Dagens løftebrud
Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 12-10-11 06:09

I dag var det løftet om billigere offentlig trafik der blev brudt.

Selv Enhedslisten har efterhånden fået nok.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-44570513:billigere-kollektiv-trafik-udskudt.html?forside

Fra : P.N.

Dato : 12-10-11 10:03

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>I dag var det løftet om billigere offentlig trafik der blev brudt.
>
> Selv Enhedslisten har efterhånden fået nok.

Jae men blå blok har jo efterladt en ruin til efterfølgerne og derfor kan
løfterne ikke opfyldes, men det er da sært så mange borgerlige der nu
pludseligt klager over at staten holder igen med forbrug af borgernes penge.

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-10-11 10:37

On 12/10/11 11:02, P.N. wrote:
> [...]
> pludseligt klager over at staten holder igen med forbrug af borgernes penge.

Du lyder næsten klogere end stalinist-AHW

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-10-11 14:49

"Martin Larsen" skrev i meddelelsen

>Du lyder næsten klogere end stalinist-AHW

Nu skal der jo ikke ret megen klogskab til at lyde klogere end dig
nazi-Martindumsenumse. Det kan selv din bolleven Jonni Hansen fra Greve
klare.

Fra : DADK

Dato : 14-10-11 02:47

On 13-10-2011 15:48, Arne H. Wilstrup wrote:
> "Martin Larsen" skrev i meddelelsen

> Nu skal der jo ikke ret megen klogskab til at lyde klogere end dig
> nazi-Martindumsenumse. Det kan selv din bolleven Jonni Hansen fra Greve
> klare.

Og du vil gerne fortolkes seriøst?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-10-11 22:55

"DADK" skrev i meddelelsen

>Og du vil gerne fortolkes seriøst?

nazi-Martindumsenumse har aldrig været seriøs - han fremturer med at jeg
skulle være stalinist, selvom jeg gang på gang har benægtet det. Så nu gider
jeg ham ikke længere - han får råt for usødet, og bliver behandlet som den
gadedreng han er. Jeg er altid seriøs når jeg mødes med seriøsitet, men
nazi-Martindumsenumse er useriøs altid, så han får blot igen med samme mønt.

Fra : Bo Warming

Dato : 19-10-11 00:41

On Tue, 18 Oct 2011 23:54:48 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<nixen@bixen.invalid> wrote:

> [...]
>nazi-Martindumsenumse er useriøs altid, så han får blot igen med samme mønt.

Jeg har aldrig oplevet skriveri fra AHW der gav mindelser om
stalinisme

Lad os ALTID behandle hinanden seriøst og ikke gadedrengeagtigt

Engang jeg på vej hjem fra gymnasiet hvor jeg underviste kom forbi
AHWs bopæl havde jeg hyggelig snak med ham - uden skældsord - kun
fantasien sætter grænser for hvor civiliseret og fornuftig vi kan
opføre os

Fra : DADK

Dato : 14-10-11 02:45

On 12-10-2011 11:02, P.N. wrote:
> "Steen A. Thomsen"<s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jae men blå blok har jo efterladt en ruin til efterfølgerne og derfor kan
> løfterne ikke opfyldes,

Og hvad så? Løftebrudsregeringen mente det bare var at gribe i posen, at
alting var så nemt. Nu bliver de virkelighedsramt. Og hvorfor skulle vi
behandle den nye regering bedre end den regering de afløste?

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-10-11 10:48

On 12/10/11 07:08, Steen A. Thomsen wrote:
> I dag var det løftet om billigere offentlig trafik der blev brudt.
>
> Selv Enhedslisten har efterhånden fået nok.
>
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-44570513:billigere-kollektiv-trafik-udskudt.html?forside

Ligner Dam Kristensen ikke et moster fra en vampyrfilm eller er det bare
mig der skal korrigeres for bygningsfejl - Måske Sane Peter ved noget?

Vi skal nok ikke glæde os for tidligt - vi vil få afgifter i hoved & r*v
og pensionister vil få 2% rabat på mimrekortet - Hurraae

Mvh
Martin

Fra : Snuden

Dato : 12-10-11 22:34

On Wed, 12 Oct 2011 07:08:30 +0200, "Steen A. Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>I dag var det løftet om billigere offentlig trafik der blev brudt.
>
>Selv Enhedslisten har efterhånden fået nok.
>
>http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-44570513:billigere-kollektiv-trafik-udskudt.html?forside

Man skal være usandsynligt naiv for at blive overrasket over dette.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-10-11 04:53

On Wed, 12 Oct 2011 23:34:06 +0200, Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

>Man skal være usandsynligt naiv for at blive overrasket over dette.

Bemærk at SSFREL påstår IKKE at VKO skjulte en dårlig økonomi

De erkender at der er ikke penge til hvad de lovede

De falder til patten

Fra : Snuden

Dato : 15-10-11 23:37

On Thu, 13 Oct 2011 05:52:41 +0200, Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

>Bemærk at SSFREL påstår IKKE at VKO skjulte en dårlig økonomi

"Jeg ved, hvad vi lagde op til i valgkampen, men jeg ved også, at
underskuddet i statskassen er større end forventet." -Anne Baastrup.

Hold nu kæft. Man skal have levet i en hule, uden adgang til nogen
form for medier, for ikke at være klar over, at landet står på kanten
af en ny økonomisk krise.

>De erkender at der er ikke penge til hvad de lovede

Det vidste de udmærket godt i forvejen. Desværre var der mange der
troede på deres vælgerbedrag. Og det her*er* vælgerbedrag. Løftet om
lavere priser på kollektiv trafik var så klokkeklart, at de nye
meldinger ikke kan betegnes som andet end løftebrud.

Fra : Vidal

Dato : 16-10-11 09:38

Den 16-10-2011 00:36, Snuden skrev:
> [...]
> lavere priser på kollektiv trafik var så klokkeklart, at de nye
> meldinger ikke kan betegnes som andet end løftebrud.

Det er forbavsende få i denne gruppe, der kan tælle til
90 eller alternativt ikke forstår demokratiets vilkår.

Både SF og S understregede mange gange i løbet af valgkampen,
at man skulle have et rødt flertal for at gennemføre deres
politik.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-11 11:16

On Sun, 16 Oct 2011 10:37:59 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
>Både SF og S understregede mange gange i løbet af valgkampen,
>at man skulle have et rødt flertal for at gennemføre deres

STEM ALDRIG PÅ ET LØFTEBRYDERPARTI

dvs stem DF

Fra : Vidal

Dato : 16-10-11 12:39

Den 16-10-2011 12:15, Bo Warming skrev:

> dvs stem DF

Var du ikke på og ved Glistrups side, da Pia Kjærsgaard
brød ud af partiet?

Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-11 23:21

On Sun, 16 Oct 2011 13:39:27 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Var du ikke på og ved Glistrups side, da Pia Kjærsgaard
>brød ud af partiet?

Jo

meget er ændret

Fra : Snuden

Dato : 16-10-11 15:39

>Det er forbavsende få i denne gruppe, der kan tælle til
>90 eller alternativt ikke forstår demokratiets vilkår.

Åh spar mig for den gamle traver. Det er noget ævl. Hvis der er tale
om manglende flertal, så meld det dog ud. Det ville jeg godt kunne
have en vis forståelse for. I stedet væves der noget useriøst bavl om,
at der ikke er råd alligevel. Har de da regnet forkert? Ligesom SF
gjorde med løftet om at nedbringe ventetiden på skadestuerne til ½
time for akutte tilfælde? Ligesom de formentlig vil meddele, nu der
alligevel ikke er råd til 2 lærere i klasseværelserne?

Enten er rød blok ualmindeligt dårlige til at regne, eller også talte
de mod bedre vidende da løfterne blev afgivet.

>Både SF og S understregede mange gange i løbet af valgkampen,
>at man skulle have et rødt flertal for at gennemføre deres
>politik.

De understregede også adskillige gange, at formålet med
betalingsringen var dels at nedsætte prisen på kollektiv trafik, så
flere ville anvende den og dermed nedbringe mængden af biler i
København; dels at nedbringe forureningen i København. Løftet var
også, at prisnedsættelsen på kollektiv trafik ville komme, inden
ringen blev etableret.

Nu er meldingen så, at der ikke bliver tale om at sætte prisen på
kollektiv trafik ned alligevel, dvs. incitamentet til at anvende
kollektiv transport frem for bilen er væk. Det betyder så, at mængden
af biler ikke vil falde nær så meget som de oprindeligt havde regnet
med (20-30 procent), og dermed er argumentet om forureningsniveauet
også væk. Det villle i øvrigt ikke være faldet nævneværdigt, selv hvis
målet med færre biler var blevet virkelighed.

I stedet kan vi nu se frem til en betalingsring, der blot er endnu en
skatteskrue der kan drejes stort set efter forgodtbefindende, og som
primært rammer en befolkningsgruppe der i forvejen bliver
brandbeskattet ud over enhver form for rimelighed. Præcis som jeg
forventede da ideen blev introduceret.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-11 23:23

On Sun, 16 Oct 2011 16:38:54 +0200, Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

> [...]
>primært rammer en befolkningsgruppe der i forvejen bliver
>brandbeskattet ud over enhver form for rimelighed. Præcis som jeg

Forurening i Kbhv skaber ikke sygdom

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-10-11 23:05

"Snuden" skrev i meddelelsen

> [...]
>lavere priser på kollektiv trafik var så klokkeklart, at de nye
>meldinger ikke kan betegnes som andet end løftebrud.

De lovede ikke en pind - de sagde at KUN HVIS de fik flertal ville de kunne
indfri de pågældende "løfter" - vælgerne valgte anderledes og ligger derfor
selv som de har redt.

Fra : Ivannof

Dato : 13-10-11 02:37

On 12 Okt., 23:34, Snuden <snu...@hotmail.com> wrote:

> Man skal være usandsynligt naiv for at blive overrasket over dette.

Jeg synes jeg genoplever tiden før jordskredsvalget tidligt i 70'erne.
Der var et par valgkampe med godt med valgflæsk, som udmærkede sig ved
at alt det, der blev lovet før valget fordelte mandater, hvorefter
politikere satte sig sammen, skrottede alt hvad der var stillet i
udsigt og arbejdede videre på den politik, der var ført de sidste 10
år.

Det er muligt at der er noget negativt ved kontraktpolitik, selvom jeg
ikke helt kan se hvad det skulle være. Kontraktpolitik må først og
fremmest være at man holder hvad man lover. Det der sker nu er simpel
vælgerforagt.

F.eks. lovede Thorning ikke at røre udlændigepolitiken. Hurra for det.

Hilsen Ivan

Fra : Bo Warming

Dato : 13-10-11 11:52

On Thu, 13 Oct 2011 01:37:22 -0700 (PDT), Ivannof
<ivannof@hotmail.com> wrote:

> [...]
>vælgerforagt.
>
>F.eks. lovede Thorning ikke at røre udlændigepolitiken. Hurra for det.

Var det ikke så vagt et løfte at det intet betyder -

Hun vil ikke ændre DE STORE LINIER fx 24års regel

Fra : DADK

Dato : 14-10-11 02:47

On 12-10-2011 23:34, Snuden wrote:

> Man skal være usandsynligt naiv for at blive overrasket over dette.

Enig.

Fra : @

Dato : 13-10-11 14:06

<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>I dag var det løftet om billigere offentlig trafik der blev brudt.

billigere offentlig trafik!!!! ???

det rene pærevrøvl -

ingen vil levere billigere busser -
personalet vil helt sikkert ikke gå så meget ned i løn at det kan
battte-
brændstoffet bliver snarere dyrere end billigere -

at de venstresnoede røde abekatte lyver om at det skal blive billigere
er blot endnu noget af det socialistiske nonsens de lukker ud -

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-10-11 14:51

"@" skrev i meddelelsen news:1bod97t774e9srn427bf0fknh23rsncuio@4ax.com...

> [...]
>
>at de venstresnoede røde abekatte lyver om at det skal blive billigere
>er blot endnu noget af det socialistiske nonsens de lukker ud -

Naturligvis skal den kollektive trafik blive billigere - vi skal blot
beskatte banker, forsikringsselskaber og millionærer og skære ned på det
overflødige militær - så er den hjemme.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 13-10-11 17:28

On Thu, 13 Oct 2011 15:50:41 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> Naturligvis skal den kollektive trafik blive billigere - vi skal blot
> beskatte banker,

Der kun kan sende regningen et sted hen. Kunderne.

> forsikringsselskaber

Der også kun kan sende regningen videre til kunderne.

> og millionærer

Der er ikke nok millionærer til at det overhovedet batter noget i
samfundsregnskabet.

> og skære ned på det
> overflødige militær - så er den hjemme.

De kommunistiske lande er da ellers dem der bruger mest på militær, så
hvordan kan du (som selverklæret kommunist) mene at det er overflødigt.?

Fra : DADK

Dato : 14-10-11 03:03

On 13-10-2011 15:50, Arne H. Wilstrup wrote:

> Naturligvis skal den kollektive trafik blive billigere - vi skal blot
> beskatte banker, forsikringsselskaber og millionærer og skære ned på det
> overflødige militær - så er den hjemme.

Ja, når betalingsringen giver ovverskud, om 10 år, kan vi måske begynde
at gøre offentlig transport billigere. Læs, det vil stadig for sådan én
som mig der ikke kører i bil koste 88 kr om dagen at gå på arbejde. hvis
altså ikke billletpriserne stiger. Jeg havde i mit stille sind håbet på
at når der kom en S-SF regering støttet af Ø, der lovede billigere
offentlig transport, så ville det blive gennemført. Men nej. Istedet
stiger priserne nok helt som planlagt til Marts, så det nu kommer til at
koste 92 kr at komme op i en overfyldt bus, der kører én til en
overfyldt togvogn, efter man har ventet pga de slaviske forsinkelser ca
20 min, om det er blade på skinnerne, sne på vejene, at solen skinner så
skinnerne udvider sig osv er lige meget, Tilbage står, at man dagligt
betaler ca 100 kr får en dårlig service.

Og det lovedede S-SF-Ø at lave om på. Nu kan vi læse, at det først er
når betalingsringen er etableret, om 5-10 år, det tager jo tid at bygge
bygninger og bomme osv, så kan vi måske - måske - opleve at priserne i
den offentlige transport ikke stiger. Jeg synes det i forvejen er helt
grotesk dyrt, men jeg kunne jo tage cyklen og stå op om morgenen kl 5 og
cykle de 75 km hver vej, det ville både være billigere og hurtigere

Fra : @

Dato : 14-10-11 18:47

On Fri, 14 Oct 2011 04:02:43 +0200, DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

>Ja, når betalingsringen giver ovverskud, om 10 år, kan vi måske begynde
>at gøre offentlig transport billigere.

bliver busser da gratis at indkøbe om 10 år?

vil personalet arbejde ulønnet om 10 år?

at de nasserøve der bruger offentlig transport har magt til at tage
penge op af andres lommer er ikke det samme som at offentlig transport
bliver billigere -

det betyder blot at brugerne af offentlig transport nasser på andres
tegnebøger

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-10-11 23:03

"DADK" skrev i meddelelsen

>Ja, når betalingsringen giver ovverskud, om 10 år, kan vi måske begynde at
>gøre offentlig transport billigere.

De siger at først skal pengene findes, så skal den kollektive transport
udbygges og gøres billigere, og derpå skal vi have en betalingsring. I
nævnte rækkefølge.

> Læs, det vil stadig for sådan én som mig der ikke kører i bil koste 88 kr
> om dagen at gå på arbejde.

Hvorfor dog det når du ikke kører bil?

> [...]
>når der kom en S-SF regering støttet af Ø, der lovede billigere offentlig
>transport, så ville det blive gennemført.

Igen: du vader rundt i tågede forestillinger om hvad den nuværende regering
har "lovet". De har allesammen sagt at tingene kun bliver til noget hvis de
får flertal så de kan få tingene gennemført. Det er uhyggeligt at du stadig
overser at de radigale er med i det foretagende og de blokerer naturligvis
for velfærdsstigninger som S-SF og Ø ønsker det. Det er det man kalder for
realpolitik. Hvis du og andre fx havde stemt på dem i stedet for at flirte
med DF, så havde det måske lade sig gøre at S-SF og Ø kunne have overholdt
alle deres ønsker. Det var IKKE løfter ubetinget. Det var løfter HVIS de fik
flertal. Det er det sagen drejer sig om - det er mærkværdigt at det stadig
ikke er gået op for dig at der skal 90 mandater til at få et flertal.

> [...]
>udvider sig osv er lige meget, Tilbage står, at man dagligt betaler ca 100

Du stemte på DF - du er medskyldig i at det er gået som det er gået. Hvis du
og dine lidelsesfæller virkelig ønskede at gavne Danmark, så havde I stemt
på Ø, S eller SF og ikke på de borgerlige partier. I sidder imidlertid ude
på sidelinjen og kommer med tilråb uden at erkende jeres egne bidrag til
miseren.

> [...]
>dyrt, men jeg kunne jo tage cyklen og stå op om morgenen kl 5 og cykle de
>75 km hver vej, det ville både være billigere og hurtigere

Tsk! Tsk! De tre partier har IKKE lovet noget som helst- de har kun "lovet"
at gøre noget ved de ting HVIS de fik flertal. Det er præcis det du og visse
andre åbenlyst ikke fatter.

Fra : @

Dato : 14-10-11 18:40

<nixen@bixen.invalid> wrote:

>Naturligvis skal den kollektive trafik blive billigere - vi skal blot
>beskatte banker, forsikringsselskaber og millionærer og skære ned på det
>overflødige militær - så er den hjemme.

hvordan skulle det gøre offentlig transport billigere?

et TV-apparat bliver ikke billigere blot fordi andre betaler det -

samme mekanisme gælder for offentlig transport

Fra : Vidal

Dato : 15-10-11 12:07

Den 14-10-2011 19:39, @ skrev:

> samme mekanisme gælder for offentlig transport

Der er samfundsmæssige fordele ved at bruge offentlig transport:
mindre brændstofforbrug, færre trafikulykker, mindre slid på
vejene, mindre forurening osv, find selv på yderligere besparelser.
De er mange og store.

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-10-11 12:15

On 15/10/11 13:07, Vidal wrote:

> [...]
> mindre brændstofforbrug, færre trafikulykker, mindre slid på
> vejene, mindre forurening osv, find selv på yderligere besparelser.

Og hvis du lader læsebrillerne blive i futteralet behøver du aldrig at
pudse dem...

Fra : @

Dato : 16-10-11 12:52

On Sat, 15 Oct 2011 13:07:27 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Der er samfundsmæssige fordele ved at bruge offentlig transport:
>mindre brændstofforbrug,

den påstand vil jeg gerne se dokumenteret

> mindre slid på
>vejene,

det er direkte løgn

>mindre forurening

den påstand ser jeg gerne dokumenteret

Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-11 23:20

On Sun, 16 Oct 2011 13:52:10 +0200, "@" <Snabel@snabel.net> wrote:

>den påstand vil jeg gerne se dokumenteret

>det er direkte løgn

>den påstand ser jeg gerne dokumenteret

Antal personkm transporteret af dog og bus har nok lavere km pris end
biler har

MEN RINGE FLEXIBILITET og korte åbningstider

Sig ikke løgn år definitioner ikke er på plads

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 13-10-11 17:25

On Thu, 13 Oct 2011 15:05:36 +0200, @ wrote:

> [...]
>
> at de venstresnoede røde abekatte lyver om at det skal blive billigere
> er blot endnu noget af det socialistiske nonsens de lukker ud -

Du ved jo godt hvad der menes, Fjotte.

Selvfølgelig billigere for brugerne.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-10-11 16:11

On Thu, 13 Oct 2011 15:05:36 +0200, "@" <Snabel@snabel.net> wrote:

> [...]
>
>at de venstresnoede røde abekatte lyver om at det skal blive billigere
>er blot endnu noget af det socialistiske nonsens de lukker ud -

Lad det komme an på en prøve - billig-dyr kan måles

Fra : Aksel

Dato : 17-10-11 11:36

"Steen A. Thomsen" skrev i meddelelsen

I dag var det løftet om billigere offentlig trafik der blev brudt.

Selv Enhedslisten har efterhånden fået nok.

Det var da kun í København der skulle være billigere trafik, nu er det
udskudt indtil betalingsringen giver overskud, og det har vist lange
udsigter.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-10-11 02:00

On Mon, 17 Oct 2011 12:35:56 +0200, "Aksel" <webmaster@akselj.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det var da kun í København der skulle være billigere trafik, nu er det
>udskudt indtil betalingsringen giver overskud, og det har vist lange

Kun pr fupregnskab har kommunen opnået OVERSKUD på nogetsomhelst