Dansk fedtskat går verden rundt
Fra : /john

Dato : 03-10-11 21:22

"Hvad der også undrer især den engelske, canadiske og amerikanske presse er,
at et folkefærd som danskerne har brug for en skat på fedt"

"Storbritannien er det mest overvægtige folkefærd i Europa. 25 procent af
den engelske befolkning lider af overvægt. Samme billede tegner sig i
Canada, mens USA topper med en befolkning, hvor 34 procent er overvægtige. -
Til sammenligning har kun ti procent af danskerne for meget fedt om
knoglerne"

Men ham her _har_ lugtet lunten:

"Det her har ingenting at gøre med sundhed. Det er bare en ny måde hvorpå,
regeringen kan få kontrol over dit liv og din indkomst":

http://politiken.dk/tjek/tjekmad/tjekmadartikler/ECE1411775/dansk-fedtskat-gaar-verden-rundt/

De mange nye og spændende afgifter rammer især den almindelige danskers
budget hårdt - men får næppe vore rige medborgere til at løfte et øjenbryn.

Og jeg som troede, at DE RØDE varetog den lille mands interesser..?

Hva'ba'!

Tsk tsk!

/john

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-10-11 22:19

On 03/10/11 22:21, /john wrote:

> [...]
> budget hårdt - men får næppe vore rige medborgere til at løfte et øjenbryn.
>
> Og jeg som troede, at DE RØDE varetog den lille mands interesser..?

Det gør det nemlig. Og der skal ikke meget fantasi til at se at det især
vil ramme den fede underklasse ekstra hårdt - og hvad andet kan de så
gøre end at trøstespise..

Rødfjolseriet er en kollektiv psykose hos en komplet overflødig
uproduktiv overklasse af pampere - selvfedme kan desværre ikke beskattes

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 04-10-11 02:48

On Mon, 03 Oct 2011 23:19:29 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Rødfjolseriet er en kollektiv psykose hos en komplet overflødig
>uproduktiv overklasse af pampere - selvfedme kan desværre ikke beskattes

Du rammer plet med kritik af rød-sadisternes forbud mod trøstespisning

Værst er at når farfar har smerter på plejehjemmet må lægen ikke
tilbyde den morfinpille som er det største farfar kunne ønske

Aktiv dødshjælp bør gøres folkekrav NU og erfaringer fra
Holland,Belgien og Svejts er gode - ingen selvmordsepidemi, men stor
folkelig påskønnelse af statens ny nul-formynderi

Fra : /john

Dato : 04-10-11 02:27

"/john" <nn@ok> skrev i meddelelsen

> "Det her har ingenting at gøre med sundhed. Det er bare en ny måde hvorpå,
> regeringen kan få kontrol over dit liv og din indkomst"

- og værre endnu:

"some scientists think saturated fat may be the wrong target. They say salt,
sugar and refined carbohydrates are more detrimental to health and should be
tackled instead":
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-15137948

Nåee.. jamen så får salt, sukker og kulhydrater da bare turen næste gang de
røde genier skal ha' makket nye afgifter sammen, til 'gavn' for sundheden
.... og socialt afbalanceret.. :(

(Gå endelig ikke glip af kommentarerne under artiklen!)

/john

Fra : Vidal

Dato : 04-10-11 08:55

Den 04-10-2011 03:26, /john skrev:
> [...]
> genier skal ha' makket nye afgifter sammen, til 'gavn' for sundheden ... og

Er fedtskatten ikke en borgerlig opfindelse?

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-11 11:50

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Er fedtskatten ikke en borgerlig opfindelse?

Jo!

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : DADK

Dato : 05-10-11 23:29

On 04-10-2011 12:50, Frodo Nifinger wrote:

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Jo!

Og de røde gik naturligvis på valg for at få den afskaffet..

Fra : @

Dato : 06-10-11 14:01

On Thu, 06 Oct 2011 00:29:24 +0200, DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

>Og de røde gik naturligvis på valg for at få den afskaffet..

de venstresnoede røde abekatte afskaffe en skat eller afgift!!!!!!!!!!

er helvede frosset til????????

Fra : DADK

Dato : 06-10-11 14:04

On 06-10-2011 15:01, @ wrote:

> de venstresnoede røde abekatte afskaffe en skat eller afgift!!!!!!!!!!
>
> er helvede frosset til????????

Jeg forstår din frustration. Jeg føler virkelig med dig. Men hold ud, 1
år burde være nok.

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-10-11 12:32

On 04/10/11 09:55, Vidal wrote:

> Er fedtskatten ikke en borgerlig opfindelse?

Nej, det siger sig selv.
Liberal Alliance var de eneste der stemte imod.

Det er tydeligvis et skatteforslag beregnet på at kunne samle /bred/
opbakning (læs miljøfreaks aka Jesper Nielsen)

Mvh
Martin

Fra : Vidal

Dato : 04-10-11 13:21

Den 04-10-2011 13:31, Martin Larsen skrev:

> Nej, det siger sig selv.

Nej?

> Liberal Alliance var de eneste der stemte imod.

Hører alle andre partier end LA til de røde?

> Det er tydeligvis et skatteforslag beregnet på at kunne samle /bred/ opbakning
> (læs miljøfreaks aka Jesper Nielsen)

Og det gør forslaget rødt?

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-10-11 15:24

On 04/10/11 14:21, Vidal wrote:

> Nej?

> Hører alle andre partier end LA til de røde?

> Og det gør forslaget rødt?

Hvad gør?

Fra : Vidal

Dato : 04-10-11 21:04

Den 04-10-2011 16:24, Martin Larsen skrev:

> Hvad gør?

Det er jo det, jeg spørger om.

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-10-11 23:23

On 04/10/11 22:03, Vidal wrote:

> Det er jo det, jeg spørger om.

Næh, det var mig

Fra : Bo Warming

Dato : 04-10-11 22:33

On Tue, 04 Oct 2011 13:31:51 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er tydeligvis et skatteforslag beregnet på at kunne samle /bred/
>opbakning (læs miljøfreaks aka Jesper Nielsen)

Ligesom med tobaksforbud kan de røde lide at blande sig i folks
privatliv og hindre deres individuelle løsninger til at mindske livets
smerte

Forbud mod aktiv dødshjælp er også en centralistisk vi-alene-vide sag

Vi skal alle være eksperternes forsøgskaniner

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-10-11 23:32

On 04/10/11 23:33, Bo Warming wrote:

> [...]
>
> Forbud mod aktiv dødshjælp er også en centralistisk vi-alene-vide sag
>
> Vi skal alle være eksperternes forsøgskaniner

Ja, vi er små børnehavebørn der skal opdrages til stuerenhed af
nannystaten - Wake up

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 05-10-11 06:40

On Wed, 05 Oct 2011 00:32:09 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Ja, vi er små børnehavebørn der skal opdrages til stuerenhed af
>nannystaten - Wake up

VÅGN OP siger du
hvor ser du tegn på at et EU land vågner op til den trussel det er at
Fjernøsten overtager al produktions og arbejdsglæde og profit ?

Vi handlelammes af vore velmenende eksperter

Engang kunne der spredes enthusiasme og ringe spredes i vandet

Men hvor ser du håb idag?

At den ny regering fører den gamles politik er vel eneste lyspunkt
p.t. og at den er tilfreds med nul TILBAGEgang for økonomien

Men engang var Danmark et iværksætterland og vi have den optimisme
som nu kun ses i kinesiske tigermødres opdragelse af deres bør

De er mindre og mindre overbefolkede
Vore plejehjem hvor folk gerne vil dø men ikke må er en helt
absurdHANDLEN-STIK-MOD-KINA-FORNUFT

Hvordan opnås noget tiltrængt nyt og selvforstærkende af dette
ikke-mysterie ?

Det nytter ikke at du skælder ud på fortidskineserne når vort håb er
at blive inspireret af nutidskineserrne

Iran er overbefolket og henretter de mest asociale - kan vi lære noget
der?
GLEM HUMANISTISK TEORI

Demokrati er ikke det største mål

Kom med konkrete løsningsforslag

Jeg har megen sympati med Helmuth Nyborg, men han er jo også TEORETISK
og det er ikke det vi behøver

Kritiser mine konkrete forslag

Fra : @

Dato : 04-10-11 18:46

On Tue, 04 Oct 2011 09:55:12 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Er fedtskatten ikke en borgerlig opfindelse?

sansynligvis -

men det nuværende flertal på Christiansborg har jo muligheden for at
afskaffe den -

men,

har du nogensinde set en rød regering lempe på formynderiet?

Fra : /john

Dato : 04-10-11 22:30

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Er fedtskatten ikke en borgerlig opfindelse?

Er du nu igen igang med din yndlingsbeskæftigelse: sidestep og pindehuggeri?

Fedtskatten trådte i kraft under den nye regering - (i modsætning til fx
øget grænsekontrol)

Hvem 'opfinderen' er, er inderligt ligegyldigt.

Faktum er, at den slags afgifter gør mest ondt på den almindelige danskers
økonomi, hvilket er hvad tråden handler om.

/john

Fra : @

Dato : 04-10-11 18:41

On Mon, 3 Oct 2011 22:21:34 +0200, "/john" <nn@ok> wrote:

>Og jeg som troede, at DE RØDE varetog den lille mands interesser..?

hvor har du den tro fra?

det kan ikke være fra hverken røde politiske oplæg eller ført rød
politik