"Sic semper tyrannis!"
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-10-11 16:21

http://en.wikipedia.org/wiki/Sic_semper_tyrannis

Nu er Ghadaffi åbenbart også væk, og Verden er ikke nødvendigvis blevet
et værre sted af dèt...

For så vidt disse "revolutionære" omvæltninger dog ud fra en
halvforstokket Koldkrigerisk tankegang ikke nødvendigvis indebærer en
egentlig positiv politisk evolution, da om muligt endnu kedeligere (her:
Islamiske?) kræfter ligeledes bekvemt måtte kunne benytte det opståede
"magttomrum".

Anders Peter Johnsen

Fra : Lyrik

Dato : 20-10-11 16:52

Den 20/10/11 17.20, Anders Peter Johnsen skrev:
> [...]
> egentlig positiv politisk evolution, da om muligt endnu kedeligere (her:
> Islamiske?) kræfter ligeledes bekvemt måtte kunne benytte det opståede

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"Samme begivenheder, søger gerne samme løsning"

Hvis vi tager Tyrkiets sidste islamiske dage, så hentede Atatyrk
nationalstatsideen fra Europa og lavede en tyrkisk nationalstat.
Tyrkernes hjemland.
Konklusionen var at tyrkerne måtte have deres land vristet ud af det
osmanniske kollaps.

Islam er ikke i stand til nytænkning, men de kan plagiere os. Hvorfor
skulle det samme ikke være tilfældet i det islamiske forår?
Det næste bliver at de søger optagelse i EU!))

MvH
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 20-10-11 21:24

On Thu, 20 Oct 2011 17:51:38 +0200, Lyrik <jenserikbech@gmail.com>
wrote:

> [...]
>skulle det samme ikke være tilfældet i det islamiske forår?
>Det næste bliver at de søger optagelse i EU!))

Det ønsker USA

Men hvad sku svække Merkels og Sarkoztýs modvilje?

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-11 20:33

"Anders Peter Johnsen"
> [...]
> egentlig positiv politisk evolution, da om muligt endnu kedeligere (her:
> Islamiske?) kræfter ligeledes bekvemt måtte kunne benytte det opståede

Der er absolut dårlig statistik for tyraner, når det gælder om at få
en fredelig død af ælde. Dog er det lykkedes for nogle.
Angående "Det arabiske forår" er jeg bange for at det snarere er
"Det arabiske efterår" - spø'r bare kopterne i Ægypten.
(De hellig' koptere)
I alle de klip jeg har set fra Libyen idag, råber folkemængden (pøblen?)
Allahu-akbar, og så er jeg ikke i tvivl om hvilken vej det går. Desværre!

Mvh
Eyvind

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-10-11 22:52

Den 20-10-2011 21:32, Eyvind Dk skrev:

> [...]
> Allahu-akbar, og så er jeg ikke i tvivl om hvilken vej det går. Desværre!

Mnjah, vi har jo selv som danskere en vis trekvart-religiøs dybfølt
kristen-grundtvigeansk "Altid Frejdig, Når Du Går"-kobling til vor egen
Modstandsbevægelse, så bør vi egentlig mistænkeliggøre libyerne i at
takke (deres?) gud for frihed på en måske i virkeligheden ret ensartet
måde, i og med at NATOs forsamlede luftstøtte (vore villige,
veluddannede vingedrenge i våbenføre værnsfly veliberegnet) faktisk har
spillet stort set samme rolle som RAF og USAF dengang gjorde i vor egen
Befrielse?

Anders Peter Johnsen

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-11 22:09

"Anders Peter Johnsen"
> [...]
> Modstandsbevægelse, så bør vi egentlig mistænkeliggøre libyerne i at takke
> (deres?) gud for frihed på en måske i virkeligheden ret ensartet måde,

Hvis du vil afspore diskusionen - via selvhadende at nægte nogen ret til at
kritisere islamister fordi vesten/Danmark engang i fortiden har gjort et
eller
andet galt - så værs'go', men uden mig.
Jeg vil til min død ha' ret til at kritisere og bekæmpe religiøst vanvid.

> [...]
> villige, veluddannede vingedrenge i våbenføre værnsfly veliberegnet)
> faktisk har spillet stort set samme rolle som RAF og USAF dengang gjorde i

Jeg gentager; pas på at "Det arabiske forår" ikke bliver til "Det arabiske
efterår".
Når nogen råber "Allah-u-akbar" så ved jeg godt hvad klokken er slået.
Akkurat som "Heil Hitler" o.lign.
"Allah-u-akbar" betyder: Jeg tilhører en facsistisk, imperialistisk,
homofob, kvindeundertrykkende og menneskeforagtende bevægelse, der har
verdensherredømmet som sit erklærede mål og gerne ved hjælp af vold.

Mvh
Eyvind

Fra : @

Dato : 22-10-11 07:46

ovenstående VIL tåberne ikke vide

Fra : Bo Warming

Dato : 20-10-11 21:11

On Thu, 20 Oct 2011 17:20:37 +0200, Anders Peter Johnsen
<anderspj@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>egentlig positiv politisk evolution, da om muligt endnu kedeligere (her:
>Islamiske?) kræfter ligeledes bekvemt måtte kunne benytte det opståede
Gadaffi var så længe i topstilling at han udviklede selvtillid nok til
LLockerbie terror men hans efterfølgr bliver næppe bedre i det lange
løb, hvad tyder på det?