Egypten vandt Yom Kippur krigen..
Fra : /john

Dato : 10-10-11 17:46

Al-Ahram er talerør for det egyptiske styre og beretter her om Yom Kippur
krigen i 1973.

"Celebrating Egypt's military victory in the 1973 October War":
http://weekly.ahram.org.eg/2011/1067/eg1.htm

Her er en detaljeret beretning af hvad der virkelig skete:
http://en.wikipedia.org/wiki/Yom_Kippur_War

Når jeg taler med egyptere er emnet ofte deres 'sejr' i 73-krigen, samt en
kommende ødelæggelse af Israel, og ikke, som man kunne forvente, opbygning
af demokrati i Egypten.

Al-Ahram artiklen er derfor skræmmende - mange egyptere tror faktisk på
vrøvlet!

/john

Fra : Bo Warming

Dato : 10-10-11 18:02

On Mon, 10 Oct 2011 18:45:39 +0200, "/john" <nn@ok> wrote:

> [...]
>af demokrati i Egypten.
>
>Al-Ahram artiklen er derfor skræmmende - mange egyptere tror faktisk på
Jeg så en amerikansk film om pyramiderne i Planetariet med mine børn
De løj at højtuddannede ægyptiske bønder havde slæbt stenene af
religiøse grunde - aldrig slaver
Jøder opreklamerer gerne de opfindere af enguderi som de lærte af
Men da romerne lammetævede gypterne på Cæsars tid var de på vej ned og
da Napoleon gentog var de halenegre med muslimsk dvs ingen kultur
Selvfølgelig kan man opreklamere et par vundne træfninger til hele
slag i Oktober-krigen og da bøllerne startede med overraskelsesangreb
uden krigserklæring a la Pearl Harbour så vandt de da nok et par
promille af krigen - i starten