Yderst få sindsyge er rablende
Fra : Bo Warming

Dato : 12-10-11 05:15

Yderst få sindsyge er rablende

Ved rundvisning i går på to ældreboliger med psykosedominans fik jeg
bekræftet at
Der er dominans af de rationelle materialistiske(2) og de uforståelige
er sjældne (1)

De fleste er umusikalske med aparte situationsfornemmelse og ofte sære
meninger

Der er gradforskelle til normale, så du kan være sikker på at i et
lidt andet samfund, fx muslimsk kan halvdelen af os normale blive
kaldt sindsyge

1.Tankeforstyrelse(tanketomhed, tankeflugt, tankehæmning,
tankespærring, tankemylder) kan give sig udslag i "psykotisk sprog"
med kendte ord i en ny "privat" hentydning eller nydannede ord
"(neologismer") eller blot forvanskede ord og en ejendommelig
sætningsopbygning. (Birgitte Holt Larsen OM SINDSLIDELSER lærebog
1994

2   Den som diskuterer med en sindsyg vil sandsynligvis trække det
korsteste strå. I mange henseender fungerer den vanvittigste tanke
desto hurtigere, jo mindre han opholder sig ved alle de
betænkeligheder, som den sunde menneskeforstand må tage i
betragtning. Han hæmmes ikke af humoristisk selvkritik, anfald af
menneskekærlighed eller af de indvendinger som kommer af livserfaring.
Han er netop så meget mere logisk, fordi han ikke længere har bestemte
sympatier. for så vidt er betegnelsen vanvittig vildledende. *Den
vanvittige er ikke et menneske der har mistet vid og forstand men
snarere et menneske som blot har mistet alt undtagen forstanden. De
udtalelser en vanvittig kommer med er altid udtømmende og man har
heller ikke indvendinger mod dem set fra et rent rationelt standpunkt
Chesterton

Materialismen er præget af en
vis vanvittig enkelthed, akkurat som den sindsyges argumenter,
man får straks indtryk af,
at her er alt sagt og samtidig alt udeladt.
Materialismen forestår alt,
men dette alt synes samtidig at være
meget lidt betydende.      Chesterton

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-10-11 11:47

On 12/10/11 06:14, Bo Warming wrote:
> [...]
> bekræftet at
> Der er dominans af de rationelle materialistiske(2) og de uforståelige

Du skal nok holde dig langt fra psykiatriboliger - du ville nemt komme i
konflikt med nogen med fatale følger.

Isoler med 1 m rockwool og du kan varme op med et fyrfadslys

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 12-10-11 12:02

On Wed, 12 Oct 2011 12:46:34 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Du skal nok holde dig langt fra psykiatriboliger - du ville nemt komme i
>konflikt med nogen med fatale følger.
>
>Isoler med 1 m rockwool og du kan varme op med et fyrfadslys

Jeg har bygget en skillevæg og flytter nok ned i den varme kælder -
dit rockwool forslag er SVÆRT men gerne ring 35861000

Min søn bor i 1m halmhus - ikke meget lys kommer så ind