Rablende vanvittig dom
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 14-10-11 12:30

Vi er ved at overgå amerikanske retstilstande med 2 domme på hver 16 års
fængsel. Sådan en dom er fuldstændig ude af proportion i forhold til
straframmerne til anden form for kriminalitet. Nu staten fandme snart til at
tage sig sammen. En person kan gå hen og smadre en tilfældig mand til en
grøntsag og få 2 års fængsel hvis vedkommende er uheldig med dommen. Hvis en
person begår et voldeligt overfald er med døden til følge, så får
vedkommende 6-8 års fængsel i mange tilfælde. Hvis en person kører
vanvidskørsel og slår et andet menneske ihjel, så skal vedkommende være
meget uheldig for at komme helt op på 2½ års fængsel, det samme gælder
spritkørsel. Men hvis en person sælger narkotika risikerer vedkommende 16
års fængsel. Vores strafferammer hænger slet ikke sammen længere, der er
ingen proportion i strafferammer mere i Danmark.

Det skal ingen hemmelighed være at jeg ikke ser vanvittig alvorligt på
narkokriminalitet. Selvfølgelig skal det være forbudt og naturligvis skal
narkohandel straffes. Men det bør komme et element ind omkring overgreb hvis
det skal udløse en meget hård dom. Hvis en person ufrivilligt gennem for
eksempel en drink indtager narkotika som nogen har kommet i den, så skal
hammeren falde meget meget hårdt hvis man kan finde frem til forbryderen.
Hvis der handles med narkotika helt almindeligt, så er det sgu folks egen
skyld som udgangspunkt hvis de bliver afhængige af noget lort som de dybest
set godt ved at de burde holde sig fra.

Men det koster samfundet mange penge at afvænne folk fra afhængighed af
narkotika og derfor skal det naturligvis være forbudt at handle med
narkotika men man skal sgu da ikke give folk hvad der svarer til en
drabsdom, det er et direkte statslig overgreb på den dømte person. Det er
absolut ikke i orden. Jeg kan heller ikke se at det gavner det store at
spærre folk inde i så mange år. Selv politiet siger at når de knalder en
narkohandler så bliver der bare mere plads til de eksisterende og nogle nye
narkohandlere. Over 40 års krig mod narkotika har intet problem løst
overhovedet. Der er alt for mange penge i narkotika og alt for mange købere,
det er et marked som intet samfund i verden har fået fjernet.

http://www.bt.dk/krimi/to-faar-16-aars-faengsel-for-200-kilo-narko-0

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Kurt Lund

Dato : 14-10-11 16:46

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> wrote

> [...]
> års fængsel hvis vedkommende er uheldig med dommen. Hvis en person begår
> et voldeligt overfald er med døden til følge, så får vedkommende 6-8 års

Har der ikke lige været et eksempel på 6 mdr. fængsel til én, der slog en
ung mand ihjel? Virkeligheden overgår fantasien ...

--
Kurt Lund

Fra : Bo Warming

Dato : 14-10-11 19:23

On Fri, 14 Oct 2011 17:46:05 +0200, "Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote:

>"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> wrote

>Har der ikke lige været et eksempel på 6 mdr. fængsel til én, der slog en
>ung mand ihjel? Virkeligheden overgår fantasien ...

Lemlestelse er værre end voldtægt og svindel, men det gælder ikke
straffe

Fra : @

Dato : 14-10-11 18:59

On Fri, 14 Oct 2011 13:29:34 +0200, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com
> [...]

>narkohandler så bliver der bare mere plads til de eksisterende og nogle nye
>narkohandlere. Over 40 års krig mod narkotika har intet problem løst

det er fordi politikerene(lovgiverne) ikke ønsker problemet løst -

i andre sammehænge anses hæleren for at være lige så slem som
stjæleren

den eneste grund til at der er personer som sælger ulovlige
euforiserende stoffer er selvfølgelig at der er købere -

fjern køberne ved at straffe dem MEGET hårdt for at købe ulovlige
euforiserende stoffer

Fra : Bo Warming

Dato : 14-10-11 19:19

On Fri, 14 Oct 2011 19:59:03 +0200, "@" <Snabel@snabel.net> wrote:

> [...]
>euforiserende stoffer er selvfølgelig at der er købere -
>
>fjern køberne ved at straffe dem MEGET hårdt for at købe ulovlige

Men husk at et års forbrug kan ligge gemt i et par aviser eller bøger
så måske det er 100 gange så umuligt som at stoppe våbenimport

Staten ved atkontrol er U M U L I G men det giver politiarbejde og
politikere ka li at ansætte politichefer>

Fra : @

Dato : 14-10-11 19:48

On Fri, 14 Oct 2011 20:19:00 +0200, Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

>Men husk at et års forbrug kan ligge gemt

på en eller anden vis skal køber og sælger mødes for at udveksle de
ulovlige varer og betaling

selvfølgelig gør forbrydere sig umage med at sløre og skjule, men
dette mener jeg ikke blot skal føre til at samfundet giver fortabt og
lader forbyderne gå løs

Fra : Bo Warming

Dato : 14-10-11 19:55

On Fri, 14 Oct 2011 20:47:46 +0200, "@" <Snabel@snabel.net> wrote:

> [...]
>
>selvfølgelig gør forbrydere sig umage med at sløre og skjule, men
>dette mener jeg ikke blot skal føre til at samfundet giver fortabt og

Sælgerne ku smide narko i haver pr dronefly og få penge som
forudsætning for næste leverance

Ingen VIL og ingen KAN stoppe det

Brevduer kanogså du

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-10-11 08:23

"@" <Snabel@snabel.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> euforiserende stoffer er selvfølgelig at der er købere -
>
> fjern køberne ved at straffe dem MEGET hårdt for at købe ulovlige

Prøv at fokusere på at INTET land har fjernet noget marked for narkotika.
Selv et land som Thailand som har et uhyre brutalt retsvæsen med
fængselsdomme på f. eks. 50 år eller dødsstraf for at indsmugle narkotika
har fjernet noget som helst narkotika-marked, det lever i bedste velgående.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-11 04:40

Men det gælder kun hvis hæleren er storgrossist og skaber tyve pr
dummebøder

Den der indleder asociale onde cirkler, dvs tyven eR VÆRST

Fra : Andreas Andersen

Dato : 16-10-11 06:38

Den 15-10-2011 09:23, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> [...]
> har fjernet noget som helst narkotika-marked, det lever i bedste velgående.

Det samme kunne man sige om vold og drab, hvor USA jo er det oplagte
eksempel med dødsstraf eller fængselsdomme på adskillige hundrede år.
Der kommer ikke mindre kriminalitet af, at vi burer folk inde i 50 år,
det koster bare en hulens masse penge.

--
Andreas

Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-11 11:13

On Sun, 16 Oct 2011 07:37:40 +0200, Andreas Andersen
<andreas2411@gmail.com> wrote:

> [...]
>eksempel med dødsstraf eller fængselsdomme på adskillige hundrede år.
>Der kommer ikke mindre kriminalitet af, at vi burer folk inde i 50 år,

Vi bør aldrig fængsle når ikke personen er voldsfarlig

Med elektronisk fodlænke kan vi malke psykopaten pr bøder og få
erstatning til ofre

Dødstraf uden dødsgang er smart og billigt og etisk OK for vi er
overbefolket og det forstås man pas på at ikke en selvmordsønskende
Breivik myrder ti for selv at blive myrdet

Fra : sluppermand

Dato : 15-10-11 18:21

On 14 Okt., 13:29, "Kim Larsen \(p AltBinaries.com eller Datemas.de
\)" <kl2...@gmail.com> wrote:

> [...]
> gr ntsag og f 2 rs f ngsel hvis vedkommende er uheldig med dommen. Hvis en
> person beg r et voldeligt overfald er med d den til f lge, s f r
> vedkommende 6-8 rs f ngsel i mange tilf lde. Hvis en person k rer
> vanvidsk rsel og sl r et andet menneske ihjel, s skal vedkommende v re
> meget uheldig for at komme helt op p 2 rs f ngsel, det samme g lder
> spritk rsel. Men hvis en person s lger narkotika risikerer vedkommende 16
> rs f ngsel. Vores strafferammer h nger slet ikke sammen l ngere, der er
> ingen proportion i strafferammer mere i Danmark.

Hvilke straframmer skal så ændres? Dem for narkohandel eller dem for
anden kriminaltiet?

> [...]
> narkokriminalitet. Selvf lgelig skal det v re forbudt og naturligvis skal
> narkohandel straffes. Men det b r komme et element ind omkring overgreb hvis
> det skal udl se en meget h rd dom. Hvis en person ufrivilligt gennem for
> eksempel en drink indtager narkotika som nogen har kommet i den, s skal
> hammeren falde meget meget h rdt hvis man kan finde frem til forbryderen.
> Hvis der handles med narkotika helt almindeligt, s er det sgu folks egen
> skyld som udgangspunkt hvis de bliver afh ngige af noget lort som de dybest

Der er vi så dybt uenige. Jeg ser vanvittigt alvorligt på de der
pumper store mængder narko ind i landet og er medvirkende til at
fastholde mange og få flere nye i narkofælden. Det koster samfundet
ufattelige summer. Disse personer skal i fængsel i lange tider, for de
forretter en næsten uoprettelig skade på vores samfund. Man skal på
intet niveau kunne berige sig ved narkohandel.

> [...]
> narkotika men man skal sgu da ikke give folk hvad der svarer til en
> drabsdom, det er et direkte statslig overgreb p den d mte person. Det er
> absolut ikke i orden. Jeg kan heller ikke se at det gavner det store at
> sp rre folk inde i s mange r. Selv politiet siger at n r de knalder en
> narkohandler s bliver der bare mere plads til de eksisterende og nogle nye
> narkohandlere. Over 40 rs krig mod narkotika har intet problem l st
> overhovedet. Der er alt for mange penge i narkotika og alt for mange k bere,
> det er et marked som intet samfund i verden har f et fjernet.

Det koster nemlig samfundet rigtigt mange penge at afvende narkomaner,
så er det vel rimeligt at det koster en hård straf at både smugle og
handle med narko? Hvori ligger overgrebet?

Det koster som oftest også en hård straf at begå drab, men alligevel
har vi hvert år x-antal kandidater?

Det er da muligt at det ikke batter noget at spærre en narkohandler
inde i x-antal år, men det batter vel nogenlunde det samme som at
indespærre en drabsmand? I begge tilfælde står der en ny på spring!

/Kent.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-11 04:37

On Sat, 15 Oct 2011 17:21:27 -0700 (PDT), sluppermand
<wuk@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>inde i x-antal år, men det batter vel nogenlunde det samme som at
>indespærre en drabsmand? I begge tilfælde står der en ny på spring!

Vi er overbefolket og mange vil dø så indfør dødsstraf i de tilfælde
hvor forbryderen virker livsglad og hvor han virker selvmordeisk giv
kæmpebødestraf og lad politiet tæve lidt mer hvor afskum derved kan
retledes

Når nul risiko om justitsmord så henret på uforudsigeligt tidspunkt og
vis det og alle dømte i TVs bedste sendetid - man skal stå ved
sandheden

Det er bedre end lungefoto på cigaretpakker

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-10-11 11:02

On 16/10/11 02:21, sluppermand wrote:

> Det koster nemlig samfundet rigtigt mange penge at afvende narkomaner,
> så er det vel rimeligt at det koster en hård straf at både smugle og
> handle med narko? Hvori ligger overgrebet?

Der var mange læger i gamle dage der var morfinister, og der er vist
stadig en del. De kan sagtens passe deres arbejde, når de ikke skal
bruge tid på at skaffe stof.

Afvænning af narkomaner behøver ikke at koste noget. De kan selv hente
deres heroin på Apoteket uden hjælp i de fleste tilfælde.
Godhedsindustrien koster rigtig mange penge..

Mvh
Martin