SMS modul
Fra : Niels Hove

Dato : 12-08-01 22:07

hej

Jeg har skrevet et sms modul i c, som kan sende en sms til en mobil telefon.
Modulet fungere glimrende, man skal bare lige indtaste ens ISP's smtp
server. Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er muligt, at lave lave det
på en måde, så man er fri for at skulle indtaste sin smtp.

Men andre ord, er der så en eller ander sms gateway, som man har public
adgang til ??? eller ska det laves på en anden måde?

Modulet er skrevet med socket programmering, i VC++ 6.0, hvis det skulle
have noget at sige....

m.v.h Niels

Fra : Jesper Gødvad

Dato : 12-08-01 23:16

"Niels Hove" <wuss@hillbilly.dk> wrote in message

> Men andre ord, er der så en eller ander sms gateway, som man har public
> adgang til ??? eller ska det laves på en anden måde?

Det skal laves på en anden måde. Mailservere der relayer alt bruges til
spam, så de eksisterer ikke ret længe ad gangen.

mvh. jesper

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 23-08-01 21:59

Hej !

En bedre måde er måske at lave sin egen SMTP server, jeg skal ikke
kunne sige hvor simpelt/drilsk det er, da jeg ikke har nogen anelse om
det........ Men hvis du kan lave socket operationer i C++ så du kan
sende en email igennem en SMTP server, burde det snildt kunne klares?...

En helt tredje måde at gøre det på er at gå uden om SMTP protokollen,
og kommunikere direkte med mobiltelefonerne igennem modemet. Dette kan
der findes information om på internettet, bl.a. hos nokia mener jeg der
er noget, men du må ikke hænge mig op på det....... Der er den fordel
at du kan se om telefonen er slukket, om den modtager beskeden osv, og
så kommer de generelt også hurtigere frem, da det hele jo ikke skal
igennem et par SMTP servere + en operatørs SMS-gateway...... Det er
iøvrigt sådan en man laver hvis man snakker direkte med telefonen......
Det er ikke så heldigt hvis du sidder på en ikke-analogt modem baseret
internet forbindelse, da du så skal tilslutte et modem kun for dette....
du kommer også til at betale for dem du sender på den måde her ( går
jeg ud fra, man ringer jo op + sender nogle kommandoer ).......

Håber du kunne bruge det til noget.........

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk

Fra : Niels Hove

Dato : 24-08-01 20:35

tak for ide'erne

en af mine venner har sat en mail server op.... så må jeg se om jeg kan få
det til at gå igennem den ! Og hehe jeg sidder på en adsl !

målet med sms modulet skulle være at have et standard modul, man kan
inkludere i et projekt når man havde brug for det.

opgaven kom sig gennem et semester projekt....

m.v.h Niels
Ulrik Jensen <ulrik@qcom.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Usenet.spqdqelh@localhost...

Fra : Anders Borum

Dato : 13-08-01 08:40

[klip]
> [...]
det
> på en måde, så man er fri for at skulle indtaste sin smtp.

Goddag Niels.

I stedet for at benytte smtp kan du udnytte de cgi-programmer de forskellige
mobiloperatører har på egne hjemmesider. Mobilix har fx. scriptet
http://com.wanadoo.dk/cgi-bin/send.mpl som kan nås med en http-post request.
Først skal du lure hvilke parametre scriptet forventer, og det kræver lidt
detektivarbejde på en af hjemmesiderne hvor scriptet bruges.

Hvis du stadig vil benytte smtp kan du måske søge registreringsdatabasen
efter en smtp-server. Dit SMS-modul kunne lede i
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Account Manager\Accounts\...
Herinde gemmer Outlook Express sine mailserver-indstillinger.

Venlig hilsen Anders.

[klip]

Fra : Niels Hove

Dato : 13-08-01 16:38

> [...]
> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Account Manager\Accounts\...
> Herinde gemmer Outlook Express sine mailserver-indstillinger.

takker for svaret !!

jeg kigger på det

/m.v.h Niels