Manu Sareen
Fra : Lyrik

Dato : 03-10-11 12:21

Vi får en stærk kirkeminister i Manu Sareen! En mand der tror at der
er noget der er højere og større end mennesket. En mand der synes
danskerne mangler ord omkring det at tro og som selv ikke vil være
bange for disse ord!

Tillykke Manu!

MvH
Jens

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 03-10-11 22:06

Den 03-10-2011 20:20, Lyrik skrev:

> [...]
> er noget der er højere og større end mennesket. En mand der synes
> danskerne mangler ord omkring det at tro og som selv ikke vil være

Han er fra RV, og er helt klar over at religion er noget værre noget.
Indtil udnævnelsen som minister for et af de værste og bedste
ministerier, var han overbevist om at folkekirken var forfærdelig fordi
det nye testamente ikke accepterer ægteskab mellem bøsser og lesbiske,
men lur mig om han ikke får røven på komedie.

At prøve at skubbe til de danske menighedsråd har aldrig bragt noget
godt til en kirkeminister.

Hvorfor Margrethe Vestager lige valgte ham som kirkeminister må stå hen
i det uvisse, men det virker som regulær humor tilsat en smule dansk "så
kan han fandme lære det" visdom.

- cep

Fra : Bo Warming

Dato : 03-10-11 22:32

On Mon, 03 Oct 2011 23:05:39 +0200, "Claus E. Petersen"
<snurrberget@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
>Hvorfor Margrethe Vestager lige valgte ham som kirkeminister må stå hen
>i det uvisse, men det virker som regulær humor tilsat en smule dansk "så

Kirkeemne er FIN AFLEDNINGSMANØVRE fra alt - derfor en stærk mand som
ny minister

Han kan skrue op og ned for provokationer helt efter behov - det er
guld for en forvirret regering.

Fra : P.N.

Dato : 04-10-11 08:44

> [...]
>er noget der er højere og større end mennesket. En mand der synes
>danskerne mangler ord omkring det at tro og som selv ikke vil være

Jeg tror faktisk at han er kristen og ikke Hindu, meen som RVer er flest, så
er han nok kulturelt kristen, sådan ala Khader der er kulturelt muslim. Men
et stort tillykke herfra til Danmarks første etniske minister, det var på
tide.

Fra : Bo Warming

Dato : 04-10-11 22:49

> [...]
>et stort tillykke herfra til Danmarks første etniske minister, det var på
Gandhi var også lige så meget kristen som han var hindu

Manu er ikke guri eller til mangeguderi, men det er den slags
midtpunktssøgende pacifisme han stammer fra og han bliver en god
kirkeminister - men at man behøver etniske ministre fordi meget af
folket er etnisk, er usandt

Fra : Bo Warming

Dato : 05-10-11 06:42

On Mon, 3 Oct 2011 11:20:30 -0700 (PDT), Lyrik
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>er noget der er højere og større end mennesket. En mand der synes
>danskerne mangler ord omkring det at tro og som selv ikke vil være

Ja der er meget positivt ved denne ex-hindu

Men hvad konkret kan og skal han gøre? ? ?

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 06-10-11 22:59

Den 05-10-2011 07:41, Bo Warming skrev:

> Ja der er meget positivt ved denne ex-hindu
>
> Men hvad konkret kan og skal han gøre? ? ?

Ingen ting, er et gæt.
Et andet gæt er at fru Vestager gerne vil pille ham lidt ned.

- cep

Fra : DADK

Dato : 05-10-11 23:46

On 03-10-2011 20:20, Lyrik wrote:

> [...]
> er noget der er højere og større end mennesket. En mand der synes
> danskerne mangler ord omkring det at tro og som selv ikke vil være

En mand der meldte sig ud af Folkekirken i protest.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 06-10-11 09:21

On Thu, 06 Oct 2011 00:46:02 +0200, DADK wrote:

> En mand der meldte sig ud af Folkekirken i protest.

Nej, det gjorde han IKKE.

Fra : DADK

Dato : 06-10-11 10:04

On 06-10-2011 10:20, Steen A. Thomsen wrote:

> Nej, det gjorde han IKKE.

Der findes flere versioner af den samme historie. Han har skrevet han
meldte sig ud, men også sagt han ikke gjorde det alligevel. Uanset hvad
var intentionen der. Og han er nu kirkeminister.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-10-11 16:19

"DADK" skrev i meddelelsen

>Der findes flere versioner af den samme historie. Han har skrevet han
>meldte sig ud, men også sagt han ikke gjorde det alligevel. Uanset hvad var
>intentionen der. Og han er nu kirkeminister.

Og...?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-10-11 16:18

"DADK" skrev i meddelelsen

>En mand der meldte sig ud af Folkekirken i protest.

Du kan heller ikke læse her?

1.Han meldte sig IKKE ud
2. Kirkeminister er ikke en teologisk stilling - man behøver hverken være
troende, medlem af folkekirken eller i det hele taget være teologisk
funderet. MS er politiker og skal følge den gældende lovgivning på området
for ministernes beføjelser - længere er den ikke. Så kan han - hvis han får
flertal - få vedtaget en række love omkring folkekirken.

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-11 01:09

"Arne H. Wilstrup" <nixen@bixen.invalid> skrev i en meddelelse

> flertal - få vedtaget en række love omkring folkekirken.

Er du sikker på at ministre har ret til at fremsætte lovforslag?

Hvis ministeren samtidigt er medlem af folketinget kan hun fremsætte
lovforslag som medlem af folketinget; men en minister behøver jo ikke at
være medlem af folketinget.

Grundlovens paragraf 41 giver folketingsmedlemmer ret til at fremsætte
lovforslag.

Om ministre må afhænger af hvorledes vi fortolker paragraf 21, der giver
Kongen lov til at lade lovforslag fremsætte.