Fedtskatten på eksportvarer?
Fra : Per

Dato : 03-10-11 07:35

Hej !

Er der nogen, der ved, om der pålægges fedtskat på eksportvarer som fx.
Lurpak smør ?

Altså bliver dansk smør dyrere i England pga. fedtskatten ?

Mvh. Per

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 03-10-11 08:16

On Mon, 3 Oct 2011 08:35:18 +0200, Per wrote:

> [...]
> Lurpak smør ?
>
> Altså bliver dansk smør dyrere i England pga. fedtskatten ?

Det ved jeg ikke, men "fedtskatten" bregenes IKKE på grundlag af hvor meget
fedt der rent faktisk ER i varen.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-43912349:s%C3%A5dan-rammer-fedtskatten-dig.html

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-11 13:32

> Hej !
>
> Er der nogen, der ved, om der pålægges fedtskat på eksportvarer som fx.
> Lurpak smør ?

Hvis jeg husker rigtigt er det meningen at producenterne skal betale skatten
af det hele og så efterflg. få den retur ved eksport.

Mon ikke det ender med at EF-domstolen siger det er en teknisk
handelshindring og dermed forbudt?

Fra : Per

Dato : 03-10-11 14:57

Carl Alex Friis Nielsen wrote:
> [...]
> skatten af det hele og så efterflg. få den retur ved eksport.
>
> Mon ikke det ender med at EF-domstolen siger det er en teknisk

Tak

Grunden til mit spørgsmål var, om det kun er danskere, der ikke må blive
tykke.

For hvis vores eksport markeder ikke skal betale samme fedtskat - så synes
jeg det er ret hyklerisk. Og så er det jo bevisligt bare en afgift mhp.
flere penge i Statskassen og ikke et sundshedsindgreb.

Mvh. Per