Jyder bedst til at bryde social arv, sir T~
Fra : Bo Warming

Dato : 27-09-11 00:34

Jyder bedst til at bryde social arv, sir TV2 news
Trods ufaglært baggrund får de gode jobs.
At Københavnstrup og øerne kun kan dogmefilm er årsagen til at
miraklerne med social arv ikke sker udenfor Jylland

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-09-11 09:44

On 27/09/11 01:34, Bo Warming wrote:
> Jyder bedst til at bryde social arv, sir TV2 news
> Trods ufaglært baggrund får de gode jobs.
> At Københavnstrup og øerne kun kan dogmefilm er årsagen til at
> miraklerne med social arv ikke sker udenfor Jylland

Måske Gud er død i Kjøwenhavnstrup?

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 27-09-11 14:43

On Tue, 27 Sep 2011 10:43:54 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Måske Gud er død i Kjøwenhavnstrup?

Faktum er at medierne fastslår at jyder oftere får ufaglærte ind i
gode svære job - hvorfor tror du?

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-09-11 16:20

On 27/09/11 15:42, Bo Warming wrote:

> Faktum er at medierne fastslår at jyder oftere får ufaglærte ind i
> gode svære job - hvorfor tror du?

Jamen det er vel et klassisk fænomen. Byboerne tror at der er
file-negle-job til alle, mens de mere jordnære jyder ved at det er løwn

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 28-09-11 02:24

On Tue, 27 Sep 2011 17:19:46 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Jamen det er vel et klassisk fænomen. Byboerne tror at der er
>file-negle-job til alle, mens de mere jordnære jyder ved at det er løwn

Det afgørende er ikke om job nås trods social arv men at
arbejdsgiverne får besat job så hjulene kan snurre

Fra : DADK

Dato : 29-09-11 09:25

On 27-09-2011 10:43, Martin Larsen wrote:

> Måske Gud er død i Kjøwenhavnstrup?

Næh, tallene viser at det går ad helvede til i de kommuner der har mange
indvandrere. "Min" kommune kom ind på en bedrøvelig sidsteplads. Måske
derfor jeg har et andet syn på den slags end folk der bor ude på landet
i Jylland. Indvandring fra 3 verdens lande, uden krav = import af
arbejdsløshed og sociale problemer. Det er mig en gåde man stadig kan
sidde og mene det skulle være en slags god ide.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-10-11 06:42

On Thu, 29 Sep 2011 10:25:15 +0200, DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>arbejdsløshed og sociale problemer. Det er mig en gåde man stadig kan
>sidde og mene det skulle være en slags god ide.

Nørrebro er slem, men måske der er endnu mere grund til
selvmordstanker i din provins - man vi må kæmpe