Abdul Wahid Petersen, Sharia vil vise veje~
Fra : P.N.

Dato : 06-10-11 10:30

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/435609:Danmark--Imam--Voldgift-boer-klare-muslimske-skilsmisser

"Jeg så helst en voldgift, der havde bemyndigelse til at afgøre sagerne. Den
kunne bestå af både imamer, socialrådgivere og andre. Men jeg har ikke lagt
mig fast på en bestemt model. Det vigtige er, at vi får oprettet en instans,
der har bred myndighed blandt muslimer i Danmark," siger Abdul Wahid
Petersen"

Fra : DADK

Dato : 06-10-11 13:23

On 06-10-2011 11:29, P.N. wrote:
> [...]
> mig fast på en bestemt model. Det vigtige er, at vi får oprettet en instans,
> der har bred myndighed blandt muslimer i Danmark," siger Abdul Wahid

Altså ét retssystem for muslimer, et andet for os andre dødelige. Jeg
tror, fraset nogle enklaver i Vollsmose osv, ikke at hans vision skaber
den store genklang i folkedybet.

Fra : Lyrik

Dato : 06-10-11 13:56

Den 06/10/11 14.23, DADK skrev:

> Altså ét retssystem for muslimer, et andet for os andre dødelige. Jeg
> tror, fraset nogle enklaver i Vollsmose osv, ikke at hans vision skaber
> den store genklang i folkedybet.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Nej! I Danmark lever vi efter danske love der er ensartede i store
spørgsmål som skilsmisse.

Der er ikke noget der forhindrer trossamfundenes medlemmer i yderlige at
overholde religiøse forskrifter.
Hvis en kvinde føler sig sat udenfor det islamiske trossamfund, er det
et spørgsmål imellem kvinden og trossamfundet.

Hvad trossamfundet ikke kan, er at blande sig i afgørelsen om at kvinden
har fået skilsmisse af dansk lov og ret. Det kan der ikke sættes
spørgsmål ved. Hun er fri til at gifte sig igen, trods imamer,indre
missions præster og katolske nej-sigere.

Jens

Fra : DADK

Dato : 06-10-11 14:03

On 06-10-2011 14:55, Lyrik wrote:

> [...]
> spørgsmål ved. Hun er fri til at gifte sig igen, trods imamer,indre
> missions præster og katolske nej-sigere.

Jeg synes det er lidt morsomt at det lige kommer fra dig. Fortæl mig
hvorfor jeg ikke skal være morsom.

Fra : Lyrik

Dato : 06-10-11 14:31

Den 06/10/11 15.02, DADK skrev:

> Jeg synes det er lidt morsomt at det lige kommer fra dig. Fortæl mig
> hvorfor jeg ikke skal være morsom.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Da Jesus kom til Guds folk jøderne så henvendte han sig til "masserne"
der ikke var regnet for det skidt de religiøse ledere trådte på.

Men det var dem der var modtagelige for at få forbedret deres liv.

Farisæerne bandt tunge teologiske byrder sammen og læssede dem på ryggen
af folk. Byrder de ikke selv gad at bære.
Sådan er det også i dag.

Ved du at den værste synd religiøse ledere i Danmark kan finde på, er at
en fraskilt gifter sig igen!?
Den præst der giftede konen og mig, var tidligere formand for Indre
mission. Han måtte forlade dem da han blev skilt og giftede sig igen!!

Det kan synes morsomt at jeg der pukker så hårdt på kristendom, brækker
mig over de kristnes teologi. men nu ved du hvorfor.
Stol på Jesus og få forbedret dit liv.

MvH
Jens

Fra : @

Dato : 06-10-11 14:09

On Thu, 6 Oct 2011 11:29:37 +0200, "P.N." <245@mail.dk> wrote:

> [...]
>mig fast på en bestemt model. Det vigtige er, at vi får oprettet en instans,
>der har bred myndighed blandt muslimer i Danmark," siger Abdul Wahid

vi har her i landet ganske udmærket lovgivning vedtaget at vore
folkevalgte,

er der nogen som ikke kan bruge denne model står det dem frit for at
forlade landet,

længere er den ikke

Fra : Bo Warming

Dato : 07-10-11 07:57

> [...]

>mig fast på en bestemt model. Det vigtige er, at vi får oprettet en instans,
>der har bred myndighed blandt muslimer i Danmark," siger Abdul Wahid

Imam Abdul har i dansk TV ønsket at dansk TV skal vise
håndsafhugninger af tyve i den bedste sendetid