Lap på sorgen medORDSPROG
Fra : Bo Warming

Dato : 18-10-11 03:02

Shakespeare er ikke den eneste der har anbefalet at læse korte citater
hvis du har et problem og ingen egnet samtalepartner er ved hånden

Shakespeare (1564-1616)English Dramatist and Poet
Lap på sorgen med ordsprog
   Som enhver søn dog kan begejstre sin moder!Shakespeare
   Modenhed er alt, Edgar af Clouster King Lear Shakespeare
Cicero siger: "I sandhed , dette er en sært betonet tid/(en sær tid):
Men mennesket er i stand til at forbinde (ikke i medicinsk betydning)
ting- eller måske rettere- begreber efter eget valg.
Uafhængit af delenes egen indre valør." JCæsar
"Lad mig se fede folk omkring mig - de tynde tænker for meget" J Cæsar

Møllehave J "Uglen og bagerdatteren, vi ved hvad vi er men ikke hvad
vi kan blive"
   "Tfirst thing we do, let's kill all the lawyers"Henry VI
   Det døde geni er mere i live end vi er. Shakespeare

Selvbedrag/DAGDRØM
Håbet er ofte en sporhund der har mistet sit spor. Shakespeare
   Everyone can master a grief, but he that has it.William
Shakespeare
   Han gør det med mere ynde, men jeg gør det mere naturligt.
Shakespeare
   Hele verden er en scene, og alle mænd og kvinder blot
skuespillere:de har deres sortier og entreer; og en mand spiller mange
roller i sit liv.Shakespeare
   Hvad ligger der i et navn? det, vi kalder en rose, ville dufte
lige sødt, hvilket navn det end havde.Shakespeare
   Jeg spildte tiden, og nu spilder tiden mig. Shakespeare
   Jesters do often prove prophets.Shakespeare
   *Korthed er viddets sjæl. Shakespeare
   Small things make base men proud.Shakespeare
   The brain may devise laws for the blood, but a hot temper
leaps o'er a cold decree. Shakespeare
The devil hath power to assume a pleasing shape.William Shakespeare
   There is nothing either good or bad but thinking makes it
so.Shakespear
   Vi er den slags stof, som drømme er lavet af (og vort lille
liv afrundes med en søvn.) Shakespeare
   We know what we are, but know not what we may be. Vi ved hvad
vi er, men ved ikke hvad vi kan blive. Shakespeare
MAND-KVINDE
   Maids want nothing but husbands, and when they have them, they
want everything William Shakespeare (1564-1616)English Dramatist and
Poet
   When my love swears that she is made of truth, I do believe
her, though I know she lies.William Shakespeare
   Love looks not with the eyes, but with the mind; / And
therefore is winged Cupid painted blind. Shakespeare
   Love's best habit is a soothing tongue.Shakespeare
POLITIK
   He thinks too much; such men are dangerous. Han tænker for
meget; den slags folk er farlige.Shakespeare
   Hvor der er virkeligt venskab, behøves ingen
ceremonier.Shakespeare
   Let me have men about me that are fat.Shakespeare(Cæsar)
   Når mennesket dør, betaler det sin gæld. Shakespeare
Nothing emboldens sin so much as mercy.Shakespeare
   Sweet mercy is nobility's true badge.Shakespeare
   Troskab mod en nar gør selv vor troskab dum Shakespeare
   True nobility is exempt from fear.Shakespeare
RELIGION
   As flies to wanton boys, are we to the gods;They kill us for
their sport.Hvad fluer er for kåde dreng, er vi for guderne; de dræber
os for morskab.Shakespeare
   Det er tåbelig afgudsdyrkelse at gøre gudstjenester vigtigere
end gud. William Shakespeare
SAMFUND
   All's welll that ends well.Når enden er god, er alting
godt.Shakespeare
   Happy are they that hear their detractions and can put them to
mending.Shakespear
   If all the year were playing holidays,/ To sport would be as
tedious as to work.William Shakespeare
   Let the end try the man.Shakespeare
"This above all - to thine own self be true,
And it must follow, as the night the day,
Thou canst not then be false to any man"

(Shakespeare, Hamlet,I,3,78-80).
Håbet er ofte en sporhund der mistet sit spor. Shakespeare