ssi på apache webserver
Fra : Jon Loldrup

Dato : 06-01-01 01:38

Jeg har redhat 6.2 og apache installeret. Jeg kan ikke få ssi til at
virke i de enkelte bruger-biblioteker, kun i default www-bibliotek:
/home/httpd/html . For at få ssi til at virke har jeg udkommenteret
disse linier:

AddType text/html .shtml
AddHandler server-parsed .shtml

i filen i /etc/httpd/conf/httpd.conf

og i samme fil har jeg, et eller andet tilfældigt sted i toppen,
skrevet følgende:

<directory /home/jon/public_html >
Options Includes
</directory>

Jeg kunne ikke lige finde et fornuftigt sted i filen at skrive det.
Gør det noget at man bare klasker det ind et eller andet sted?
Det samme har jeg for en sikkerhedsskyld også skrevet i access.conf
som dokumentationen foreskriver.

Alligevel har jeg altså stadig mit problem.....

En anden ting, hvordan gør man det muligt for root at logge ind via
ftp?

Når jeg logger in som jon (alm. bruger), så har jeg ikke rettigheder
til noget som helst. Først skal alle relevante biblioteker og filer
chmoddes af root før de kan slettes, oprettes etc. og det er jo ikke
så hensigtsmæssigt.

mvh Jon Loldrup

Fra : Mr. Funny

Dato : 06-01-01 04:35

On Sat, 06 Jan 2001 01:37:45 +0100, Jon Loldrup <loldrup@mail.dk> wrote:
>En anden ting, hvordan gør man det muligt for root at logge ind via
>ftp?

Jeg satte WU-FTPD op til, at tillade root at logge ind,
på min redhat 6 med webmin (www.webmin.com/webmin).

- Chano Andersen