Ægyptens myndigheder vil ikke beskytt
Fra : Martin Larsen

Dato : 11-10-11 00:01

Salafister kan volde mod Ægyptens koptere uden at myndigheder gider
beskytte - det er det største problem siger kopternes pave:

“The real problem is not mainly the Salafists or fundamentalist
Islamists as we know they are there and we know they are attacking Copts
and churches all the time,” said Youssef Sidhom, editor of Orthodox
Coptic newspaper al-Watani.

“The problem is the severe reluctance of the cabinet and the authorities
to enforce the rule of law and protect the Copts. The main demand of
demonstrators (on Sunday) was that the authorities should arrest the
criminals,” he said.

Egypt’s Orthodox Coptic Pope Shenouda echoed this in a statement
expressing “horror” at the clashes, adding: “Problems are repeated
without accountability for perpetrators ... or solving the issue at its
root.”

http://english.alarabiya.net/articles/2011/10/10/171155.html

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 11-10-11 02:25

> [...]
>expressing “horror” at the clashes, adding: “Problems are repeated
>without accountability for perpetrators ... or solving the issue at its

Men hvad mener du OG ANDRE at DK skal gøre?
At Nato sk ulle hjælpe at aflive krisne var vel en joke

Kan vi aftvinge mr Farao=regeringschefen svar om aktiv dødshælp til
kristne eller hvor gradvis?

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-10-11 10:25

On 11/10/11 03:24, Bo Warming wrote:

> Men hvad mener du OG ANDRE at DK skal gøre?
> At Nato sk ulle hjælpe at aflive krisne var vel en joke
>
> Kan vi aftvinge mr Farao=regeringschefen svar om aktiv dødshælp til
> kristne eller hvor gradvis?

Vi skal imødekomme muhammedanerne og lære at spille kort på samme måde
som dem - mere kulturrelativistisk indfølelse vedr gammeltestamentelig
know-how

Mvh
Martin

Fra : Vidal

Dato : 11-10-11 09:41

Den 11-10-2011 01:00, Martin Larsen skrev:

> Salafister kan volde mod Ægyptens koptere uden at myndigheder gider beskytte -
> det er det største problem siger kopternes pave:

Er det Licentiaten, der taler her? Tænk dog på din gamle
moster.

Fra : DADK

Dato : 11-10-11 09:53

On 11-10-2011 10:41, Vidal wrote:

> Er det Licentiaten, der taler her? Tænk dog på din gamle
> moster.

Men det er jo rigtig nok. Den ellers "arabiske forår" / "palæstinenser"
-glade Steffen Jensen kunne på TV2 i går berette, at over 100.000
koptere allerede har måtte flygte ud af Egypten, og billedet er det
samme i alle de mellemøstlige lande, kunne han berette. De kristne
mindretal i Mellemøsten er ganske enkelt på vej til at uddø for good,
som følge af det "arabiske forår". Det er ligesom i Irak, da Saddam blev
afsat. Når den stærke sekulære despot afsættes, der har delt sol og vind
nogen lunde lige i et magtspil, så kommer de muslimske masser, læs,
f.eks Det Islamiske Broderskab, til bordet og begynder straks at
undertrykke de andre religiøse mindretal.

Fra : Vidal

Dato : 11-10-11 11:46

Den 11-10-2011 10:52, DADK skrev:

> [...]
> læs, f.eks Det Islamiske Broderskab, til bordet og begynder straks at
> undertrykke de andre religiøse mindretal.

Ja, det er rigtigt nok, men Martin Larsen har ikke nogen
indflydelse i Ægypten. I Danmark har han vel en form for
indflydelse, hvis han virkeligt bekymrer sig om kristendommens
ve og vel.

Hans indlæg er jo bare et af en lang række indlæg, der er vendt
mod muslimer.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-10-11 12:10

On Tue, 11 Oct 2011 12:45:40 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]

Dur de til andet?

Er gammelaristokrater a la Mubarak ikke ALTID BEDST ?

Fra : DADK

Dato : 11-10-11 13:59

On 11-10-2011 12:45, Vidal wrote:

> Ja, det er rigtigt nok, men Martin Larsen har ikke nogen
> indflydelse i Ægypten. I Danmark har han vel en form for
> indflydelse, hvis han virkeligt bekymrer sig om kristendommens
> ve og vel.

Spørgsmålet er om Martin Larsen bekymrer sig om folkekirken? Ikke at
dine trosfæller jages fra hus og hjem i Mellemøsten.

> Hans indlæg er jo bare et af en lang række indlæg, der er vendt
> mod muslimer.

Og hvad så?

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-10-11 15:35

On 11/10/11 14:58, DADK wrote:

> Spørgsmålet er om Martin Larsen bekymrer sig om folkekirken? Ikke at
> dine trosfæller jages fra hus og hjem i Mellemøsten.

> Og hvad så?

Vidal er vel forbitret over at se humanitetens fane blive ført frem af
en ikke-hykler. Det er selve velmenerpsykosens gordiske knude du spørger
ind til - gid det var så nemt.

Mvh
Martin

Fra : DADK

Dato : 11-10-11 16:02

On 11-10-2011 16:35, Martin Larsen wrote:

> Vidal er vel forbitret over at se humanitetens fane blive ført frem af
> en ikke-hykler. Det er selve velmenerpsykosens gordiske knude du spørger
> ind til - gid det var så nemt.

Man skal passe på med at lægge andre folk bestemte ord i munden, men ift
det "arabiske forår" har vi den stik modsatte situation. At typer som
Vidal har lagt nogle få oprørere noget i munden de aldrig har sagt, og
været helt eksalterede over udsigten til "demokrati", så meget at
forstanden eller den analytiske evne gik ud.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-10-11 15:25

On Tue, 11 Oct 2011 17:01:32 +0200, DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>været helt eksalterede over udsigten til "demokrati", så meget at
>forstanden eller den analytiske evne gik ud.

Kopterne kan lidt mere regnskab end de analfabetiske ægyptere

De kan ikke noget der gør dem acceptableflygtning i noget naboland, så
de må nok dø - - maskinpistolre, forælde gas?

Fra : Vidal

Dato : 13-10-11 11:50

Den 11-10-2011 17:01, DADK skrev:

> [...]
> over udsigten til "demokrati", så meget at forstanden eller den analytiske evne

Du tillægger mig en optimisme, jeg slet ikke kan leve op
til.

Fra : DADK

Dato : 14-10-11 08:29

On 13-10-2011 12:49, Vidal wrote:

> Du tillægger mig en optimisme, jeg slet ikke kan leve op
> til.

Beklager homii

Fra : Vidal

Dato : 14-10-11 09:16

Den 14-10-2011 09:29, DADK skrev:

> Beklager homii

Helt i orden.

Fra : Bo Warming

Dato : 19-10-11 01:23

On Thu, 13 Oct 2011 12:49:46 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Du tillægger mig en optimisme, jeg slet ikke kan leve op
>til.

For medier er arabisk forår bevis på at ungdoms-ildhu gavner

Ellers er det alibi til kopteraflivning o a pøbelvælde

Fra : Bo Warming

Dato : 11-10-11 20:04

On Tue, 11 Oct 2011 16:35:14 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Vidal er vel forbitret over at se humanitetens fane blive ført frem af
>en ikke-hykler. Det er selve velmenerpsykosens gordiske knude du spørger
>ind til - gid det var så nemt.

Der er ikke nødvendigvis psykose i velmenernes tossegodhed

Det er sjældent snuptagsløsninge a la overhugning af hårdknude

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-10-11 20:47

On 11/10/11 21:04, Bo Warming wrote:

> Der er ikke nødvendigvis psykose i velmenernes tossegodhed

Vidal er et svin IMHO - og ikke det mindste god eller tossegod. Formelt
ligner velmeneri tossegodhed - formelt. Som hvis man kom Ebola-virus i
Vidals hus for at hjælpe ham med større biodiversitet.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 11-10-11 22:26

On Tue, 11 Oct 2011 21:46:37 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Vidal er et svin IMHO - og ikke det mindste god eller tossegod. Formelt
>ligner velmeneri tossegodhed - formelt. Som hvis man kom Ebola-virus i
>Vidals hus for at hjælpe ham med større biodiversitet.

At jeg er mere enig med Martin end Vidal ændrer ikke ved at
usenetdialog er åben for alle og jeg er nysgerrig om at forstå hvorfor
Vidal tænker som han gør - han ringede engang 35861000 så der er håb
om bedre dialog

Er Martin eller andre uenig i følgende om MENINGER ?

   Et godt menneske er ét, hvis meninger og handlinger behager
dem, der har magten. Bertrand Russell

Den mand, der ikke vil meddele andre sin mening , er ingen rigtig
akademiker, ligesom den, der ikke vil høre andres meninger, synder mod
god akademisk tone.       Erik Warburg

Meninger er så ringe en del af vort væsen,   Georg Brandes
1842-1927

Af lidenskaberne fremvokser meningerne; åndens træghed lader disse
stivne til overbevisninger.       Nietzsche

   Humor vil jeg definere som en bevidsthed om, at ens rigtige
meninger ikke er helt rigtige. Humor er viden om, at ens viden ofte
kommer til kort, og humorem kan derfor meget ofte gå over i selvironi.
Villy Sørensen

Vi møder få fornuftige mennesker udover dem, hvis meninger falder
sammen med vore egne. La Rochefouldcau
   Ligesom det er nyttigt, at der, så længe menneskeslægten er
ufuldkommen, er forskellige meninger, er det nyttigt, at der er
forskellige leveeksperimenter.       John Stuart Mill
   Vi vil ikke lade os brænde for vore meninger - så sikre er vi
ikke på dem. Men vi vil nok gerne lade os brænde for vor ret til at
have de meninger, vi vil have. Nietzsche

   "Polemik skal fratage modstanderen hans sjælero, ikke fornærme
ham". Karl Kraus (jødisk anti-nazi intellektuel 1900-1950)
   A man who cannot put his thoughts on ice should not enter into
the heat of despute. Nietzsche
   BOLD EJ MAND For det tredie så angriber jeg aldrig personer -
jeg betjener mig kun af personen som et stærkt forstørrelsesglas.,
hvormed man kan synliggøre en almen men snigende nødtilstand, som er
svær at få hold på. Ecce homo Nietzsche (Min krigspraksis kan rummes i
fire sætninger. for der første angriber jeg kun sager, der er
sejrrige. For det andet , jeg angriber kun sager, hvor jeg ikke kunne
finde nogen forbundsfæller. Hvor jeg står alene. Hvor jeg alene
kompromitterer mig selv.Jeg har aldrig offentligt gjort skridt, der
ikke kompromitteredr mig selv. ......For det fjerde angriber jeg kun
sager, hvor enhver person divergens er udelukket. >Ecco Homo<.
Nietzsche )

Fra : Vidal

Dato : 13-10-11 07:49

Den 11-10-2011 21:46, Martin Larsen skrev:

> Vidal er et svin IMHO - og ikke det mindste god eller tossegod. Formelt ligner
> velmeneri tossegodhed - formelt. Som hvis man kom Ebola-virus i Vidals hus for
> at hjælpe ham med større biodiversitet.

Ja, du sidder som en anden Efialtes og forsøger at skjule din
forkrøbling for dig selv og andre selv med almen og generel
menneskeforagt, bygget på på så grove generaliseringer, at man
ikke skulle tro det muligt.

Det er dig, der selvvalgt, sandsynligvis, er uden for konsensus
i det danske samfund. Sådan set, synes jeg det er synd for dig,
men du kan sandsynligvis ikke hjælpes.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-10-11 09:07

On Thu, 13 Oct 2011 08:48:32 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er dig, der selvvalgt, sandsynligvis, er uden for konsensus
>i det danske samfund. Sådan set, synes jeg det er synd for dig,

Ring 35861000

Vi kan alle hjælpe hinanden

Fra : Vidal

Dato : 13-10-11 11:51

Den 13-10-2011 10:06, Bo Warming skrev:

> Vi kan alle hjælpe hinanden

Martin Larsen kan sandsynligvis ikke hjælpes.

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-10-11 13:36

On 13/10/11 12:51, Vidal wrote:

> Martin Larsen kan sandsynligvis ikke hjælpes.

Skændsels-Vidal kalder ML for Efialtes.
Ja, ML arbejder i demokrati-forkæmperen Efialtes ånd, mens Vidal er den
lede forræder fra velmener oligarkiet - det er ganske klart.

Fra : Vidal

Dato : 14-10-11 07:34

Den 13-10-2011 14:36, Martin Larsen skrev:

> Skændsels-Vidal kalder ML for Efialtes.
> Ja, ML arbejder i demokrati-forkæmperen Efialtes ånd, mens Vidal er den lede
> forræder fra velmener oligarkiet - det er ganske klart.

Hehe, jeg troede, du delte jeres store norske håbs filmsmag
så meget, du ville forstå henvisningen. Det er selvfølgeligt
thrakeren Efialtes, jeg tænker på.

Fra : Vidal

Dato : 14-10-11 09:19

Den 14-10-2011 08:33, Vidal skrev:

> jeres store norske håbs

Ja, det er altså et fortidshåb.

Fra : DADK

Dato : 14-10-11 08:42

On 13-10-2011 14:36, Martin Larsen wrote:

> Skændsels-Vidal kalder ML for Efialtes.

Jeg skulle helt ærligt slå det op

> Ja, ML arbejder i demokrati-forkæmperen Efialtes ånd, mens Vidal er den
> lede forræder fra velmener oligarkiet - det er ganske klart.

Hvorfor er vidal led, og hvad har han forrådt?

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-10-11 10:50

On 14/10/11 09:42, DADK wrote:

> Jeg skulle helt ærligt slå det op

> Hvorfor er vidal led, og hvad har han forrådt?

Vidal er velmener og troll

Fra : Vidal

Dato : 14-10-11 11:31

Den 14-10-2011 11:50, Martin Larsen skrev:

> Vidal er velmener og troll

Du har en samfundsopfattelse, der placerer dig meget langt fra
samfundets konsensus. Du forråder dit samfunds værdier. Du
kan sikkert ikke gøre for det.

Du er og bliver en Efialtis-figur. Hvis du ikke forstår, hvad
det betyder, kan du se her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ephialtes_of_Trachis

Du kunne jo også se '300', som jeg har forstået har vakt sympati
i kredse, du burde føle dig hjemme i.

Din velmener-kodesprogs snak giver jeg ikke fem potter pis
for. Hvis du oversætter ordet velmenende til engelsk bliver det
'well intentioned' og det er der da ikke noget ondt i. Jeg
undrer mig på, om ordet 'velmener' overhovedet findes på dansk
i den form, du bruger det.

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-10-11 12:14

On 14/10/11 12:30, Vidal wrote:

> Din velmener-kodesprogs snak giver jeg ikke fem potter pis

Det må du tale med BW om

Fra : Vidal

Dato : 14-10-11 12:20

Den 14-10-2011 13:14, Martin Larsen skrev:

> Det må du tale med BW om

Er der forskel?

Fra : Bo Warming

Dato : 19-10-11 00:44

On Fri, 14 Oct 2011 13:14:13 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]

Troll er ingen her på ng

>Det må du tale med BW om

Jeg er altid hjemme på Bjelkes Alle 46 og træffes på 35861000 eller
20538913

Fra : DADK

Dato : 14-10-11 12:31

On 14-10-2011 11:50, Martin Larsen wrote:

> Vidal er velmener og troll

Well, det kunne jo gælde 100 i gruppen .-)

Fra : DADK

Dato : 14-10-11 08:40

On 11-10-2011 21:46, Martin Larsen wrote:

> Vidal er et svin IMHO -

Igen vil jeg erklære mig fuldstændig uenig. Det er vist 2-3 gang. Jeg
kan ikke begribe hvor i har det fra. Er det bare fordi vidal er kristen?
Jeg kan slet ikke forstå det. Jeg har diaskuteret mangt og meget med
vidal, f.eks blevet rigtig sur på ham efter det med brevik, og syntes
han var latterlig efter sit Fox-stunt, men intet der kvalificerer til
"svin", men jeg har også oplevet vidal fra en overraksende fin side. Ret
skytset imod dem der fortjener det.

og ikke det mindste god eller tossegod. Formelt
> ligner velmeneri tossegodhed - formelt. Som hvis man kom Ebola-virus i
> Vidals hus for at hjælpe ham med større biodiversitet.

Altså, Martin Larsen, jeg er jo også tit enig med dig, hvad dælen går
der af dig? Det må være gammelt nag. Det er det samme med "patruljen",
han har en anden mening, og fred være med det. Men der får vi også den
der debat.

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-10-11 10:53

On 14/10/11 09:40, DADK wrote:

> Igen vil jeg erklære mig fuldstændig uenig. Det er vist 2-3 gang. Jeg
> kan ikke begribe hvor i har det fra. Er det bare fordi vidal er kristen?
> Jeg kan slet ikke forstå det.

Han er troll, der morer sig med at afspore enhver debat - og den mest
perverse farisæer jeg har truffet

Fra : DADK

Dato : 14-10-11 12:32

On 14-10-2011 11:53, Martin Larsen wrote:

> Han er troll, der morer sig med at afspore enhver debat - og den mest
> perverse farisæer jeg har truffet

OK, det er jo så også en præstation i sig selv

Fra : Bo Warming

Dato : 12-10-11 15:20

On Tue, 11 Oct 2011 14:58:45 +0200, DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

>Spørgsmålet er om Martin Larsen bekymrer sig om folkekirken? Ikke at
>dine trosfæller jages fra hus og hjem i Mellemøsten.

HVIS kopterne havde lært etbarnspolitik ku man forbarmes og hjælpe.
Men de har været præcis så børnemyrdende som ægyptere så lad dem dø

Det er hvad de auonome udsendt fra S-SF-EL-R har kræve i
proaraberforår demo så erkend at Regeringen er som Hitlers og vil
holocauste

Ikke at nogen kan stoppe hvad helligkrigre vil i deres eget land

Kopteres kristendom er så udansk som muslim-tro er så at de har en art
krisenpave gør dem ikke i slægt med vor folkekirke

Armenere er lidt krisne - koptere er ikke