Phillip Blond
Fra : Vidal

Dato : 16-10-11 17:28

http://www.youtube.com/watch?v=mD8z5lEkgKE

"Velfærdsstaten har umyndiggjort mennesker fra arbejderklassen ved at fjerne
deres evne til selv at organisere sig og ved at fjerne deres evne til at arbejde
med hinanden

Det har atomiseret arbejderklassens sammenhold og forhindret innovation og
stræben for dem på bunden. Hvad der faktisk sker nu er, at monopolkapitalisme
bruger for staten til at umyndiggøre almindelige menneskers institutioner og
liv. Hvad vi rent faktisk har udviklet i det moderne Europa er et
post-demokratisk samfund.

Vi skaber en oligarkiske elitestruktur, hvor pengestærke eliter lever sammen med
politiske eliter og de bevæger sig ind i hinandens regimer og rum."

Dette sidste blev jo helt klart, hvor et parti allierede sig med en privat bank
for at kunne finansiere deres valgkamp

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 16-10-11 19:09

Den 16/10/11 18.28, Vidal skrev:

> [...]
>
> Dette sidste blev jo helt klart, hvor et parti allierede sig med en
> privat bank for at kunne finansiere deres valgkamp

Jeg går ud fra du hentyder til Liberal Alliance og Saxo Bank. I så fald
lyver du igen. Liberal Alliance har IKKE modtaget penge fra Saxo Bank
men fra Lars Seier Christensen privat - altså ud af hans egen lomme. Din
løgn bliver ikke mere sand af at gentage den.

/Kim

Fra : Vidal

Dato : 16-10-11 20:32

Den 16-10-2011 20:08, Kim Frederiksen skrev:

> [...]
> Christensen privat - altså ud af hans egen lomme. Din løgn bliver ikke mere sand

Men ikke desto mindre tilhører Lars Seier den pengestærke elite.
Det kan da være ligegyldigt om det er banken eller ham personligt,
der har finansieret partiet. Den pengestærke elite allierer sig
med den politiske elite.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-11 05:20

On Sun, 16 Oct 2011 21:31:37 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>Det kan da være ligegyldigt om det er banken eller ham personligt,
>der har finansieret partiet. Den pengestærke elite allierer sig

Er der noget uetisk ved det?

Fra : Vidal

Dato : 17-10-11 07:39

Den 17-10-2011 06:19, Bo Warming skrev:

> Er der noget uetisk ved det?

Det er jo ikke etik, det handler om. Det er om samfundsmekanismer.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 17-10-11 07:46

On Mon, 17 Oct 2011 08:39:08 +0200, Vidal wrote:

> Det er jo ikke etik, det handler om. Det er om samfundsmekanismer.

Lars Seier Christensen brugte da i det mindste kun sine egne penge.

Fagbevægelsen brugte derimod løs af medlemmernes tvangsudskrevne penge.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-11 08:08

On Mon, 17 Oct 2011 08:45:39 +0200, "Steen A. Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Lars Seier Christensen brugte da i det mindste kun sine egne penge.
>
>Fagbevægelsen brugte derimod løs af medlemmernes tvangsudskrevne penge.

De var altså begge 1. idealister 2. enige
Og ?

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-11 08:07

On Mon, 17 Oct 2011 08:39:08 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Det er jo ikke etik, det handler om. Det er om samfundsmekanismer.

Det er også en samfunsmekanisme at A og B der ønsker ny politik
støtter samme mål med de penge de tilsammen har
Ikke overraskende eller uetisk - værd at nævne?

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-10-11 07:33

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4e9b3116$0$289$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> Det kan da være ligegyldigt om det er banken eller ham personligt,
> der har finansieret partiet. Den pengestærke elite allierer sig

Lidt li'ssom når fagbevægelsen sprøjter millioner og atter millioner i S og
SF. Var det ikke tæt på 100 millioner, man fyrede af sidste år i forsøget på
at vælte VK og bringe SSF til magten?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 17-10-11 07:40

Den 17-10-2011 08:33, Jens Bruun skrev:
> [...]
> SF. Var det ikke tæt på 100 millioner, man fyrede af sidste år i forsøget på

Jeg ved ikke, hvor meget det var. Men det må da have været
en del, når selv Venstre klager sig.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-11 08:14

On Mon, 17 Oct 2011 08:40:10 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Jeg ved ikke, hvor meget det var. Men det må da have været
>en del, når selv Venstre klager sig.

Alle vil klage sig efter sådan et valgnederlag men

Du kan ikke hindre sorgens fugle i at flyve over dit hoved, men du kan
forhindre dem i at at bygge rede i dit hår. Kina ordsprog

Det er bedre at tænde et lille lys end at forbande mørket
Konfutze

HVOR OG HVORDAN KAN LYS TÆNDES?

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-11 08:10

On Mon, 17 Oct 2011 08:33:13 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
>SF. Var det ikke tæt på 100 millioner, man fyrede af sidste år i forsøget på

Og nu ligger landet som det har redt og er snart Islams ejendom - og
hvsd bør vi gøre?

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-10-11 10:31

On 17/10/11 09:10, Bo Warming wrote:

> Og nu ligger landet som det har redt og er snart Islams ejendom - og
> hvsd bør vi gøre?

Hvis ikke du ved det, hvem skulle så

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-11 13:45

On Mon, 17 Oct 2011 11:31:14 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Hvis ikke du ved det, hvem skulle så

Vi bør kæmpe for DF nu som før

Ring og forklar hvorfor jeg sku ha viden udover din? 35861000

Og især - hvor er der god debat, som den var på dk.politik engang
Hvor er der bedre meningsudveksling end snaphanen ? ? ?

Fra : P.N.

Dato : 17-10-11 08:00

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fra Lars Seier Christensen privat - altså ud af hans egen lomme. Din løgn
> bliver ikke mere sand af at gentage den.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1638509.ece

Du mener at Saxobank betaler for de ludere som Samuelsen og LA dunker. Jeg
går ud fra at det er ovenstående artikel du tænker på

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 17-10-11 08:35

On Mon, 17 Oct 2011 08:59:59 +0200, P.N. wrote:

> [...]
>
> Du mener at Saxobank betaler for de ludere som Samuelsen og LA dunker. Jeg
> går ud fra at det er ovenstående artikel du tænker på

Nu er strippere jo IKKE ludere og jeg tvivler kraftigt på at de "dunker"
dem.

Tag du hellere og vende røven i vejret 10-20 gange, så dine "syndige"
tanker forsvinder.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-11 13:25

On Mon, 17 Oct 2011 09:35:05 +0200, "Steen A. Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Nu er strippere jo IKKE ludere og jeg tvivler kraftigt på at de "dunker"
>dem.

ingen føler synd efter Hippie-oprøret

Mange føler misundelse

Kim Larsen følte lidt synd da han havde gonore i 1970, men hurtigt
lært han at leve efter og præke:

"Gør hvad du har lyst til når du ikke generer andre fysisk."

Det viste sig jo at de andre i bandet var også blevet smittet

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-11 08:38

On Mon, 17 Oct 2011 08:59:59 +0200, "P.N." <245@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Du mener at Saxobank betaler for de ludere som Samuelsen og LA dunker. Jeg
>går ud fra at det er ovenstående artikel du tænker på

En luder sælger ingritet og taber rang, men studehandler i politik
indgås med åbne øjne og vel til begges fordel i samme grad?

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-10-11 20:05

On 16/10/11 18:28, Vidal wrote:

> http://www.youtube.com

"Vi skal tale om hvad der er galt med verden i dag og hvorfor de fleste
af os er kede af det inderst inde"

Sikke en indledning - har studieværten et problem med sine lykkepiller?

Og sikke en mislykket oversættelse af en gut der er rablende gal, men
som Cameron åbenbart har kunnet bruge i valgkampen.
Kommunitarismen var nogle naive tanker fra 90'erne - RIP.

Problemet er Godhedsindustri, velmenere og formynderstat. Og
"globaliseringen" dette meningsløse buzzword der bruges af den
transnationale velmener-elite til at skabe folkevandring, overnational
("overdemokratisk") jura og kaos.

Mvh
Martin

Fra : Vidal

Dato : 16-10-11 21:03

Den 16-10-2011 21:04, Martin Larsen skrev:

> [...]

> kede af det inderst inde"
>
> Sikke en indledning - har studieværten et problem med sine lykkepiller?

Det ved jeg ikke. Hvordan føler du dig i dag? Er din medicinering i
orden?

> Og sikke en mislykket oversættelse af en gut der er rablende gal, men som
> Cameron åbenbart har kunnet bruge i valgkampen.
> Kommunitarismen var nogle naive tanker fra 90'erne - RIP.

Phillip Blonds tanker går langt ud over kommunitarismen.

> [...]
> at skabe folkevandring, overnational ("overdemokratisk") jura og kaos.

Du er jo stivnet i din højrematrice, så du kan næppe påskønne
en tanke, du ikke selv har har fået indgivet. Du galopperer i
takt med de andre højrefår. Dine tanker skal jo være i
overensstemmelse med dine herrers.

Men det ser ud til at andre er kommet til samme konklusion,som Phillip
Blond. Jeg tænker på 99%'erne.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-11 22:37

On Sun, 16 Oct 2011 22:03:14 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>http://www.youtube.com/watch?v=mD8z5lEkgKE

>Det ved jeg ikke. Hvordan føler du dig i dag? Er din medicinering i
>orden?

Hvad får dig til at tro at jeg stopper andet i munden end vand, vin,
kaffe og vegetarmad

> [...]
>overensstemmelse med dine herrers.
>
>Men det ser ud til at andre er kommet til samme konklusion,som Phillip

Hvem er Phillip Blond ?

Fra : Vidal

Dato : 17-10-11 07:42

http://en.wikipedia.org/wiki/Phillip_Blond

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-11 08:00

On Mon, 17 Oct 2011 08:42:21 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>http://en.wikipedia.org/wiki/Phillip_Blond

Interessant link, klog fyr, men vigtig for dansk politik tror jeg IKKE
? ? ?

Fra : Vidal

Dato : 17-10-11 08:48

Den 17-10-2011 08:59, Bo Warming skrev:

> Interessant link, klog fyr, men vigtig for dansk politik tror jeg IKKE
> ? ? ?

Jeg synes det er en interessant diagnose af nyliberalismens
fortrædeligheder. Og den findes jo også i Danmark. I disse
dage bliver der jo protesteret mod den i hele verden. Jeg
tænker på 99%-bevægelserne.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-11 13:18

On Mon, 17 Oct 2011 09:47:47 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Jeg synes det er en interessant diagnose af nyliberalismens
>fortrædeligheder. Og den findes jo også i Danmark. I disse
>dage bliver der jo protesteret mod den i hele verden. Jeg
>tænker på 99%-bevægelserne.

Det der poppede anti-bank er ligegyldigt og R Blond har ikke en
bevægelse bag sig man angrib mine Adam Smith citater hvis du kan:

Adam Smith britisk økonom-filosof 1710-1770
Man, an animal that makes bargains.Adam Smith
People of the same trade seldom meet together, even for merriment and
diversion, but the conversation ends in a conspiracy against the
public, or in some contrivance to raise prices.Adam Smith
The difference between... a philosopher and a common street porter...
arises not so much from nature as from habit, custom, and
education.Adam Smith
Science is the great antidote to the poison of enthusiasm and
superstition.Adam Smith
"På et frit marked fører egoisme til dygtig kapitalisme , der skaber
job for andre og varer til endnu flere, så godhed skabes af en
guddommelig "usynlig hånd". Adam Smith
   Slaveri forsvandt fordi arbejde udført af frie mænd i det
lange løb er billigere end det, der er udført af trælle, livegne og
slaver i lænker.Adam Smith

Når handlende stiller lovforslag om handelsregulering, har de ofte
interesse i at bedrage og endog undertrykke offentligheden, og ved
mange lejligheder har de både bedraget og undertrykt folket. Adam
Smith
Det er ikke på grund af slagterens, ølbryggerens eller bagerens
godgørenhed, at vi forventer at få mad på bordet, men fordi dette er i
deres egen interesse. Vi henvender os ikke til deres
menneskekærlighed, men til deres selviskhed, og taler aldrig til dem
om vores egne behov, men om deres egen vinding. Adam Smith
Spillet kvinder spiller er mænd. Adam Smith
   Every man, as long as he does not violate the laws of justice,
is left perfectly free to pursue his own interest in his own way, and
to bring both his industry and capital into competition with those of
any other man, or order of men. Adam Smith

   There is no art which one government sooner learns of another
than that of draining money from the pockets of the people. Adam Smith

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-10-11 23:43

On 16/10/11 22:03, Vidal wrote:

> http://www.youtube.com/watch?v=mD8z5lEkgKE

> Det ved jeg ikke. Hvordan føler du dig i dag? Er din medicinering i
> orden?

Ramtes en nerve her? Har du prøvet Nicolaitjenesten?

Fra : Vidal

Dato : 17-10-11 07:45

Den 17-10-2011 00:43, Martin Larsen skrev:

> Ramtes en nerve her?

I så fald er det din, helt tydeligt. Hele 99% bevægelsen bæres
jo netop af den følelse.

> Har du prøvet Nicolaitjenesten?

Jeg ved ikke, hvad det er.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-11 07:57

On Mon, 17 Oct 2011 08:44:40 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>I så fald er det din, helt tydeligt. Hele 99% bevægelsen bæres
>jo netop af den følelse.

>Jeg ved ikke, hvad det er.

Jeg kom engang sammen med en cand.psyk pige der sad i
telefonrådgivning for Nikolaitjenesen

Men de gik ikke op i medicin vedr psykiatri - så lad os overlade det
destruktive pjat til læger og patienter

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-10-11 10:19

On 17/10/11 08:44, Vidal wrote:

> I så fald er det din, helt tydeligt. Hele 99% bevægelsen bæres
> jo netop af den følelse.

> Jeg ved ikke, hvad det er.

Så har du kun rebet at støtte dig til

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-11 13:15

On Mon, 17 Oct 2011 11:19:08 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Så har du kun rebet at støtte dig til

Martin er her uden vurderingsgrundlag og jeg foreslår venlighed
overfor alle ng-kolleger - vi er få p.t. så lad os ikke støde fra os

Fra : Vidal

Dato : 17-10-11 15:06

Den 17-10-2011 11:19, Martin Larsen skrev:

> Så har du kun rebet at støtte dig til

Hehe, er det din såkaldte visdom, der udtrykkes her?

Fra : Bo Warming

Dato : 18-10-11 01:50

On Mon, 17 Oct 2011 16:05:35 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Hehe, er det din såkaldte visdom, der udtrykkes her?

   Civilisation er den uafladelige formering af unødvendige
nødvendigheder. Mark Twain

Lægerne ikke kan helbrede en sygdom, giver de den i hvert fald et
smukt navnVoltaire (1694-1778)
   Why, since we always complain of our ills, are we constantly
employed in redoubling them? Voltaire (1694-1778
   Statistik kan ikke erstatte dømmekraft.
   What is madness? To have erroneous perceptions and to reason
correctly from them. Voltaire (1694-1778)
   Menneskene vil altid være afsindige, og de, som tror, de kan
helbrede dem, er de vanvittigste af alle. Voltaire

Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-11 22:35

On Sun, 16 Oct 2011 21:04:54 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]

Jeg kan ikke åbne dette link
Kan du ikke skrive i tekst hvad du vil debattere?

>"Vi skal tale om hvad der er galt med verden i dag og hvorfor de fleste
>af os er kede af det inderst inde"
>
>Sikke en indledning - har studieværten et problem med sine lykkepiller?

Især efter valget er vi vel mange der er kede af det men studieværter
har vi vel kun på TV?
2 slags psykofarmaka har jeg spist og gør det ikke igen. Et par
daglige lykkepiller der ingen effekt havde og en kvart nozinon der
gjorde irriterende groggy

> [...]
>
>Problemet er Godhedsindustri, velmenere og formynderstat. Og
>"globaliseringen" dette meningsløse buzzword der bruges af den
Skriv dog "internationale"
Dit alternativ lyder smart men er da blær og tilføjer intet nyt

velmener-elite til at skabe folkevandring,
overnational
>("overdemokratisk")
do do

jura og kaos.

>Mvh
>Martin

Ring 35861000

Fra : Vidal

Dato : 17-10-11 08:00

Den 16-10-2011 23:34, Bo Warming skrev:

> Jeg kan ikke åbne dette link

http://www.youtube.com/watch?v=mD8z5lEkgKE

> Kan du ikke skrive i tekst hvad du vil debattere?

Phillip Blond mener, det nyliberale samfund ødelægger tilværelsen
for almindelige mennesker, fordi det skaber et samfund, der ikke
er tilpasset mennesker, men de store korporationer.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-11 08:34

On Mon, 17 Oct 2011 08:59:37 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>for almindelige mennesker, fordi det skaber et samfund, der ikke
>er tilpasset mennesker, men de store korporationer.

Melder han sig mon ind i et parti eller foreslår lovforslag?

Skal dette tage fra de rige og give til de fattige for det virker
sjældent?

Fra : Vidal

Dato : 17-10-11 16:11

Den 17-10-2011 09:34, Bo Warming skrev:

> Melder han sig mon ind i et parti eller foreslår lovforslag?

Han siger selv, han er tory.

> Skal dette tage fra de rige og give til de fattige for det virker
> sjældent?

Sikkert ikke de rige på funktionær-niveau. Blond peger på
problemerne i de vestlige samfund og antyder kun en evt
løsning.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-11 20:39

On Mon, 17 Oct 2011 17:11:16 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Han siger selv, han er tory.

>Sikkert ikke de rige på funktionær-niveau. Blond peger på
>problemerne i de vestlige samfund og antyder kun en evt
>løsning.

Men du evner ikke at præcisee hvor han er uenig med Adam Smith som
toryer plejer at være enige med om ALT

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-11 09:05

> [...]
>for almindelige mennesker, fordi det skaber et samfund, der ikke
>er tilpasset mennesker, men de store korporationer.

Lyder der ikke lidt af MISUNDELSE mod de der evner samarbejde og
vækst?

   Den moralske indignation har i 99 ud af 100 tilfælde ingen
anden årsag end misundelse.      Vilhelm Ekelund

Der er ingen, Godtfolk nærer en sådan Foragt for som for den, de
misunder,      K.K. Steincke

Og et fra din USA-bøsse-navnebror:

      En god ting forbliver aldrig ustraffet. Gore
Vidal

SAMT
Det er ikke pengene, men misundelsen der regerer verden. Curt Goetz

   Man skal forblive middelmådig for at være populær Oscar Wilde
   Misundelelse er demokratiets basis. Bertrand Russell
   Society takes its revenges on any happines it does not share.
Nietzsche

   Livet er et sygehus, hvor hver patient er besat af længslen
efter at bytte seng. Charles Baudelaire

Old-Grækerne mente vi skader os med sådan nagfølelse

Den misundelige piner sig selv som en fjende.       Demokrit

Fra : Vidal

Dato : 17-10-11 15:09

Den 17-10-2011 10:04, Bo Warming skrev:

> Lyder der ikke lidt af MISUNDELSE mod de der evner samarbejde og
> vækst?

Nej.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-11 20:43

On Mon, 17 Oct 2011 16:08:56 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Nej.

Lad mig høre din definition af misundelse.
Alt han skriver lyser at had mod at nogen der arbejder hårdt tjener
mere end de dovne

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-10-11 10:27

On 17/10/11 08:59, Vidal wrote:

> http://www.youtube.com/watch?v=mD8z5lEkgKE

> Phillip Blond mener, det nyliberale samfund ødelægger tilværelsen

Der er *ikke* noget *nyliberalt samfund* idiot. Løkke førte
sosser-politik. England er lige kommet ud af 13 års sosserregime.

Sverige ER helt socialistisk (mentalt) og derfor ved at gå under.

Du er sgu mere faktaresistent end stalinisten

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-11 13:12

On Mon, 17 Oct 2011 11:26:39 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Sverige ER helt socialistisk (mentalt) og derfor ved at gå under.
>
>Du er sgu mere faktaresistent end stalinisten

At en enkelt brite, R Blond, uden en bevægelse bag sig, er
anti-liberalist er ligegyldigt

Sveriges-vurderingen er for upræcis til at begrebet fakta-resistens
har mening her

Fra : Vidal

Dato : 17-10-11 15:41

Den 17-10-2011 11:26, Martin Larsen skrev:

> Der er *ikke* noget *nyliberalt samfund* idiot.

Vel er der da så.

> Løkke førte sosser-politik.

Venstre er altså ikke et liberalt parti?

> England er lige kommet ud af 13 års sosserregime.

Så derfor går det så godt i England?

> Sverige ER helt socialistisk (mentalt) og derfor ved at gå under.

Sverige står da betydeligt bedre end Danmark, økonomisk.

> Du er sgu mere faktaresistent end stalinisten

Dine fakta er som oftest ikke meget bevendt. Tydelig demonstreret
ovenfor.

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-10-11 16:53

On 17/10/11 16:40, Vidal wrote:

> Vel er der da så.

> Venstre er altså ikke et liberalt parti?

> Så derfor går det så godt i England?

> Sverige står da betydeligt bedre end Danmark, økonomisk.

> Dine fakta er som oftest ikke meget bevendt.

Mine facts forandres ikke af at du skriver noget idioti, omend det er en
kedelig forurening
Og som i stalinistens tilfælde er dit pottepludder ikke værd at kommentere

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-11 19:30

On Mon, 17 Oct 2011 16:40:51 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
>Sverige står da betydeligt bedre end Danmark, økonomisk.

>Dine fakta er som oftest ikke meget bevendt. Tydelig demonstreret

Der eksisterer på vor ng ikke alvorlig fakta-modvilje eller stalinisme
Ignorer den slags stupid mudderkast

Men når parkering og DSB folk får FUCK LUDER smser så lad dem i
fritiden til halv timeløn besvare pædagogisk om hvorfor mudderkaseren
bør acceptere bøde og droppe bavl

Ingen ved om fremmede er ludere og det er ved a blive ikkeskældsord
OG ORD SÅRER KUN DEM DER VIL SÅRES

Skriv om Sverige hvis du kan nogen relevante tal o lign

Fra : Vidal

Dato : 17-10-11 19:48

Den 17-10-2011 20:30, Bo Warming skrev:

> Skriv om Sverige hvis du kan nogen relevante tal o lign

Hvad tænker du på?

http://www.ugebreveta4.dk/2011/201108/Artikler/Svensk_oekonomisk_succes_kan_ikke_kopieres.aspx

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-10-11 20:16

http://epn.dk/okonomi2/global/europa/article2526627.ece

Fra : Bo Warming

Dato : 18-10-11 01:03

On Mon, 17 Oct 2011 21:16:24 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>http://epn.dk/okonomi2/global/europa/article2526627.ece

I 1945 havde salg af Boforskanoner og malm gjort svenskerne meget
rigere end os
Siden har de måtte sænke deres valuta til under vores og uden megen
viden har jeg troet på at det skyldtes fattigørende muslimimport
m on ikke det rummer megen sandhed?

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-10-11 01:23

On 18/10/11 02:02, Bo Warming wrote:

> [...]
> Siden har de måtte sænke deres valuta til under vores og uden megen
> viden har jeg troet på at det skyldtes fattigørende muslimimport

Det er klart. På kort sigt kan muslimimport og naturkatastrofer skabe
omsætning, men på lidt længere sigt svækkes samfundet ubønhørligt.

Ytringsfriheden vil komme under pres og den repressive tolerance i
Sverige er spændt til det yderste.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 18-10-11 03:15

On Tue, 18 Oct 2011 02:23:22 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>omsætning, men på lidt længere sigt svækkes samfundet ubønhørligt.
>
>Ytringsfriheden vil komme under pres og den repressive tolerance i

Repressiv toolerance har man når din mor siger

Ja ja du får ret og jeg får fred

Tavshed er også en form for foragt

Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-11 21:17

On Sun, 16 Oct 2011 18:28:00 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
>Dette sidste blev jo helt klart, hvor et parti allierede sig med en privat bank
Blir vi minde demokratiske af at en nogle private borgere, der sammen
udgør en bank, støtter det parti, som de foretrækker?
Gir ordet post-demokratisk mening?

Fra : DADK

Dato : 18-10-11 22:54

On 16-10-2011 18:28, Vidal wrote:

> [...]
>
> Vi skaber en oligarkiske elitestruktur, hvor pengestærke eliter lever
> sammen med politiske eliter og de bevæger sig ind i hinandens regimer og

Sådan taler en afklaret. Det er nu gået op for ham, at den løgn han har
troet på i mere end 150 år ikke kan holdes hemmelig længere. Han troede
nemlig på demokrati, han troede på ytringsfrihed, han troede på at
folkets ve og vel var et slags tema - et successkriterium.

> Dette sidste blev jo helt klart, hvor et parti allierede sig med en
> privat bank for at kunne finansiere deres valgkamp

Men han blev ikke mere klog af den grund. Systemet havde opslugt ham
totalt. Så det eneste vores nye helt fik ud af denne hemmelige lærdom.
andre indviede så skånsomt havde overleveret ham, det var : Please, lad
mig gå i politisk børnehave, åh gud, jeg vil det så gerne osv osv. Der
var slet ikke brug for to hovedpinepiller, farvet rød og blå. Og ja, den
dag i dag går vores ven i børnehave, og han har lykkelig glemt alt om
den dag strålen kom til ham, og han rent faktisk fik et valg.

Fra : Bo Warming

Dato : 19-10-11 00:27

On Tue, 18 Oct 2011 23:53:41 +0200, DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>dag i dag går vores ven i børnehave, og han har lykkelig glemt alt om
>den dag strålen kom til ham, og han rent faktisk fik et valg.

Hvad mener du med "strålen kom til ham? "