Folketinget går på 2 ugers ferie
Fra : Jet

Dato : 05-10-11 15:19

Ja jeg læste rigtigt i avisen, at Folketinget Fredag går på 2 ugers
ferie, endda med fuld løn !
Når Folketinget starter igen er det Finansloven for 2012 der skal
vedtages og så er det Jule- og Nytårsferie !
Regeringen er udvidet med 5 ministre + 5 nye biler og 10 chauffører
bliver ansat på skiftevagt. Der skal ansættes eller er allerede ansat
2 spindoktorer til hver. Hvorfra får Folketinget pengene til den
udgift ?
Jeg tør godt gætte at S-RV-SF allerede har brugt 100 mio kroner
mere

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 05-10-11 23:29

Den 05-10-2011 23:18, Jet skrev:
> [...]
> Regeringen er udvidet med 5 ministre + 5 nye biler og 10 chauffører
> bliver ansat på skiftevagt. Der skal ansættes eller er allerede ansat

Øhm, øjeblik!

Ville det i så fald - i en yderst teoretisk opstillet hypotetisk
tankekonstruktion, hvor man som en given valgt "menig minister"
(Stat-finans-justits-udenrigs-forsvarsposterne er lidt tungere) - sige,
at man i princippet kunne hyre BÅDE Peter Mogensen og Michael Christiansen?

(Arh, de tjener vist begge nok i forvejen idag!)

Men det kunne da være pissesjovt at ha' to spindoktorer, som ikke bare
timemæssigt supplerede hinanden, men også i bedste tegneseriestil (som
hhv. "Den gode" og "-onde samvittighed" eller i hvert fald ud fra
seperate hensyn) kunne opstille ganske vidt forskellige alternativer,
man så kunne forholde fornuftigt sig til...

> Hvorfra får Folketinget pengene til den
> udgift ?

Der findes givetvis nogle ganske saftige lunser i Finansloven afskrevet
til 1) Politikeres personlige sikkerhed (allestedsnærværende PET-støtte)
og 2) Politikeres mediehåndtering (vi er langt hinsides Statsradiofonien
og en politiker skal helst gerne give adskillige medier helt unikke
interviews på een gang, så der behøves helt sikkert assistance til det.)

> Jeg tør godt gætte at S-RV-SF allerede har brugt 100 mio kroner
> mere

Tja, det virker måske lidt vildt med TO spindoktorer pr. minister, men
det er vel på den anden side også klogt nok med et vist redundansprincip
(den ene vil i princippet altid kunne overtage, hvis der sker den anden
noget) og dertil at man ikke overlader politikere med EEN spindoktor -
som sikkert kunne blive alletiders "Kardinal Richelieu"-eminencetype i
taktisk med væggene ensfarvet kamuflagegråt jakkesæt og kedeligt slips...

Anders Peter Johnsen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-10-11 16:37

"Jet" skrev i meddelelsen

> [...]
>udgift ?
>Jeg tør godt gætte at S-RV-SF allerede har brugt 100 mio kroner

Det er ikke korrekt at der skal ansættes to spindoktorer til hver -
Folketingsmedlemmer har ikke "fri" på samme måde som os andre - de skal have
fælles møder, sætte sig ind i nye sager, møde deres vælgere m.v. Det er
altså ikke sådan at de blot har fri selvom Folketingets sale står tomme.