2 lærere i hver klasse
Fra : Claus E. Petersen

Dato : 06-10-11 22:53

Er der nogen der på almindeligt dansk kan forklare hvorfor det nu er
nødvendigt?

http://www.b.dk/nationalt/to-laerere-i-klasser-med-specialboern

og nej, jeg har ingen anelse om hvad "inklusion" betyder på dansk.

Er der i øvrigt nogle der har tal på hvor mange der blev tabt på gulvet
i 50'erne under den "sorte skole", hvor man hverken havde tolke,
specialundervisning eller skolepsykologer?

- cep

Fra : Bo Warming

Dato : 07-10-11 08:07

On Thu, 06 Oct 2011 23:52:51 +0200, "Claus E. Petersen"
<snurrberget@yahoo.com> wrote:

> [...]
>i 50'erne under den "sorte skole", hvor man hverken havde tolke,
>specialundervisning eller skolepsykologer?

Lærere tænker kun på at få flere lærerstillinger

Fra : wilstrup

Dato : 09-10-11 10:25

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> på gulvet i 50'erne under den "sorte skole", hvor man hverken
> havde tolke, specialundervisning eller skolepsykologer?

Det blev vist ikke opgjort af samme grund: Ingen behandlere, så
folk måtte klare sig som de bedst kunne - men eleverne forlod jo
også skolen efter 7.klasse. Kun mere elitære elever formåede at
fortsætte til realeksamen. Skoleloven af 1937 blev afskaffet
delvis i 1958 hvor der før var to former for mellemskole: Den
eksamensfri og eksamensmellemskolen. Til sidstnævnte skulle man
indstilles via en prøve. Senere blev den såkaldte
præliminæreksamen afskaffet til fordel for en tre-årig boglig
realeksamen. Denne blev så atter afskaffet i 1975 hvor sidste
elev blev "realist" i 1978.
Realeksamen blev afskaffet til fordel for 10.klasse som dog ikke
var obligatorisk, men 9.klasse blev obligatorisk skolegang som i
dag.

Inklusion erstatter det tidligere "Den rummelige folkeskole" -
her er tanken at alle elever skal -så vidt muligt -inkluderes i
den almindelige undervisning. Det indebærer også at svagt
begavede elever, elever med læsevanskeligheder og psykiske såvel
som fysiske handicaps - herunder døve og blinde der på nogen måde
kan integreres, skal integreres. Sidste regering lovede at det
ikke betød besparelser, men at man ville indsætte de sparede
ressourcer i form af ekstra pædagogisk støtte i klasseværelserne.
Det er såmænd det hele - men vi kan så forvente et niveaufald i
folkeskolens fagrække - og her vil Per Erik Rønne få ret i hans
idelige tale om niveaufaldet i folkeskolen.

--
Arne H. Wilstrup
overlærer, cand.pæd. & cand.mag.

Fra : DADK

Dato : 09-10-11 10:42

On 09-10-2011 11:24, wilstrup wrote:

> [...]
>>

> Det blev vist ikke opgjort af samme grund: Ingen behandlere, så folk
> måtte klare sig som de bedst kunne - men eleverne forlod jo også skolen

Nårh!? Det forklarer et og andet

Kun mere elitære elever formåede at fortsætte til
> realeksamen.

Det er vist en erindringsforskydning. Så vidt jeg husker er vi på en
55-60% Det er jo det omvendte i dag, der er problemet, Alt for mange går
videre i gymnasiet selvom de ikke burde, og det sænker ikke blot
niveauet men gør også de videregående uddannelser ringere. Det er jo
rystende at se at folke der starter på universitetet ikke kan stave
eller tror Chr IV vandt anden verdenskrig.

> [...]
> læsevanskeligheder og psykiske såvel som fysiske handicaps - herunder
> døve og blinde der på nogen måde kan integreres, skal integreres.

Problemet er bare at der ikke følger penge med, og at skolerne sådan set
selv skal punge ud. Det er et problem med "selvejende" skoler der bare
får tørret "dyre" elever af, uden at kunne blive kompenseret.
Fordelingsnøglen er helt urimelig. Man belønner jo skoler med unge
lærere og mange elever på 8,9,10 klassetrin, medens en
udkantsdanmark-folkeskole, der kun går til 7 kl, og har mange ældre
lærere, jo nærmest bliver ruineret når de får prakket en flok
behandlingstunge elever på i integrationens hellige navn. Det er derfor
privatskolerne går frem.

Der er forskel på folk, folkeskolelen kan ikke rumme alle, og når man
gør det til laveste fællesnævner finder alle de ressourcestærke - dem
man vel gerne gerne vil integreres de mere tunge elever ind i - bare
andre skoler at gå på.

> [...]
> niveaufald i folkeskolens fagrække - og her vil Per Erik Rønne få ret i
> hans idelige tale om niveaufaldet i folkeskolen.

Det er jo noget alle kan konstatere. Jeg kender ikke én eneste med små
børn der bare har overvejet en folkeskole. Jeg kender endda nogle der
slet og ret flyttede væk, til Sverige, for at undgå at deres ældste
datter der var blevet skolemoden kom i en dansk folkeskole. Så var det
sgu trods alt mere attraktivt at gå køre den lange vej til den
internationale skole i Hellerup hver dag, og så satse på at den lidt
yngre får noget ud af det kinesisk, og andre tiltag, man indfører som
obligatorisk i de svenske folkeskoler pt

Fra : wilstrup

Dato : 09-10-11 11:42

"DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Nårh!? Det forklarer et og andet

Du misforstår - jeg sigter til at man ikke var optaget af at
registrere eleverne efter skolens afslutning i modsætning til i
dag hvor skolepsykologer og sociale myndigheder følger dem til de
er 21.

> Kun mere elitære elever formåede at fortsætte til
>
> Det er vist en erindringsforskydning. Så vidt jeg husker er vi
> på en 55-60%

Næ, det er ikke en erindringsforskydning - sagen var den at
elever der skulle videre - ofte på baggrund af forældrenes
ambitioner - skulle bestå en adgangsprøve. Det var dér de fleste
faldt fra.
Jeg har ikke tid eller lyst til at gennemgå hele skolehistorien,
men jeg ser da gerne frem til din dokumentation for at det skulle
være 55-60 procent der fortsatte i eksamensmellemskolen.
Du kan sagtens opnå den opgivede procentdel hvis du medtager alle
elever der også gik i den fri mellem, og det var de fleste, så
den med at der var 55-60 % der fortsatte i eksamensmellemskolen
er næppe korrekt. Men jeg har ikke mine papirer om dette forhold
længere, så jeg ser derfor frem til at du kan dokumentere noget
andet. Hvis du kan det og jeg kan undersøge det (dvs. hvis det er
autoritative kilder og ikke blot "blogs" og private hjemmesider,
vil jeg naturligvis give dig ret hvis det er tilfældet, men det
er efter min bedste overbevisning IKKE korrekt. Kun en
dokumentation vil kunne fortælle os hvem af os der har en
"erindringsforskydning" i denne sag.

> [...]
> Det er jo rystende at se at folke der starter på universitetet
> ikke kan stave eller tror Chr IV vandt anden verdenskrig.

Jeg kender ikke til at ovenstående skulle være sandt. Jeg har
hørt at nogle universitetslærere skælder ud på de studerende
fordi de ikke er gode nok, men fejlen kan sagtens ligge andre
steder: kravene er ikke fulgt med i forhold til
samfundsudviklingen, de pågældende professorer og lektorer er
ikke gode nok til at undervise.
Det er klart at det er nødvendigt at have en historisk dimension
hvis man skal læse historiske/samfundsmæssige fag på
universiteterne, men det er ikke særlig nødvendigt at vide noget
om Chr. IV hvis man skal studere nanoteknologi.
Jeg tvivler på at du kan huske alt det du har lært i gymnasiet
eller andre steder i detaljer. Selv med mine tre uddannelser
hvorunder indgår både samfundsfag, historie, pædagogik og
engelsk, er det ikke sikkert at jeg har alle detajler present,
men jeg ved dog hvor jeg skal søge oplysningerne.
Jeg snakkede fornylig med en lektor på KUA om hans speciale. Han
havde fundet det tilfældigt ved en oprydning, og på bagsiden af
det var mærker efter kaffekopper og notater der blev nedskrevet
uden særlig relevans for specialet. Han havde aldrig brugt det
til noget særligt, men han blev alligevel ph.d.'er og lektor på
Universitetet.

En gammel civilingeniør skrev en gang at de studerende der ikke
består deres eksaminer første gang er hverken dumme eller dovne,
men når de som nye studerende deltager i forskellige
forelæsninger, føler de at en ny verden åbner sig for dem, men de
glemmer at enhver ny viden skal bearbejdes, måske fordi man ikke
længere i gymnasierne tydeliggør at dette er en forudsætning.

Selv har jeg fornylig mødt nogle af mine elever der har haft mig
i engelsk og samfundsfag/historie. De siger at de har valgt disse
fag som a-niveau-fag, netop fordi de har haft mig og fordi jeg
har inspireret dem til det.
Jeg har svaret dem at det ikke er min skyld, men deres eget
arbejde - det jeg har kunnet bidrage med er hele tiden at
forklare dem at intet kommer af tomme lommer undtagen lommeuld:
Hvis de vil forstå og beherske de fag de har i folkskolen og
senere på gymnasiet og evt. på universitetet, så gælder det om at
læse og bearbejde deres stof, at reflektere over det de læser og
hører. De elever der har lært sig det, er også dem der klarer sig
bedst på gymnasiet.

En af mine elever udtrykte dog en vis irritation over at hun nu
blev udråbt som "den kloge" i samfundsfag som hun brændte for, og
det var min skyld (sagde hun med et smil), men jeg måtte atter
sige at det var såmænd kun fordi hun havde valgt at "tage fra" i
forhold til den undervisning med de metoder jeg anvendte
(cooperative learning), og at det hun lærte sig helt var hendes
fortjeneste.

Summa summarum: Forskellige opfattelser af hvad der skal kunnes
er ikke noget nyt. Der er folk der har forsøgt at argumentere for
fx latinens bevarelse på gymnasiet, folk der har argumenteret for
at historie skulle være et eksamensfag /prøvefag i folkeskolen ud
fra forskellige kriterier. Wolfgang Klafki har endda skrevet en
længere smøre om netop disse forhold - og jeg skrev endda et
speciale om forholdet mellem Klafki og aktørerne i den
virksomhedsteoretiske opfattelse, men jeg husker da ikke
detaljerne længere, ligesom jeg slet ikke anbefaler folk at tage
udgangspunkt i mit daværende speciale til at bestå fx en
lærereksamen med mindre de brænder for emnet og studerer alle de
litterære referencer jeg i sin tid anførte. Der er ikke nogen
genvej, desværre.

> [...]
> sådan set selv skal punge ud. Det er et problem med
> "selvejende" skoler der bare får tørret "dyre" elever af, uden

Enig. Men løftet var anderledes.

> [...]
> ældre lærere, jo nærmest bliver ruineret når de får prakket en
> flok behandlingstunge elever på i integrationens hellige navn.

Det er også derfor at os ældre lærere er under konstant
pres -cheferne vil gerne benytte vores kompetencer,men vil helst
ikke betale for dem. De forsøger så at få os til at gå på pension
så de kan spare ved at ansætte nye lærere og dermed billigere
arbejdskraft. Sådan et pres er jeg også ude for fra tid til
anden, og det kan da resultere i at jeg vælger at gå på efterløn,
beskæftige mig med noget andet som jeg selv bestemmer omfanget af
i stedet for at skulle "tonse" videre med overambitiøse forældre,
umulige elever med mangfoldigheder af forskellige psykiske
lidelser, som jeg slet ikke er uddannet til at håndtere. Det er
kommet stærkt ind i mine overvejelser her på det sidste, at
gå -og dermed glæde jer på højrefløjen der jo er "bekymrede" for
min elevers habitus når de har mig som lærer.
At jeg har ført elever til afgangsprøver i adskillige år med
fremragende resultater for de fleste, er jo ikke noget der kan
tilfredsstille jer - I tror jo at der kun kan være tale om
marxistisk indoktrinering etc. -som om eleverne af i dag i dette
samfund overhovedet kan "indoktrineres " -til noget som helst.
Var dette tilfældet, ville et flertal af folk i denne gruppe jo
være marxister, men det er der desværre ikke noget der tyder på,
så enten er vi ualmindelige dårlige til at "indoktrinere" eller
også er det noget vås. Jeg hælder til begge dele.

> [...]
> ressourcestærke - dem man vel gerne gerne vil integreres de
> mere tunge elever ind i - bare andre skoler at gå på.

Og det er præcis det der sker. Politikerne sidder i deres
elfenbenstårne og kommer med den ene bandbulle efter den anden
mod folkeskolens lærere, men vil ikke indse at ting tager tid og
kræver penge - vel at mærke også sådan at der må sluges nogle
politiske kameler. Fx vil det være en god idé at lade skolelærere
uddannes på universisteterne, akkurat som i mange andre lande,
men næ, nej, det vil man ikke, heller ikke vores egen
fagforening, men samtidig vil man gerne have at eleverne bliver
blandt de bedste i verden. Tror man virkelig på at man ved at
skære ned og skære ned på folkeskolen, kan opnå disse fromme
ønsker? I så fald er man naiv.,

> [...]
> hver dag, og så satse på at den lidt yngre får noget ud af det
> kinesisk, og andre tiltag, man indfører som obligatorisk i de

Folkeskolen er bedre end sit rygte, hvilket talrige undersøgelser
har vist, men det er ved at gå den forkerte vej -men det er sgu
ikke lærernes skyld, men politikere der -uden at forholde sig til
virkeligheden -fastholder en linje der er dødsdømt. Marianne
Jelved sagde en gang i tv at grise ikke bliver tungere af at
blive vejet. Det har hun ret i - og hun er dog Radikal.

Fra : DADK

Dato : 10-10-11 00:01

On 09-10-2011 12:41, wilstrup wrote:

> [...]
>
> Næ, det er ikke en erindringsforskydning - sagen var den at elever der
> skulle videre - ofte på baggrund af forældrenes ambitioner - skulle

Ja, jeg kender hele systemet.

Det var dér de fleste faldt fra.

Ja

> Jeg har ikke tid eller lyst til at gennemgå hele skolehistorien,

Jeg kan heller ikke forstå hvorfor du skulle tro det er nødvendigt.

men jeg
> ser da gerne frem til din dokumentation for at det skulle være 55-60
> procent der fortsatte i eksamensmellemskolen.

Jeg mente det omvendte, det fremgår ret klart af konteksten

> [...]
> jeg har ikke mine papirer om dette forhold længere, så jeg ser derfor
> frem til at du kan dokumentere noget andet.

Jeg er ærlig talt ligeglad

> [...]
> tilfældet, men det er efter min bedste overbevisning IKKE korrekt. Kun
> en dokumentation vil kunne fortælle os hvem af os der har en

Det er ikke sværere end at én af os sender et brev til Danmarks
Statistik, jeg mener også man skal erlægge et vederlag på 250 kr, og så
kan du få alle de statistikker om hvor mange af en årgang der nåede
realskolen osv som du vil. Hvis du var forsker og skulle skrive en
opgave om den slags ville det i hvert fald være fremgangsmåden. Og det
ved du givetvis godt. Og nej, jeg kunne ikke drømme om at bruge private
hjemmesider eller inferiøre blogs som kilder.

> Det er jo det omvendte i dag, der er problemet, Alt for mange går
>
> Jeg kender ikke til at ovenstående skulle være sandt.

Jeg overdriver nasturligvis også en lille smule

> [...]
> fulgt med i forhold til samfundsudviklingen, de pågældende professorer
> og lektorer er ikke gode nok til at undervise.

Men det er vel fordi de blev lektorer på en billig baggrund? Der er
simpelthen ikke konkurrence nok og for meget pølse. Gymansierne sprøjter
studenter ud der ikke er kapable til at starte på uni, og på uni kan
enhver der gider blive lektor og senere søge eller ligefrem få et
professorat presset ned i hænderne. Selv KU's rektor har været inde på
problematikken i DR2 Deadline. Og det blev ikke bedre da man begyndte at
favorisere kvinder. Universistetsverdenen er blevet lavstatus på den
baggrund. Det er ikke længere fint at være Ph.D, det kan alle jo blive.
Det er meget finere at have en høj forskerstilling i f.eks Novo Nordisk.

> [...]
> man skal læse historiske/samfundsmæssige fag på universiteterne, men det
> er ikke særlig nødvendigt at vide noget om Chr. IV hvis man skal studere

My god, du tog det virkelig alvorligt?

> Jeg tvivler på at du kan huske alt det du har lært i gymnasiet eller
> andre steder i detaljer.

Jeg kan ikke huske en brik og har aldrig haft brug for noget af det jeg
har lært fra et eneste af mine studier i det praktiske. For sådan én som
mig har det bare været tidsspilde. Men det gør jo ikke dette at studere
til noget dårligt. Jeg ville f.eks blive rigtig bekymret hvis der
svansede en autodidakt læge ind hvis jeg skal have fjernet en blindtarm.
Men på næsten alle andre planer - selv rumforskning - har du i dag
amatører der gør det bedre end hvad der præsteres på de "rigtige"
institutter. Det må da bekymre en uddannelsesfreak som dig (jeg har
indtryk af, at du har uddannet dig fortløbende hele livet)

> [...]
> for specialet. Han havde aldrig brugt det til noget særligt, men han
> blev alligevel ph.d.'er og lektor på Universitetet.

I rest my case .-)

> [...]
> verden åbner sig for dem, men de glemmer at enhver ny viden skal
> bearbejdes, måske fordi man ikke længere i gymnasierne tydeliggør at

Jeg ved det ikke. Jeg er ikke psykolog med udannelsesproblematikker som
speciale, eller en antropolog der har kortlagt de studerendes vaner. Men
det lyder som en plusibel teori.

> [...]
> engelsk og samfundsfag/historie. De siger at de har valgt disse fag som
> a-niveau-fag, netop fordi de har haft mig og fordi jeg har inspireret

Så er du vel glad og lad os sige "stolt"? Bliver lidt rørt, måske tænker
"så var det ikke forgæves alligevel". Jeg ville i hvert fald blive glad
for en sådan tilkendegivelse. Jeg har oplevet engang at én kom hen til
mig på gaden, og takkede mig, trykkede mine hænder osv. Jeg er ifølge
min psykiater Asperger, men jeg har et grundlæggende problem med ikke at
kunne huske andre menneskers ansigter og navne. Hvis ikke du havde været
Arne på skrift ville jeg aldrig kunne huske hvem du var eller dit navn.
Jeg anede virkelig ikke hvem det var. Der gik flere minutter før det i
hans talestrøm gik op for mig at det engang var én jeg havde undervist.
Det kan sgu godt lykkes, en gang i mellem. Men jeg har også prøvet det
modsatte - gå tværs over gaden på Nørrebro og nærmest overfalde en
fremmed jeg troede var en gammel ven, fortælle vidt og bredt om gamle
dage osv, indtil han sagde : Jeg er ikke Kim, du må forveksle mig med en
anden. Og så kunne jeg godt se det, og måtte gå flov og slukøret derfra.

> [...]
> reflektere over det de læser og hører. De elever der har lært sig det,
> er også dem der klarer sig bedst på gymnasiet.

Jeg tror du er en god lærer

> [...]
> undervisning med de metoder jeg anvendte (cooperative learning), og at
> det hun lærte sig helt var hendes fortjeneste.

Det er en fin reaktion. Sådan en pige er klar til universitetet.

> Summa summarum: Forskellige opfattelser af hvad der skal kunnes

Haha. "Had der skal kunnes". Du underviser vel ikke i dansk?

> [...]
> lærereksamen med mindre de brænder for emnet og studerer alle de
> litterære referencer jeg i sin tid anførte. Der er ikke nogen genvej,

Du lyder helt fornuftig, når du bare forholder dig til dit fag.

> Skoleloven af 1937 blev afskaffet delvis i 1958 hvor der
>>> prøve. Senere blev den såkaldte præliminæreksamen afskaffet til fordel

> Enig. Men løftet var anderledes.

Jeg tror ærlig talt kritikerne har ret i, at den tidligere VK-regering
bare tørrede den ekstremt dyre specialundervisning af på kommunerne
under parolen "integration"

> Det er også derfor at os ældre lærere er under konstant pres -cheferne
> vil gerne benytte vores kompetencer,men vil helst ikke betale for dem.

Jeg har hørt dette tilstrækkelig mange gange til at jeg ikke tror det er
en nødløgn, eller noget f.eks du bare finder på

> [...]
> sidste, at gå -og dermed glæde jer på højrefløjen der jo er "bekymrede"
> for min elevers habitus når de har mig som lærer.

Jeg har vist aldrig været i det hylekor. Jeg har bare syntes du var
forfærdelig, sådan grundlæggende - og stadig er det - men alle med blot
en lille kendskab til "branchen" ved jo godt du ikke kan overføre det
forfærdelige til hverdagen uden at være blevet fyret for længst. De
fleste kender det. Jeg har sagtens kunne side med kæmpekontrakter og
lave kampagner for f.eks McDonalds eller pels, hvad jeg pt har en del at
gøre med. Men når jeg kommer hjem hader jeg McD og jeg foragter alle de
forgrimmede rige kvinder der kommer for at købe en pels. Men jeg kan
abstrahere fra det - der er et professionelt liv, hvor man virkelig
giver den alt den kan trække, og så en fritid hvor man kan få afløb for
alt sit pis.

> At jeg har ført elever til afgangsprøver i adskillige år med fremragende
> resultater for de fleste, er jo ikke noget der kan tilfredsstille jer -
> I tror jo at der kun kan være tale om marxistisk indoktrinering etc.

Hold nu op

> [...]
> " -til noget som helst. Var dette tilfældet, ville et flertal af folk i
> denne gruppe jo være marxister, men det er der desværre ikke noget der

Man kunne sige, netop derfor! Lige dette var et dårligt argument. Når
man ser på socialismens "succes" i verdenshistorien skal man godt nok
være nærmest fanatisk for at tro man kan gøre det bedre selv, dvs blive
spcialist.

så enten er vi ualmindelige dårlige til at "indoktrinere"
> eller også er det noget vås. Jeg hælder til begge dele.

> Og det er præcis det der sker.

Surprise surprise. Jeg er overrasket over at du giver mig ret.

> [...]
> sådan at der må sluges nogle politiske kameler. Fx vil det være en god
> idé at lade skolelærere uddannes på universisteterne,

Enig. Faktisk 100% enig. Og giv lærerne en bedre løn.

akkurat som i
> mange andre lande, men næ, nej, det vil man ikke, heller ikke vores egen
> fagforening,

Bondo er sgu da også et fjols. Det fremmeste jeg har set ham sige er
"Nej, eleverne kan ikke lære mere, punktum færdig". I burde være flove
over at have sådan en formand. Selv min gamle mor har snart fået nok.
Jeg synes alle de andre forbund har "boss'er" der tjener deres
medlemmers sag. Bondo er en slags undtagelse - han har bare gjort det
sværere at være lærer og ellers nærmest haft som princip at holde
lærerne uden for indflydelse. Jeg forstår slet ikke strategien.

> [...]
> de bedste i verden. Tror man virkelig på at man ved at skære ned og
> skære ned på folkeskolen, kan opnå disse fromme ønsker? I så fald er man

Ja, eller nej. Men Folkeskolen er per elev den dyreste i verden. Der er
flere grunde til dette, og det burde vi nok tage i en selstændig debat.
Men hvis der er noget der er 100% sikkert, så er det, at den tidligere
VK-regering ikke skar ned på folkeskolerne, men opprioriterede dem.
Alene det at der bruges flere penge per elev er sigende, der er endda
flere lærere per elev end for 10 år siden. Det skyldes så ikke at man
har ansat en masse lærere, men at antallet af elever daler og man ikke
har furet lærere som man burde, men alligevel.

> [...]
> virkeligheden -fastholder en linje der er dødsdømt. Marianne Jelved
> sagde en gang i tv at grise ikke bliver tungere af at blive vejet. Det

Marianne Jelved er svjh også skolelærer. Næh, jeg må give dig ret. Det
er ikke lærernes skyld, den primære årsag er indvandringen og alle de
dårlige liv den medfører. Det er ikke produktivt at gå i skole med en
8-10 stykker der knap kan fokusere på bogstavet A. Det er derfor mine
kammerater flytter eller finder privatskoler. Min gode ven der er
flyttet til Sverige og sender sin datter over broen til den
internationale skole i Hellerup hver dag flyttede ikke fra Ishøj fordi
han var bekymret for lærernes niveau, men fordi han så et helt nyt
boligområde blive smadret af perkere på ca 3 måneder, og så i øvrigt var
nede og se den etniske sammensætning i den lokale folkeskole. Alisa, det
lille vidunder, taler russisk, svensk, dansk og engelsk - så hun ville
jo spilde sine talenter totalt, som 6-årig, ved at joine den lokale
taberfabrik. No offense.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-10-11 21:31

Nej, tværtimod - jeg skrev:

"Kun mere elitære elever formåede at fortsætte til realeksamen."

Dit svar:

"Det er vist en erindringsforskydning. Så vidt jeg husker er vi på en
55-60%"

Det fremgår altså her klart af konteksten at du hævder at det var godt
55-60% der formåede at fortsætte til realeksamen, og det beder jeg dig så om
at dokumentere.

>Jeg er ærlig talt ligeglad

Hvorfor skriver du det så, når du er så ligeglad? Du er jo ikke mere
ligeglad end at du kommenterer det jeg skrev igen for at hævde at jeg havde
begået en læsefejl. Det havde jeg så ikke.

> [...]
>kunne ikke drømme om at bruge private hjemmesider eller inferiøre blogs som

Hvis du mener at have ret og vil dokumentere det, som det jo kræves ved
enhver forskning, så kan du jo henvende dig til de kilder du benytter. Du
angiver ingen kilder, men baserer alene dine påstande på din erindring, og
det er ikke godt nok.

>Jeg overdriver nasturligvis også en lille smule

En "lille smule"?

> [...]
>der gider blive lektor og senere søge eller ligefrem få et professorat

Det er da noget ærkevås. At blive lektor på universitetet kræver både en
lektorbedømmelse og 10 år som adjunkt. På andre uddannelsesinstitutioner -
som fx seminarierne eller gymansierne - kræves der et adjunktur på tre år og
en lektorbedømmelse der både er skriftlig og mundtlig. Hvorfor bliver du ved
med at overdrive så voldsomt? Og man kan ikke blot få et professorat presset
> [...]

>baggrund. Det er ikke længere fint at være Ph.D, det kan alle jo blive. Det
>er meget finere at have en høj forskerstilling i f.eks Novo Nordisk.

Sikke da noget vås. Det tager tre års uddannelse at blive ph.d.er - den
afsluttes med et forskerspeciale som også består af en offentlig forelæsning
hvor ofte fremmede forskere på dr. og professerniveau deltager - og med
fremmede forskere mener jeg naturligvis forskere fra udlandet. Så igen - jeg
fatter ikke hvorfor du absolut vil forsøge af defamere sådanne uddannelser.
Jeg er selv cand.pæd. og cand.mag. og jeg kan garantere dig for at det IKKE
er noget enhver kan blive uden videre.

>My god, du tog det virkelig alvorligt?

Jeg har forlængst besluttet mig for at tage det du siger for pålydende, for
ellers kommer du jo med en masse bortforklaringer når du hævder noget som så
viser sig at være usandheder -det er jeg jo så vant til fra din side.

> [...]
>en uddannelsesfreak som dig (jeg har indtryk af, at du har uddannet dig

Det er blot din påstand - der findes ganske rigtigt mange udmærkede amatører
som gør det fremragende og det er kun godt. Akademikere har ikke
nødvendigvis patent på sandheden, men på den anden side kan det jo være at
vi kan bidrage med noget væsentligt som også amatørerne kan få gavn af. Jeg
har stor respekt for dygtige amatører inden for et bestemt felt, men hvis
disse amatører så mener at der ikke er nogen grund til at uddanne sig, så er
vi tordende uenige - en amatør kan sagtens komme med nogle gode ideer som er
interessante, ingen tvivl om det, og seriøse forskere tager naturligvis
gerne en diskussion med disse amatører der er engagerede og ved noget - jeg
gør i hvert fald, for uden engagerede amatører ender man som forsker i et
slags elfenbenstårn og det er ikke godt for nogen. På den anden side skal
man ikke underkende folk der tager en uddannelse og som ofrer både tid og
kræfter på at dygtiggøre sig.
Og ja, du kan sagtens kalde mig uddannelsesfreak -jeg har ganske rigtigt
uddannet mig fortløbende gennem hele livet fordi jeg tror på begrebet
"livslang læring". Fx er jeg begyndt på et nyt studium, nemlig finsk, og det
er meget spændende
Endvidere er jeg begyndt på at lære at spille klarinet - det er også
sjovt.Jo, jeg elsker at lære noget nyt.

> Selv med mine tre uddannelser hvorunder indgår
>
>I rest my case .-)

Ikke forstået? Han er en fremragende forsker og lærer og ved en hel masse -
specialet er derimod blot et slags svendestykke omhandlende noget specielt
som ikke behøver at have direkte noget med studiet at gøre. Jeg valgte i mit
speciale at fokusere på lærerkognition, dvs. sprogforskningsaspektet hvor
der fokuseres på hvad lærere tænker, tror og mener i forbindelse med deres
foreberedelse til undervisning. Da den eksisterende litteratur er på engelsk
og da der også fokuseres på det aspekt på et af de engelskfaglige moduler,
så er det lige til højrebenet at skrive om sådan noget hvor man skal
demonstrere at man kan anvende akademiske metoder, men det indebærer fx ikke
at man via dette speciale demonstrerer at man er bedre til engelsk af den
grund (hvis det er engelsk man studerer). Man bliver heller ikke bedre lærer
ved at blive cand.pæd. i pædagogik, men man får indblik i nogle metoder og
nogle forskningsområder som man kan benytte til at kvalificere sin egen
undervisning samt evt. at undervise andre.

> [...]
>Jeg er ikke Kim, du må forveksle mig med en anden. Og så kunne jeg godt se
>det, og måtte gå flov og slukøret derfra.

Man begynder at forstå hvorfor du skriver som du gør. Aspergere fungerer
ikke altid godt socialt med andre, men de er ofte meget "kloge" på udvalgte
områder.

>Jeg tror du er en god lærer

Det tror jeg ikke - jeg VED at jeg er en god lærer, men det indebærer IKKE
at alle synes at jeg er det. Og sådan skal det være - jeg er ikke nogen gud.

>Det er en fin reaktion. Sådan en pige er klar til universitetet.

Netop.

>Haha. "Had der skal kunnes". Du underviser vel ikke i dansk?

Jo! og sætningen er korrekt nok, og ikke, som du skriver "Had der skal
kunnes" -

> er ikke
>
>Du lyder helt fornuftig, når du bare forholder dig til dit fag.

Jeg ER fornuftig, klog og vidende - nærmest et universalgeni

>Jeg tror ærlig talt kritikerne har ret i, at den tidligere VK-regering bare
>tørrede den ekstremt dyre specialundervisning af på kommunerne under
>parolen "integration"

Også min opfattelse - integrationskonsulenterne der bedriver kurser på
skolerne i inklusion er ikke enige -

>Jeg har hørt dette tilstrækkelig mange gange til at jeg ikke tror det er en
>nødløgn, eller noget f.eks du bare finder på

Næ, hvilket motiv skulle jeg dog have for at finde på noget sådant. Jeg går
alligevel snart på efterløn tror jeg, så jeg kan sådan set være ligeglad.

> [...]
>den alt den kan trække, og så en fritid hvor man kan få afløb for alt sit

Du kender mig ikke - jeg er både smuk, klog, vidende og hjælpsom - to know
me is to love me

>Hold nu op

Sandheden er ilde hørt - prøv at spørge Martindumsenumsen eller
kontanthjælpsbumsen - de kan sagtens nikke genkendende til disse ting

>Man kunne sige, netop derfor! Lige dette var et dårligt argument.

Det er et godt argument - hvis man vitterlig kan indoktrinere elever i de få
timer man har dem i det daglige, så vil det jo slet ikke være nødvendigt at
"opfinde" waterboarding eller andre former for hjernevask - så kunne man
blot ansætte en lærer til at "indoktrinere" dem man ville indoktrinere -
eller man kunne sikre at lærerne i skolerne blev endnu bedre til det show -
og det er jo ikke tilfældet.

> [...]
>
> så enten er vi ualmindelige dårlige til at "indoktrinere"

>Surprise surprise. Jeg er overrasket over at du giver mig ret.

Enhver kan jo læse i medierne at der er en slags "flugt" til privatskolerne
for tiden - mærkværdigt at det netop er sket under den borgerlige regering.

> Politikerne sidder i deres elfenbenstårne
>
>Enig. Faktisk 100% enig. Og giv lærerne en bedre løn.

Lønnen er naturligvis en parameter, men jeg er mere optaget af nogle bedre
arbejdsforhold for lærerne som også gavner eleverne: De bør fx have deres
bøger til evigt eje, som fx i Finland, lærerne bør være
universitetsuddannede så de har mere at bidrage med, akkurat som i Finland
og der bør være undervisningsassistenter, akkurat som i Finland. Dertil bør
lærerne kun undervise i de fag de er specialister i, akkurat som i Finland -
men det koster penge, mange penge og som den særlige provinsielle holdning
der er rådende herhjemme omkring dette, så mener man at man kan gøre en
voldsom forskel for samme midler som altid - lærerne skal uddannes som de
plejer, eleverne skal stadig aflevere deres lærebøger til skolen efter
skoleåret og de kommende elever skal så overtage bøger der er overtegnede,
mishandlede eller ligefrem forældede.

> [...]
>ellers nærmest haft som princip at holde lærerne uden for indflydelse. Jeg

Jeg er ikke vild med Bondo - men han er svjh -radigal.

> men samtidig vil man gerne have at eleverne bliver blandt
>
>Ja, eller nej. Men Folkeskolen er per elev den dyreste i verden.

Nej, det er ikke korrekt- det er en påstand man ofte hører, men det er ikke
korrekt og der er heller ikke kommet et eneste stykke papir der dokumenterer
denne påstand. Der er tale om at man forsøger at sammenligne skolernes
økonomi på tværs af landegrænserne uden at fortælle hvad der egentlig indgår
i beregningerne. Fx er al specialundervisning i Holland fjernet fra
skolernes budgetter og ført over i særlige institutionsbudgetter. Der er
omkring 30 elever i klasserne og lærerne skal ikke tage sig af elevernes
socciale problemer. Skoleadministrationen er heller ikke medregnet i de
beregninger der gøres genstand for sammenligningerne. I modsætning hertil
indgår både specialundervisning, psykologbistand, skoleadministration og
særinstitutioner i det samlede skolebudget. Derved bliver det danske
skolevæsen udlagt som et af de dyreste i verden, men man "glemmer" at
præmisserne er meget forskellige fra land til land om hvad der indgår i
disse beregninger.

> [...]
>hvis der er noget der er 100% sikkert, så er det, at den tidligere
>VK-regering ikke skar ned på folkeskolerne, men opprioriterede dem.

Det er simpelthen ikke korrekt. Regeringen gav nemlig IKKE pengene til
skolerne, men til kommunerne der ejer skolerne. Disse penge blev ikke
øremærket,men overladt til kommunerne selv at prioritere. Samtidig havde man
skåret voldsomt i kommunernes budgetter og samtidig igen skete der en
stigning i børnetallet i folkeskolen.
Havde man øremærket beløbene til skolerne der også samtidig var nedslidte og
misligeholdte p.g.a. kommunernes situation,, så havde virkeligheden set
anderledes ud.

> [...]
>lærere per elev end for 10 år siden. Det skyldes så ikke at man har ansat
>en masse lærere, men at antallet af elever daler og man ikke har furet

nej, sådan hænger tingene ikke sammen. Det er sådan at man fra regeringen
har krævet flere opgaver der skal løses af skolerne og deres lærere:
elevplaner, handleplaner, afgangsprøver, individuelle planer, større
forældresamarbejde, flere faglige opgaver m.v. Og dertil kommer at
elevantallet er stigende i skolerne og kravene fra forældrene til lærerne om
at levere en undervisning der matcher de honette ambitioner også er steget.

>Marianne Jelved er svjh også skolelærer.

Hun er cand.pæd. og fhv. seminarielærer.

Næh, jeg må give dig ret. Det
>er ikke lærernes skyld, den primære årsag er indvandringen og alle de
>dårlige liv den medfører.

Nej, indvandringen er IKKE årsagen - det er et DF-spin som ikke holder vand
og der er ingen dokumenteret korrelation mellem antallet af indvandrere og
så skolens "fallit" - der er andre årsager, herunder den manglende opbakning
fra politikernes side.

> [...]
>russisk, svensk, dansk og engelsk - så hun ville jo spilde sine talenter
>totalt, som 6-årig, ved at joine den lokale taberfabrik. No offense.

Der er altid mulighed for at finde eksempler. Den elev jeg omtalte og som
også efter din mening er uni-egnet, er "perker" og taler også flere sprog
flydende på trods af at hun hele tiden har gået på vores skole.

Nå, men ovenstående - det meste af indlægget - har du jo argumenteret for på
en god og saglig facon, og det er mit håb at det kan blive ved i stedet for
mudderkastningen. Nu må vi se.

Fra : DADK

Dato : 11-10-11 15:36

On 10-10-2011 22:30, Arne H. Wilstrup wrote:
> "DADK" skrev i meddelelsen

Jeg gider ikke svare på 479 liners bræk, men skidt pyt

> [...]
>
> Det fremgår altså her klart af konteksten at du hævder at det var godt
> 55-60% der formåede at fortsætte til realeksamen, og det beder jeg dig

Suk. Men velkommen i klubben af folk der forveksler "elitære" med "de
fleste". I praksis var det det samme.

> Hvorfor skriver du det så, når du er så ligeglad?

Fordi jeg ikke er ligeglad med dig

Du er jo ikke mere
> ligeglad end at du kommenterer det jeg skrev igen for at hævde at jeg
> havde begået en læsefejl. Det havde jeg så ikke.

Alt hvad jeg skriver er efterprøveligt og sandt. Det er et faktum. Jeg
tør slet og ret ikke skrive noget falsk. Det ligger ubevidst i mig, at
hvis jeg gør det kommer min mor og tæsker mig. Alle mine venner, og også
dem der senere er blevet mine uvenner har sagt det samme : Man kan sige
meget om David, men lyve, det gør han aldrig. Selv min gamle mor siger
det. Jeg har aldrig løget i dette forum, i hvert fald ikke i ædru
tilsdand. Jeg har muligvis troet at ting hang sammen på en anden måde
end i virkligheden, men jeg har aldrig gjort det bevidst. For sjov.
Eller som en slags tidsfordriv, hvad jeg ved andre gør. Selvom jeg er
40, fed og færdig, så ligger det stadig i mig, frygten for at blive
fanget i en løgn så jeg får 10 lussinger og bliver sendt på hovedet i
seng uden aftensmad. Jeg har skæve tænder, og flere stumper pga det min
mor gjorde imod mig. Men hun gjorde det rigtige. Jeg var helt umulig.

Så du kan godt regne med, at når jeg skriver noget til dig tror jeg det
er rigtigt. Hvis det er forkert er det ikke bevidst, så har jeg skrevet
noget ud fra forkerte eller falske informationer.

> [...]
> enhver forskning, så kan du jo henvende dig til de kilder du benytter.
> Du angiver ingen kilder, men baserer alene dine påstande på din

Nej, det har du umiddelbart ret i. Men jeg undrer mig over at du virker
som én der har været på Mars de sidste 10 år. Følger du slet ikke med i
aviser, blade, gratisaviser, DR, TV2, TV2 News osv? Du skal bare gå ned
og bruge de 25 kr en avis koster, eller åbne TV2 News - så vil du se
hvad jeg mener.

> En "lille smule"?

> Det er da noget ærkevås. At blive lektor på universitetet kræver både en
> lektorbedømmelse og 10 år som adjunkt.

Ikke med de nye regler. Stort set alle kan blive lektor på no time, i
praksis. Jeg er godt klar over man pakker det ind, men lad os se på
virkeligheden, ikke? På de sidste 30-40 år er det blevet mere fint at
rejse ud af landet, til en internationalt orienteret virksomhed, eller
universitet, og få en karriere der siger spar 2, end det er blevet fint
at sidde som piberygende lektor på humanistisk fakultet. Det er jo ret
klart at udbudsmassen er ret lille når vi har at gøre med sådanne
realiteter, og at alle dem der ikke kan blive store hotshots i udlandet,
om det er fordi de ikke vil eller ikke kan, nærmest får presset en
lektor og professor titel ned i hænderne på KUA eller AAU. Rektor har
faktisk været ude at sige det samme, men ift kvinderne og
kvoteproblematikken. Men jeg vil mene den debat er lige så relevant hvis
vi taler om intelligente, håbefulde forskere. Skulle man ikke indføre en
kvote hvor mindst 40% af forskernene rent faktisk havde noget at byde på?

> [...]
> år og en lektorbedømmelse der både er skriftlig og mundtlig. Hvorfor
> bliver du ved med at overdrive så voldsomt? Og man kan ikke blot få et

Haha. Jo, det kan man sagtens. Vi har jo kvindekvoter, og derudover en
masse EU-halloøj. Der er ikke mange der ved det, men Marlene Wind, til
eksempel har aldrig bedrevet forskning eller er ekspert i noget som
helst - hun er blevet professor ift noget tåget EU fordi
Europakommissonen betaler KUA ca det tredobbelte for at udnævne hende
til "professor" i en periode på 3 til 5 år. Men reelt tror jeg ikke hun
ved mere om EU end du og jeg. Men hendes opgave, som "professor" er at
fremme eller promovere EU og hele den europæiske tanke ift danskerne.
Det står i hendes jobbeskrivelse. Jeg kan ikke præcist huske hvad det
kaldes, har været vågen hele natten og drukket vin, men der findes et
fint ord for det, ikke et øgenavn men slet og ret en akademisk betegnelse.

> Selv KU's rektor har været inde på
>
> Sikke da noget vås. Det tager tre års uddannelse at blive ph.d.er

Sikke noget vås, ja, hvis man gør det til et arbejde kan det tage op til
3 år. Det er jo bestllingsarbejder.
- den
> afsluttes med et forskerspeciale som også består af en offentlig
> forelæsning hvor ofte fremmede forskere på dr. og professerniveau
> deltager

Korrekt

- og med fremmede forskere mener jeg naturligvis forskere fra
> udlandet. Så igen - jeg fatter ikke hvorfor du absolut vil forsøge af
> defamere sådanne uddannelser.

Man tugter dem man elsker

Jeg er selv cand.pæd. og cand.mag. og jeg
> kan garantere dig for at det IKKE er noget enhver kan blive uden videre.

Nu er det jo ikke til at vide hvad can.mag dækker over. Cand .ikke? Cand
magtesløs? Noget jeg har lært i mit lange liv, og det gælder socialt
arbejde som programmering, det er, at folk med uddannelse er en flok
ubehjælpelige skarn. Det mest ekstreme ekempel havde jeg med en bekendt,
der driver flere store kendte internetportaler, og er blevet millionær
på den baggrund, sagde, da hans datter blev født : Min datter skal
ALDRIG gå i skole. OK, hun kan måske gå i gymnasiet, så hun kan finde en
mand, men jeg vil forbyde hende at gå på universitetet. Og det var ikke
sagt for sjov. Og jeg er grundlæggende meget enig. Der er en hel klub af
mennesker ude i erhvervslivet der bare har fravalgt de officielle
uddannelser. Uddannelse er for langsomt og for ringe. Hvornår har
uddannelse, som den udføres i Danmark, nogen sinde bidraget folk med
læring og viden, de ikke selv kunne finde? Det er jo bare en anstalt der
suppluerer sig selv, og færdig med det.

> [...]
> ikke nødvendigvis patent på sandheden, men på den anden side kan det jo
> være at vi kan bidrage med noget væsentligt som også amatørerne kan få

"vi", fnis

> [...]
> uddannet mig fortløbende gennem hele livet fordi jeg tror på begrebet
> "livslang læring". Fx er jeg begyndt på et nyt studium, nemlig finsk, og

Ja, ok, lige netop finsk tror jeg ikke man kan lære sig selv

> Endvidere er jeg begyndt på at lære at spille klarinet - det er også
> sjovt.Jo, jeg elsker at lære noget nyt.

> Ikke forstået?

Læs sit eget skriv igen

> [...]
> forskningsområder som man kan benytte til at kvalificere sin egen
> undervisning samt evt. at undervise andre.

Det lyder faktisk meget spændende. Kan du ikke love at komme med en
opgave om "lærerkognition" når du er færdig? Jeg havde helt ærlig talt
aldrig hørt begrebet før. Når jeg læser dig, så kommer jeg til at tænke
på "There will be Blood", af én eller anden mærkelig grund. Måske er det
skrivestilen.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-10-11 15:37

"DADK" skrev i meddelelsen

>Jeg gider ikke svare på 479 liners bræk, men skidt pyt

Dit problem - du må forvente at når du lukker en masse lort ud omkring
folkeskolen, så får du svar på tiltale fra folk der ved bedre.

>Suk. Men velkommen i klubben af folk der forveksler "elitære" med "de
>fleste". I praksis var det det samme.

Jeg skrev "MERE elitære" - den overså du også? -

>Fordi jeg ikke er ligeglad med dig

virkelig? Jeg må have gjort et uudsletteligt indtryk på dig.

>Du er jo ikke mere
>
>Alt hvad jeg skriver er efterprøveligt og sandt. Det er et faktum.

Og du taler hånligt om "guld" i forbindelse med et indlæg hvor jeg fortæller
om at jeg ved sandheden om skolesystemet bedre end dig?

Jeg
>tør slet og ret ikke skrive noget falsk.

Du bestiller jo ikke andet.

> [...]
>dem der senere er blevet mine uvenner har sagt det samme : Man kan sige
>meget om David, men lyve, det gør han aldrig.

Jo, det gør du ofte.

Selv min gamle mor siger
>det.

Det er ikke nogen god anbefaling.

Jeg har aldrig løget i dette forum, i hvert fald ikke i ædru
>tilsdand.

hmm! Det tog nogen tid: Jeg har aldrig "løget" (en plante) og "tilsdand" -
er det en slags tilds-and - altså en slags "rap-rap"? eller mener du "løjet"
og "tilstand"? Her er det blot et af de mange eksempler på at du udtaler dig
om ting du ikke har forstand på.

> [...]
>Jeg har skæve tænder, og flere stumper pga det min mor gjorde imod mig. Men
>hun gjorde det rigtige. Jeg var helt umulig.

Du er stadig umulig - så det har ikke hjulpet.

>Så du kan godt regne med, at når jeg skriver noget til dig tror jeg det er
>rigtigt. Hvis det er forkert er det ikke bevidst, så har jeg skrevet noget
>ud fra forkerte eller falske informationer.

Du skal blot lade være med at påstå noget uden at du kan dokumentere det -
såre simpelt.

> [...]
>25 kr en avis koster, eller åbne TV2 News - så vil du se hvad jeg mener.

Jeg både følger med og baserer mine iagttagelser på fakta -og inden for
skoleverdenen, som jeg har bevæget mig i gennem mere end 25 år, har jeg
altså et stort og solidt kendskab til hvordan verden dér ser ud.

>Ikke med de nye regler.

Det ER de nye regler.

Stort set alle kan blive lektor på no time, i
>praksis.

Forkert. Jf. ovenover (min kommentar)

> [...]
>debat er lige så relevant hvis vi taler om intelligente, håbefulde
>forskere. Skulle man ikke indføre en kvote hvor mindst 40% af forskernene

Du blander tingene sammen, og rektor for KU har aldrig udtalt sig om at det
er let at blive lektor. Det er igen løgn fra din side - endnu en løgn.

> [...]
>KUA ca det tredobbelte for at udnævne hende til "professor" i en periode på

Det er heller ikke korrekt. Man kan ikke blive ph.d.'er uden at bedrive
forskning,så det er atter en løgn. Hvorfor bliver du ved med at lyve? Og
professor er en udnævnelse på baggrund af forskningsresultater og skriverier
og tildeles som følge af et bedømmelsesudvalg.

> [...]
>har været vågen hele natten og drukket vin, men der findes et fint ord for
>det, ikke et øgenavn men slet og ret en akademisk betegnelse.

Du ved intet om hende, men alligevel tonser du derudaf med falske påstande
og direkte løgne - og du skriver at du aldrig lyver. Alene det er en fed
løgn.

>Sikke noget vås, ja, hvis man gør det til et arbejde kan det tage op til 3
>år. Det er jo bestllingsarbejder.

NIx - en ph.d'er er en forskeruddannelse som tager tre år-Punktum. Den kan
ikke forkortes da den består af nogle bestemte moduler og opgaver der skal
gennemføres og dertil kommer både undervisning som man selv skal foretage og
så en offentlig forelæsning omkring sit ph.d.-speciale som samtidig bedømmes
af eksterne censorer. Du ved ikke noget om de ting, så måske du hellere
skulle holde inde med skydningen før du dummer dig endnu mere.

>- den
>
>Korrekt

naturligvis er det da korrekt - hvorfor skriver du så det modsatte?

> - og med fremmede forskere mener jeg naturligvis forskere fra
>
>Man tugter dem man elsker

Hvem er "man"? Det er jo direkte misinformation = løgn, du her bedriver,
David.

> Jeg er selv cand.pæd. og cand.mag. og jeg
>
>Nu er det jo ikke til at vide hvad can.mag dækker over. Cand .ikke? Cand
>magtesløs?

Er du dum eller blot uvidende? Cand.mag. står for candidatus magisterii -
eller candidata magisterii hvis det er en kvinde og betyder at man har
gennemgået en universitetsuddannelse på mindst 5 år med diveres
obligatoriske moduler og gennem hele forløbet er blevet bedømt eller gået
til eksamen i alle de obligatoriske fag samt fabrikeret et speciale om et
bestemt emne under supervision - nogle skal endda eksamineres i specialet.

Noget jeg har lært i mit lange liv, og det gælder socialt
>arbejde som programmering, det er, at folk med uddannelse er en flok
>ubehjælpelige skarn.

Utrolig generaliserende. Jeg har såmænd også haft med it-follk at gøre
gennem mange år, og magen til ensporede individer og ubehjælpsomme når det
gælder om at forstå almindelig daglig tale, skal man lede længe efter.

> [...]
>skole. OK, hun kan måske gå i gymnasiet, så hun kan finde en mand, men jeg
>vil forbyde hende at gå på universitetet.

Ja, sådanne idioter findes allevegne - men heldigvis bliver det ikke ham der
bestemmer hvis hun virkelig vil på universitetet.

> [...]
>uddannelse, som den udføres i Danmark, nogen sinde bidraget folk med læring
>og viden, de ikke selv kunne finde? Det er jo bare en anstalt der

tsk! tsk! Der findes ikke nogen klub i erhverslivet der har fravalgt de
officielle uddannelser og som samtidig er blevet til noget. Der er nogle
såkaldt "selvmade"- mænd som bryster sig af at de aldrig har gået lang tid i
skole, og det kan man også se på deres præstationer og viden, men de har
naturligvis være "smarte" og tilpas psykopatiske til at kunne snøre andre
folk - og nogle af disse folk er jo også endt bag tremmerne (Stein Bagger,
fx) - desuden har de jo via forskellige tiltag lært noget der - selvom det
er ganske ensporet - kan bruges til at snyde andre. Heldigvis er det ikke
ligefrem mange mennesker der har den baggrund.

>"vi", fnis

JA, Jeg skrev "vi" - for jeg er jo akademiker - er der noget du er i tvivl
om vedrørende dette?

> Jeg har stor respekt for dygtige amatører inden for et bestemt
>
>Ja, ok, lige netop finsk tror jeg ikke man kan lære sig selv

JO, det kan man godt, men det kræver tålmodighed.

>Læs sit eget skriv igen

Det er det med "I rest my case" jeg ikke rigtig forstår - den pågældende
lektor har dog trods alt gennemført en uddannelse af på et højt niveau - at
vedkommende så ikke har brugt sit "speciale" som cand.mag. til noget
fornuftig udover at lære at skrive akademisk, er en anden sag. En
it-assistent eller hvad man nu kalder det inden for den branche, er jo ikke
nødvendigvis i stand til at huske hver eneste detalje gennem sin uddannelse,
og jeg vil tro at visse ting slet ikke bliver benyttet i det daglige.

> Han er en fremragende forsker og lærer og ved en hel
>
>Det lyder faktisk meget spændende. Kan du ikke love at komme med en opgave
>om "lærerkognition" når du er færdig? Jeg havde helt ærlig talt
Jeg er færdig - derfor er jeg cand.mag. At du ikke har hørt om noget der
ellers har været diskuteret de sidste 30 år, er vel ikke min fejl. Du har jo
ikke beskæftiget dig med det område, vel? Og nej, jeg har ingen aktuelle
planer om at udgive mit speciale - faktisk har jeg bedt om at det ikke
bliver offentliggjort af personlige grunde.

Fra : DADK

Dato : 14-10-11 06:29

On 13-10-2011 16:36, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
>

> Jeg skrev "MERE elitære" - den overså du også? -

> virkelig? Jeg må have gjort et uudsletteligt indtryk på dig.

Jamem. det har du også. Ligesom creme friache med dild og hvidløg.

> Og du taler hånligt om "guld" i forbindelse med et indlæg hvor jeg
> fortæller om at jeg ved sandheden om skolesystemet bedre end dig?

Hvor står der guld oven over, eller i det du citerer? Nånej, du citerer
ingenting. Eller er det noget helt fjerde du henviser til? Prøv at vær'
lidt mere konkret en anden gang.

> Jeg
>
> Du bestiller jo ikke andet.

Jamen, så kan jeg jo bare fortsætte i samme skure

> Det ligger ubevidst i mig, at

Det forklarer et og andet

Alle mine venner, og

Det er det jeg får at vide igen og igen. Folk kan hade mig, de kan være
uenige, de kan joine mig af andre grunde. Men én ting er alle enige om :
David lyver aldrig. David har nemlig ikke behov for at lyve. Jeg lyver
aldrig. Og det er ikke en løgn på linie med "jeg taler altid sandt", det
er bare et faktum. Det er måske derfor jeg er blevet venner med så
utrolig mange forskellige mennesker gennem tiderne. Fra folk i
indvandrerbandemiljøer over HA'ere til direktører og bare folk som dig
og alle de øvrige normale.

> Jo, det gør du ofte.

I dette forum overdriver jeg til tider, det vil jeg medgive, men aldrig
finder jeg på noget nyt. Men det er spiraliseret. Jeg har været med i
mange slåskampe, og været med til at banke mange mennesker. Men den mest
mærkelige situation jeg har oplevet var det som Kim Larsen ikke kan lide
hvor jeg måtte tæske en pige ned, fordi hun angreb mig med løftede
knytnæver mv, det var faktisk tror jeg en kæreste til ham jeg først
måtte banke i gulvet (eller rettere fortovet) Så medens han lå på jorden
prøvede hans kæreste at smække mig én, og hun fik altså en lussing der
siger spar to tilbage, så jeg tror hun krnækkede tænder og alt muligt,
eller det vil sige, det ved jeg. Min pointe er dette, min pointe er, at
jeg har skrewet, at "det har jeg ofte gjort" eller sådan noget. Det er
ikke rigtigt, det er et eksempel på at jeg har løjet. Grunden til at jeg
overhovedet beskrev hele den hændelse i dette forum var, at den var så
grotesk anderledes. Og så blev jeg beskyldt for at være ond og alt mulig
andet, og så svarede jeg at jeg "tit" havde været ude i den slags
situationer. Men i virkeligheden tror jeg kun jeg har været i rigtig
infight 10 gange på 10 år, og det er måske kun halvdelen af gangene
nogen er endt på hospitalet, så jeg løj også der.

> Selv min gamle mor siger
>
> Det er ikke nogen god anbefaling.
>

> Jeg har aldrig løget i dette forum, i hvert fald ikke i ædru
>

> hmm! Det tog nogen tid: Jeg har aldrig "løget" (en plante) og "tilsdand"

LOL, godt ord igen. Men tror du har lavet fejlen selv

> - er det en slags tilds-and - altså en slags "rap-rap"? eller mener du
> "løjet" og "tilstand"? Her er det blot et af de mange eksempler på at du
> udtaler dig om ting du ikke har forstand på.

Jaja

> Jeg har muligvis troet at ting hang sammen på en anden måde
>
> Du er stadig umulig - så det har ikke hjulpet.

Til gengæld forstår jeg min mor. Det er nok mere end hvad flertallet
i denne gruppe bare kan drømme om.

> Du skal blot lade være med at påstå noget uden at du kan dokumentere det
> - såre simpelt.

Naturligvis

> Jeg både følger med og baserer mine iagttagelser på fakta -og inden for
> skoleverdenen, som jeg har bevæget mig i gennem mere end 25 år, har jeg
> altså et stort og solidt kendskab til hvordan verden dér ser ud.

Well, men jeg får jo goså lidt insiderkendskab ift f,eks min mor

> både en

> Det ER de nye regler.

Så forstår jeg ikke hvordan Uffe, én af mine søstres mand, kan blive Phd
på en opgave (naturligvis) og så uden udervise kan være adjunkt en
måned, og så lektor en måned og så blive lektor, doktor og licentiat på
samme tid. Måske er reglerne ikke så stramme, eller også har han bare
undervist i et sort hul (det er matematik Uffe er blevet ekspert i)
eller også har man bøjet reglerne og gjort tyngden for at han skulle
bestå ekstra stor?

> [...]
> det er let at blive lektor. Det er igen løgn fra din side - endnu en løgn.

Hvilken af de 3 rektorer vil du have jeg skal citere for det?

> Det er heller ikke korrekt.

Jo, det er korrekt. Jeg kan ikke huske hvad puæjen hedder, men du kunne
jo starte med at sætte dig ind i EU. Kommisoriestipendiat? Dunno. Men
det er noget i den stil.

Man kan ikke blive ph.d.'er uden at bedrive
> forskning,

Sikke noget vrøvl. Man kan blive Ph.D ved at en virksomed betaler dine
studier i 3 år for at du skal komme med det resultat virksomheden bad om

så det er atter en løgn. Hvorfor bliver du ved med at lyve?

Jamen kære ven, jeg lyver aldrig!

> Og
> professor er en udnævnelse på baggrund af forskningsresultater og
> skriverier og tildeles som følge af et bedømmelsesudvalg.

Det er heller ikke korrekt. Både KU's rektor OG den tidligere prorektor
Lykke Friis er enig i det jeg skriver her. Det er et kæmpeproblem at
professorater i stigende grad uddeles ift kvoter og på baggrund af
bevillinger i f.eks 5 år, fra f.eks EU, end de har noget med videnskab
at gøre. Det gør jo de studerende dårligere, eller giver dem et mere
usikkkert udgangspunkt, alt andet end lige.

> Men reelt tror jeg ikke hun
>

> Du ved intet om hende, men alligevel tonser du derudaf med falske
> påstande og direkte løgne - og du skriver at du aldrig lyver. Alene det
> er en fed løgn.

Jeg tonser kun ud af en tangent om noget jeg ved noget om. Find en
afhandling eller artikel forfattet af Marlene Wind. Præsenteret med peer
review i en rigtig sammenhæng. Jeg gætter, at du ikke kan finde noget.
Og hun er professor! Hun har aldrig skrevet skyggen af en hæderlig
afhandling. Men pga EU og kvindekvoter er hun på et 3-års mål blevet
"professor". Hun får sikkert et arbejde bagefter nede i EU's
administration, det er det mest sandsynlige.

> NIx - en ph.d'er er en forskeruddannelse som tager tre år-Punktum.

Det er vist korrekt nok

> [...]

Ja

Du ved ikke noget om de
> ting, så måske du hellere skulle holde inde med skydningen før du dummer

Du ved ikke hvad jeg ikke ved, så hvad med om du indstillede dine egen
latterlige beskydning?

> naturligvis er det da korrekt - hvorfor skriver du så det modsatte?

> Hvem er "man"? Det er jo direkte misinformation = løgn, du her bedriver,
> David.

Jeg tror jeg ved mere om hvordan det foregår i praksis end dig, eftersom
jeg jo rent faktisk kender nogle der har været igennem den proces du
beskriver, og her anno 2011, og ikke noget du kan huske ift "sådan gør
man" i 1975

> [...]
> gået til eksamen i alle de obligatoriske fag samt fabrikeret et speciale
> om et bestemt emne under supervision - nogle skal endda eksamineres i

Altså i praksis cand.ikke

Bare udvidet gymnasie, og hvad kan man bruge det til? Det tidsspilde
bliver altså ikke bedre af at man bygger 5 års humaniora ovenpå. Så er
man jo bare en slags professionel idiot.

> Noget jeg har lært i mit lange liv, og det gælder socialt
>

> Utrolig generaliserende.

Og dog så efterprøveligt sandt

Jeg har såmænd også haft med it-follk at gøre
> gennem mange år, og magen til ensporede individer og ubehjælpsomme når
> det gælder om at forstå almindelig daglig tale, skal man lede længe efter.

Var det en slags forsøg på at give igen? Hvorfor skulle jeg blive ramt
hvis du omtaler "IT-folk" i usympatiske vendinger?? Jeg er ikke et
IT-menneske mere, FYI.

> Det mest ekstreme ekempel havde jeg med en bekendt,
>
> Ja, sådanne idioter findes allevegne - men heldigvis bliver det ikke ham
> der bestemmer hvis hun virkelig vil på universitetet.

Hmm, Steve Jobs har aldrig gået på universitetet. Bill Gates dropppede
ud. Det gjorde Sergej fra Google også. Der er intet der tyder på at
uddannelse er en god ting, med mindre man gerne personligt vil vide
noget eksplicit om et bestemt emne, og så kan man sidde med den
speicalviden og blive som du siger før undervise de andre, så
undervisningsassistent, adjunkt, og så lektor osv

> Og det var ikke
>
> tsk! tsk! Der findes ikke nogen klub i erhverslivet der har fravalgt de
> officielle uddannelser og som samtidig er blevet til noget.

IT-branchen

Der er nogle
> såkaldt "selvmade"- mænd som bryster sig af at de aldrig har gået lang
> tid i skole, og det kan man også se på deres præstationer og viden,

Jeg har aldrig afsluttet en uddannelse, jeg har fået mere ud af dette
end hvis jeg havde gjort det

Og jeg ved mere end dig, du er endda 20 år ældre

men
> de har naturligvis være "smarte" og tilpas psykopatiske til at kunne
> snøre andre folk - og nogle af disse folk er jo også endt bag tremmerne
> (Stein Bagger, fx)

Stein Bagger havde aldrig fkeventeret en IT-uddanelse og så opgvet den,
fordi han indså at livet var for kort, han manipulerede sig frem

- desuden har de jo via forskellige tiltag lært noget
> der - selvom det er ganske ensporet - kan bruges til at snyde andre.
> Heldigvis er det ikke ligefrem mange mennesker der har den baggrund.

Hvilken baggrund? Hvis det er noget man lærer på økonomistudiet, som jeg
har frekventeret, så er det sku hvordan man kan svindle masserne. Det er
jo et helt fag på 3 semester i økonomi, Mikroøkonomi.

> JA, Jeg skrev "vi" - for jeg er jo akademiker - er der noget du er i
> tvivl om vedrørende dette?

Ja, at du siger vi.

> JO, det kan man godt, men det kræver tålmodighed.

OK, hvis man har sprogøre måske

> [...]
> at vedkommende så ikke har brugt sit "speciale" som cand.mag. til noget
> fornuftig udover at lære at skrive akademisk, er en anden sag.

Det var vist også det vedkommende lærte. Jeg er måske noget fordomsfuld,
men jeg har simpelthen været med til at fyre folk der havde studeret
robotter ovre hos NASA. Veldokumenteret. Der er ikke sammenhæng mellem
uddannelse og evner. Du kan ikke garantere, at når folk har en bestemt
form for kvalifikation har de også en bestemt form for indlevelse og
evner. Og i lige præcis IT-branchen hvor jeg har været meget er
indlevelse og evner alfa og omega. Om du så har siddet og styret
marssonderne kunne du risikere at falde igennem til den enkelte opgave
(selvom det er highly unlikely, jeg vil mene lige de 2-3 der gjorde det
så omvendt nærmest er kvalificerede til at blive præsidenter, men det er
en anden historie) Det er bare så tydeligt fra dag et om folk magter
deres job

> [...]
> Jeg er færdig - derfor er jeg cand.mag. At du ikke har hørt om noget der
> ellers har været diskuteret de sidste 30 år, er vel ikke min fejl.

Hvad får dig til at tro jeg ikke "har hørt om det"?

> [...]
> aktuelle planer om at udgive mit speciale - faktisk har jeg bedt om at
> det ikke bliver offentliggjort af personlige grunde.

Når man er programmør beskæftiger man sig med alle områder af livet. Men
jeg er ikke programmør længere. Jeg vil gerne blive forfatter.

Fra : Tom L

Dato : 15-10-11 08:23

DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

> Hmm, Steve Jobs har aldrig gået på universitetet. Bill Gates dropppede ud. Det
> gjorde Sergej fra Google også.

Sergey Brin droppede ud efter en Bachelr grad fra U Maryland og en
kandidatgrad fra Stanford; han droppede ud på vej til en Ph.D. Næppe et
godt eksempel på "uden uddannelse".
Og så bruger du tre temmelig usædvanlige eksempler til at illustrere, at
uddannelse ikke har værdi. Hvorfor ikke se på gennemsnitsindkomst
korreleret til uddannelsesniveau, eller hvor mange teknologiske,
organisatoriske, eller industrielle fremskridt, der kommer fra udviklere
med kun en studentereksamen eller 9. klasses afgangseksamen.

> Der er intet der tyder på at uddannelse er en god ting, med mindre man gerne
> personligt vil vide noget eksplicit om et bestemt emne,

Det er, med al respekt, det rene skære vrøvl. For dem, med de rette
forudsætninger, giver uddannelse både specifik faglig viden, og i mange
sammenhænge mere vigtigt, metode.

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-10-11 10:49

On 09/10/11 11:24, wilstrup wrote:

> [...]
>>

> Det blev vist ikke opgjort af samme grund: Ingen behandlere, så folk
> måtte klare sig som de bedst kunne - men eleverne forlod jo også skolen

Det var de færreste. Men skulle det ske, kunne de stave, læse og regne
bedre end vor tids gymnasieelever.
Ingen blev tabt og ordet mobning kendtes ikke.

Kummunist-arne og hans kumpaner har desværre med den nye regering fået
et mindre come back. Man må for børnenes skyld håbe det bliver kortvarigt

Fra : wilstrup

Dato : 09-10-11 11:55

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det var de færreste. Men skulle det ske, kunne de stave, læse
> og regne bedre end vor tids gymnasieelever.
> Ingen blev tabt og ordet mobning kendtes ikke.

Vås. Der er intet belæg, endsige dokumentation for dine påstande.
Du har ret i at "mobning" ikke kendtes, for det var ikke opfundet
den gang, men den form for drillerier og grove udfald mod andre
børn, både fra eleverne selv og fra lærernes side, var bestemt
ikke noget der var ukendt. Dertil kom at man jo indtil 1967
faktisk slog eleverne i folkeskolen. (Det var Frederiksberg
Kommune der var det sidste til at afskaffe retten til at slå
eleverne) - mange fik ar på sjælen og har selv i dag store
vanskeligheder i deres samfundsliv.
At ingen blev tabt er direkte sludder. En stor del blev "tabt"
hvis man taler om uddannelse, men der var dengang en masse jobs
at få for uuddannede - de er efterhånden helt væk, så i dag kan
man ikke blive "noget ved musikken" hvis man ikke har en
udddannelse - det er de færreste der klarer det uden.

> Kummunist-arne og hans kumpaner har desværre med den nye
> regering fået et mindre come back. Man må for børnenes skyld
> håbe det bliver kortvarigt

Tværtimod er der store muligheder for at man tager både børnene
og lærerne mere alvorligt i stedet for de paradeudtalelser der
kom fra den gamle regering med snakken om at eleverne skulle være
blandt de 5 bedste i PISA, hvorefter man fortsatte med den ene
besparelse efter den anden. Det viste sig jo med al ønskelig
tydelighed at den gamle regering lod økonomer styre landet,
hvorimod der er håb om at den nye regering, når den har ryddet op
efter den borgerlige regerings ufinansierede skattelettelser og
nedskæringspolitik over for de svageste, vil satse på uddannelse
og forskning på en mere substantiel måde.
Jeg er forsigtig optimist her, men jeg tror ikke på mirakler -
dertil har den borgerlige regering skamredet for mange
indsatsområder.

Og i modsætning ti dig, Martinbassedumsenumse, ved jeg hvad jeg
taler om. Du gør ikke.

En lille tilføjelse: Jeg har aldrig lagt skjul på at jeg er
kommunist, og det ved alle der gider at vide det, så du behøver
såmænd ikke at fremføre det hver gang du skriver i denne gruppe.
Nu ved jeg jo godt at du gør det for at nedvurdere mig, at
defamere mine synspunkter ved at anvende dette billige
kommunistforskrækkelseskneb. Det er jo også blevet forsøgt flere
gange under valgkampen, også af de såkaldte "ordstyrere" i tv, fx
mod Ole Sohn der forlængst har taget afstand fra kommunismen i
den form den forekom i Østlandene, men jeg er ikke politiker og
skal ikke vælges, så du behøver såmænd ikke henvise til mit
politiske ståsted hver eneste gang, nazi-Martindumsenumse.

Jeg vil foreslå at du - trods vores manifeste
uenigheder -forsøger at diskutere politik i stedet for at komme
med mudderkastning - det virker ikke og gør dig ikke mere
seriøs - udover i visse højrefanatikeres øjne. Men valget er
naturligvis dit. Jeg kan blot blokere dig hvis det passer mig.

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-10-11 15:52

On 09/10/11 12:55, wilstrup wrote:

> [...]
> den form for drillerier og grove udfald mod andre børn, både fra
> eleverne selv og fra lærernes side, var bestemt ikke noget der var

Selvfølgelig var der smådrillerier - det er helt NATURLIGT - men efter
at "DKP's antimobningseksperter" kom på banen er det blevet meget grovere.

> Dertil kom at man jo indtil 1967 faktisk slog eleverne i
> folkeskolen. (Det var Frederiksberg Kommune der var det sidste til at
> afskaffe retten til at slå eleverne) -

Den uvorne elev fik valg mellem lussing og eftersidning, og alle valgte
det første. Det fungerede glimrende

> mange fik ar på sjælen og har
> selv i dag store vanskeligheder i deres samfundsliv.

Totalt offer-våse-nonsens

> At ingen blev tabt er direkte sludder.

Stop dit sludder!
Der var fine ordninger til lettere handicappede som fx kunne få en
pølsevogn.

> [...]
> uuddannede - de er efterhånden helt væk, så i dag kan man ikke blive
> "noget ved musikken" hvis man ikke har en udddannelse - det er de

Igen godhedsindustri-vrøvl. Nu vil man indføre 3 års uddannelse for at
blive til skraldemand. Før kunne enhver blive det - men
godhedsindustrien får anbragt nogle overpampere i en komplet overflødigt
"uddannelse", hvor "eleverne" ofrer 3 år på Godhedsindustriens alter.

> ved jeg hvad jeg taler
> om. Du gør ikke.

Det er en af dine mest vilde vildfarelser

> Nu ved jeg jo godt at du gør det for at nedvurdere mig, at defamere mine
> synspunkter ved at anvende dette billige kommunistforskrækkelseskneb.

Ingen behøver at "defamere" dig AHW - det klarer du storartet selv, fx
med dine "bibeloversættelser", krabbeskæring etc for nu blot at nævne
nogle få stikord til en kasuistik.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 09-10-11 21:38

> Den uvorne elev fik valg mellem lussing og eftersidning, og alle
> valgte det første. Det fungerede glimrende

Det gjorde det også når eleven blødte ud af øret (på grund af sprængt
trommehinde m.m.) efter en lussing fra en af de pragtfulde lærere som gjorde
det så fint som du her beskriver. Op i røven med at eleven fik en permanent
høreskade, eleven valgte det jo selv. Det er en rigtig sag fra det virkelige
liv for en del år tilbage men efter at det var blevet forbudt at slå på
elever. Behøver jeg at fortælle at læreren blev fyret, Martinse-dumse-numse
?

Læreren blev fyret men eleven fik aldrig sin fulde hørelse igen. Det var en
af den slags sadistiske lærere som ikke kunne vænne sig til at der var
blevet nye tider og for hvem at vold stadig var en helt naturlig del af
undervisningen.

Det er den form for sorte skole du gerne vil tilbage til, ikke sandt
Martinse-basse-manse ?

Og det til trods for at du for meget en drengerøv (dårlig nok tør bag ørene)
til nogensinde at have stiftet bekendtskab med den slags lærere at dømme ud
fra dit udseende på TV2 her for et stykke tid siden.

Jeg har heldigvis heller aldrig oplevet den slags og en lærer ville da
heller ikke være sluppet godt fra det men jeg kan godt huske den slags
lærere fra en fjern tid og den slags lærere havde det hårdt med de nye
tider. De havde aldrig lært at lære fra sig uden at slå på eleverne. Hele
deres autoritet lå i den vold som de udsatte eleverne for. Den slags lort
skal vi fandme aldrig have tilbage til nogen skole igen.

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-10-11 22:10

On 09/10/11 22:37, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) wrote:
> "Martin Larsen"<mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er den form for sorte skole du gerne vil tilbage til, ikke sandt

Den skole var lys og børnene *lærte* noget - men rødfascismen styrer
løgnen pt

Fra : DADK

Dato : 10-10-11 00:22

On 09-10-2011 23:10, Martin Larsen wrote:

> Den skole var lys og børnene *lærte* noget - men rødfascismen styrer
> løgnen pt

Ja, og da man opgav tæsk blev den psykiske terror indført i stedet. Så
kunne lærerne verbalt sidde og latterliggøre eleverne i stedet for at
spanke dem.

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-10-11 01:20

On 10/10/11 01:21, DADK wrote:

> Ja, og da man opgav tæsk blev den psykiske terror indført i stedet. Så
> kunne lærerne verbalt sidde og latterliggøre eleverne i stedet for at
> spanke dem.

De negative forestillinger om "den sorte skole" er skabt af velmenere
(kulturmarxister og -radikale). Intet system er udenfor kritik, men "den
sorte skole" var meget bedre end det der kom siden. Hovedformålet med
skole er IMHO at lære noget.
Hans Scherfig har bidraget meget til skole-løgnene. Hans medelever siger
stort set alle at han var fuld af løgn (som den indædte DKP'er han var)
og at lærerne på Metropolitanskolen var ekstremt søde og rare.

Mvh
Martin

Fra : DADK

Dato : 10-10-11 01:33

On 10-10-2011 02:20, Martin Larsen wrote:

> [...]
> stort set alle at han var fuld af løgn (som den indædte DKP'er han var)
> og at lærerne på Metropolitanskolen var ekstremt søde og rare.

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret. Det med Scherfig er i øvrigt en
gammel velkendt historie. Enhver kan lave en lakmusprøve på det. Spørg
55-60-70 årige hvad hovedstaden i Peru hedder. og spørg så nogle
folkeskoleelever, eller gymnasieelever - eller nogle ude på KUA. spørg
den lokale professor i Lingvistik hvad hovedstaden i Peru hedder.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-10-11 02:28

"DADK" skrev i meddelelsen

> [...]
>folkeskoleelever, eller gymnasieelever - eller nogle ude på KUA. spørg den
>lokale professor i Lingvistik hvad hovedstaden i Peru hedder.

Det er fuldkommen ligegyldigt om man kender hovedstaden i Peru - enhver der
ønsker det kan slå det op. Man er heller ikke blevet et bedre menneske af at
kunne lire latinsk grammatik af -men det mener du sikkert.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 10-10-11 05:45

On Mon, 10 Oct 2011 03:28:12 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> Det er fuldkommen ligegyldigt om man kender hovedstaden i Peru - enhver der
> ønsker det kan slå det op.

Det er den typiske røde holdning: "Viden er ligegyldig".

Det er måske også ligegyldigt om man kan regne ud i hovedet hvad 7 * 8 er
lig med, for man kan jo bare taste det ind på regnemaskinen.

Fra : @

Dato : 10-10-11 18:35

On Mon, 10 Oct 2011 06:44:51 +0200, "Steen A. Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Det er den typiske røde holdning: "Viden er ligegyldig".

klart

hvis eleverne begynder at tilegne sig viden får socialismen da meget
trange kår

>Det er måske også ligegyldigt om man kan regne ud i hovedet hvad 7 * 8 er
>lig med, for man kan jo bare taste det ind på regnemaskinen.

ja fremtiden tegner lys

fodbolddommere og trænere kan ikke agere uden elektronisk regnemaskine
for at sikre sig at der er 11 spillere på hvert hold

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-10-11 20:32

"@" skrev i meddelelsen news:g1b697ddd1ng0sn4qobghatl6313qa7ba8@4ax.com...

> [...]

Det har jeg aldrig skrevet eller sagt- men at have kendskab til en hovedstad
er kundskab og har ikke ret meget med viden at gøre. Enhver kan tilegne sig
kundskaber, men det er ikke alle kundskaber der direkte bliver til viden.

>klart
>
>hvis eleverne begynder at tilegne sig viden får socialismen da meget
>trange kår

Man tilegner sig ikke viden, men kundskaber. Viden opstår som følge af
bearbejdede kundskaber og socialister er netop tilhængere af at eleverne
opnår så gode kundskaber som muligt så de kan gennemskue det kapitalistiske
tågeslør.

ja, netop. Der er ingen grund til at man skal kunne komme med præcise
udregninger som en regnemaskiner kan gøre hurtigere og bedre. Det er ikke
galt at man også kan regne tingene ud, men det er altså ikke nødvendigt. Det
der imidlertid er en fordel er at kunne give et overslag, det er det
eleverne kalder for "cirkaregning" - det kræver nemlig bearbejdede
kundskaber som så bliver til viden. Elever der bevidstløs lærer tabellerne
uden ad uden at forstå hvad de egentlig skal bruges til, er dårligere
funderet end de elever der måske ikke kan remse tabellerne bevidstløs op,
men som til gengæld er skrappe til at lave overslag, for det viser at de har
fattet pointen, og det er også det moderne matematikundervisning i
folkeskolen bygger på.

>ja fremtiden tegner lys
>
>fodbolddommere og trænere kan ikke agere uden elektronisk regnemaskine
>for at sikre sig at der er 11 spillere på hvert hold

Det ved jeg ikke noget om -jeg følger kun sjældent med i den slags
begivenheder. Jeg ser da landskampene, men det er som regél også alt, så om
trænerne anvender elektroniske regnemaskiner, skal jeg ikke kunne sige, men
jeg har i hvert fald aldrig observeret at dommerne anvender sådanne under en
kamp. Måske er det de ørepropper der har i ørerne under kampene der gør at
de kan tælle til 11 på hvert hold: Jeg forestiller mig at man sidder et
eller andet fjernt sted og fortæller dommerne via den trådløse forbindelse
om der vitterlig er 11 spillere på hvert hold. Det er jo helt usikkert om de
kan tælle. Men igen: at kunne tælle har intet med viden at gøre, men om
kundskaber. Det kræver ingen viden af betydning at kunne tælle til fx 22 -
det er jo blot at kende talsystemet og så anvende det efter hensigten.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 10-10-11 21:22

On Mon, 10 Oct 2011 21:31:34 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> Det har jeg aldrig skrevet eller sagt- men at have kendskab til en hovedstad
> er kundskab og har ikke ret meget med viden at gøre.

Der ER sgu da viden.

> Enhver kan tilegne sig
> kundskaber, men det er ikke alle kundskaber der direkte bliver til viden.

Den sætning giver ingen mening.

> Man tilegner sig ikke viden, men kundskaber.

Sikke noget ævl.

> [...]
> opnår så gode kundskaber som muligt så de kan gennemskue det kapitalistiske

DET har til gengæld INTET med viden at gøre, men om indoktrinering.

> ja, netop. Der er ingen grund til at man skal kunne komme med præcise
> udregninger som en regnemaskiner kan gøre hurtigere og bedre.

Kan en (over)lærer virkelig skrive noget SÅ åndsvagt.?

> Det er ikke
> galt at man også kan regne tingene ud, men det er altså ikke nødvendigt.

Selvfølgelig er det nødvendigt.

> Det
> der imidlertid er en fordel er at kunne give et overslag, det er det
> eleverne kalder for "cirkaregning" - det kræver nemlig bearbejdede
> kundskaber som så bliver til viden.

Med den holdning, er der ikke noget at sige til, at eleverne bliver dummere
og dummere.

> [...]
> men som til gengæld er skrappe til at lave overslag, for det viser at de har
> fattet pointen, og det er også det moderne matematikundervisning i

En typisk Wilstrupsk stråmand.

Det ene udelukker jo ikke det andet.

Selvfølgelig skal man BÅDE kunne regne "præcist" i hovedet OG vide hvad det
skal bruges til.

Fra : DADK

Dato : 11-10-11 13:30

On 10-10-2011 19:35, @ wrote:

> [...]
>
> fodbolddommere og trænere kan ikke agere uden elektronisk regnemaskine
> for at sikre sig at der er 11 spillere på hvert hold

Du tager helt fejl. Vi går lysere tider i møde, hvis man skal tro Arne.
For det regnskab Thomsen stillede op giver 100. Ikke 56, men 100. Og på
den måde skal vi nok få en masse arbejdspladser og redde vores egen planet.

Fra : Tom L

Dato : 11-10-11 07:52

"Arne H. Wilstrup" <nixen@bixen.invalid> wrote:

> Det er fuldkommen ligegyldigt om man kender hovedstaden i Peru -

Det mener du forhåbentlig ikke i fuld alvor. Der er et vist fundament af
paratviden alle bør have som velfungerende borgere.

TomL

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-10-11 11:50

"Tom L" skrev i meddelelsen

>Det mener du forhåbentlig ikke i fuld alvor. Der er et vist fundament af
>paratviden alle bør have som velfungerende borgere.

Der er ikke noget galt i paratviden - det gør tilværelsen en del nemmere,
men at gøre paratviden til det eneste saliggørende, fx at lave en slags
kanon for hvilke hovedstæder man skal kunne, hvilke bøger man skal have læst
etc., er meningsløst i en foranderlig verden. Så jow, jeg mener i fuld alvor
at det er ligegyldigt om man kender hovedstaden i Peru, men ikke ligegyldigt
om man er i stand til at gennemskue et samfunds magtstrukturer.

Fra : DADK

Dato : 11-10-11 13:37

On 11-10-2011 12:49, Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> en slags kanon for hvilke hovedstæder man skal kunne, hvilke bøger man
> skal have læst etc., er meningsløst i en foranderlig verden.

Jeg tror du helt har glemt grunden til at du blev lærer. Det er sgu
trist. Du er en sikkert voldsomt intelligent fyr. mere intelligent end
mig der bare er udfordret, og som med SF der accepterer højreorienteret
valgprogram, I går tog den nye regering sammenligningen mellem
folkeskoler ned fra deres hjemmeside. Sikkert til din store fortrydelse.
For skolerne på Nørrebro lå jo i bund, din skole var vist den ringeste -
har jeg ret?

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 11-10-11 13:59

On Tue, 11 Oct 2011 14:36:48 +0200, DADK wrote:

> [...]
> folkeskoler ned fra deres hjemmeside. Sikkert til din store fortrydelse.
> For skolerne på Nørrebro lå jo i bund, din skole var vist den ringeste -

Nej, den ligger bare lidt under landsgennemsnittet. (5,4  -0,1) Score, +/-

Mine ungers skole ligger over gennemsnittet: (6,7 0,3)

http://www.venstre.dk/fileadmin/user_upload/Filer/Bilag_3_Rangorden_karaktergennemsnit_fordelt_efter_skoletyper.pdf

Fra : DADK

Dato : 11-10-11 14:10

On 11-10-2011 14:58, Steen A. Thomsen wrote:

> Nej, den ligger bare lidt under landsgennemsnittet. (5,4 -0,1) Score, +/-
>
> Mine ungers skole ligger over gennemsnittet: (6,7 0,3)

> [...]

OK. Jeg støtter familie og venner i at de aldrig skal sætte deres børn i
folkeskole. De skal satse på den internationale skole i Hellerup eller
ultimativt strandmølleskolen på fyn. Hvis ikke det lykkes kan man sætte
ungerne i skole i Sverige. Sprogskoleophold. Det vigtigste er 1-2-3 klasse.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-10-11 15:05

"DADK" skrev i meddelelsen

> [...]
>på Nørrebro lå jo i bund, din skole var vist den ringeste - har jeg ret?

Nej! du har ikke ret. Jeg har i øvrigt aldrig gået ind for
sammenligningerne mellem folkeskolerne i forhold til karakterer - hvorfor
tror du det?

Fra : DADK

Dato : 14-10-11 07:12

On 13-10-2011 16:04, Arne H. Wilstrup wrote:

> Nej! du har ikke ret. Jeg har i øvrigt aldrig gået ind for
> sammenligningerne mellem folkeskolerne i forhold til karakterer -
> hvorfor tror du det?

Hvad får dig til at tro jeg tror det?

Fra : Tom L

Dato : 15-10-11 08:23

"Arne H. Wilstrup" <nixen@bixen.invalid> wrote:
> "Tom L" skrev i meddelelsen

> Der er ikke noget galt i paratviden - det gør tilværelsen en del nemmere, men at
> gøre paratviden til det eneste saliggørende,

Hvem vil gøre det til det eneste saliggørende?
Det er ikke kun et spørgsmål om at gøre tilværelsen nemmere. Et solidt
minimumsniveau af paratviden gør det muligt at forstå og sætte information
i kontekst.

Fra : DADK

Dato : 11-10-11 13:27

On 10-10-2011 03:28, Arne H. Wilstrup wrote:

> Det er fuldkommen ligegyldigt om man kender hovedstaden i Peru - enhver
> der ønsker det kan slå det op. Man er heller ikke blevet et bedre
> menneske af at kunne lire latinsk grammatik af -men det mener du sikkert.

Hold da kæft du er dum. Kan du ikke læse indenad?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-10-11 02:27

"Martin Larsen" skrev i meddelelsen
> [...]
>stort set alle at han var fuld af løgn (som den indædte DKP'er han var) og
>at lærerne på Metropolitanskolen var ekstremt søde og rare.

Scherfig skrev ikke en dokumentarhistorie, men en roman - fiktion hentet fra
virkeligheden. At de var "ekstremt søde og rare" ved du ikke en disse om. Og
hans "medelever" har ikke udtalt sig, men en søn til "lektor Blomme" har
vistnok udtalt sig til fordel for sin far. Jeg gider ikke p.t. gengive hvad
Scherfig har sagt til dette, men det er noget med at det ikke er en
nøgleroman,selvom nogen tror det. Det er en roman set gennem barnets øjne -
andet og mere er der ikke i det.

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-10-11 10:19

On 10/10/11 03:26, Arne H. Wilstrup wrote:
> "Martin Larsen" skrev i meddelelsen
>>

> Scherfig skrev ikke en dokumentarhistorie, men en roman - fiktion hentet
> fra virkeligheden. At de var "ekstremt søde og rare" ved du ikke en
> disse om.

Kunne du ikke lære at læse. Jeg citerer HS's med-elever. At Scherfig
skriver fiktion er ikke relevant her, og da slet ikke ifm med en
stalinist, der altid lever i en hallucineret tilstand.

Lad os hellere høre en udførlig apologi for Hans Kirks sammenligning af
Indre Mission med rotter - det ku' være skægt..

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-10-11 21:35

>Kunne du ikke lære at læse. Jeg citerer HS's med-elever. At Scherfig
>skriver fiktion er ikke relevant her, og da slet ikke ifm med en stalinist,
>der altid lever i en hallucineret tilstand.

Du mangler at dokumentere at der er sådanne udtalelser fra hans
"med-elever". Du kan ikke lide Scherfig fordi han var samfundsrevser og
havde ret i mange af sine påstande som han leverede på en yderst begavet
måde. Det er godt for Martindumsenumse, du evner ikke at forholde dig til
virkeligheden som den er.

>Lad os hellere høre en udførlig apologi for Hans Kirks sammenligning af
>Indre Mission med rotter - det ku' være skægt..

Jeg vil ikke forholde mig til udokumenterede påstande og hypoteser - jeg vil
gerne forholde mig til dokumenterede påstande i det omfang jeg synes jeg har
tid til det, men da HK har skrevet forskellige romaner, kan jeg slet ikke
vide hvad du egentlig sigter til og vil ikke diskutere "i blinde".

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-10-11 22:30

On 10/10/11 22:34, Arne H. Wilstrup wrote:
> "Martin Larsen" skrev i meddelelsen

> Du mangler at dokumentere at der er sådanne udtalelser fra hans
> "med-elever".

Nej - jeg skal ikke rende rundt på avisarkiver for at dokumentere for et
fjols der alligevel vil benægte alt

> Du kan ikke lide Scherfig fordi han var samfundsrevser og
> havde ret i mange af sine påstande som han leverede på en yderst begavet
> måde.

Jeg mener ikke at alt HS har lavet er dårligt. Men hans kapitalisme- og
sociale kritik tilhører en svunden tid, hvor den allerede var uddateret

> Jeg vil ikke forholde mig til udokumenterede påstande og hypoteser

Du kender udmærket Hans Kirk og hans syn på Indre Mission - løgner. Du
er jo syg..

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-10-11 12:00

> [...]
> "med-elever".

>Nej - jeg skal ikke rende rundt på avisarkiver for at dokumentere for et

Nåeh, du kan altså ikke? Jeg tænkte nok at det blot var en løgn fra din
side. Men det er vi jo så vant til.

> [...]

>Jeg mener ikke at alt HS har lavet er dårligt. Men hans kapitalisme- og
>sociale kritik tilhører en svunden tid, hvor den allerede var uddateret

Du har ikke læst ret meget af Scherfig, kan jeg konstatere.

> Jeg vil ikke forholde mig til udokumenterede påstande og hypoteser

>Du kender udmærket Hans Kirk og hans syn på Indre Mission - løgner. Du er
>jo syg..

Næ, jeg er ganske rask - endnu, men jeg bliver naturligvis ikke friskere af
at skulle læse dine beretninger som er en god nynazist værdig. Din manglende
empati over for andre mennesker der har det svært er jo legendarisk. Jeg er
i den henseende dog stærk og kan sagtens klare at sætte dig til vægs, som
jeg har gjort massevis af gange, men det bliver lidt trættende i længden -
du er jo blot en lang gentagelse.

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-10-11 12:25

On 11/10/11 13:00, Arne H. Wilstrup wrote:

> Næ, jeg er ganske rask - endnu

Nope Arne - du er en forbenet og uhelbredelig stalinist - og du
repræsenterer denne patologi ganske eksemplarisk, men også med en
kedsommelig ensformighed..

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-10-11 18:24

>Nope Arne - du er en forbenet og uhelbredelig stalinist - og du
>repræsenterer denne patologi ganske eksemplarisk, men også med en
>kedsommelig ensformighed..

nazi-Martindumsenumse - du tager helt fejl, men det er jo ikke første gang
du kvajer dig - først med priserne på overførselsindkomsterne som også er
opdigtede, så den med Thyra Frank hvor du er hurtig på aftrækkeren med at
fyre en løgn af, selvom det er dokumenteret til fulde- og nu kryber du så i
flyverskjul fordi sandheden er ilde hørt. Nej, nazi-Martindumsenumse - tag
du ud og få lidt trøst hos din bolleven Jonni Hansen i Greve.

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-10-11 18:57

On 13/10/11 19:24, Arne H. Wilstrup wrote:
> "Martin Larsen" skrev i meddelelsen

FLERDOBBELT STALINIST-LØGN I FORKERT TRÅD:

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-10-11 19:57

>FLERDOBBELT STALINIST-LØGN I FORKERT TRÅD:

Næ, jeg er jo ikke nynazist, så jeg er IKKE løgner, og da jeg heller ikke er
stalinist, så holder det heller ikke. Du er derimod nynazist, det er der jo
ingen der tvivler på, så naziMartindumsenumse - atter bliver du hevet rundt
i manegen ved næsen, sådan som du efterhånden må være vant til når du bliver
sat til vægs den ene gang efter den anden

Men nu er der snart TV-avis - her vil jeg bede dig om at du hidkalder en
tolk - en der kan forstå dansk og som kan forklare dig alle de svære ord de
finder på i TV - ord som fx "acceptere" og "regering" og "minister" - ordet
nynazist kender du jo alt til Marindumsenumse- måske du skulle hidkalde din
gode bolleven Jonni Hansen fra Greve eller betonslumbumsen fra Hvidovrevej -
han må være lige dit nummer- han er vist fotograf,så han kan sikkert
forevige dig i nogle erotiske situationer som du kan være stolt af og som du
kan vise til den næste familiekomsammen. Gå du bare til den, så slipper vi
andre for at skulle læse dine udgydelser og bruge tid på at sætte dig til
vægs den ene gang efter den anden. Det kan godt være trættende indimellem..

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-10-11 21:58

>Den skole var lys og børnene *lærte* noget - men rødfascismen styrer løgnen
>pt

Martindumsenumse - den eneste der er løgnagtig er dig - du taler som den
blinde om farverne.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-10-11 22:01

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" skrev i meddelelsen

>Og det til trods for at du for meget en drengerøv (dårlig nok tør bag
>ørene) til nogensinde at have stiftet bekendtskab med den slags lærere at
>dømme ud fra dit udseende på TV2 her for et stykke tid siden.

Har Martindumsenumsen virkelig været i TV2? Hvornår var det og i hvilken
anledning? Jeg gad godt se hans ækle fysiognomi og høre hans fascistiske
udtalelser om børneopdragelse og undervisning. Det ville være vældig
interessant.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-10-11 22:09

> [...]
>ørene) til nogensinde at have stiftet bekendtskab med den slags lærere at
>dømme ud fra dit udseende på TV2 her for et stykke tid siden.

Forresten - nu du omtaler det. Var det ikke "vores" Martindumsenumse der
solgte billetter til folk der ville overvære dødsstraf? Så har jeg set
fjolset. Han er ikke gammel nok til at have oplevet 50erne, men er en slags
Karl Smart-fyr som uheldigvis kan ende som jurist en dag. fy for den!

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-10-11 21:56

"Martin Larsen" skrev i meddelelsen

>Selvfølgelig var der smådrillerier - det er helt NATURLIGT - men efter at
>"DKP's antimobningseksperter" kom på banen er det blevet meget grovere.

Du aner ikke hvad du taler om - og mobning blev ikke introduceret af DKP
ligesom de heller ikke havde nogen "antimobningseksperter". At du ikke vil
vedkende dig de faktiske forhold skyldes naturligvis at du intet ved om
dem -jeg levede i 50erne og gik i skole dér og ved hvad jeg så og oplevede.
Jeg har kontakt med mange af mine skolekammerater som også har oplevet, ofte
selv, at blive mobbet og generet groft -og hvor lærerne blot udråbte dem der
blev udsat for grov mobning som tøsedrenge eller pivede. Der var en del unge
der begik selvmord - det er DKP naturligvis ikke ansvarlig for - men du er
jo useriøs som sædvanlig Martindumsenumse.

>Den uvorne elev fik valg mellem lussing og eftersidning, og alle valgte det
>første. Det fungerede glimrende

Jeg forstår at du er et voldsforherligende menneske - og nej, det fungerede
aldeles ikke "glimrende" - det gav en del elever ar på sjælen som det tog
dem mange år at overvinde, eller de fortsatte "successerne" på egne børn. Og
jeg kan betro dig, at jeg har gået på en skole hvor det handlede om at vise
sig så sej som mulig (selvom ordet ikke blev benyttet dengang) ved at
eftertragte at få øretæver uden at fortrække en mine og dermed gøre lærerne
hidsige. Når det lykkedes for de "hårde hunde", så var det en sejr. Jeg har
mødt nogle af dem i nutiden. De har været til søs, været i fængsel for
kriminalitet, herunder vold - så jow, jow - det fungerede glimrende. Man
skulle tro at du også har fået en sådan opdragelse - noget kunne tyde på
det.

>Totalt offer-våse-nonsens

Du aner ikke hvad du taler om. Kun voldsforherligende ignoranter som dig kan
finde på at komme med den slags - det viser jo også hvor ubegavet du er.

>Stop dit sludder!
>Der var fine ordninger til lettere handicappede som fx kunne få en
>pølsevogn.

Det er meget længe siden at man kunne få en pølsevogn som handicappet, og
det har jo intet med den sag at gøre. Dem der fik en pølsevogn var fysisk
handicappede og det var ikke noget man bare "fik". Det skete efter helt
bestemte kriterier og det var ikke alle.
Du bliver mere og mere ekstrem, men det undrer mig egentlig ikke.

> [...]
>får anbragt nogle overpampere i en komplet overflødigt "uddannelse", hvor
>"eleverne" ofrer 3 år på Godhedsindustriens alter.

Du lever i fortiden. ¨Skraldemænd blev før i tiden nedslidte og invaliderede
af deres arbejde. Der var ikke noget med at blive skånet for alt for tunge
løft, og en skraldemand kunne let ende som invalid i en forholdsvis ung
alder. Men det er typisk for voldsforherligere som dig, at I ikke vil
erkende at det er et gode at folk har fået et bedre arbejdsmiljø - I er så
fascistiske i jeres menneskesyn at man faktisk burde sende jer i arbejde på
vilkår som de måtte lide under tidligere og så se hvordan I ville klare
jer - jeg er sikker på at I ville pibe ret hurtigt. At du har et sort
menneskesyn, Martindumsenumse og tillige er temmelig ubegavet, fremgår jo
tydeligvis af dine indlæg. Men det er jo også typer som dig der flokkes om
Dansk Fremmedhaderparti med Pia K i spidsen.

>Det er en af dine mest vilde vildfarelser

Indtil du har røbet hvad du selv bestiller, må det være mig der er mest
troværdig- jeg har dog trods alt fingrene i "dejen" i det daglige - det har
du ikke.

>Ingen behøver at "defamere" dig AHW - det klarer du storartet selv, fx med
>dine "bibeloversættelser", krabbeskæring etc for nu blot at nævne nogle få
>stikord til en kasuistik.

Martindumsenumse - jeg husker de bibelcitater du kom med og du løj jo så det
var mere end pinligt for dig. Du fattede ikke hvad citaterne egentlig
udsagde, men fremturede med de forkerte synspunkter og elendige tolkninger
så man måtte tage sig til hovedet. Det er ikke førstegang du dummer dig, og
du er så dum at du ligefrem beder om at få mere spanking i det offentlige
rum.
Jeg ved ikke hvad du mener med "krabbeskæring", men det er dit sædvanlige
pladder som jeg ikke gider kommentere yderligere.

Martindumsenumse-nynazist. Når du trænger så meget til omsorg som du gør, må
du jo bede Jonni fra Greve at give dig et billede af en muslim som du så kan
skyde til måls efter mens han klapper dig i røven. Jeg er overbevist om at
du elsker at få fysisk afstraffelse - du synes jo at det fungerer udmærket.

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-10-11 22:44

On 10/10/11 22:55, Arne H. Wilstrup wrote:
> "Martin Larsen" skrev i meddelelsen

> Du aner ikke hvad du taler om

Jow bette Arne - har du ikke bedre i mudderposen?

> Jeg forstår at du er et voldsforherligende menneske - og nej, det

Næh, denne form for revselse kan ikke kaldes kaldes vold - det ville jo
være at bagatellisere muhammedanervold hvor folk bliver slået ihjel og
gerningsmanden får et halvt år, fx

> fungerede aldeles ikke "glimrende" - det gav en del elever ar på sjælen
> som det tog dem mange år at overvinde

Du gentager det samme vås.

> [...]
> benyttet dengang) ved at eftertragte at få øretæver uden at fortrække en
> mine og dermed gøre lærerne hidsige. Når det lykkedes for de "hårde

Du fabulerer - tag dig sammen hvis du vil noget vigtigt!

> [...]
> fysisk handicappede og det var ikke noget man bare "fik". Det skete
> efter helt bestemte kriterier og det var ikke alle.

Nej et eksempel gælder ikke alt - du er komplet useriøs

SLUT

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-10-11 11:54

>Jow bette Arne - har du ikke bedre i mudderposen?

nej, du gør ikke - din manglende empati med de svageste er legendarisk og du
aner intet om det skolevæsen som du forsøger at kloge dig på.

>Næh, denne form for revselse kan ikke kaldes kaldes vold - det ville jo
>være at bagatellisere muhammedanervold hvor folk bliver slået ihjel og
>gerningsmanden får et halvt år, fx

Din manglende empati med dine medmennesker er legendarisk og dine
prioriteter er mærkværdige. Jeg deler heldigvis ikke dit sorte menneskesyn
og kommer aldrig til det.

>Du gentager det samme vås.

Det er nødvendigt, der skal skarp lud til skurede hoveder.

>Du fabulerer - tag dig sammen hvis du vil noget vigtigt!

Næ, jeg fortæller sandheden - og den kender jeg til via mange år i
skoleverdenen - jeg udtaler mig som ekspert - du udtaler dig om ting du ikke
ved det fjerneste om, og det er altid forkert, men det er vi da så vant til.

>Nej et eksempel gælder ikke alt - du er komplet useriøs

Næ, jeg er såmænd blot en der tager dine præmisser alvorligt og afslører
hulheden i dem.

Fra : DADK

Dato : 11-10-11 13:45

On 11-10-2011 12:54, Arne H. Wilstrup wrote:

Næ, jeg fortæller sandheden - og den kender jeg til via mange år i
skoleverdenen

Den er guld, jeg lader den lige stå.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 10-10-11 22:49

On Mon, 10 Oct 2011 22:55:55 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]

> Martindumsenumse-nynazist.

> give dig et billede af en muslim som du så kan skyde til måls efter

Så fandt Wilstrup lige den store mudderspand frem.