Ny forsvarsminister u-engageret i opgaven?
Fra : /john

Dato : 03-10-11 16:29

Den nye forsvarsminister hedder Nick Hækkerup (nuværende skatteordfører for
socialdemokratiet) Et område han ikke umiddelbart brænder for.

Før valget blev han spurgt af Berlingske "Hvor vigtigt er forsvars- og
sikkerhedspolitik for dig på en skala fra 1-5?" Til det svarer han "3".

http://krigeren.dk/danmarks-nye-forsvarsminister-hedder-nick-haekkerup/

Hvordan hulen kan han blive forsvarsminister?

Det ser dæl'me sort ud for gamle Danmark :(

/john

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 03-10-11 17:53

"/john" <nn@ok> wrote:

> [...]
>
> Hvordan hulen kan han blive forsvarsminister?
>
> Det ser dæl'me sort ud for gamle Danmark :(

Onklen Hans Hækkerup var forsvarsminister under Nyrupregeringen. Mon
ikke Nick kan vokse med opgaven, så han kan gøre sin onkel ære.
--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.

Fra : Bo Warming

Dato : 04-10-11 02:52

On Mon, 3 Oct 2011 18:52:34 +0200, shefan@hotmail.com (Jesper Ørsted)

wrote:

>Onklen Hans Hækkerup var forsvarsminister under Nyrupregeringen. Mon
>ikke Nick kan vokse med opgaven, så han kan gøre sin onkel ære.

Det tager 3 generationer at lave en gentleman

Per Hækkerup i Krag-regeringen kom til i druk at forære vore
oliefelter væk
Hans var ædruelig
Nick blir måske den første gentleman i familien

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 03-10-11 18:15

"/john" <nn@ok> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan hulen kan han blive forsvarsminister?
>
> Det ser dæl'me sort ud for gamle Danmark :(

Eller også ser det lyst ud: At vi kan få stoppet al den krigsturisme Danmark
deltager i. Lige her tror jeg der er grund til håb.

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : wilstrup

Dato : 03-10-11 19:06

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)"
<kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "/john" <nn@ok> skrev i en meddelelse

> Eller også ser det lyst ud: At vi kan få stoppet al den
> krigsturisme Danmark deltager i. Lige her tror jeg der er grund
> til håb.

Præcist. Og jeg kan finde endnu et lyspunkt: Regeringen er IKKE
Lars Uløkke Rasmussens slæng af løsslupne Vridsløsefanger - det
kan kun gå fremad, også selvom der er en del ting der ikke er
gode nok i den rød-blålige regering. Men alt er bedre end den
fhv.

Fra : P.N.

Dato : 03-10-11 19:30

"wilstrup" <nixen@bixen.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> fremad, også selvom der er en del ting der ikke er gode nok i den
> rød-blålige regering. Men alt er bedre end den fhv.

Hørt

Fra : /john

Dato : 03-10-11 19:31

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i meddelelsen

> Eller også ser det lyst ud: At vi kan få stoppet al den krigsturisme
> Danmark deltager i

Så du mener at en minister DER ÅBENBART IKKE INTERESSERER SIG SYNDERLIGT FOR
FORSVARS- OG SIKKERHEDSPOLITIK er den rette til den opgave?

/john

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 04-10-11 07:55

> Så du mener at en minister DER ÅBENBART IKKE INTERESSERER SIG
> SYNDERLIGT FOR FORSVARS- OG SIKKERHEDSPOLITIK er den rette til den
> opgave?
> /john

Ja, Nick Hækkerup er den rette til opgaven.

Allerede nu er værnepligtens ophævelse i spil. Det går lige som det skal.
Værnepligt har alle dage været noget forbandet idioti. Nu kan det spild af
penge på at pine unge mennesker til ingen verdens nytte bruges til gavn for
den professionelle del af militæret. Værnepligten kan kun dø for langsomt.
Nick Hækkerup rykker.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 03-10-11 22:11

Den 03-10-2011 17:28, /john skrev:
> [...]
>
> Hvordan hulen kan han blive forsvarsminister?
>
> Det ser dæl'me sort ud for gamle Danmark :(

Det er vist længe siden at faglige kompetencer og ministerudnævnelser
har haft det mindste med hinanden at gøre.

Om ikke for andet, så fordi at de færreste toppolitikere i dag har nogen
som helst kompetencer ud over det at være politikere.

- cep

Fra : DADK

Dato : 05-10-11 23:53

On 03-10-2011 23:11, Claus E. Petersen wrote:

> [...]
>
> Om ikke for andet, så fordi at de færreste toppolitikere i dag har nogen
> som helst kompetencer ud over det at være politikere.

Det er faktisk en uskreven regel at den minister man udpeger til en
given post ikke måtte have beskæftiget sig med faget inden. Men ingen
regel uden undtagelser, og det er kirkeministeriet og
forvarsministeriet. Der ser man helst, også blandt ministeriernes
embedsmænd, et par ministere der hhv selv tror på gud eller f.eks selv
har sprunget soldat

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-10-11 16:27

"DADK" skrev i meddelelsen

> [...]
>helst, også blandt ministeriernes embedsmænd, et par ministere der hhv selv
>tror på gud eller f.eks selv har sprunget soldat

Jeg ved ikke hvor du har det vås fra, men det er og bliver vås: Et
folketingsmedlem er kun bundet af sin overbevisning og fx ikke af nogen
forskrift fra vælgerne. Det er statsministerens opgave at udpege ministre og
formelt skal det konfirmeres af dronningen. Det er alt. Der er intet steds
belæg for at en minister skal være troende som kirkeminister eller at en
krigsminister skal have været soldat, lige så lidt som en skatteminister
skal have været revisor forinden eller at en undervisningsminister skal have
været lærer. Det eneste gavn en minister har ved at have været involveret i
diverese forhold der har med de pågældende ministerier at gøre, er at denne
på mange måder kan sætte sig hurtigere ind i tingene.
Lad mig røbe en velkendt hemmelighed (som åbenbart er gået over dit spinkle
kranium): Der er embedsmænd i centraladministrationen der skriver
ministernes taler - og der er intet krav om at disse skal være af samme
politiske observans som ministeren. Jeg ved fx at det var en embedsmand der
var medlem af SF der skrev taler for Poul Schlüter - så stop nu dit vås og
udtal dig kun om noget du ved noget om (og det vil betyde 100 procents
tavshed i denne gruppe)

Fra : DADK

Dato : 09-10-11 01:21

On 06-10-2011 17:27, Arne H. Wilstrup wrote:
> "DADK" skrev i meddelelsen

> Jeg ved ikke hvor du har det vås fra,

Øh, erfaring? Fakta?

> [...]
> er intet steds belæg for at en minister skal være troende som
> kirkeminister eller at en krigsminister skal have været soldat,

Nej, men ikke desto mindre er det TRADITION som jeg skrev. Det er i
dansk tradition sådan,at man ikke udnævner en jurist til
justistsministeriet, ikke udnævner en lærer til at være
undervisningsminister osv. Men det har ifb med den nye regering ikke
været en risiko. De bedste CV'er de nye ministre har er sådan noget med
at de har været elevrådsformænd i 4 klasse, som er f.eks Astrid Krags
fremmeste merit. Regeringen er virkelig en sølle forsamling wannabees,
hvis man fraser det stærke radikale hold. R har jo bare en hel stribe af
veluddannede politikere. Folk ved måske ikke den slags, men det er
ligesom med dansk folkeparti. Morten Messerscmidt er efterhånden ekstern
lektor og underviser faktisk på KUA, han er slet og ret hardcore
intellektuel, og er blandt de mest populære. Jeg synes man skal sætte
det i relation til Astrid Krag, der blærer sig med at have været
elevrådsformand, og så have frekventeret et studie hvor hun måske engang
bliver bachelor, måske med Messerschmidt som lærer eller censor. Jeg var
også elevrådsformand da jeg gik i folkeskole. Og endda den yngste
elevrådsformand der nogen sinde har været på skolen, endda den yngste på
hele Bornholm. Men jeg synes ikke det kvalificerer mig til at blive
sundhedsminister.

lige så
> lidt som en skatteminister skal have været revisor forinden eller at en
> undervisningsminister skal have været lærer.

Det er rigtigt

Det eneste gavn en minister
> har ved at have været involveret i diverese forhold der har med de
> pågældende ministerier at gøre, er at denne på mange måder kan sætte sig
> hurtigere ind i tingene.

Korrekt, men så opstår mistanken om kammerateri osv, så det er vist fint
at vi lader embedsmændene om det svære og siger at folk ikke må have en
uddannelse indenfor det resortområde de sættes til, pånær det er vigtigt
som finanssministeriet. Da kan man godt tåle det det, men det er
usævanligt at Bjarne Corodyn rent faktisk er cand.polit med UG kryds og
slange. Generelt siger man, at danske ministre ikke skal vide noget om
deres resortområde. Men wefterhånden er der så mange undtagelser at den
regel ikke er to potter pis værd. Det er måske også bare rimeligt når vi
taler kirkeministeriet ogg den slags

> [...]
> stop nu dit vås og udtal dig kun om noget du ved noget om (og det vil
> betyde 100 procents tavshed i denne gruppe)

Hvis jeg kun holdt mig til ting jeg vidste noget om skulle ansætte en
7-8 personer til at pleje bare mine tråde.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-10-11 03:19

"DADK" skrev i meddelelsen

>Øh, erfaring? Fakta?

dokumentation?

> men det er og bliver vås: Et
>
>Nej, men ikke desto mindre er det TRADITION som jeg skrev. Det er i dansk
>tradition sådan,at man ikke udnævner en jurist til

Ritt var lærer og blev undervisningsminister, vi har haft andre ministre der
har været fagfolk, så det er ikke korrekt, det du hævder.

>justistsministeriet, ikke udnævner en lærer til at være
>undervisningsminister osv.

jvf. ovenover.

> [...]
>været en risiko. De bedste CV'er de nye ministre har er sådan noget med at
>de har været elevrådsformænd i 4 klasse, som er f.eks Astrid Krags

Det er tydeligt at du ikke kender hendes merit - den er ganske omfattende -
på trods af hendes unge alder. Der er borgerlige ministre der endda ikke har
haft nogen uddannelse. Jeg mener fx at Henriette Kjær ikke havde en
uddannelse i noget som helst og også andre ministre har været uudannede
eller har aldrig gjort deres uddannelse færdig.

> [...]
>veluddannede politikere. Folk ved måske ikke den slags, men det er ligesom

Nej, det er det ikke - der er ganske få der har en uddannelse udover en
mellemlang diskenspringeruddannelse. Partiet tæller tre- fire akademisk
uddannede, resten er buntmagere, hjemmehjælpere, halvstuderede røvere som
postbudvikarer m.v. Dette i modsætning til fx SFs folketingsgruppe:

Villy Søvndal - uddannet lærer
Anne Baastrup -jurist
Eigil Andersen -journalistuddannet
Holger K. Nielsen - cand.mag. i samfundsfag og dansk.
Ida Auken - cand.theol.
Jonas Dahl -cand.mag i samfundsfag og historie
Karina Lorensen - akademiøkonom
Ole Sohn - jord-og betonarbejder, HF-uddannet, diverse faglige jobs etc.
Özlem Cekic - psykiatrisk sygeplejerske
Pernille Wigsø Bagge - cand.theol.
Pia Dyhr - cand.scient. pol.
Steen Gade - uddannet lærer.
Astrid Kragh - bachelorstuderende i statskundskab.

jeg har endda ikke fået de andre med. Påstanden om at de altså er en sølle
forsamling wannabees holder heller ikke.

Jeg gider ikke at finde Socialdemokraterne frem, men her gælder det samme -
massevis af veluddannede mennesker -også i Enhedslisten er der mange
veluddannede, så heller ikke der kan du og dit parti hamle op med folk der
er veluddannede - og bestemt ikke nogen "wannabees" som du skriver. Det er
snarere DF-medlemmerne der er på det jævne hvad angår uddannelse.

> [...]
>elevrådsformand der nogen sinde har været på skolen, endda den yngste på
>hele Bornholm. Men jeg synes ikke det kvalificerer mig til at blive

Hold nu op. Pia K bliver aldrig minister, men hun er uddannet
hjemmehjælper - Henriette Kjær fra de konsercvastive blev minister uden at
have en uddannelse udover studentereksamen, hos de konservastive tælles
nogle diskenspringere, journalister og andet godt fra havet og noget
lignende kan vi tælle hos Venstre.
'
At sammenligne Astrid Kragh med Messerschmidt er absurd. Han blev først for
få år siden jurist - og er ikke lektor for det kræver mindst 10 års
undervisningserfaring og lektorbedømmelse. Og han underviser næppe på KUA,
da det slet ikke huser juristerne.
Vi kan jo så sammenligne Anne Baastrup med din kære Messerschmidt eller blot
Holger K.Nielsen eller Jonas Dahl eller Karina Lorensen - enhver kan vælge
sammenligninger der falder ud til ens fordel - du vil formodentlig heller
ikke mene at det vil være en fair sammenligning at sammenligne Pia K med
nogle af de øvrige akademikere i SF, i S eller i Ø, vel?

> [...]
>vi lader embedsmændene om det svære og siger at folk ikke må have en
>uddannelse indenfor det resortområde de sættes til, pånær det er vigtigt

Det er der ingen regler for - og vi har set folk være ministre selvom de har
været uddannet inden for området. Det er altså din fantasi der løber af med
dig.

> [...]
>usævanligt at Bjarne Corodyn rent faktisk er cand.polit med UG kryds og
>slange. Generelt siger man, at danske ministre ikke skal vide noget om

Hvor har du dog det fra? Det er der overhovedet ingen regler for.

Men wefterhånden er der så mange undtagelser at den
>regel ikke er to potter pis værd. Det er måske også bare rimeligt når vi
>taler kirkeministeriet ogg den slags

Igen der eksisterer INGEN REGLER FOR DETTE - Det er frit opfundet i din
tågede hjerne -

>Hvis jeg kun holdt mig til ting jeg vidste noget om skulle ansætte en 7-8
>personer til at pleje bare mine tråde.

Ja, jeg har længé vidst at du er megaloman. Det er blot sjældent det
fremtræder så tydeligt - du er svjh uddannet inden for noget med it - hvis
du altså ER uddannet overhovedet.

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-10-11 10:41

On 10/10/11 04:18, Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> Karina Lorensen - akademiøkonom
> Ole Sohn - jord-og betonarbejder, HF-uddannet, diverse faglige jobs etc.

Jeg ville nu hellere kalde ham skibsdreng

Der står i wiki at han i et par år har været jord- & beton (det sidste
lyder sandsynligt ) men han var samtidig i bestyrelsen for SiD i
Horsens - såee mon han nogensinde har set en skovl?

Fra : DADK

Dato : 11-10-11 09:30

On 10-10-2011 11:41, Martin Larsen wrote:

> Jeg ville nu hellere kalde ham skibsdreng

Du mener skibskok? Det har han også bedrevet, derfor han stillede op og
lavede "Danmarks bedste pizza" under valgkampen. Jeg synes Ole Sohn er
kvalificeret, han er blandt de få der virkelig har demonstreret nogle
evner, og så samtidig har haft hænderne nede i fejemøget. Hvor utroligt
det end lyder, så vil jeg altså fuldtonet og temmelig kraftigt gerne
forsvare Sohn her.

> Der står i wiki at han i et par år har været jord- & beton (det sidste
> lyder sandsynligt ) men han var samtidig i bestyrelsen for SiD i
> Horsens - såee mon han nogensinde har set en skovl?

Ja, det var vist mere af navn end af gavn. Det er kendetegnende for
mange "røde" politikere, og derfor jeg nævnte Astrid Krragh. Rigtig
mange af dem er mere "politikere", og har været det altid i alle slags
sammenhænge, end de er uddannede, vidende mennesker med livserfaring,
der så går ind i politik. Man skal helst have spildt en masse år som
"hangaround" i fagbevægelsen, det kvalificerer mere end at have været
direktør for en virksomhed i en snes år.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 10-10-11 11:41

"Arne H. Wilstrup" <nixen@bixen.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg har endda ikke fået de andre med. Påstanden om at de altså er en
> sølle forsamling wannabees holder heller ikke.

Det handler vel igen om at jubelidioten fra Albertslund, ham med de løse
knytnæver i Albertslunds natteliv, ikke har nogen uddannelse og dermed er
pissemisundelig på de her folk med en god uddannelsesmæssig baggrund for
langt de flestes af dems vedkommende, og så gælder det jo også at de har
fået stor politisk indflydelse hvilket han slet ikke selv har. Det er
sikkert svært for ham at leve med. Derfor skal der lige knaldes noget løgn
og latin af, det sædvanlige lort fra hans side. Intet nyt i det, Wilstrup.

Fra : DADK

Dato : 11-10-11 09:34

On 10-10-2011 12:40, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)

> Det handler vel igen om at jubelidioten fra Albertslund, ham med de løse
> knytnæver i Albertslunds natteliv,

Jeg har ikke løsere knytnæver end du har et løst forhold til sandheden.

ikke har nogen uddannelse og dermed er
> pissemisundelig

Det handler ikke om at være misundelig. Det er kun forsmåede typer som
dig selv der kan fabrikere denne kobling.

på de her folk med en god uddannelsesmæssig baggrund for
> langt de flestes af dems vedkommende, og så gælder det jo også at de har
> fået stor politisk indflydelse hvilket han slet ikke selv har.

Og så må man ikke adressere, at den nye sundhedsministers største merit
er, at hun har været elevrådsformand?

Hvis det er kriteriet, hvorfor kommenterer du så mig, eller er i denne
tråd? Du er åbenbart selv misundelig på mig.

Det er
> sikkert svært for ham at leve med.

Jeg har det fint med det

Derfor skal der lige knaldes noget løgn
> og latin af, det sædvanlige lort fra hans side. Intet nyt i det, Wilstrup.

Tyv tror hver mand stjæler

Fra : DADK

Dato : 11-10-11 09:23

On 10-10-2011 04:18, Arne H. Wilstrup wrote:
> "DADK" skrev i meddelelsen

> dokumentation?

Jeg kan ikke dokumentere en uskreven regel. Det er bare sådan det er.

> Ritt var lærer og blev undervisningsminister, vi har haft andre ministre
> der har været fagfolk, så det er ikke korrekt, det du hævder.

Det er helt rigtigt, og at du kan nævne undtagelser der bekræfter reglen
ændrer ikke et komma ved den uskrevne regel. Jeg mener at vide, fra
historiestudiet, at det drejer sig om at undgå kammeratri, bestikkelse,
pleje af særinteresser osv. Hvornår har en militærmand sidst været
forsvarsminister, t.ex. Men der er undtagelser, jeg mener at i
kirkeministeriet er det er slags uudtalt "krav" at vedkommende er medlem
af folkekirken, og ift finansministeriet at man i det mindste har en
uddannelse fra uni der lugter lidt af kendskab til tankegangen. Ellers
er der frit slag i bolledejen. Men ellers ville det jo være
diskvalificerende, usagt, hvis transportministeren havde været ansat i
DSB, justitsministeren havde været ansat i politiet,
undervisningsministeren var folkeskolelærer osv. Du kan altid finde
eksempler der afviger fra denne "norm", men det gør ikke normen forkert,
altså i sammenhæng med om det er sandt. Jeg ved ikke helt hvad jeg mener
om det, det stammer fra en svunden tid hvor man ville undgå at en enkelt
bonde kunne blive landbrugsminister og så bare pleje sig selv og sine
venner, men i dag er der jo praktisk talt ingen risiko, og de færreste
kan vel efterhånden have noget imod teknokrati, når nu de har set
hvordan det er gået. Så hvorfor ikke få nogle ministre der remt faktisk
ved noget om det de har som resortområde? Hvis vi ser på det nye
ministerhold, så blev Uffe Elbæk udskreget til at være den store
"overraskelse", men pudsigt nok er han den eneste af ministrene man kan
sige der virkelig har beskæftiget sig med det område han er blevet
minister for. Og han går jo også temmelig radikalt til værks, må man
sige. fra dag 1. Mindre klassisk musik i radioen, færre symfoniorkestre
på landsplan, Det Kongelige Teater skal nærmest nedlægges - i stedet
skal små rockbands og homoevents favoriseres.

> jvf. ovenover.
>
> Men det har ifb med den nye regering ikke
>
> Det er tydeligt at du ikke kender hendes merit

Jeg læste hendes merittter på hendes egen hjemmeside for 3-4 uger siden,
for den var samtaleemne på 180grader.dk

- den er ganske
> omfattende - på trods af hendes unge alder.

Sikke noget sludder. Hun er snart 30 og har ikke gennemført en
uddannelse og aldrig haft et ærligt arbejde. Hendes største merit er at
have været elevrådsformand.

Der er borgerlige ministre
> der endda ikke har haft nogen uddannelse.

Helt korrekt. Troels Lund Poulsen mener jeg ikke har drevet det videre
end et sløjt gennemsnit på gymnasiet, til eksempel.

Jeg mener fx at Henriette Kjær
> ikke havde en uddannelse i noget som helst

Det har du også ret i. Hun har vist studeret til bibliotikar men aldrig
færddigjort studiet.

> [...]
>
> jeg har endda ikke fået de andre med. Påstanden om at de altså er en
> sølle forsamling wannabees holder heller ikke.

Det er jo kun fordi du lægger andre kriterier til grund end jeg. Jeg
synes af ovenstående at dem der virkelig kvalificerer sig er Ole Sohn og
Ozlem Cekic. Resten er jo ikke værd at skrive hjem om. Ole Sohn har 40
års erfaring, og haft hænderne nede i fejemøget adskillige gange, er
selfmade. Det må man give ham. Özlem Cekic har årelangt kendskab til det
praktiske, i forhold til de problemer hun udtaler sig omkring. Jeg havde
faktisk tippet hende som minister, og også skrevet det her i gruppen.
Resten er jo bare suk. Jonas Dahl, vor herre bevares - alle og enhver
kan tage en uddannelse, men han er et bevis på at det ikke er alle der
får noget ud af tage en.

> Jeg gider ikke at finde Socialdemokraterne frem, men her gælder det
> samme - massevis af veluddannede mennesker -også i Enhedslisten er der
> mange veluddannede,

I Enhedslisten er der ikke andet end veluddannede. Det hører til
territoriet.

> [...]
> folk der er veluddannede - og bestemt ikke nogen "wannabees" som du
> skriver. Det er snarere DF-medlemmerne der er på det jævne hvad angår

Næh, men deres vælgere er. Det viser alle vælgergrundlagsundersøgelser.
Det bedst uddannede vælgergrundlag har R og LA, og så går det bare
nedefter til DF, der har kontanthjælpsmodtagtere, uudannede
folkepensionister osv som grundlag.

Men "mit" parti? Ja, du KAN bare ikke tåle visse oplysninger. Man er
nødt til at luge ud i hvilke informationer man giver dig, du kan slet
ikke tåle at vide alt.

> Morten Messerscmidt er efterhånden ekstern
>
> Hold nu op. Pia K bliver aldrig minister,

Nej

> [...]
> tælles nogle diskenspringere, journalister og andet godt fra havet og
> noget lignende kan vi tælle hos Venstre.

Ja

> At sammenligne Astrid Kragh med Messerschmidt er absurd.

Ja, hun når ham jo ikke til sokkeholderne

Han blev først
> for få år siden jurist - og er ikke lektor for det kræver mindst 10 års
> undervisningserfaring og lektorbedømmelse.

Nu kan man godt undervise uden at have en afsluttet uddannelse, eller
uddannelse overhovedet - netop som ekstern lektor

Og han underviser næppe på
> KUA,

Jo han gør

da det slet ikke huser juristerne.

Jeg mener han underviser på samfundsfag og historie

> Vi kan jo så sammenligne Anne Baastrup med din kære Messerschmidt eller
> blot Holger K.Nielsen eller Jonas Dahl eller Karina Lorensen - enhver
> kan vælge sammenligninger der falder ud til ens fordel

Ja, jeg talte jo også overordnet, du har så hevet nogle SF'ere frem der
ikke er blevet ministre. Jeg svarer høfligt, men det har jo i bund og
grund intet med min pointe at gøre.

- du vil
> formodentlig heller ikke mene at det vil være en fair sammenligning at
> sammenligne Pia K med nogle af de øvrige akademikere i SF, i S eller i
> Ø, vel?

Jo. Jeg tror det har været et problem for Pia K gennem årene, at hun
manglede de basale færdigheder. Hun er god til at snakke og kan matche
f.eks Helle T i en livedebat, men når man borer ned i substansen er jeg
vel ikke den eneste der bed mærke i, f.eks, at Lars Løkke nærmest måtte
stå ikke at grine, da hun forsøgte sig ud i nationaløkonomi. Men hendes
"løjtnanter" kunne for så vidt sagtens blive ministre, og f.eks Kristian
Thulesen Dahl går jo for at være den skarpeste i hele folketinget (altså
før fornyelsen) når det gælder indholdet af finansloven.

> Det er der ingen regler for

Nej, det ville jo diskvalificere en masse på forhånd - det er derfor jeg
igen og igen skriver henviser til "tradition" og "uskrevne regler"

- og vi har set folk være ministre selvom de
> har været uddannet inden for området. Det er altså din fantasi der løber
> af med dig.

Nej, det er dig der enten er latterligt dum eller prøver at forsvare den
nye regering, selvom jeg sådan slet ikke er ude efter den nye regering
men blot omtaler et alemnt forhold. Den kritik jeg fremsætter kunne være
skrevet i 2007 også.

> Da kan man godt tåle det det, men det er
>

> Hvor har du dog det fra? Det er der overhovedet ingen regler for.

Nej, der er ikke en "regel", men nogle traditioner eller uskrevne
fremgangsmåder. Som sagt er kirkeministeriet og finansministeriet nok de
eneste undtagelser.

> Men wefterhånden er der så mange undtagelser at den
>
> Igen der eksisterer INGEN REGLER FOR DETTE - Det er frit opfundet i din
> tågede hjerne -

Gentag det bare 117 gange, det skal nok gøre det mere rigtigt

> Ja, jeg har længé vidst at du er megaloman. Det er blot sjældent det
> fremtræder så tydeligt - du er svjh uddannet inden for noget med it -
> hvis du altså ER uddannet overhovedet.

Jeg har ingen formel uddannelse, men gået på, eller frekventeret, et hav
af studier : Datalogi, religionsvidenskab, historie, datamatiker,
informationspsykologi, engelsk og økonomi...Og så har jeg årelang
praktisk erfaring fra erhvervslivet, både som medarbejder og mellemleder.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 07-10-11 02:31

Den 06-10-2011 00:53, DADK skrev:

> [...]
> forvarsministeriet. Der ser man helst, også blandt ministeriernes
> embedsmænd, et par ministere der hhv selv tror på gud eller f.eks selv

Jeg vil bestemt ikke afvise at du har ret, jeg har blot aldrig hørt om,
eller læst om en sådan "regel"
Efter hvad jeg har læst mig til, er statsministeren den person der
udpeger og afskediger ministre, helt efter eget skøn og evt. med
minutters varsel. Helt som i en kommerciel virksomhed.

- cep

Fra : Bo Warming

Dato : 03-10-11 22:27

On Mon, 3 Oct 2011 17:28:57 +0200, "/john" <nn@ok> wrote:

> [...]
>
>Hvordan hulen kan han blive forsvarsminister?
>
>Det ser dæl'me sort ud for gamle Danmark :(

Er nogen ved at angribe DK så vi behøver en extremistisk
forsvarsminiser?

Fra : DADK

Dato : 05-10-11 23:47

On 03-10-2011 17:28, /john wrote:
> [...]
>
> Hvordan hulen kan han blive forsvarsminister?
>
> Det ser dæl'me sort ud for gamle Danmark :(

Meget nemt. Han er i familie med én der var