SunnyBeach:40 dages betinget pga falskanme~
Fra : Bo Warming

Dato : 25-09-11 21:07

SunnyBeach:40 dages betinget pga falskanmeldelse
Amalie var kæreste med og gift med Peter i reality-TV "Sunny Beach" ,
og mediebevågenheden fik hende til at anmelde Peter for vold ,hvilket
hun siden trak tilbage.. Alligevel valgte dommeren at idømme 40 dages
betinget fængsel, og basis er altså et DR-program, der reklamerer for
alkohol-forbrug.
Den ansvarlige journalist forklarer i TV2 News, at DETTE ER
VIRKELIGHEDEN OG NOGET VI SKAL BRINGE og der bruges altså skattepenge
på "fakta" der trækkes tilbage.
DR har en public service forpligtigelse, og det var engang noget om
undervisning i fysiske og kemiske FACTS, men her er skattepengene
bestemt ikke brugt på klogskab, der sikrer at skatteborgeren styrer
sit liv i fornuftig retning og undgår fejltagelser.

Fra : Snuden

Dato : 25-09-11 21:57

On Sun, 25 Sep 2011 22:06:47 +0200, Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>bestemt ikke brugt på klogskab, der sikrer at skatteborgeren styrer
>sit liv i fornuftig retning og undgår fejltagelser.

Man kan klandre DR for meget, når det handler om deres public service
forpligtelser, men Sunny Beach programmerne er ikke omfattet. Sommer i
Sunny Beach sendes på TV3.

Og nu vi er ved det, så var det ikke ifm Sunny Beach den rædselsfulde
hjernetomme gås og hendes vedhæng Peter fik omtale og eget tv-show
(Amalie's verden, sørme også på TV3). Det var efter en omgang Paradise
Hotel (som også sendes på TV3).

Det er muligt dommen har været omtalt på DR ifm en nyhedsudsendelse,
og at det er det du har fået galt i halsen.

Fra : Bo Warming

Dato : 26-09-11 14:24

On Sun, 25 Sep 2011 22:56:32 +0200, Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Det er muligt dommen har været omtalt på DR ifm en nyhedsudsendelse,
>og at det er det du har fået galt i halsen.

Det interessant er ikke om DR eller TV3, Det er at Når Amalie anmelder
Peter og skifter mening så bør politiet kræve depositum for
administration af anmeldelsesfalskhed og hvis anmeldelse trækkes
tilbage så straffes Amalie hårdt og depositum giver sikkerhed for
betaling

Fra : Snuden

Dato : 27-09-11 12:05

On Mon, 26 Sep 2011 15:24:11 +0200, Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

>Det interessant er ikke om DR eller TV3

Når 95% af dit indlæg handler DRs misligholdelse af PS-forpligtelser
og forkert brug af licenspenge, så er det rimeligt at pointere, at de
programmer du nævner ikke bliver vist på DR, men på TV3.

> [...]
>administration af anmeldelsesfalskhed og hvis anmeldelse trækkes
>tilbage så straffes Amalie hårdt og depositum giver sikkerhed for

Enten løj Frk. Tomhjerne om hvad hendes lige så idiotiske kæreste
gjorde ved hende i sin tid (dvs. anmeldelse på falsk grundlag), eller
også lyver hun nu, når hun påstår alt hvad hun tidligere har sagt var
løgn (dvs afgiver falsk vidnesbyrd). Det bør helt klart have juridiske
konsekvenser for hende - ingen tvivl om det.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-09-11 01:48

On Tue, 27 Sep 2011 13:04:56 +0200, Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

> [...]
>løgn (dvs afgiver falsk vidnesbyrd). Det bør helt klart have juridiske
>konsekvenser for hende - ingen tvivl om det.

Politiet kan indføre undtagelsestilstand når sådant er i vækst og
kræve depositum og haves det ikke, så venten i celle indtil det passer
politiet at høre ny anmeldelse

Hvis politi tror hun truedes til at skifte mening så skal de oplyse
offentligheden,
at det og det får dem til sådan tro

Vi mister tiltro til retsvæsensfornuft når de handler som nu

Når medieinteresse i kendis så skal politit bruge medierne til at
skabe respekt om at de modarbejder falskanmeldelser med småstraf og
der er lighed for loven

Hvordan vil du skabe konsekvenser?

Fra : Bo Warming

Dato : 28-09-11 02:22

> [...]
>løgn (dvs afgiver falsk vidnesbyrd). Det bør helt klart have juridiske
>konsekvenser for hende - ingen tvivl om det.

Men hvordan ? - ring lige 35861000 og lad os diskutere 3 min og så
skrive løsning

Politi skal straffe mildt og vurdere om penge eller minutter i
detentionscelle kan straffe til ordholdenhed eller lidt af hvert

Juridisk konsekvens er også nedsat troværdighed i fremtiden og det bør
politi forenholde Amalie og bede lægge et smykke eller tøjstykke som
glemt og hente næste dag hvis ingen ny meningsskift

Politi begik fejl ved at se kriminalitet i lidt blå mærker - i den
slags parforhold er det under bagatelgrænsen

Tidligt bør politi teste om seriøs anmeldelse ved at kræve depositum
som der kvitteres for - hvis det er lovligt og ellers bør politi kræve
særlov nu

Sagen når via TV3 og DR ud til millioner og bør præges af sandhed

Nuværende rod er opfordring til falskanmeldelse - stop det

Hvis Amalie antyder at Peter truede hende til at trække anmeldelse
tilbage bør politi gå i medierne og efterlyse venners kommentar så man
når tilbunds

Der har været retssag - gør det FÆRDIGT

Dommere og politifolk bør ringe hyppigt sammen og få lys over land og
bødestrafffe for falskanmeldelse

Modstrid mellem dom og tilbagerækning er et KÆMPEPROBLEM som skal have
løsning så vi får tillid til domstole