Brian Sandberg fik 11 års fængsel.
Fra : P.N.

Dato : 29-09-11 15:48

http://ekstrabladet.dk/112/article1629768.ece

Men hvis vi andre kun får 5-6 år for et drabsforsøg hvorfor skal de så sidde
11 år. Det her er udansk, der skal være lighed for Loke som for Thor

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 29-09-11 18:03

P.N. <245@mail.dk> wrote:

> http://ekstrabladet.dk/112/article1629768.ece
>

> Men hvis vi andre kun får 5-6 år for et drabsforsøg hvorfor skal de så sidde
> 11 år. Det her er udansk, der skal være lighed for Loke som for Thor

Organiseret kriminalitet straffes altid hårdere.
--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.

Fra : DADK

Dato : 30-09-11 17:43

On 29-09-2011 19:02, Jesper Ørsted wrote:

> Organiseret kriminalitet straffes altid hårdere.

Enig. Det ligger jo i bandepakken. Der er ikke direkte procenter på, men
hvis man har været medlem af en bande, kan man nok påregne +40% ift hvis
man havde gjort det samme, af en årsag. Men jeg synes flere af dommene
er uvirkeligt hårde, sm vi ellers kender det. Selv hvis man lægger
procenter oven i. Måske derfor der tales om "retshistorie" osv. Jeg
synes, set ud fra begreber som "retsfølelelse" osv, ikke at det ift
andre straffe i beslægtede sager giver mening at dømme folk 12 år for at
have opfordret andre til at begå et mordforsøg, der gik galt og der ikke
blev affyret et eneste skud. Her tænker jeg på Sandberg. Det skurrer i
ørerne. Det virker til at være en politisk dom, eller en dom hvor
politiet har en speciel interesse i at ramme nogle bestemte mennesker
hårdest muligt. Den konkrete kriminelle handling de er dømt for,
modsvarer ikke dommenes størrelse, efter min bedste vurdering, heller
ikke med den skærpende omstændighed at det er banderelateret. Det går
ikke op, hvis du forstår.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 01-10-11 08:29

""Jesper Ørsted"" <shefan@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Organiseret kriminalitet straffes altid hårdere.

Vrøvl, sådan har det ikke altid været. Det kom med de nye bandeparagraffer
som indebærer at en strafudmåling kan fordobles hvis det i dommen tillægges
at forbrydelsen er banderelateret. Det er første gang at de paragraffer
anvendes så omfattende. Med disse her domme er der skrevet retshistorie. Det
er ret uheldigt at et banderelateret drabsforsøg straffes med 11 års fængsel
mens et ikke-banderelateret drab straffes helt ned til 12 års fængsel.

Jeg er ikke helt glad for de retstilstande som de her bandeparagraffer har
medført. Jeg ser helst at alle domme for personfarlig kriminalitet
fordobles, banderelateret eller ej, herunder en fordobling straffen for drab
som egentlig godt må stige op til 30 års fængsel pr. begået drab (domme i
forlængelse af hinanden uden nogen form for "rabat").

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com