Gaddafis død
Fra : Lyrik

Dato : 20-10-11 17:30

   http://www.youtube.com/watch?v=3qWT62xkjJE

Set på Al Jazeera.

Jens

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 21-10-11 08:41

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4ea04c99$0$293$14726298@news.sunsite.dk
> http://www.youtube.com/watch?v=3qWT62xkjJE
>
> Set på Al Jazeera.
>
> Jens

Nu kan Libyen så komme videre og det er godt. Men jeg gad vide hvor meget
det "eventyr" har kostet Danmark af penge til bombe-kampagner... Gad vide om
politikerne tør indrømme det...

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Elmand

Dato : 21-10-11 09:13

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i en meddelelse news:nm9oq.225$1Y4.224@newsfe18.ams2...
> [...]

> Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
> Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander

En lille kommentar, jeg ved ikke om den er rigtig eller fordrejet, men
ihvertfald
en synsvinkel:
jeg var på flyvestation Skrydstrup til soldaterjubilæum og der blev det
samme
spørgsmål stillet.
Svaret fra flyvestationschefen lød således. Vores bomber er over 40 år
gamle
og vi skulle snart udfase dem, da de er ubrugelige til moderne. Det koster
penge at skrotte sådanne bumber.-
Nu blev de skrottet i hovedet på Gaddaffis ikke særlige moderne styrker.

Hvad var der så i vejen med de gamle.- de var alt for store og skulle
bruges
med omtanke, de var modificeret lidt med bedre sigter.

I dag bruges meget meget mindre bomber, der er så nøjagtige, at de kan
puttes
direkte gennem brevsprækken til modtageren.
Med andre ord:
de gamle bombers pris er angivet som kostpris og der er ikke taget højde for
at de skulle skrottes.
mvh
KBE

Fra : @

Dato : 21-10-11 12:38

On Fri, 21 Oct 2011 09:41:06 +0200, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com
eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com> wrote:

>"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Nu kan Libyen så komme videre og det er godt.

ja

lige som Iran er kommet videre efter shaen

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 24-10-11 17:04

"@" <Snabel@snabel.net> skrev i en meddelelse

> ja
>
> lige som Iran er kommet videre efter shaen

Med Iran vidste alle at det var et islamisk diktatur som overtog magten
efter Shahen. Så vidt jeg husker var der ingen som lovede demokrati i den
forbindelse. Shahen var et morderisk møgdyr som fortjente at blive fjernet
fra magten ligesom dværgen i Teheran fortjener det nu. Demokratiet skal nok
komme til Iran en dag. Diktatur er ved at bliver umoderne worldwide, der
bliver færre og færre diktaturer, år for år, det er en rigtig god udvikling.

Fra : /john

Dato : 24-10-11 17:30

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i meddelelsen

> Så vidt jeg husker var der ingen som lovede demokrati i den forbindelse

Jow - det gjorde den sure ayatollah Khomeini.

Flere iranere har fortalt mig, at Khomeini netop lovede demokrati, men tog
r.. på dem.

/john

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-10-11 17:04

"/john" skrev i meddelelsen

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i meddelelsen

> Så vidt jeg husker var der ingen som lovede demokrati i den forbindelse

Det minder mig om manden der ved en jobsamtale blev spurgt: Har du nogen
anbefalinger udover et brev fra din mor?

Hvad "flere iranere" som du hævder har fortalt dig, er lidet troværdigt - og
da du i forvejen også er utroværdig, så må det tale for sig selv, synes du
ikke?

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 25-10-11 17:12

On Tue, 25 Oct 2011 18:03:44 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> da du i forvejen også er utroværdig, så må det tale for sig selv, synes du

Som sædvanlig går Wilstrup efter budbringeren, når han ikke har nogen
argumenter.

Fra : @

Dato : 25-10-11 19:00

<nixen@bixen.invalid> wrote:

> [...]
>da du i forvejen også er utroværdig, så må det tale for sig selv, synes du

Wilstrup kan intet andet end at svine - - -

dette kan dog ikke skjule at venstreorienterede tilhængere af
totalitære styreformer hjalp Khomeini til magten

http://www.sappho.dk/khomeini-og-venstreflojens-blinde-oje.htm
For 25 år siden var den tidligere trotskist, historikeren Torben
Hansen et begejstret øjenvidne til den iranske revolution. I dag
anklager han den europæiske venstrefløj for intet at have lært om
islamismens barbari

http://muis.skysite.dk/?side=103595
Efter shahen forlod landet, kom Khomeini hjem igen, og proklamerede
den islamistiske republik Iran.
I 1979 stemte man om Irans fremtidige styreform, og over 98 % af
stemmerne talte FOR en islamisk republik, fordi Khomeini lovede sit
folk demokrati. Han forsikrede folket, at religion og politik ville
forblive adskilt, og at koranens middelalderlige regler ikke ville
erstatte landets moderne og sekulære grundlov. Folket troede på ham.

http://jp.dk/opinion/breve/article1725659.ece
For 30 år siden kæmpede det iranske folk for at opnå et frit Iran. I
iranernes iver begik de en fatal fejltagelse.

De lod sig narre af en løgnagtig islamisk folkeforfører ved navn
Khomeini. Han lovede befolkningen frihed, ytringsfrihed og demokrati.
De frihedshungrende iranere stolede blindt på ham og lod sig forføre
af hans løfter

http://www.information.dk/134425
Det var ikke kun ayatollah Khomeinis tilhængere, der i 1979 stod bag
den iranske shahs fald. En række venstrefløjsgrupper var gået sammen
med islamisterne, men mange af de venstreorienterede aktivister og
intellektuelle måtte senere flygte fra revolutionen og gå i eksil i
Vesten

Da ayatollah Khomeini kom til magten i 1979, var det ikke kun ved
hjælp af dedikerede islamister. En bred alliance af
venstrefløjsgrupper var gået sammen med Khomeini om at vælte den
despotiske shah. Efter shahens fald var de således i opposition til
Khomeinis fløj, Det Islamiske Republikanske Parti, og til Hizbollah,
Guds Parti. Men udadtil, i sine taler, lovede Khomeini frihed og
demokrati.

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/413415:Kirke---tro--En-kamp--der-foregaar-i-os-alle
"På det tidspunkt var jeg 16 år. Jeg satte min lid til Khomeini som
Irans frelser. Vi blev lovet demokrati og frihed. Som ung var jeg nem
at påvirke," siger Casper Hvemon