
> var, men hun viste ikke hvem jeg var.

Tjae - jeg synes hun kommer med rigtig mange gode ting på denne NG - så for
mig har det ofte været en fornøjelse, uden at placere ordet i gåseøjne. Jeg
synes da samtidig også at du revser tilbage for alle pengene, så jeg
fornemmer bestemt ikke at du er helt uskyldig dér.

> [...]
> øvelser , med dem burde hun lære sine hunde at lade være med at gø
konstant
> og lade være med at knurre af andre hunde.

Du burde da, af alle (i hvert fald med alt den erfaring du har) vide at
nogle hunde har større tendens til at gø end andre, pga. temperament. Nogle
hunde kan simpelthen bare ikke sammen - og det har jeg også erfaret, også
selvom vi begge bruger bløde metoder. Min erfaring siger mig dog også at
hunde som er oplært med hårde metoder (nu snakker jeg fysisk hårde, med
fysisk afstraffelse osv.) har en større tendens til at gå i forsvar over for
andre hunde - både ved at knurre og gø. Hvordan vil DU så lære hunden at
lade være med at gø. I stedet for at kritisere på den måde - så kunne du jo
i stedet give nogle tips til hvordan det ellers kunne gøres.

> [...]
> er den politisk korrekte mening, der må komme her. Lige så snart at man
> mener noget der er lidt skævt i forhol til flertallet så er man en "skidt

Jamen - det er da også meningen at alle kan komme med deres mening - og det
synes jeg bestemt også at folk gør herinde. Jamen så fortæl dog hvad dine
metoder er. Det eneste jeg rigtig har set fra din side, er at du stiller så
mange spørgsmål ved bløde metoder. Jeg tror ikke at vi kender dine "hårde
metoder" - men du gør heller ikke noget for at fortælle os hvad de går ud
på. Vi må jo tage stilling til det vi ved om dig. Du kommer ind i gruppen og
som det første rammer du et punkt hvor mange af os hurtigt kan fare op - så
må vi jo tage stilling til det ud fra det vi ved om dig (og det er jo ikke
særlig meget).

> Når vi har diskuteret hunde her, så kommer alle med deres mening, erfaren
> eller uerfaren, alle skriver hvad de mener, det er jo det , der gør en NG.
> spændene.

Netop - og jeg synes bestemt også at denne newsgroup er spændende.

Mvh.
Søren Petersen

Fra : Nina El Falaki

Dato : 16-08-01 12:45

Hej Søren

Jeg kunne næsten ikke have svaret Claus bedre.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Claus

Dato : 16-08-01 12:47

Hej Søren

Jeg har lige læst alle de indlæg som jeg skrevet i tråden "leg op af benet"
igennem. Jeg kan ikke se et eneste sted at jeg har skrevet at de bløde
metoder ikke virker. Jeg har endda skrevet flere steder at de kan være til
stor glæde for mange HF. Det startede med at jeg stillede nogle spørgsmåls
tegn ved værdien af lederskabs øvelser og så startede festen.

Jeg tillod mig at sige " det du kan med en klikker kan jeg uden " hvorfor
skal jeg så bruge den ,
svaret var, at jeg ikke ville lære noget nyt.

Jamen.... at jeg ikke ville bruge den, er jo ikke det samme som at sige, at
det ikke virker.jeg har flere gange skrevet, at den kan være til glæde for
nye HF.

Du mener oxo at jeg selv er ude med "riven" det er i rent forsvar, der
bliver talt ned til en her i NG. man får skudt i skoen, at man er hård når
man træner (grænser til vold ) jeg ødelægger folks ferie humør og meget
andet.

Du har ret i at jeg stiller mange spørgsmål til de bløde metoder men det er
jo fordi, dem som der er de store fortalere for dem her...........ikke viser
noget selv. og samtidig mener at det kan forbedre min træning.

Det som er humlen i alt det her er , jeg vil ikke pludselig lave min
træning om, fordi der er nogen der mener at det er den eneste måde at træne
på.

Du har helt ret i , at der er ingen her på NG. der ved hvordan at jeg træner
hund , der er ikke engang nogen der har spurgt, hvordan jeg indlærer en
eller anden øvelse, niks du....man går bare ud fra at det er hårdt og
brutalt

Du siger at din hund laver øvelserne med glæde, tror du ikke min gør det.??
I IPO er det sådan at selv om hunden laver øvelserne perfekt, kan du ikke
får fuld P. uden at hunden udviser glæde derved. Der er mange der mister
mange P. på den konto.

Det vil altid være sådan....at der vil være store menings forskelle om
træning men det er meget svært at diskutere når der oxo er meget stor
forskel på hvad man bruger sin hund til.

Mvh.
Claus

Fra : Nina El Falaki

Dato : 16-08-01 13:01

Hej Claus

"Claus" <Pernille@city.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Nina.
>
> Om jeg deltager i det kursus eller ej gør da absolut ingen forskel for
> dig....

Det har du da ret i, men her serveres den ønskede dokumentation på et
sølvfad, og så ville det vel være naturligt om du tog i mod den

>du har da allerede dømt mig som en snæversynet person der ikke vil
> lære nyt og samtidig mener du at jeg er utrolig hård ved mine hunde.

Sludder, jeg har kun svaret ud fra det indtryk du selv har givet her i
gruppen

> Duhar sat mig i bås, selv om du aldrig har mødt mig og mine hunde, du har
> slet ikke set mig træne hund men du er helt overbevist om at det kun
foregår
> med vold og straf.

Hvordan definerer du vold og straf???

> [...]
> og vise at metoderne virker , så mener du ikke det er nødvendigt...hvorfor
> er der forskel på hvad jeg skal gøre og det du/i skal ?????

Jeg mener ikke det er nødvendigt at deltage på konkurrenceplan for at bevise
de bløde metoders brugbarhed, men på netop dette kursus får du jo serveret
den dokumentation, du ønsker ved verdensmesteren

> Jeg kunne godt tænke mig, at du fortalte hvor længe siden det er, du har
> trænet i en klub og hvad resultater du har opnået. ??

Nu er jeg slet ikke konkurrencemenneske, det interesserer mig overhovedet
ikke. Lad mig se, da jeg ikke har haft hund i 5 år (p.g.a. manglende
mobilitet, ikke på grund af manglende interesse) er det vel 7 år siden jeg
sidst har gået til træning.

> [...]
stemningen
> er, her i NG. så er jeg ikke noget værd.????

Sludder og vrøvl! Som jeg har skrevet højere oppe er det p.g.a.
dokumentationen, jeg synes du burde være selvskreven til netop dette kursus

> [...]
> er ganske få der har mødt hinanden i IRL , derfor kan man udgive sig som
> hvad som helst og sige hvad som helst og at bedømme andres personlighed

Jeg dømmer dig egentlig ikke men tager stilling til det, du giver udtryk
for.

> [...]
> er den politisk korrekte mening, der må komme her. Lige så snart at man
> mener noget der er lidt skævt i forhol til flertallet så er man en "skidt

Sludder, men alle må finde sig i at blive modsagt (desværre er det ikke
altid, man er i stand til at gøre det diplomatisk)

> Når vi har diskuteret hunde her, så kommer alle med deres mening, erfaren
> eller uerfaren, alle skriver hvad de mener, det er jo det , der gør en NG.
> spændene.

Netop

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 16-08-01 21:28

> [...]
> øvelser , med dem burde hun lære sine hunde at lade være med at gø
konstant
> og lade være med at knurre af andre hunde.

Det lyder unægteligt som mine hunde )

KH
Søs

Fra : Tina

Dato : 16-08-01 21:51

> [...]
> eller uerfaren, alle skriver hvad de mener, det er jo det , der gør en NG.

Hej Claus.

Du kunne ikke have sagt det bedre.!!!!
Jeg er også træt af den poltiske korrekthed man sommetider får stukket i
hovedet som førstegangs hundeejer. Jeg havde troet at det her var et sted
hvor man kunne få svar på sine spørgsmål, men nej.!!! Jo det kan du godt men
du riskere at stikke hovedet ned i bikube. Jeg vil også meget gerne bruge
dette forum til at stille spørgsmål så jeg deraf kan få noget erfaring, men
har opgivet, læser kun nu.
Syntes du skulle have den med på vejen da du ikke er den eneste der blive en
smule frustret over NG'en.
Kunne i ikke lige give en chance for for førstegangs ejer der ikke har så
meget erfaren.????
Med venlig hilsen Tina.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 16-08-01 08:21

woopie@mail1.stofanet.dk,Ny-Internet writes:
>Tror slet ikke Sverre eller Claus tør deltage

Jeres bestræbelser på at få solgt de sidste pladser er tankevækkende. Der
burde være en venteliste på flere hundrede - hvis det altså er så godt.

>tænk hvis de fandt ud af
>at den bløde træning er ti fold bedre end alt andet ...

Kan det heller ikke dokumenteres ?

Hilsen Sverre.

Fra : Bufas

Dato : 16-08-01 16:27

Søs D. Jensen skrev i en meddelelse

> [...]
> for alle - eneste krav er, at du er interesseret i lydighed. Der er plads
> til ti på holdet - der er fire pladser tilbage. Pris: 500 kr. for de to

10 gange 500 kr er 5000 kr. 2 gange 4 timer er 8 timer. 5000 kr. divideret
med 8 timer må så være 625 kr pr time ??? Det var sq ikke så lidt ! Ja ok
der er jo lidt omkostninger.... bob bob... det er vel ikke mere end 1000 kr
???

Får man lidt at spise på det kursus ???

Jeg tror sqi jeg skal ha et nyt job !

Mange hilsner

Bufas

P.S. Jeg giver enelektioner til 500 kr/time, det må da være et godt tilbud
??? (Du får en gratis bajer så du kan tæske både kone/mand og hund(e))

--

ICQ # 44 63 61 65

http://hundelink.homepage.dk

Fra : Bufas

Dato : 16-08-01 16:31

HOV !

Glemte at fortælle at i må se min gule klikker for 100 kr....

Mange hilsner

Bufas

--

ICQ # 44 63 61 65

http://hundelink.homepage.dk

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 16-08-01 19:02

> HOV !
>
> Glemte at fortælle at i må se min gule klikker for 100 kr....

men måske skulle du se at blive voksen inden du uddanner dig til
hundepsykolog

Mvh Ami

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 16-08-01 19:01

> [...]
Ja ok
> der er jo lidt omkostninger.... bob bob... det er vel ikke mere end

500 kr for 2 gange 4 timer .. synes jeg bestemt ikke er urimeligt når
der er tale om faguddannet instruktør ... hvad koster det ikke f.eks
at have en hundepsykolog til at komme i hjemmet ? jeg personligt vil
hellere end gerne give 500 kr for en weekend med 8 timers
undervisning og selv sørge for mad og overnatning og så have en
veluddannet hundepsykolog som instruktør ( og havde jeg kunnet den
weeeknd havde jeg meldt mig).. end jeg vil have mad og overnatning med
i prisen og så amatørundervisning. Og til den yderst rimelig pris på
500 kr kan jeg da regne ud at der umuligt kan være måltider og
overnatning med i prisen.

> Får man lidt at spise på det kursus ???

<> nej det kan der da umuligt være indkluderet i den pris!!

> Jeg tror sqi jeg skal ha et nyt job !

Jamen held og lykke med uddannelsen til hundepsykolog .. det er en dyr
og lang uddannelse .. så når du har den i hus er du også berettiget
til en høj timeløn.

MVH Ami

Fra : Søren Petersen

Dato : 16-08-01 19:04

*suk*

Det var dog en underlig besked at poste herinde. Det er da en almindelig
pris for et kursus - det kan jeg slet ikke se noget forkert i....., men hvis
du absolut skal regne igennem - så skal det da også gøres ordentligt.

> 10 gange 500 kr er 5000 kr. 2 gange 4 timer er 8 timer. 5000 kr. divideret
> med 8 timer må så være 625 kr pr time

Lad os starte med at trække 1000 kr fra i starten i materialer - altså 10
gange 500 = 5000. Så trækker vi 1000 kr. fra til materialer og diverse
udgifter (såsom transport for underviser osv.) - så er vi nede på 4000 kr.
Det virker som om der er to om jobbet - altså 2000 kr. pr. person. Som
underviser får man også løn for forberedelse - det kræver dette slags
arbejde også. Timelønnen siger nu 250 kr hvoraf halvdelen er forberedelse.
Heraf skal du så trække 50% fra til skattefar - og du skal også tænke på
søndags-tillæg. Desuden er der også mulighed for hvis det opfylder kravene
til et kursus) at få dækket 70 % (eller deromkring) af kommunen - så jeg
forstår slet ikke dit rama-skrig.

Jeg er selv musiker - og også underviser. Som musiker tager jeg 250 kr. i
timen (uganda-dollars) for at spille som hyggepianist til festligheder (bare
rolig - dette er ikke nogen reklame, jeg gør ikke så meget i det mere) - og
det er en temmelig lille løn i forhold til andre musikere. Som underviser
svarer min løn nogenlunde til den løn som kursusholderne tager - og så
arbejder jeg oven i købet om hverdagen.

> P.S. Jeg giver enelektioner til 500 kr/time, det må da være et godt tilbud
> ??? (Du får en gratis bajer så du kan tæske både kone/mand og hund(e))

500 kr/timen - ok lad os regne lidt på den. Du skriver at det er
enelektioner. Lad os se - 10 mand skal have 8 timer hos dig. 500 gange de 8
timer = 4000 kr. Og det er så 10 personer - det giver 40.000 kr - godt
tilbud (ironi). Jeg ved udemærket godt at dit sidste eksempel er for sjov
(det håber jeg) - men kunne ikke lade være. Jeg synes det er et underligt
indlæg du har skrevet i denne NG.

Mvh.
Søren Petersen

Fra : Carina Graversen

Dato : 16-08-01 18:52

Hej Fru Bufas

> P.S. Jeg giver enelektioner til 500 kr/time, det må da være et godt tilbud
> ??? (Du får en gratis bajer så du kan tæske både kone/mand og hund(e))

Øv bøv !!!! - jeg tager kun 499 kr/time, og forhåndsbestiller man 100
timer eller derover, så ryger prisen helt ned på 450,-.

Til gengæld er min klikker grøn, og det er jo som bekendt håbets farve, så
det koster altså 150,- at kigge på den !!!!

Hilsen
Carina

- - -

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 16-08-01 22:12

Hej Bufas

Tak for sidst i øvrigt Hyggeligt at møde dig i reel life. Der er da i
hvert fald kommet gang i diskussioerne siden sidst

500 pr kursist, fratrukket moms på 25%, 50% til skattevæset og transport.
Alt, hvad jeg laver bliver opgivet til skattevæsenet. Jeg har ikke en
klub/forening og på den måde kan gøre tingene kunstigt billige. Beklager.
Men det er prisen - og ovenikøbet billig - uden for klubregi ) Og jeg
skal også lige minde om, at der blev skrevet til kl. ca. 14 - alt afhængig
af, hvor trætte hundene er )

KH
Søs

Bufas <bufas@hund.dk> skrev i en news:9lgojv$6gn$1@news.cybercity.dk...

Fra : Sverre Stokke

Dato : 17-08-01 06:27

bufas@hund.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>der er jo lidt omkostninger.... bob bob... det er vel ikke mere end 1000

Det er ikke forbudt at tænke sig om - selv om man er lønmodtager

At regne en ’timeløn’ ud på basis af et kursustilbud er helt absurd. Som
selvstændig erhvervsdrivende skal man af omsætningen svare alle de
’frynsegoder’, som lønmodtager anser for en selvfølge. Dertil kommer at
arbejdstiden langt overstiger de 2 X 4 timer. For slet ikke at tale om
udgifterne. Først da når man frem til et overskud.

Hilsen Sverre.