Underholdning=Alkoholikeropvækst
Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-11 18:09

Underholdning=Alkoholikeropvækst
Dansk film er på pumperne - de må hente topskuespiller fra udlandet
OG det er ikke en ung skønhed men gamle Helen Mirren der bl.a. har
spillet dronning Margrete d.2
-   så regn ikke med en film der får dig til at onanere straks ved
hjemkomst fra biografen.
-   EMNET er heller ikke supersexet, men handler om hvordan det er
at _vokse op hos alkolikere_

ALT i debatten handler om at se ned på de særligt stofafhængige
"   An alcoholic is someone you do   n´t like who drinks as much as
you do. Dylan Thomas, 1914-53

Det er jo absurd at tro at livet kan bedres af et kemikalie-småtteri
som alkohol
"   Jeg drikker for at gøre de andre mennesker interessante.
George Jean Lachefs

Men det kan hjaælpe i rette selskab at have en sej tegneseriefigur på
nethinden samtidig
"   To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's
problems! Homer Simpson
"   Ved en sportsbegivenhed drejer det sig ikke, om du vinder
eller taber, men om hvor fuld du bliver. Homer Simpson
Lidt ordspil er heller ingen skade til
"   Vist er det de små ting, der giver livet værdi, men det er de
store flasker, der giver værdien liv.    Torsten Kidde
"Snobber der hygger til hos højtuddannede ka også forages - læger
fortjener at blive skudt på
"   Vist er det rigtigt, at alkohol aldrig har helbredt en mand
hans forkølelse, men det har en læge heller aldrig. Winston Churchill
Vore ordsprog kan også finde fjendebilleder ud af ingenting
"Vin skerper hjernen, sagde hand, der drak så meget, at hand fald ned
af trappen på hovedet.      Danske Ordsprog
RELIGION er velvalgt skydesive
"   The fact that a believer is happier than a skeptic is no more
to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober
one.      George Bernard Shaw
Nogle syns ORD er mere snobbefine end alkoholmolekylerne
.."   Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
Rudyard Kipling

Eller at man er hellig hvis ÆGTE MORSKAB foretrækkes frem for
beruselsens

"   En grund til at jeg ikke drikker er, at jeg vil vide om jeg
har det morsomt.      Nancy Astor
Fra 1800-vittighedstegninger her en dialog der kan leve uden sin
avis-grafik
"Venskab er dog det Eengelige - - Fanden og hele hans Armee raspe I
Fruentimmerne! - Ja Venskab! Vi er rigtige Venner! - Vilde Du dø for
mig? Om jeg vilde dø for Dig! Jeg tørster efter en Leilighed til at
vise Dig det. - Tørster Du? Jeg begynder ogsaa at blive et Gran
tørstig.      Fritz Jurgensens monolog-tekst tl tegning af
to drukkenbolde
Briternes opiums-poet så ned på de KRIMINELLE

"   Fik man gjort det engelske folk adrieligt kunne man lukke 9 10
af fængslerne      S Coleridge
Norge har en psykiater der er børne-alkoholiker-apologet
"Barnet er så svagt og truet, at det er nødt til virkelighedsflugt ,
så behov for rus opstår tidligt. Finn Skarderud.
Romerne vidse ikke at rotter kan få abstinenser så let som mennesker
"   It is to wine that humankind is indebted for being the only
creatures that drink without being thirsty.      Plinius

Heldigvis er biblen på de svage karakterers side
"Wine that maketh glad the heart of man.       The Bible
(Psalms 104:15)
Og bøssernes Sct Oscar kan vende den med at druk er den arbejdende
klasses forbandelse
"   Work is the curse of the drinking class.       Oscar
Wilde
Og lyvende digtere kan påstå at druk er NØDVENDIG for skaønlitteratur
"No poems can live long or please, that are written by water-drinkers.
Horace
Nogle praler af ærlighed når sprut _tager hæmningerne_
"It is a piece of arrogance to dare to be drunk, because
a man shows himself without a mask      Marquis of Halifax

Tro ikke sprutten taler - du har selv udtænkt det da du var ædru
"   What is said when drunk has been thought out beforehand.
Flemish proverb
Det kan være ren oæympiade at ku holde det i sig
"   Mænd må prale med al den gift, de kan rumme i sig - uden at
kaste op. H.C. Branner

Men det smukke køn er bedste reklame for fuldskab
"   Drukken kone er en engel i sengen, men en djevel i huset.
Danske Ordsprog