Tynd kat
Fra : PiaR

Dato : 13-08-01 07:36

Hej gruppe

Vores lille frække Fuppe på 2 år er meget (alt for) tynd/slank. Man kan
tydeligt mærke hans hofter, skuldre mm. Han er meget aktiv, spiser godt og
har ikke orm. Han er en lille, spinkel kat, men måtte mægtig gerne blive
lidt mere "rund"
Hvad kan vi give ham at spise, så han får lidt mere sul på kroppen og så man
ikke næsten "skærer sig på ham"?
Af foder får han almindelig Iam's skiftevis Hill's til voksne katte. Han er
selvfølgelig kasteret og vaccineret.

med venlig hilsen
PiaR

Fra : Neller

Dato : 13-08-01 08:52

hej, Pia!

Jeg ved godt, det er banalt, men jeg spørger alligevel:
ormekur?

hilsen Neller

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Vejhe

Dato : 13-08-01 10:01

"Neller" <Neller.news@kandu.dk> wrote in

Hej Neller.. Jeg flytter lidt rundt på indholdet....

"Neller" <Neller.news@kandu.dk> wrote in

> Jeg ved godt, det er banalt, men jeg spørger alligevel:
> ormekur?

Nej det er det ikke... Læs indholdet inden du hakker løs på tasterne

MvH
Henrik

Fra : Fie & Christian

Dato : 13-08-01 09:15

Hej Pia

Jeg ville prøve at fodre Fuppe med killingefoder, men som tørkost (flere
kalorier).

Hilsen
Fie

Fra : PiaR

Dato : 13-08-01 11:40

> Jeg ville prøve at fodre Fuppe med killingefoder, men som tørkost (flere
> kalorier).

Hej Fie

Det har jeg også tænkt på, men den lille slyngel bryder sig ikke om det..
men det gør et par af de andre basser - og de trænger bestemt ikke til at
blive mere "fyldige" *G*
Jeg har tænkt på at hælde lidt tun/makrel i tomat på ham.
Vil det være en god ide? Det kan han nemlig mægtig godt lide. Fløde gider
han kun en sjælden gang.

mvh PiaR og "skelettet" Fuppe

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-08-01 13:35

Hej Pia

Har du tænkt på, om han bare er sådan? Jeg har også haft tynde katte, men
dyrlægen og jeg blev til sidst enige om at det altså bare var deres
idealvægt.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : PiaR

Dato : 13-08-01 13:36

Hej Nina

Jo, det kan jo godt være at han bare er sådan - men han ligner jo et
anoreksitilfælde. Folk tror jo at han bliver sultet *GG*
Nej, han er fin og smuk og dejlig og frisk og fræk. Men det gør næsten ondt
på mig at stryge ham over hoften - knoglerne er så tydelige.
Men han har måske det stofskifte jeg gerne ville have?
Han var større i vinters, måske det vender tilbage når det bliver koldere og
han ikke er så meget ude. Jeg håber det..

Kattehilsner fra PiaR, Spætte, Fuppe, Basse & Olivia

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-08-01 17:18

Hej Pia

Det er helt nórmalt at misser bliver tykkere om vinteren, det skyldes dels
et øget fødeindtag hen over efteråret og naturligvis mere pels..;))

Faktisk hørte jeg en gang i radioen et program hvor et par kloge hoveder
talte om lige det, og den ene fortalte, at hans misser hjemme spiste mere
når solen begyndte at blive væk, sikkert et naturligt instinkt som skal
forbedre isoleringen til vinterens kulde...
Det skal lige bemærkes at de også var indekatte..

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa