Gad vide...
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 14-10-11 15:22

....om de valgte så ung en knægt som skatteminister fordi en hvilken som
helst anden SF´er med forstanden i behold hurtigt ville være rendt fra
posten når han opdagede at han skulle føre borgerlig skattepolitik til
fordel for de allerrigeste her i landet. Skatteministeren må med Möge(r) og
besvær prøve at forklare den undrende presse og den ikke mindst lige så
undrende befolkning at skattepolitikken ikke skaber større ulighed. Men De
Radikale er jo vildt begejstret for at give de rigeste danskere mange flere
penge at disponere over mens kassedamen i Netto kan rende Margrethe Vestager
noget så grundigt i røven. Det er radikal politik så det basker. Det skal
nok blive spændende at følge.

Og jeg kan ikke rigtig forstå De Radikale: Når nu den forrige regering førte
en så uansvarlig økonomisk politik at statskassen blev efterladt helt tom på
nær nogle gældsbreve helt nede på bunden af den *), så er det da vigtigt at
få nogle skatteindtægter kradset ind, og vel at mærke nogen indtægter som
man kan regne med.

http://www.bt.dk/politik/loeftebrud-skattelettelser-til-de-rigeste

Dagens måling fra meningsmåling fra Greens og målingen fra den 9. oktober
giver flertal til den borgerlige regering. Det er især Socialakrobaterne som
taber mandater men SF og De Radikale bidrager også til tilbagegangen.
Enhedslisten står til status quo eller en lille fremgang, alt efter hvilken
måling man kigger på efter valget.

http://politiken.dk/politik/meningsmaaleren

*) Jeg får sådan en association fra barndommens jumbobog omhandlende Joakim
Von And som en tidlig morgen hopper med lukkede øjne ud fra vippen i hans
pengetank for at tage sit daglige pengebad men i stedet brutalt lander helt
nede på bunden af tanken efter at Bjørne Banden har tømt tanken for penge
(igen-igen). I dette her tilfælde er det den forrige regering som er
Bjørne-banden som har fordelt alle pengene til alle sine rige vælgere. Hvor
har det dog været en flink regering set ud fra overklassen synspunkt.

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 14-10-11 15:35

On Fri, 14 Oct 2011 16:21:39 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

<snip>

> [...]
> Bjørne-banden som har fordelt alle pengene til alle sine rige vælgere. Hvor
> har det dog været en flink regering set ud fra overklassen synspunkt.

Du glemmer lige at "pengetanken" var helt tom (bortset fra endnu flere
gældsbeviser) da de borgerlige overtog den fra Nyrup.

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-10-11 15:42

On 14/10/11 16:21, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) wrote:

> [...]
> taber mandater men SF og De Radikale bidrager også til tilbagegangen.
> Enhedslisten står til status quo eller en lille fremgang, alt efter hvilken

www.kinagrill.dk

Ja, det er en besynderlig form for idiotisk urealistisk begejstring der
ind imellem griber et alternativt ((u)begavet) segment af vælgere. Vi så
det samme ved Obama-negerens /change/

Mvh
Martin

Fra : Kurt Lund

Dato : 14-10-11 16:43

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote

> Vi så det samme ved Obama-negerens /change/

Vil du være så venlig at forklare, hvad Barack Obamas etniske baggrund har
af betydning?

--
Kurt Lund

Fra : Vidal

Dato : 14-10-11 17:06

Den 14-10-2011 17:42, Kurt Lund skrev:
> "Martin Larsen"<mlarsen@post7.tele.dk> wrote

> Vil du være så venlig at forklare, hvad Barack Obamas etniske baggrund har
> af betydning?

Det er yderst vigtigt i Martin Larsens verden.

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-10-11 17:28

On 14/10/11 17:42, Kurt Lund wrote:
> "Martin Larsen"<mlarsen@post7.tele.dk> wrote

> Vil du være så venlig at forklare, hvad Barack Obamas etniske baggrund har
> af betydning?

Det har været helt afgørende for hans popularitet i visse kredse. Er det
ikke indlysende?

Mvh
Martin

Fra : Kurt Lund

Dato : 14-10-11 17:38

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote

> Det har været helt afgørende for hans popularitet i visse kredse. Er det
> ikke indlysende?

Nej, det er det ikke. Hvilke kredse taler du om?

--
Kurt Lund

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-10-11 18:02

On 14/10/11 18:38, Kurt Lund wrote:
> "Martin Larsen"<mlarsen@post7.tele.dk> wrote

> Nej, det er det ikke. Hvilke kredse taler du om?

Det er ikke Jesse Jackson - og så får du ikke flere tip i dag

Fra : Kurt Lund

Dato : 14-10-11 18:55

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote

> Det er ikke Jesse Jackson - og så får du ikke flere tip i dag

Det handler ikke om tip. Det handler om at du forklarer hvad du mener med at
inddrage etnicitet i en diskussion. Er det for meget forlangt?

--
Kurt Lund

Fra : Kurt Lund

Dato : 15-10-11 19:56

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote

> Det handler ikke om tip. Det handler om at du forklarer hvad du mener med
> at inddrage etnicitet i en diskussion. Er det for meget forlangt?

Det var åbenbart for meget forlangt, men det undrer mig ikke.

--
Kurt Lund

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-10-11 20:37

On 15/10/11 20:56, Kurt Lund wrote:
> "Kurt Lund"<lund@fabel.dk> wrote

> Det var åbenbart for meget forlangt, men det undrer mig ikke.

Ved du hvad, lille ven! Du lægger ud med at klippe det væk, som kunne
have overflødiggjort dit spørgsmål - så skal du (alene af den grund)
ikke regne med at blive taget alvorligt her . EOD

Fra : Kurt Lund

Dato : 15-10-11 22:00

> [...]

> overflødiggjort dit spørgsmål - så skal du (alene af den grund) ikke regne

Jeg vil da nødig tages alvorligt af dig. Din type er foragtelig.

--
Kurt Lunn

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-10-11 22:14

On 15/10/11 22:59, Kurt Lund wrote:
> "Martin Larsen"<mlarsen@post7.tele.dk> wrote

> Jeg vil da nødig tages alvorligt af dig. Din type er foragtelig.
>--
> Kurt Lunn

Lær dog at stave dit eget navn, lille ven..

Fra : Vidal

Dato : 15-10-11 12:18

Den 14-10-2011 18:27, Martin Larsen skrev:

> Det har været helt afgørende for hans popularitet i visse kredse. Er det ikke
> indlysende?

Kryptisk bemærkning. De sorte er uden tvivl begejstrede,
dem der ser FOX News er sikkert mindre begejstrede.

Hvilke kredse er det specifikt du tænker på.

I Alabama, Mississippi og Louisiana har farven nok ikke hjulpet
ham så meget.

"We took a look at Obama's performance with white voters in all 50 states. In 13
of them, Obama received less than 35% of the white vote. His three lowest
performing states: Alabama (10%), Mississippi (11%), and Louisiana (14%). The
other 10: GA (23%), SC (26%), TX (26%), OK (29%), AR (30%), UT (31%), AK (32%),
WY (32%), ID (33%), and TN (34%). On the other hand, Obama won the white vote in
18 states and DC: CA, CO, CT, DE, DC, HI, IL, IA, ME, MA, MI, MN. NH. NY. OR,
RI, WA, WI and VT.

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-10-11 14:19

On 15/10/11 13:17, Vidal wrote:

> Kryptisk bemærkning. De sorte er uden tvivl

Weisheit lässt sich nicht sagen, sie muss sich zeigen. Ludwig Wittgenstein

Fra : Vidal

Dato : 15-10-11 14:42

Den 15-10-2011 15:18, Martin Larsen skrev:

> Weisheit lässt sich nicht sagen, sie muss sich zeigen. Ludwig Wittgenstein

Deine Weisheit ist wie kalte, graue Asche.

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-10-11 15:25

On 15/10/11 15:41, Vidal wrote:

> Deine Weisheit ist wie kalte, graue Asche.

Eders Tankesprog bliver til Askesprog,
som Skjolde af Ler eders Skjolde.

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-11 11:12

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote

> Vil du være så venlig at forklare, hvad Barack Obamas etniske baggrund har
> af betydning?

Det er da ret væsentligt at han kommer fra den hvide middelklasse.

Fra : Vidal

Dato : 16-10-11 21:04

Den 16-10-2011 12:11, Carl Alex Friis Nielsen skrev:
> "Kurt Lund"<lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da ret væsentligt at han kommer fra den hvide middelklasse.

Hehe, jo.

Fra : ab©

Dato : 14-10-11 16:48

.... det tåbeligste er dog, at pressen ikke falder over De Radikale - det er
dog herfra alle stopklodserne stammer

- De Radikale ved man til enhver tid, hvor man har: Der hvor man mindst
regner med det ...

Jeg vil da også anbefale alle at henvende sig til De Radikale og spørge,
hvad det dog er, de har gang i.

ab©

Fra : Kurt Lund

Dato : 14-10-11 17:36

"ab©" <ingen-mail@c.dk> wrote:

> ... det tåbeligste er dog, at pressen ikke falder over De Radikale - det
> er dog herfra alle stopklodserne stammer

Det er ikke så svært. Det Radikale Venstre har som det eneste parti ikke
givet væsentlig køb på dets politiske nøgleområder. Det kan pressen jo ikke
klandre.
Noget andet er, at jeg har det meget svært ved de borgerlige partiers hylen.
De burde da bare være glade for, at den økonomiske politik de står for i
store træk ser ud til at blive gennemført. Og personligt er jeg jublende
lykkelig for, at skiftet også betyder et farvel til det xenofobiske Dansk
Folkepartis indflydelse.

--
Kurt Lund

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 14-10-11 17:56

"ab©" <ingen-mail@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mindst regner med det ...
>
> Jeg vil da også anbefale alle at henvende sig til De Radikale og

Det har du helt ret i. Pressen snorksover.