ænd ønsker kvinders smiger
Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-11 12:21

Følgende dialog viser hvilken kone de fleste mænd ønsker

"Hør nu, søde Malle, sig mig Din Mening ganske oprigtigt! Er det ikke
en frivillig Sag om han vil gi'e de 250 eller ikke: jeg tvinger ham jo
ikke dertil? "Du tvinger vist Ingen til at gi'e Dig Noget, kjere
Johan, dertil er Du altfor ædel og uegennytting. "Og Skavanken, den
behøver jeg da ikke at tale om? "Du veed jo slet ikke om Hesten feiler
noget, Du troer det jo kun.Ja, ikke sandt? "Jeg kan jo ikke se Dyret
indvendigt! Godnat, Du er en sød Kone, Godnat!"Frits Jurgensen

Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-11 21:48

On Sun, 16 Oct 2011 13:20:52 +0200, Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

Begyndelsesbogstav M er desværre faldet ud, sorry

>Følgende dialog viser hvilken kone de fleste mænd ønsker

Og mens proppen er af, deler jeg den sjove diaglog op med et par
ekstra anførselstegn

> [...]

>"Du troer det jo kun.Ja, ikke sandt? "

>"Jeg kan jo ikke se Dyret
>indvendigt! Godnat, Du er en sød Kone, Godnat!"

Denne karikaturtegner var aktiv på Søren Kierkegaards tid og er måske
eneste af slagsen der er citeret efter sin død, fordi han var kynisk
og tidløs og sjov.