Muhammedanere vil af med Schweiz' flag
Fra : Martin Larsen

Dato : 14-10-11 23:11

En gruppe muslimske immigranter vil ændre Schweizs nuværende flag – et
hvidt kors på en rød baggrund, der har været landets officielle flag
siden 1848. De mener, det overtræder deres rettigheder som ikke-kristne
borgere i landet. tsk tsk tsk tsk tsk tsk

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/436514:Udland--Muslimer-vil-udskifte-Schweiz--flag

Mvh
Martin

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-10-11 00:33

On Sat, 15 Oct 2011 00:10:38 +0200, Martin Larsen wrote:

> [...]
> siden 1848. De mener, det overtræder deres rettigheder som ikke-kristne
> borgere i landet. tsk tsk tsk tsk tsk tsk

LOL. De er sgu tossede de romere....... øhhh muslimer.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 15-10-11 00:53

Den 15-10-2011 01:33, Steen A. Thomsen skrev:

> LOL. De er sgu tossede de romere....... øhhh muslimer.

Skandinavien med de af Dannebrog afledte Korsflag og England med sit
Skt. Jørgensbanner vil så derefter stå for tur...

Hertil kommer selvfølgelig et land som Georgien, som ligefrem har et
nationalflag, der faktisk til forveksling kunne ligne et oprindeligt
"Stormester for Tempelridderne"-militært rangbanner ved brugen af det
såkaldte "Jerusalemskors"-mønster (eet hovedkors med fire mindre kors i
hver kvadrant):

http://da.wikipedia.org/wiki/Georgien

http://da.wikipedia.org/wiki/Jerusalemskors

Anders Peter Johnsen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 15-10-11 01:19

Den 15-10-2011 01:53, Anders Peter Johnsen skrev:
> [...]
>>> Martin

(snip!)

Der kræves vist heller ikke megen historisk fritænkning til at
forestille sig at Danmark under Østersøkorstogene i 1200-tallet foruden
pavelig godkendelse har fået lidt praktisk militær hjælp i form af
Johanitterriddere, som immervæk var den næststørste militære kristne
orden efter Tempelridderne, og endda også i mange henseender praktiske
arvtagere ved Tempelriddernes opløsning tidligt i 1300-tallet.

Ret sikkert synes det, at den senere biskop Absalon i sin studietid
rejste til Sorbonne i Paris som Benediktinermunk og kom hjem som medlem
af dén Cistercienserorden, som var udgangspunkt for Tempelridderordenen,
ligesom vi i de bornholmske rundkirker faktisk har oprindelige
Tempelridderfæstninger (med samme runde tårndesign som den samtidige
Temple Church i London) stående i landskabet. Militære fæstninger med en
mulig parallel i muslimsk brug af moskeer som egentlige "kaserner" i
nødstilfælde.

Hvis man ser følgende, langt senere "historiske" maleri, som for så vidt
nok i forhold til den militære ordensdragt synes ganske faktuelt
korrekt, får man jo nærmest "par nummer syv"-associationer:

http://wolfgangcapito.files.wordpress.com/2011/07/siege-of-rhodes.jpg

Billedet skal forestille Johanitterriddere (som senere trak sig tilbage
til Malta), som forsvarer den græske ø Rhodos under muslimsk belejring.

http://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Rhodes_(1522)

To skønne Middelhavsøer, hvor man sjovt nok hurtigt som dansker føler
sig hjemme som turist?

Alligevel er det vist samme Johanitterridderorden, man mig bekendt mener
at være en slags civil, ikke-katolskdenominativ videreførelse af hos
Frimurerordenen på Blegdamsvej, så det er sådan set ret oplagt hvordan
en romantiker-fantast som Anders Breivik har kunnet søge indenfor
frimureri for perverst at forsøge at hævde sig "korsridderlig"...

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 15-10-11 02:31

On Sat, 15 Oct 2011 02:19:06 +0200, Anders Peter Johnsen
<anderspj@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>en romantiker-fantast som Anders Breivik har kunnet søge indenfor
>frimureri for perverst at forsøge at hævde sig "korsridderlig"...

At flaget vi overtog fra tempelriddere i Estland blev vort nuværende
landskampflag beviser en historisk kontinuitet som muslimerne ikke kan
hamle op med -
og de har slet ikke et alternativ

Fra : Bo Warming

Dato : 15-10-11 02:21

On Sat, 15 Oct 2011 01:53:23 +0200, Anders Peter Johnsen
<anderspj@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>"Stormester for Tempelridderne"-militært rangbanner ved brugen af det
>såkaldte "Jerusalemskors"-mønster (eet hovedkors med fire mindre kors i

De fire små kors gør dem vel endnu mere antimuslimske end Svejts - men
UKflages skråstriber er vel en kamouflage af korset

SctJørgenskors? - er det de skrå striber diagonalt i Union Jack?

En folkeafstemning om et neutralt og et kors flag vil både i Svejts og
DK bekræfte at muslimer er i mindretal- Kan muslimerne finde nogen at
klage til der er modstander af at flertallet afgør i et demokrati?

Fra : Bo Warming

Dato : 15-10-11 02:08

<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>siden 1848. De mener, det overtræder deres rettigheder som ikke-kristne
>borgere i landet. tsk tsk tsk tsk tsk tsk

Italien oplevede klager over krucifikser i klasserum, men de er så
normale at klagen løb ud i sandet

Mon ikke et ikke kristent mindretal er magteløs også mod flag i DK
eller i Sveits

Kravene er endeløse - i en grad så de fremmede gør sig til grin

Er der mon konventioner på området? Om nationalflag eller lignende
symboler?

Fra : Bo Warming

Dato : 15-10-11 02:58

<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>siden 1848. De mener, det overtræder deres rettigheder som ikke-kristne
>borgere i landet. tsk tsk tsk tsk tsk tsk

Hvis muslimerne kan sparke deres flagindfald til hjørne har de hævnet
at Svejtsfolkeafstemning forbød minareter ved moskeer - mon ikke DETTE
er rationalet i debat-påfundet?

Fra : @

Dato : 16-10-11 12:49

<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>siden 1848. De mener, det overtræder deres rettigheder som ikke-kristne
>borgere i landet. tsk tsk tsk tsk tsk tsk

hvis de er utilfredse kan de jo blot rejse til et land hvis flag ikke
generer dem

Nordkorea f.eks.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-11 23:02

On Sun, 16 Oct 2011 13:48:41 +0200, "@" <Snabel@snabel.net> wrote:

>hvis de er utilfredse kan de jo blot rejse til et land hvis flag ikke
>generer dem
>
>Nordkorea f.eks.

Asiater lukker næppe muslimer ind i deres land