folks ret ti egne stater
Fra : Ukendt

Dato : 10-10-11 20:33

Vores udenrigsminister har udtalt at vi skal anerkende den palistinensiske
stat, idet ethvert folk har ret til en stat.

Hvad så med kurderne, baskerne eller for den sags skyld bornholmerne? Skal
Danmarks også aktivt arbejde for at disse folk kan få anerkend egne stater i
FN?

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 10-10-11 21:11

On Mon, 10 Oct 2011 21:32:41 +0200, Carl Alex Friis Nielsen wrote:

> [...]
> Danmarks også aktivt arbejde for at disse folk kan få anerkend egne stater i

Villy har knald i låget, for palæstinensere er ikke et "folk", men et
sammerend af mange forskellige etniske grupper.

Han burde hellere støtte kopterne i Ægypten. De er jo den oprindelige
befolkning der, men de er ved at blive etnisk udrenset af de invaderende
muslimer.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-10-11 06:08

On Mon, 10 Oct 2011 22:11:27 +0200, "Steen A. Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
>Han burde hellere støtte kopterne i Ægypten. De er jo den oprindelige
>befolkning der, men de er ved at blive etnisk udrenset af de invaderende

Kopterne er et dødsdømt affaldsfolk men Israels folk kan man
begejstres for - de har råstyrke og finder nok løsning i nødens stund
og har jo venner i NewYorks multinationale firmaer som regerer verden
og styrer produktion af droner og sværmrobotter til moderne luftkrig

Overbefolkning betyder at nogle må uddø - måske kopterne

Kina satser på få vinderfolk fx Mugabes stammer i Zimbabwe men ikke de
mobbede fjernt fra hovedstaden

At danskere byggede skoler til taberfolk nær hovedstaden har ikke
været nok til at redde dem - skolerne er ødelagt af Mugabes tæskehold
Jeg kender en Thybo- der kom hjem derfra uden højre øje

Man kan ikke være venner med alle - at der er positivt demokrati i
araberforår er vås

Kina har ikke medskyld fordi de kun støtter vindere

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-10-11 21:20

On 10/10/11 21:32, Carl Alex Friis Nielsen wrote:
> [...]
> Danmarks også aktivt arbejde for at disse folk kan få anerkend egne stater i

Gid vi havde ti stater, men vi har kun én under afvikling som er flov
over sig selv, og ingen steder at flygte til.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 11-10-11 05:28

On Mon, 10 Oct 2011 22:19:50 +0200, Martin Larsen >>
>Gid vi havde ti stater, men vi har kun én under afvikling som er flov
>over sig selv, og ingen steder at flygte til.

Fordi vi er så dygtige til at slikke røv på USA, kan vi måske undgå
afvikling afDK

USA behøver vor stemme i FN og vor ros

Og vi køber våben fra dem -

"Nothing knits man to man … like the frequent passage form hand to
hand of cash". Walter Sickert

Vi er ikke SUPERIOR men i at vi forstår at handle, er bedre end
ingenting

The superior man understands what is right; the inferior man
understands what will sell.Confucius

Fra : P.N.

Dato : 10-10-11 22:26

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Danmarks også aktivt arbejde for at disse folk kan få anerkend egne stater

Nu var den oprindelige FN plan at der skulle oprettes to stater Israel og
Palæstina og da jøderne ikke havde deres eget jord, så fik jøderne tildelt
en del af Palæstina og meningen var så at de to stater skulle eksistere side
om side.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-10-11 06:18

On Mon, 10 Oct 2011 23:25:59 +0200, "P.N." <245@mail.dk> wrote:

> [...]
>en del af Palæstina og meningen var så at de to stater skulle eksistere side

Muslimerne havde aldrig haft deres egen jord - de var
fæstebønder-fårehyrder ejet af Istanbul-godsejere SOM TABTE ALT I 1918
ved at holde med Tyskland

Hav ikke medynk med dem , fordi

   "   Af de ikke-egoistiske kvaliteter er medlidenheden
særlig anti-liv - for når vi ynker andre, svækker vi os selv, og vi
gavner ikke den vi ynker" Nietzsche

Fra : Ivannof

Dato : 11-10-11 16:03

"P.N." skrev i meddelelsen news:j6vnt1$e52$1@speranza.aioe.org...

> [...]

en del af Palæstina og meningen var så at de to stater skulle eksistere side

Det skete allerede i 1922. Dér blev området med "det britiske mandat" delt
i Jordan, som var ikke jødisk og så resten.

Hilsen Ivan

Fra : P.N.

Dato : 11-10-11 21:49

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det skete allerede i 1922. Dér blev området med "det britiske mandat"
> delt i Jordan, som var ikke jødisk og så resten.

Du tænker på Balfour erklæringen, som er et brev sendt til formanden de
engelske jøder, brevet er gengivet forneden, du lægger lige mærke til
understregningen

"at der ikke må gøres noget der kan skade de eksisterende ikke-jødiske
samfunds borgerrettigheder og religiøse rettigheder"
Der står ikke noget om jøderne skulle have Palæstina foræret på bekostning
af landets oprindelige befolkning. Hvornår lærer i tumber at læse det der
står og ikke det i vil ha at der skal stå.

Udenrigsministeriet
2. november 1917

Kære Lord Rothschild,

Det er mig en glæde at viderebringe til Dem, på vegne af Hans Majestæts
regering, følgende sympatierklæring med jødisk-zionistiske forhåbninger, som
er blevet forelagt og godkendt af kabinettet.

Hans Majestæts regering ser positivt på etableringen af et hjem for det
jødiske folk i Palæstina, og vil gøre sit bedste for at gøre dette muligt,
under skarp hensynstagen til at der ikke må gøres noget der kan skade de
eksisterende ikke-jødiske samfunds borgerrettigheder og religiøse
rettigheder, eller de rettigheder og den status jøder i noget andet land
har.

Jeg ville være taknemmelig, hvis De vil gøre den Zionistiske Føderation
opmærksomme på denne erklæring.

Med venlig hilsen,
Arthur James Balfour

(Kilde: BBC News Online; oversættelse: TV 2|NYHEDERNE)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4910497:dokument-balfourerkl%C3%A6ringen.html

Fra : @

Dato : 11-10-11 20:04

> [...]

>"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i en meddelelse

>Nu var den oprindelige FN plan at der skulle oprettes to stater Israel og

var de så også det??

> og da jøderne ikke havde deres eget jord, så fik jøderne tildelt
>en del af Palæstina

en lille del

4/5 dele af osmannernes jord blev tildelt indrejsende arabere

Fra : P.N.

Dato : 11-10-11 21:51

"@" <Snabel@snabel.net> skrev i en meddelelse

> var de så også det??

?????????????????????????????

> en lille del
>
> 4/5 dele af osmannernes jord blev tildelt indrejsende arabere

???????????????????????????

Fra : Bo Warming

Dato : 12-10-11 15:11

On Tue, 11 Oct 2011 21:04:22 +0200, "@" <Snabel@snabel.net> wrote:

>var de så også det??

>en lille del
>
>4/5 dele af osmannernes jord blev tildelt indrejsende arabere

Et land hvor alle er så groftvoldelige som Fis-Fis burde ikke
eksistere på landkortet nær Israel TOSTAT ER SOM FYRVÆRKERILAGRE der
må ikke være gnister

Det må ikke være nogen mulighed for angreb fra helligkrigerne mod
jøderne AFMILTARISER dem der starter krige og terror og det er ikke
jøderne

Fra : Bo Warming

Dato : 11-10-11 11:34

<cafn*mail.dk> wrote:

> [...]
>Danmarks også aktivt arbejde for at disse folk kan få anerkend egne stater i

Bornholmerne ønsker danske læger i stort antal og tør derfor ikke
selvstændighed

Baskerne er opmærksomhedssøgende for de styrer alt indre selv og
brandskattes ikke og de er ikke reelt generet af et par spanske
militærlufthavne og flådestationer

Kurdere overbefolker sig så børnemisrøgtende at Tyrkiet er deres
"forældre" og bestemmer

Den sammenbragte terroristhob i Gaza mm har fradømt sig selv retten
til selvstyre ved terrormord
Og de har ikke købt og opbygget land og stat selv, som andre har
Man må yde før nyde
Rige araberlande har jord til dem - men ønsker vantrodrab og erobring
for troens skyld og det bør altid modarbejdes som farlig vold.

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-11 15:09

> Rige araberlande har jord til dem

Araberne er sku da de sidste der ønsker at have noget med palistinenserne at
gøre

Fra : Bo Warming

Dato : 12-10-11 14:10

On Tue, 11 Oct 2011 16:09:09 +0200, "Carl Alex Friis Nielsen"
<cafn*mail.dk> wrote:

>"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse

>Araberne er sku da de sidste der ønsker at have noget med palistinenserne at
>gøre

Hvis russerne erobrede Sverige men parkerede svenskerne på Hven, ville
vi da fodre dem

Araberne er trosfæller og fodrer de ikke så bomb Mekka eller
oliekilder - USA har droner nok

Flere jøder udvistes af muslimlande i 1967 end muslimer udvistes af
ISrael, så alt OK

Fra : DADK

Dato : 11-10-11 14:17

On 10-10-2011 21:32, Carl Alex Friis Nielsen wrote:
> [...]
> Danmarks også aktivt arbejde for at disse folk kan få anerkend egne stater i

Dum er den dumme næst. Jeg har hørt fra flere hardcore SF'ere at de
bliver skuffede hvis ikke Søvndal stemmer for en palæstinensisk stat.
Det vil være det sidste ultimative sell-out i deres øjne. Nu er alt
andet røget, men i det mindste kan man vel holde fanen højt og tro at en
Udenrigsminister fra SF vil tale palæstinensernes sag i EU?

Nej. Øv, sikkert for mange.

Fra : DADK

Dato : 11-10-11 15:41

> [...]
> Danmarks også aktivt arbejde for at disse folk kan få anerkend egne stater i

Enig. Jeg synes folk glemmer resolution 118 af 1947. FN har allerede
anerkendt og defineret en palæstinensisk stat - palæstinenserne sagde
bare nej, og rejste ud af området, fordi de troede at når briterne fløj
hjem kunne de udrydde jøderne på et halvt år

Desværre for palæstinenserne viste den teori sig ikke at holde stik

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 11-10-11 17:09

> [...]

> Danmarks også aktivt arbejde for at disse folk kan få anerkend egne stater i

Kurderne bor i mange lande, Irak, Iran, Tyrkiet, Syrien, Armenien,
Azerbaijan, Libanon, Georgien og Turkmenistan. Baskerne bor i Frankrig
og Spanien og udgør kun et lille mindretal.
--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-10-11 14:20

On Tue, 11 Oct 2011 18:09:04 +0200, shefan@hotmail.com (Jesper Ørsted)
wrote:

>Kurderne bor i mange lande, Irak, Iran, Tyrkiet, Syrien, Armenien,
>Azerbaijan, Libanon, Georgien og Turkmenistan. Baskerne bor i Frankrig
>og Spanien og udgør kun et lille mindretal.

Ingen dansk ø vil være selvstændig
- og ikke vinde mod Portugal igår

FN skalikke hjælpe kurdere - de må forhandle med ejerlandene

Af baskere bør udtages de førstefødte som gidsler i arbejdslejre og så
dropper de vel terroren

Det er EU så her kan DK ha en mening

Gidsler kan også være baskerlandets vinproduktion år 2011

Når nu Libyen er befriet, hvad skylder deny ejere så et befrier land
som DK ?

Fra : Ivannof

Dato : 12-10-11 04:01

On 11 Okt., 22:48, "P.N." <2...@mail.dk> wrote:

> [...]
> j diske folk i Pal stina, og vil g re sit bedste for at g re dette muligt,
> under skarp hensynstagen til at der ikke m g res noget der kan skade de
> eksisterende ikke-j diske samfunds borgerrettigheder og religi se
> rettigheder, eller de rettigheder og den status j der i noget andet land
> har.
>
> Jeg ville v re taknemmelig, hvis De vil g re den Zionistiske F deration
> opm rksomme p denne erkl ring.
>
> Med venlig hilsen,
> Arthur James Balfour
>
> (Kilde: BBC News Online; overs ttelse: TV 2|NYHEDERNE)

Ja, ja, det var så 1917. 5 år senere blev der oprettet noget, der
hedder Transjordanien, som du kan slå op i Wiki og finde følgende
maskinoversatte tekst:

I marts 1921 Colonial Secretary, Winston Churchill besøgte Mellemøsten
og godkendte en ordning, hvor Transjordan ville blive fjernet fra det
oprindelige område af Palæstina, med Abdullah som emir under myndighed
højkommissær, og med den betingelse, at det jødiske nationale hjem
bestemmelserne i den (fremtidige) Palæstina mandat ikke ville finde
anvendelse der. effektivt, dette fjernede omkring 78% af det
oprindelige område af Palæstina og venstre omkring 22%, når
ansøgningen af Balfour-erklæringen opfordrede til en "jødisk"
nationalt hjem kunne anvendes. Transjordan forblev under den nominelle
regi af Folkeforbundet og britiske administration, indtil sin
uafhængighed i 1928

Læg mærke til "fjernet fra det oprindelige område af Palæstina" En
deling var sket. Araberne fik 77% af Palæstina. Og typisk for arabere
skal nu det lille område (23%) være det Palæstina, der skal deles på
ny. Allah bevares!

Hilsen Ivan