Ny rød regering eller RV ved roret
Fra : Claus E. Petersen

Dato : 07-10-11 03:05

"Tidligere integrationsminister Søren Pind (V) blev direkte vred.

»Statsministeren er i lommen på De Radikale. Og det ville klæde
statsministeren at sige det klart til den danske befolkning, der må
sidde og måbe over det her,« lød det fra Pind. "

Jeg kunne ikke have udtrykt det bedre, men jeg er jo så heller ikke
politiker.

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2570255.ece?page=2

Den såkaldt røde regering er RV's indgang til atter at få magt i dansk
politik, hverken mere eller mindre!

- cep

Fra : P.N.

Dato : 07-10-11 08:40

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den såkaldt røde regering er RV's indgang til atter at få magt i dansk
> politik, hverken mere eller mindre! - cep

Hvis det er tilfældet, jamen så er alt jo som det plejer at være i dansk
politik.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 07-10-11 18:28

Den 07-10-2011 09:40, P.N. skrev:
> "Claus E. Petersen"<snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvis det er tilfældet, jamen så er alt jo som det plejer at være i dansk
> politik.

RV... skyggekabinet... øgede afgifter for dem der i forvejen ikke har
meget, og lettelser til dem der har så meget i forvejen at de omsætter
det øgede provenu til 80" fladskærms TV, rejser, osv.. alt andet end at
øge produktiviteten.
Men det gavner selvfølgelig RV's vælgerbase, dem der bor i hammer dyre
lejligheder og med intetsigende ligegyldige jobs indenfor staten.

Du har ret.. business as usual

- cep

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 08-10-11 12:11

> [...]
> Men det gavner selvfølgelig RV's vælgerbase, dem der bor i hammer dyre
> lejligheder og med intetsigende ligegyldige jobs indenfor staten.

Ja det er nok desværre lige præcis som situationen er. Den kan vist ikke
tolkes ret meget anderledes. Men det er jo sådan vælgerne har villet have
det. De ville af med Pia Kjærsgaard, det er lykkedes. De ville have en stort
set uændret borgerlig økonomisk politik, det er lykkedes. Sådan er vilkåret
i et demokrati, flertallet bestemmer selv om den førte politik kan opfattes
uhensigtsmæssig af mange. Det repræsentative demokrati er ikke perfekt men
alternativet, diktatur (som for eksempels Pollemandens (P.N.) kalifat-stat),
er bestemt ikke at foretrække.

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : DADK

Dato : 08-10-11 20:19

On 08-10-2011 13:11, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) wrote:
> [...]
> alternativet, diktatur (som for eksempels Pollemandens (P.N.) kalifat-stat),

Det er det rene vrøvl. Mange ville have en markant anderledes regering.
Det ved jeg, fordi alle jeg kender stemte på SF eller Ø. Jeg kender
virkelig ikke andre der stemte på DF som mig. Og i stedet får man VKO light

Fra : wilstrup

Dato : 09-10-11 11:07

"DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> regering. Det ved jeg, fordi alle jeg kender stemte på SF eller
> Ø. Jeg kender virkelig ikke andre der stemte på DF som mig. Og

Nu ikke så sur, David - du greb en nitte i posen - dit spring fra
Enhedslisten til Dansk Fremmedhaderparti siger jo alt om din
politiske tæft. Og det der i hvert fald er lykkedes er at vi kom
af med DFs indflydelse - og det er en rigtig god ting. :.-) Tag
nu dit nederlag med et smil og tænk dig om næste gang du springer
til et andet parti.

Fra : DADK

Dato : 09-10-11 11:30

On 09-10-2011 12:07, wilstrup wrote:

> "DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Nu ikke så sur, David - du greb en nitte i posen

Jeg greb sgu ikke en nitte

Dem der stemte på SF fordi de troede de kunne få to lærere i
folkeskolen, max ventetid på 30 min på skadestuerne, ikke blive skåret i
børnepenge fordi de er på kontanthjælp osv osv - er da dem der virkelig
har fået en lang næse.

- dit spring fra
> Enhedslisten til Dansk Fremmedhaderparti siger jo alt om din politiske
> tæft.

Jeg stmete på DF på grund af én eneste ting : Europapolitikken. Der
tegner sig jo en udsigt til folkeafsteminger i horisonten, og jeg tror
ikke Ø vil vælte en regering fordi den vil have os til at stemme om
forbehold - og LA, R, K, V, S, SF er jo alle ekstremt glade for EU, så
hvem skulle jeg stemme på?

Men for pokker, jeg skal ikke redegøre for dette over for dig. Din egen
politiske tæft kan ligge i smudset under en lillefingernegl, så det vil
nok være spildt at forklare hvorfor jeg mener EU er så væsentligt et
emne. DF er de eneste der har en kalr negativ holdning til EU, ergo er
der ikke ret mange andre at stemme på.

Og det der i hvert fald er lykkedes er at vi kom af med DFs
> indflydelse - og det er en rigtig god ting. :.-)

Ihja. To dage efter valget bejlede Helle T til DF om at "bevare"
efterlønnen, 4 dage efter valget bejlede Helle T til Pia K om at få
forlænget dagpengeperioden. 1 uge før valget bejlede Søvndal til DF,
stillede endda syv punkter op i en blog på politiken, hvor han mente SF
kunne samarbejde, dvs få stemmer, fra DF og bruge DF som parlamentarisk
flertal. DF er Danmarks tredjestørste parti, og de MÅ bruge DF fremadrettet.

Tag nu dit nederlag med
> et smil og tænk dig om næste gang du springer til et andet parti.

Hvilket nederlag? Hvis Danmark skal af med forbeholdene, og vi får euro
takket været SF og Ø, så vil jeg sgu kalde det et nederlag - for hele
landet. Husker du? Holger og Konen siger nej til unionen? Hvis SF ikke
var gået imod højre, så havde jeg ikke været tvunget til at stemme på DF
for at være sikker på at min stemme ikke gik til en afskaffelse af den
danske krone.

Fra : wilstrup

Dato : 09-10-11 13:35

> [...]
> folkeskolen, max ventetid på 30 min på skadestuerne, ikke blive
> skåret i børnepenge fordi de er på kontanthjælp osv osv - er da

Der blev ikke lovet noget som helst til vælgerne af den slags.
Man sagde klart at man skulle kunne tælle til 90 mandater. Hvis
vælgerne virkelig ville have ændret forholdene, skulle de have
givet den fulde magt til Ø, F og S -men folk valgte at lade de
radigale få et godt valg, og derfor var der ting der ikke kunne
lade sig gøre hvis vi skulle have en ny regering. Det indebærer
at Vestager nu er minister og har fået en masse sager igennem af
radigal polemik. Det er det sagen drejer sig om.

> [...]
> til at stemme om forbehold - og LA, R, K, V, S, SF er jo alle
> ekstremt glade for EU, så hvem skulle jeg stemme på?

Ved at stemme på Ø kunne du have givet mulighed for at man fik
trukket regeringen i mere venstreorienteret retning - det valgte
du ikke. Du satsede på at fastholde den højredrejning som DF står
for - fint nok, men du kan ikke bortforklare dit valg.

> [...]
> jeg mener EU er så væsentligt et emne. DF er de eneste der har
> en kalr negativ holdning til EU, ergo er der ikke ret mange

Man kan ikke få alt her i livet. Nogen gange må man acceptere
noget selvom det gør en ondt. Jeg kunne aldrig drømme om at
stemme DF uanset deres EU-politik. Alene den nazihilsende
Messerschmidt får det til at løbe koldt ned ad ryggen på mig. Fy
for en ulykke!

> [...]
> stemmer, fra DF og bruge DF som parlamentarisk flertal. DF er
> Danmarks tredjestørste parti, og de MÅ bruge DF fremadrettet.

Man forsøgte naturligvis at lodde stemningen når nu Pia K havde
bebudet at hun var imod afskaffelsen af efterlønnen. Hun vendte
180 grader for at få et paradeforslag igennem om toldgrænserne.
Hun er som de radigale: hun mener at et indgået forlig skal
holdes til evig tid, og som ofte før når hun har spillet ud, er
hun sprunget op som en løve og faldet ned som et lam. Hun ville
aldrig have gjort noget for at vælte en borgerlig regering, så
jeg forstår ikke rigtigt at dit hovedsynspunkt er at du stemte DF
alene på grund af EU-politikken. Den er for tynd.

> [...]
> ikke været tvunget til at stemme på DF for at være sikker på at
> min stemme ikke gik til en afskaffelse af den danske krone.

Det er en lille sag i forhold til hvad DF vil med Danmark: at
gøre det til endnu et større provinshul end det er i dag. Jeg er
ikke vild med EU, men her er jeg mere pragmatisk, og jeg hæger
ikke nødvendigvis om kronen hvis noget andet er fornuftigere. Det
ser dog ikke sådan ud i øjeblikket, men i øvrigt er der ikke
kronen man vil stemme om, men forsvarsforbeholdet og
retsforbeholdet. EUro-tilslutningen er ikke på tapetet til
afstemning¨hos SF.

Søvndal skriver selv på et spørgsmål om det samme:

"Skulle jeg på sigt overveje det - skal det ske som udgangspunkt
i, at politikken omkring Euroen drejes mod at tilgodese
beskæftigelsen og velfærdspolitikken i Europa."

http://www.sf.dk/

Også her er du altså galt afmarcheret - som så meget andet.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 09-10-11 16:27

On Sun, 9 Oct 2011 14:34:40 +0200, wilstrup wrote:

> Jeg kunne aldrig drømme om at
> stemme DF uanset deres EU-politik. Alene den nazihilsende
> Messerschmidt får det til at løbe koldt ned ad ryggen på mig. Fy
> for en ulykke!

Messerschmidt har sgu da ikke "heilet", din ynkelige løgnhals.

Han skålede.

http://www.uriasposten.net/pics/Messerschmidt-straktarm.jpg
http://www.uriasposten.net/archives/4453

> Man forsøgte naturligvis at lodde stemningen når nu Pia K havde
> bebudet at hun var imod afskaffelsen af efterlønnen. Hun vendte
> 180 grader for at få et paradeforslag igennem om toldgrænserne.

Ufatteligt så LIDT du forstår.

DF er STADIG imod afskaffelse af efterlønnen.

Du forstår generelt ikke ret meget.

Fra : DADK

Dato : 09-10-11 22:53

On 09-10-2011 14:34, wilstrup wrote:

> "DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Der blev ikke lovet noget som helst til vælgerne af den slags.

Prøver du at fremstå uvidende, dum, eller blot som en slags lystløgner?
Fulgte du slet ikke med i valgkampen?

Man sagde
> klart at man skulle kunne tælle til 90 mandater.

Det er det mest idiotiske bortforklaringsargument set siden
provisorieårene i 1800-tallet. Naturligvis kan ingen få 90 mandater
alene, men S-SF-R-Ø har 90 mandater til at gennemføre lige præcis det de
vil. Og gennemføre alt det de har lovet. Er Enhedslisten imod en bedre
folkeskole? Er R? Er R imod mindre ventetid på skadestuerne? Hvad
forhindrer at de i det mindste prøver?

Hvis vælgerne virkelig
> ville have ændret forholdene, skulle de have givet den fulde magt til Ø,
> F og S -men folk valgte at lade de radigale få et godt valg,

Ja, befolkningen gav SF et sviende nederlag, og S det ringeste valg i
over 100 år. Det er jo kun pga de "radigale" at Thorning kan sætte sig i
statsministerstolen. Ø's fremgang skyldtes frafaldne SF'ere der var kede
af partiets højredrejning.

> [...]
> regering. Det indebærer at Vestager nu er minister og har fået en masse
> sager igennem af radigal polemik. Det er det sagen drejer sig om.

Så Vestager er de facto statsminister, og Helle T bare en slags viljeløs
geleonsfigur? Det er det du skriver "sagen drejer sig om"..

> Ved at stemme på Ø kunne du have givet mulighed for at man fik trukket
> regeringen i mere venstreorienteret retning - det valgte du ikke.

Nej, fordi Johanne Schmidt på forhånd sagde de aldrig ville vælte en S
regering. Og jeg stoler jo på hvad politikerne siger og lover, så jeg
kunne godt se hvad det ville betyde når S-SF trompeterer til afskaffelse
af EU-forbeholdene. Ærlig talt Arne, tror du jeg er stolt over at have
stemt DF? Men der var jo ingen andre. SF har solgt sin sjæl og modstand
imod EU for et par ministerbiler.

Du
> satsede på at fastholde den højredrejning som DF står for - fint nok,
> men du kan ikke bortforklare dit valg.

Jeg bortforklarer det heller ikke. Jeg forklarer. Du selv burde f.eks
bortforklare hvorfor du stemte Ø, vel vidende at det betyder - hvis
regeringen holder - at EU-forbeholdene afskaffes og vi får euro om 2-3-4
år. Jeg håber du kan se dig selv i spejlet bagefter, særligt når der
åbenbart ikke er kommet noget soecielt rødt ud af det, men bare VKO light.

> Man kan ikke få alt her i livet. Nogen gange må man acceptere noget
> selvom det gør en ondt.

Jeg er uenig.

Jeg kunne aldrig drømme om at stemme DF uanset
> deres EU-politik. Alene den nazihilsende Messerschmidt får det til at
> løbe koldt ned ad ryggen på mig. Fy for en ulykke!

Tja. Morten Messserschmidt underviser på KUA, er ekstern lektor, og ret
populær så vidt jeg hører, bliver nok professor en dag - en type fra SF
som Astrid Krag, der er ny sundhedsminister, har som fremmeste merit at
hun engang har været elevrådsformand.

> Man forsøgte naturligvis at lodde stemningen når nu Pia K havde bebudet
> at hun var imod afskaffelsen af efterlønnen.

Halloooo!!?? Efterlønnen afskaffes ikke med tilbagetrækningsreformen.
Det er skrevet så mange gange at det umuligt kan være forbigået din
opmærksomhed. Men du er bare faktaresistent, vanen tro. Selv på DR er de
begyndt at sige "forringelse af efterlønnen", men det tog ca 3 måneder
og som jeg hører det 100 ophidsede møder før de "valgte" på DR at kalde
en spade for en spade. Og, alt det der ligger i tilbagetrækningsreformen
kan du slå op og læse i Fair Løsning og Fair Løsning 2020. Helle T og
Søvndal skrev ca 1½ år før tilbagetrækningsreformen blev vedtaget præcis
det samme i deres eget valgoplæg. Det er 100% dokumenterbart.

Hun vendte 180 grader for
> at få et paradeforslag igennem om toldgrænserne.

Det er aldrig blevet fastslået at de to ting hænger sammen, ingen har
indrømmet det. Men jeg tror naturligvis det hænger sammen. Pia K havde
brug for en afledningsmanøvre, så alt i medierne ikke kom til at handle
om tilbagetrækningsreform og DF's rolle. Så her tror jeg du har ret.

Hun er som de radigale:
> hun mener at et indgået forlig skal holdes til evig tid,

Ja, ærlige politikere der står ved deres ord er gået af mode, kan vi
konstatere.

> [...]
> regering, så jeg forstår ikke rigtigt at dit hovedsynspunkt er at du
> stemte DF alene på grund af EU-politikken. Den er for tynd.

JOOOH!!! Det hænger fint sammen. For du har helt ret i at DF aldrig
ville have væltet en VK-regering, men netop fordi DF var VK-regeringens
parlamentariske grundlag kom en folkeafstemning om EU-forbeholdene
aldrig på tale!! Det stod endda i Foghs oprindelige principprogram. Men
han kunne ikke gøre det pga DF. Helt anderledes forholder det sig med
S-SF-R, selv hvis Ø siger fra står V og K klar i kulissen til at være
enige, det omvendte var ikke tilfældet da VKO havde magten, med +90
mandater. Måske forstår du slet ikke politik?

> Det er en lille sag i forhold til hvad DF vil med Danmark: at gøre det
> til endnu et større provinshul end det er i dag.

Jeg vil hellere bo i et provinshul styret af danskere, end at bo i en
afkrog af EU hvor alle beslutninger træffes henover hovedet på mig, på
et skrivebord, uden demokrati, 2.000 km herfra, og hvor alle
beslutninger alligevel favoriserer Tysklands, Frankrigs eller Englands
interesser. Det er den sidste rest, den aller, aller sidste rest af
demokrati og folkestyre, vi vil sælge ud hvis vi afskaffer EU-forbeholdene.

Jeg er ikke vild med
> EU, men her er jeg mere pragmatisk, og jeg hæger ikke nødvendigvis om
> kronen hvis noget andet er fornuftigere.

Ja, right. Jeg husker godt din ekstreme modstand i 2001. Selv Christian
R Larsen måtte give op når dine gensvar nåede op over 400 kilobyte. Når
du bliver alt for "pragmatisk", så vil jeg anbefale dig at google dine
egne skriverier fra for snart 10 år siden. Du er bare en hykler. Lige
pludselig kan du godt give dig på EU-området, blot fordi der er kommet
en såkaldt "rød" regering. Integritet er et svært ord, og endnu sværere
at løfte i praksis. Intet tyder på at du evner nogle af delene. Jeg kan
i det mindste sluge en kamel, og så sige, okay - hvis DF er det eneste
parti der klart melder ud, så stemmer jeg på DF og giver så pokker i alt
det andet.

Det ser dog ikke sådan ud i
> øjeblikket, men i øvrigt er der ikke kronen man vil stemme om, men
> forsvarsforbeholdet og retsforbeholdet. EUro-tilslutningen er ikke på
> tapetet til afstemning¨hos SF.

Og SF har virkelig magten over Det Radikale Venstre? Suk. Du er
simpelthen for naiv, Arne. Vi diskuterer her hvordan SF løber fra
vlagløfter, hvorfor skulle Søvndal ikke løbe fra dette løfte også? Og nu
er han tilmed udenrigsminister. Du ved hvor svag han er. 3 møder i EU og
han er blevet glødende Euro-forkæmper. Det kan jeg nærmest garantere.

> [...]
>
> "Skulle jeg på sigt overveje det - skal det ske som udgangspunkt i, at
> politikken omkring Euroen drejes mod at tilgodese beskæftigelsen og

Oh yeah, han har som sagt allerede accepteret det. Nu kan han jo bare
sige at det er "godt for beskæftigelsen". Og det vil sikkert være
primæraergumentet. Men du ved jo godt hvordan det er gået meed
beskæftigelsen og priserne - og velfærden - i de lande der har indført
euro, ikke? Og alle de overordnede strukturelle problematikker kunne du
sagtens redegøre for, for 10 år siden, da vi stemte om euroen.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 09-10-11 13:04

"wilstrup" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
> "DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Nu ikke så sur, David - du greb en nitte i posen - dit spring fra
> Enhedslisten til Dansk Fremmedhaderparti siger jo alt om din
> politiske tæft.

Den er ikke-eksisterende.

Og det der i hvert fald er lykkedes er at vi kom
> af med DFs indflydelse - og det er en rigtig god ting. :.-)

Nemlig, det er en god ting for vores land.

> Tag
> nu dit nederlag med et smil og tænk dig om næste gang du springer
> til et andet parti.

Tror du virkelig at kvajpanden, med de løse hænder i Albertslunds natteliv,
er i stand til det ?!?

Fra : wilstrup

Dato : 09-10-11 13:41

<kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Nemlig, det er en god ting for vores land.

> Tror du virkelig at kvajpanden, med de løse hænder i
> Albertslunds natteliv, er i stand til det ?!?

Ligesom Villy Søvndal foreslog at Pia K gik med i et samarbejde
for at få afskaffet begrænsningerne i efterlønnen, som
naturligvis blev afvist af PK og dermed afslørede hulheden i
hendes retorik, lige så vel viser jeg bare hulheden i
Davidmandens retorik når han nu forsøger både at bortforklare sit
valg og hulker over at det nu er blevet umuligt for ham at
diskutere med mig fremover fordi han har erkendt at han stemte på
DF. Det var jo netop det vi var nogen der allerede tidligt indså
at med hans indlæg var han mere til DF end til noget andet parti.
Alligevel blev han vred over den konstatering som nu viser sig at
have holdt stik.

Så nej, jeg tror ikke på at kvajpanden med de løse hænder i
Albertslunds natteliv er i stand til at tage sit nederlag med et
smil, men det skulle jo prøves så han ikke bagefter kan komme
grædfærdig og bodsangergiven med tårerne sprøjtende ud af de
blodskudte og forgrædte øjne at han ikke mente noget med det og
at vi var så onde mod ham af den grund. Han ligger som han har
redt.

Fra : DADK

Dato : 09-10-11 22:57

On 09-10-2011 14:41, wilstrup wrote:

> Så nej, jeg tror ikke på at kvajpanden med de løse hænder i Albertslunds
> natteliv er i stand til at tage sit nederlag med et smil,

Igen igen igen - hvilket nederlag? Jeg har ikke tabt. Jeg havde aldrig
stemt for den tidligere regering, og jeg stemte bare ikke for den nye
heller.

I øvrigt burde Kim Larsen bruge lidt mere tid på at pleje sin hukommelse
end på at fråde over 3-4-5 år gamle sager. Jeg går aldrig ned i
Albertslund, og har aldrig været en del af det albertslundske "natteliv"
(der primært består i at en masse perkere besætter det hele og
intimiderer alle folk) jeg bankede dem ned, jeg nu bankede ned, i
retfærdig selvforsvar, midt inde i byen, i nærheden af Nørrebrogade.

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-10-11 19:41

Claus E. Petersen skrev den 07-10-2011 04:04:
> [...]
>
> http://jp.dk/indland/indland_politik/article2570255.ece?page=2
>
> Den såkaldt røde regering er RV's indgang til atter at få magt i dansk

har den borgerlige regering nogensinde indrømmet, at det var Pia K som
styrede det hele.

Eller skal du virkelig se denne:
http://www.youtube.com/watch?v=FqH34-yLLME&feature=results_main&playnext=1&list=PL17884E7544D05F21

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : DADK

Dato : 08-10-11 20:16

On 07-10-2011 04:04, Claus E. Petersen wrote:
> [...]
> sidde og måbe over det her,« lød det fra Pind. "
>
> Jeg kunne ikke have udtrykt det bedre, men jeg er jo så heller ikke

Næh, men du plejer at udtrykke dig bedre end averagepolitikeren der
sidder på bagerste geled man aldrig hører om på andre tidspunkter end
under valgkampe. Søren Pinds kritik er velplaceret, men han er selv en
skinger type der render med en halv vind, så han overbeviser næppe andre
end i forvejen troende.

> http://jp.dk/indland/indland_politik/article2570255.ece?page=2
>
> Den såkaldt røde regering er RV's indgang til atter at få magt i dansk
> politik, hverken mere eller mindre!

Enig. Og hvilken billet de fik. Et supergodt valg og så er de
intelligensmæssigt overmatchet på næsten alle områder. Vestager er alen
fra Thorning, Østergaard alen fra Villy osv. Som jeg plejer at sige, så
sidder den her regering kun så længe Vestager kan holde ud at sidde i
lokale med Morten Bødskov, og være tvunget til at lytte til hans vås.

Fra : wilstrup

Dato : 09-10-11 11:08

> [...]
> plejer at sige, så sidder den her regering kun så længe
> Vestager kan holde ud at sidde i lokale med Morten Bødskov, og

Bødskov ved hvad han taler om - i modsætning til din nye veninde
Pia K, der blot taler hvor hun skulle holde kæft.

Fra : DADK

Dato : 09-10-11 11:38

On 09-10-2011 12:08, wilstrup wrote:

> Bødskov ved hvad han taler om - i modsætning til din nye veninde Pia K,
> der blot taler hvor hun skulle holde kæft.

Jeg tænkte nok at lige netop du ikke kunne "tåle" at få den oplysning at
jeg havde stemt på DF. Så ud fra empiri vil jeg gætte videre debat med
dig er overflødig de næste 6-8 måneder. Du kan slet ikke tænke på andet
end at jeg stemte på DF, før om lidt under et års tid. Det vil
umuliggøre enhver diskussion.

Men de 6-8 måneder kan du så samtidig bruge til at reflektere over
hvorfor SF nu i praksis har overgivet sig og ikke vil kæmpe imod en
afskaffelse af den danske krone. Søvndal vil ikke engang svare på
spørgsmålet længere. Ole Sohn er ellevild efter at få afskaffet
forbeholdene og afskaffet kronen, men EU minder jo også mere og mere om
det gamle Sovjet, komplet med kommissærer, ingen demokrati osv. Helt
efter hans hoved.

Fra : wilstrup

Dato : 09-10-11 13:16

> Jeg tænkte nok at lige netop du ikke kunne "tåle" at få den
> oplysning at jeg havde stemt på DF.

Akkurat som du og dine kumpaner hele tiden stikker mig i næsen at
jeg er kommunist og er skolelærer ("De stakkels børn",
"indoktrinering" "stalinist" m.v.).

Så ud fra empiri vil jeg gætte videre debat med
> dig er overflødig de næste 6-8 måneder. Du kan slet ikke tænke
> på andet end at jeg stemte på DF, før om lidt under et års tid.
> Det vil umuliggøre enhver diskussion.

Jamen, det er da fint med mig: Jeg står ved at jeg er kommunist,
men ikke stalinist, du er tilsyneladende flov over at du er
DF'er -akkurat som jeg forudsagde: Med dine synspunkter er du
mere DF'er end noget andet, og jeg fik jo ret.

> [...]
> jo også mere og mere om det gamle Sovjet, komplet med
> kommissærer, ingen demokrati osv. Helt efter hans hoved.

Ole Sohn har været SF'er i 20 år -han er sikkerhedsgodkendt og
minister, dette i modsætning til den gode socialdemokrat Henrik
Sass-Larsen. Hvorfor er det så mere interessant at hetze mod O.S.
end mod HSL? naturligvis fordi kommunisme er noget folk kan
forstå at frygte, for årevis massiv propaganda mod kommunisterne
har gjort sin virkning under den kolde krig. HSL-sagen er ikke
nær så interessant.

At påstå at O.S. der gennem de sidste 20 år har harcelleret mod,
taget afstand fra og undsagt i bøger, interviews og tidsskrifter,
kommunismen i Østeuropa, som har erkendt at han tog fejl, at han
var naiv etc. er tilhænger af nul demokrati og derfor aldrig i
dine øje må blive rehabiliteret, mens du har enormt ondt af
kriminelle som Henriette Kjærs mand, der har erkendt bedrageri,
samtidig med at du hetzede mod tuneserne der angiveligt ville
dræbe tegneren Westergaard og som derfor skulle udvises UDEN LOV
OG DOM - altså INTET DEMOKRATI eller RETSSIKKERHED, det er altså
din måde at lege demokrat på?

Ole Sohn har -og jeg gentager - taget 100 procents afstand fra
kommunismen i sin tid og har i øvrigt sagt at han burde allerede
tidligere have været SF'er - et parti som han nu har været medlem
af i 20 år. Hvorfor bliver du ved med at hetze mod ham med din
løgnehistorie om at han er tilhænger af det gamle sovjet, at han
ikke ønsker demokrati etc.

Du hyler op over at det nu bliver umuligt at føre end diskussion
med mig fordi jeg hele tiden vil rive dig i næsen at du er DF'er,
noget du selv har erkendt, men samtidig er du ikke et hak bedre
når du ikke lader en person som Ole Sohn være i fred med dit
ynkelige forsøg på at hetze mod hans fortid.

Du har - mig bekendt - jo også en fortid hos Enhedslisten - gør
det dig mere troværdig i DFs øjne? De ved det nok ikke.

Jeg er ikke tilhænger af renegaten Sohn, men jeg finder det
usmageligt at blive ved med at rive ham ting i næsen som han
allerede forlængst har taget afstand fra, og derfor kan jeg slet
ikke følge dit hykleri når du hulker over at det er blevet
afsløret at du er DF'er og dermed umuliggør videre debat med dig,
samtidig med at du ikke holder dig tilbage med at gøre akkurat
det samme i forhold til en højt respekteret politiker i
Folketinget.

Der er ikke nogen -heller ikke i erhvervslivet -der er nervøse
for O.S. nye job som minister fordi de der har forhandlet med ham
har erkendt ham som en ordholden og demokratisk sindet mand.

Jeg har personlig mødt Lars Uløkke Rasmussens kone da jeg var
censor i hendes fag på balletskolen på Det kgl. Teater. Hun
virkede som en o.k. person og jeg fik lejlighed til at rose
hendes mand der næsten lige var tiltrådt fordi han på det
tidspunkt virkede ærlig og oprigtig. Jeg kan altså godt skelne
mellem folks handlinger og deres fortid/ideologiske standpunkt
hvis de er velargumenterede, men jeg vil ikke holde mig tilbage
for at kritisere en persons politiske standpunkter når
hans/hendes holdning viser sig ikke at have bund i virkelighedens
verden.
Jeg har fx kritiseret Mette Frederiksens hykleri og HTS' ditto
omkring det at sætte sine børn i en privatskole når de har
harcelleret over at netop andre i deres position (som
velsituerede) har gjort det samme. Så du kan ikke "spinne" en
historie på at jeg skulle være unfair i forhold til mine
modstandere alene af politiske grunde.

Jeg kan sagtens være enig med dig når du skriver noget
fornuftigt, men der er sgu langt mellem snapsene, hvis jeg må
sige det på den måde. Men indstild dit vræleri og forhold dig til
virkeligheden. Du har erkendt at du er DFer -hvis du ikke har
ment noget med det, hvorfor så stemme på dem og hvorfor så
offentliggøre det?
Når jeg tænker på hvor mange gange jeg er blevet revet i næsen
nogle forhold som er sket for, ja, omkring 10 år siden, i denne
gruppe, så har jeg sgu ikke medlidenhed med dig i dette spil.

Du ligger som du har redt.

Fra : DADK

Dato : 10-10-11 01:09

On 09-10-2011 14:16, wilstrup wrote:

> [...]
>

> Akkurat som du og dine kumpaner hele tiden stikker mig i næsen at jeg er
> kommunist og er skolelærer ("De stakkels børn", "indoktrinering"

Arne, jeg har aldrig gjort sådan noget. Det har aldrig været min stil.
Tor alle kan bekræfte det. Jeg har svinet dig til osv, men jeg har
aldrig haft afsæt i at du f.eks var lærer, med mindre at debatten
handlede om noget med lærere.

> Så ud fra empiri vil jeg gætte videre debat med
>
> Jamen, det er da fint med mig: Jeg står ved at jeg er kommunist, men
> ikke stalinist, du er tilsyneladende flov over at du er DF'er

Jeg er ikke DF'er. Det er pinligt at omstænsdighederne har tvunget mig
til at stemme DF

-akkurat
> som jeg forudsagde: Med dine synspunkter er du mere DF'er end noget
> andet, og jeg fik jo ret.

Well, ja. Som jeg skrev til min gamle mor, for at forklare det inden
valget, så er det stort set intet i det Pia K siger jeg er uenig i. Jeg
er nationalkonservativ. Men jeg synes det er belastende at man ikke kan
være det åbent, og ast man skal dele parti med landsbytosser, rent ud
sagt dumme mennekser. Som f.eks ham Nicolai Sennels (nu er præsterne jo
gået på pension) Men jeg er jo pisket til det.

> Ole Sohn har været SF'er i 20 år -han er sikkerhedsgodkendt og minister,

Onde tunger siger at det ikke er korrekt, og det var derfor 25-årige
Thor Möger fik den vigtige post i koordinationsudvalget. Den lå jo
ellers lige til snart nålestribede Ole Sohn, der både er ældre, mere
profileret og ikke mindst mere erfaren. Så ham i øvrigt ift Bankpakke IV
og Max Bank på TV2 News. Han gør det slet ikke så dårligt når bare han
får fred til at løfte en opgave, og har 200 embedsmænd i ryggen.

> dette i modsætning til den gode socialdemokrat Henrik Sass-Larsen.
> Hvorfor er det så mere interessant at hetze mod O.S. end mod HSL?

Øh, vil du gerne se mig hetze imod Sass Larsen? Det har jeg gjort i
andre fora. Jeg har/havde kun to hadeobjekter i dansk politik - den ene
var/er Henrik Sass Larsen, den anden er Zenia Stampe fra R. Hun er vst
også på vej ud på en slags mødding, og så kan jeg egentlig bare ønske
S-SF tillykke.

> naturligvis fordi kommunisme er noget folk kan forstå at frygte, for
> årevis massiv propaganda mod kommunisterne har gjort sin virkning under
> den kolde krig. HSL-sagen er ikke nær så interessant.

Du tager fejl. Folk som dig er dem der ikke har forstået kommunismen,
ikke har kunne kapere socialismens hæslige ideologi med jeres begrænsede
intellekt. I har læst om det i en bog. Vi andre, os der er imod, vi har
forstået hvad det går ud på - det er derfor vi er imod.

Det lyder som hårde ord, men think about it. Du har nu oplevet
socialisme/kommunisme/whatever i ca 20 lande i din levetid, realiseret
på forskellige måder, ingen af dem har ført til andet end ulykke for
befolkningerne. Tværtimod har de fæle kapitalister gang på gang måtte
komme og rydde op efter socialismens galehuse. Kapitalisme er ikke
perfekt, det skaber også fattigdom, dehumanisering osv osv - men stadig
har det ringeste og dårligst funderede kapitalistiske land skabt mere
rigdom, fremgang, progessivitet osv end selv det bedste socialistiske
land nogen sinde har præsteret. Tanken er fin. intentionen er fin.
Midlet har bare vist sg at være ekstremt ringe.

> [...]
> i Østeuropa, som har erkendt at han tog fejl, at han var naiv etc. er
> tilhænger af nul demokrati og derfor aldrig i dine øje må blive

Hvor har jeg påstået det?

mens du har enormt ondt af kriminelle som Henriette Kjærs
> mand, d

Endnu mere spæjst. Hvor har jeg givet udtryk for det?

> [...]
> skulle udvises UDEN LOV OG DOM - altså INTET DEMOKRATI eller
> RETSSIKKERHED, det er altså din måde at lege demokrat på?

Well, lige det sidste står jeg ved. Jeg kan absolut ikke se nogen grund
til at holde hånden over udenlandske statsbrogere der konspirerer om at
slå masser af uskyldige mennesker ihjel. Ikke engang som retsprincip.
Jeg mener ikke det er indbegrebet af demokrati eller retssikkerhed at
forsvare den slags forbrydere. De er uden for kategori.

> [...]
> 20 år. Hvorfor bliver du ved med at hetze mod ham med din løgnehistorie
> om at han er tilhænger af det gamle sovjet, at han ikke ønsker demokrati

Jeg har heller iikke skrevet at han er tilhænger af det gamle sovjet.
Jeg har skrevet, endda mange gange, at han VAR tilhænger at det gamle
Sovjet/østregime. Det ville tilføre debatten flere hundrede procent i
kvalitet hvis du en dag lærte at læse.

> Du hyler op over at det nu bliver umuligt at føre end diskussion med mig
> fordi jeg hele tiden vil rive dig i næsen at du er DF'er,

Ja, på baggrund af erfaring

noget du selv
> har erkendt, men samtidig er du ikke et hak bedre når du ikke lader en
> person som Ole Sohn være i fred med dit ynkelige forsøg på at hetze mod
> hans fortid.

Så man "hetzer" hvis man minder om en persons fortid? Jamen, så lad mig
minde om at der praktisk talt ikke er nogen fra DF jeg ikke har
"hettzet" imod, det parti jeg selv stemmer på, for jeg kender jo til de
flestes meritter i DDF eller endnu mere yderligtgående organisationer.

> Du har - mig bekendt - jo også en fortid hos Enhedslisten - gør det dig
> mere troværdig i DFs øjne? De ved det nok ikke.

Igen, det er utroligt du ikke har forstået det endnu. Det er ellers
skåret ud i pap for dig sådan cirka 1278 gange. Jeg har aldrig været
medlem af Ø, og ikke været en del af Ø's bestyrelse som du ellers påstod
mange gange for nogle år siden. Jeg har slet og ret stemt på Ø i al den
tid Ø har eksisteret, og før det var der et enkelt valg hvor jeg stemte
på De Grønne. Og nu har jeg så efter mange, mange valg stemt på DF,
fordi DF er det eneste parti i Danmark der reelt går imod EUficeringen.
Simple as that.

> [...]
> videre debat med dig, samtidig med at du ikke holder dig tilbage med at
> gøre akkurat det samme i forhold til en højt respekteret politiker i

Du synes det er helt rimeligt at sammenligne dette, at man bruger ca 10
sekunder i et stemmelokale, med en Ole Sohn der har brugt de sidste 20
år på at tilrane sig magt i SF som "renegat"?

> Der er ikke nogen -heller ikke i erhvervslivet -der er nervøse for O.S.
> nye job som minister fordi de der har forhandlet med ham har erkendt ham
> som en ordholden og demokratisk sindet mand.

Jamen, det vil jeg gerne skrive under på

> [...]
> tiltrådt fordi han på det tidspunkt virkede ærlig og oprigtig. Jeg kan
> altså godt skelne mellem folks handlinger og deres fortid/ideologiske

Måske, men du kan åbenbart ikke skelne mellem alt det jeg har skrevet
genem tiderne og så den lille oplysning at jeg stemte på DF. Det er alt
for hård kost for dig, åbenbart.

> [...]
> du kan ikke "spinne" en historie på at jeg skulle være unfair i forhold
> til mine modstandere alene af politiske grunde.

Jamen, hvorfor skulle jeg da også det? Det ligger mig utrolig fjernt.
Hver gang du kammer over i den slags tænker jeg bare "tyv tror hver mand
stjæler"

> [...]
> indstild dit vræleri og forhold dig til virkeligheden. Du har erkendt at
> du er DFer -hvis du ikke har ment noget med det, hvorfor så stemme på

Jeg mente jo noget med det, og det var derfor jeg "offentligjorde" det,
dvs skrev det til dig. Jeg havde det "håb", sikkert ekstremt naivt og
overmodigt, at netop fordi du var så meget imod euroen, dengang vi havde
debatten for 10 år siden, og du havde set hvordan venstrefløjspartierne
bare er gået til højre, og er blevet EU-venlige, så kunne forstå hvorfor
jeg af ren frustration til sidst valgte at stemme på DF

Men nej. Da din første kommentar rullede ind kunne jeg godt se jeg havde
begået en kæmpe brøler. Så langt gider du ikke tænke, Det eneste der er
oppe i hovedet på dig fra nu til du glemmer det er at jeg har stemt på
DF. ØV!