Sohn i kødhakkeren
Fra : /john

Dato : 06-10-11 17:59

Røde ministre i modvind.

En udenrigsminister med dårligt engelsk samt beskeden erfaring i
udenrigspolitik - En kirkeminister, der ville melde sig ud af Folkekirken -
En forsvarsminister, der angivelig ikke interesserer sig synderlig for
forsvars- og sikkerhedspolitik - og nu dette:

- Ekstra Bladets afsløringer af Ole Sohns (SF) tvivlsomme fortid, hvor han
som leder af Danmarks Kommunistiske Parti angiveligt modtog millioner af
kroner i støtte fra kammeraterne i Sovjetunionen, har affødt kritik fra
flere sider. Historikere og politikere har opfordret Ole Sohn til en gang
for alle at smide kortene på bordet, så offentligheden kan tage stilling
til, hvorvidt han er værdig til sin nye post som vækst- og erhvervsminister.

Dansk Folkepartis skatte- og it-ordfører, Dennis Flydtkjær, har stillet to
såkaldte paragraf 20-spørgsmål om Ole Sohns fortid.

Et spørgsmål til statsminister Helle Thorning-Schmidt lyder:

'Mener statsministeren, at man er værdig som minister, hvis man som leder af
et politisk parti i Danmark har modtaget store millionbeløb uden at
deklarere dem til Skat?'

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1634081.ece

Det bliver spændende at følge forløbet i dén sag!

/john

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-10-11 18:36

On 06/10/11 18:59, /john wrote:
> [...]
>
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1634081.ece
>
> Det bliver spændende at følge forløbet i dén sag!

Statsministeren (Gucci) er selv gammel kommunist - hvor mange ved det?
http://www.uriasposten.net/archives/14670

Mvh
Martin

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 06-10-11 19:06

> Statsministeren (Gucci) er selv gammel kommunist - hvor mange ved det?
> http://www.uriasposten.net/archives/14670

Der er sikkert også højreorientere som har været nogle værre nazi-svin, tror
du ikke ?

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : /john

Dato : 06-10-11 19:27

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i meddelelsen

> Der er sikkert også højreorientere som har været nogle værre nazi-svin,
tror
> du ikke ?

Hvilket intet har med denne tråd at gøre.

Prøv om du kan holde dig til emnet.

/john

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-10-11 19:36

On 06/10/11 20:05, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) wrote:
> "Martin Larsen"<mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Der er sikkert også højreorientere som har været nogle værre nazi-svin, tror
> du ikke ?

Hvem Kimseboy??? Taler du mod bedre vidende eller er du dum?

Fra : /john

Dato : 06-10-11 19:42

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Statsministeren (Gucci) er selv gammel kommunist - hvor mange ved det?
> http://www.uriasposten.net/archives/14670

Man aner visse paralleller til Mare-Ritts politiske karriere...

/john

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-11 00:54

"/john" <nn@ok> skrev i en meddelelse

> [...]
> som leder af Danmarks Kommunistiske Parti angiveligt modtog millioner af
> kroner i støtte fra kammeraterne i Sovjetunionen, har affødt kritik fra

Der er altså INTET nyt i at Ole Sohn som alle andre ledere i DKP har været
agenter for en fremmed magt (Sovjetunionen). Det må anses som almindeligt
kendt at DKP's drift blev financieret af betalinger for diverse fusk ydelser
(der var næppe nogen kommerciel fornuftig grund til at DDR skulle have trykt
plakater i DK for en masse penge) og skumle overleveringer af kuverter fra
KGP agenter på øde steder.

Det eneste nye er at i Sovjetunionens sidste dage stjal det sovjetiske
kommunistparti hård valuta fra den sovjettiske stat og forærede dem til
diverse underafdelinger af Komintern.

Fra : P.N.

Dato : 07-10-11 08:37

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i en meddelelse
> "/john" <nn@ok> skrev i en meddelelse
>
> Det eneste nye er at i Sovjetunionens sidste dage stjal det sovjetiske
> kommunistparti hård valuta fra den sovjettiske stat og forærede dem til
> diverse underafdelinger af Komintern.

Jamen for fanden hvorfor var jeg ikke lige med der. Damn

Fra : wilstrup

Dato : 09-10-11 10:41

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> sovjetiske kommunistparti hård valuta fra den sovjettiske stat
> og forærede dem til diverse underafdelinger af Komintern.

Jeg er ikke vild med Ole Sohn, men lad os bare forsøge at holde
skæg for sig og snot for sig:

1. Ole Sohn var leder af DKP som var/er et lovligt parti - jeg
kan ikke se at der her er noget at gøre op med, uanset hvad man
ellers mener om partiet.
2. Hvis O.S. har modtaget "sorte penge", er der underligt at SKAT
(daværende Told og Skat) ikke allerede da gjorde indsigelser når
det nu var så kendt. Det tyder på - akkurat som HTS-skattesagen -
at der ikke var noget at komme efter.

Hvad SUKP evt. måtte have gjort eller ikke gjort, kan aldrig
vedkomme den danske stat eller DKP.

Det er mine foreløbige argumenter.

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-10-11 16:09

On 09/10/11 11:40, wilstrup wrote:

> "Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg er ikke vild med Ole Sohn, men lad os bare forsøge at holde skæg for
> sig og snot for sig:

Næ, han er jo en renegat, som I vil henrette, når basunerne lyder i den
proletariske morgenrøde

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-10-11 02:30

"Martin Larsen" skrev i meddelelsen

>Næ, han er jo en renegat, som I vil henrette, når basunerne lyder i den
>proletariske morgenrøde

Som sædvanlig useriøs - nej, jeg har intet ønske om at henrette Ole Sohn -
hvorfor tror du det?

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-10-11 10:28

On 10/10/11 03:29, Arne H. Wilstrup wrote:
> "Martin Larsen" skrev i meddelelsen

> Som sædvanlig useriøs - nej, jeg har intet ønske om at henrette Ole Sohn
> - hvorfor tror du det?

Det plejer I da at gøre - Mao, Pol Pot og Stalin

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-10-11 20:19

>Det plejer I da at gøre - Mao, Pol Pot og Stalin

Hvem er "I"? jeg hedder ikke Mao, Pol Pot eller Stalin og har aldrig
henrettet nogen.