Ejer videnskaben din krop?
Fra : Bo Warming

Dato : 06-10-11 09:16

Ejer videnskaben din krop?
Jeg var til almindelig lægetjæk og han ønskede laboratoriundersøgelser
men jeg har for ondt i mine ben til at rejse til Pilesræde, så jeg
udskyder til passende lejlighed.
Mon han kan straffe mig for at være usamarbejdsvillig?

Min bror var extremt samarbejdsvillig og lod sin tarm tjække for kræft
under ti dages hospitalsophold. De fandt INTET tegn på noget ondartet
- ingen mistanker var berettigede.Inkompetente fjolser.
Han døde af undrsøgelses-ravage en uge senere, så jeg er lidt
skeptisk. Jeg håber ikke lægen ser mig som en syndig kætter som han
ikke vil være velvillig overfor nu vedr helt andre ting.
Lægen har jo ikke af sin goodwill ofret noget stort på mig. så jeg
skylder ham en masse - gør jeg ?

Han har begrundet sin afstandstagen fra aktiv dødshjælp med, at hvis
der er smerter er det en videnskabelig opgave at udrede, ønskes død
er det ham uvedkommende
Det kalder jeg manglende imødekommenhed - tager jeg fejl?