Så fik USA mydet Troy Davis i nat
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 22-09-11 11:09

Så fik USA myrdet Troy Davis i nat, kl. 5.08, dansk tid, blev han erklæret
død. Troy Davis fastholdte sin uskyld til det sidste. Troy Davis blev dømt
for drab på en politibetjent uden for tjeneste i 1989. Han blev fundet
skyldig efter en tvivlsom retssag og dømt til døden i 1991 udelukkende på
baggrund vidneforklaringer hvoraf 7 ud af 9 vidner trak deres
vidneforklaringer tilbage. En del af vidneforklaringerne blev til efter
trusler fra politiets side. Der var ingen egentlige beviser i sagen. Troy
Davis gjorde alt hvad der var muligt for at få sin sag til at gå om,
desværre uden held. Denne her sag rummer helt klart muligheden for et
justitsmord og er en skamplet på USA´s retsvæsen.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-43942084:troy-davis-henrettet-i-nat.html

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Patruljen

Dato : 22-09-11 07:43

On 22 Sep., 12:09, "Kim Larsen \(p AltBinaries.com eller Datemas.de
\)" <kl2...@gmail.com> wrote:
> [...]
> for drab p en politibetjent uden for tjeneste i 1989. Han blev fundet
> skyldig efter en tvivlsom retssag og d mt til d den i 1991 udelukkende p
> baggrund vidneforklaringer hvoraf 7 ud af 9 vidner trak deres
> vidneforklaringer tilbage. En del af vidneforklaringerne blev til efter
> trusler fra politiets side. Der var ingen egentlige beviser i sagen. Troy
> Davis gjorde alt hvad der var muligt for at f sin sag til at g om,
> desv rre uden held. Denne her sag rummer helt klart muligheden for et
> justitsmord og er en skamplet p USA s retsv sen.

Ja. Amnesty International rundsendte en SMS idag. Det var nyttesløst.
Der var henved 650.000 som skrev fra næsten hele verden for at
forsøge at standse henrettelsen, men det blev ignoreret.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 22-09-11 16:50

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ja. Amnesty International rundsendte en SMS idag. Det var nyttesløst.
> Der var henved 650.000 som skrev fra næsten hele verden for at
> forsøge at standse henrettelsen, men det blev ignoreret.

Ja det er en trist affære, et uhyre mørkt kapitel i amerikansk retsvæsen.
Gad vide hvad de vil sige til Troy Davis familie hvis de en dag finder ud af
at det ikke var Troy Davis som myrdede politibetjenten.

Fra : ASKF

Dato : 23-09-11 00:34

Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) ytrede sig i
<dPIeq.17508$xz.5232@newsfe09.ams2> med dette:

> [...]
>Gad vide hvad de vil sige til Troy Davis familie hvis de en dag finder ud af
>at det ikke var Troy Davis som myrdede politibetjenten.

Jeg er pt på kontanthkjælp men betaler og giver lidt arbejde -- blrv
hvervet af min fransklærer i gym 24 år siden

--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
"When you try to change a mans paradigm, you must keep in mind that he can hear you only through the filter of the paradigm he holds."

Fra : ASKF

Dato : 23-09-11 00:30

Patruljen ytrede sig i
<cb9bcb14-e64e-4de8-93d1-4105445781b1@cd4g2000vbb.googlegroups.com> med
dette:

>Ja. Amnesty International rundsendte en SMS idag. Det var nyttesløst.
>Der var henved 650.000 som skrev fra næsten hele verden for at
>forsøge at standse henrettelsen, men det blev ignoreret.

Vidste ikke at du også var medlem og forventede det ikke af dig
Troede du kun var snak og ikke donation hvor "mouth is"

Fra : kk

Dato : 22-09-11 18:58

Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) kom med denne ide:

Absolut enig!
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 23-09-11 09:15

On Thu, 22 Sep 2011 19:57:52 +0200, kk <kru@nospammail.dk> wrote:

>Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) kom med denne ide:

>Absolut enig!

Nej, hvis USAdommerne mener at der bør ofres en sort for at politi
dræbes mindre så dem om det
Landet har arbejdsløshed dvs er overbefolket og kan bedre modstå Kina
i konkurrence ved at blive færre

Sort pøbel kontra hvid politi er en krig i USA som vi ikke forstår

Kineserne bliver færre og færre - det er klogt i robotalder

Fra : kk

Dato : 23-09-11 09:58

Bo Warming forklarede den 9/23/2011:

> [...]
>
> Sort pøbel kontra hvid politi er en krig i USA som vi ikke forstår
>
> Kineserne bliver færre og færre - det er klogt i robotalder

Ja, og vi har for mange førtids og folkepensionister. Derfor må det
være relevant at aflive nogle stykker af dem. Vi kan starte i
København, nærmere betegner Nørrebro.... osv.
Hold op, hvor er du skør i bolden!!
kk

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 23-09-11 10:21

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være relevant at aflive nogle stykker af dem. Vi kan starte i
> København, nærmere betegner Nørrebro.... osv.

Ja han er fuldstædig blæst men du holder jo meget godt gang i hans indlæg
alligevel med alle dine besvarelser af dem.

Fra : kk

Dato : 23-09-11 11:45

Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) forklarede den
9/23/2011:

Jeg ved det, men kan ikke la' vær!
(Jeg har en blød plet i bolden!!)
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 24-09-11 12:25

On Fri, 23 Sep 2011 12:45:05 +0200, kk <kru@nospammail.dk> wrote:

>Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) forklarede den
>9/23/2011:

>Jeg ved det, men kan ikke la' vær!
>(Jeg har en blød plet i bolden!!)

Og der ER et mysterie i problematikken med at grønlænderoldingen, der
gør ud i døden for, at der kan blive mad til hans børnebørn, gør noget
godt

Og Troy var arbejdsløs og formodentlig morder (i andre sager end den
aktuelle)og vil ikke blive savnet.
Kineserne HAR opnået fremgang ved at sætte befolkningen på skrump så
der opstod optimisme ved, at man ikke havde en klods om benet af
uønskede sultne taberborgere, som gjorde skade

Folk som lider på vore plejehjem skal have lov at fravælge livet
FRIVILLIGT og det kan som i Kina få os over en hurdle hvor vi
genopfinder sammenhængskraften og optimismen ved, at vi ikke ser
staten som ond livsbevarer af pinsels-liv

Min mor tiggede om morfin og fik det i sin sidste måned

Ærlighed varer længst. Lys over land. Det er DET jeg vil og jeg siger
ikke at løsningerne er NEMME men giv aktiv dødshjælp en chance som de
har gjort i Holland

Overvej også at lade cutter-piger få det ægte valg, som de foregav at
bede om, så de kan blive modne, og næsten ingen vil tage dødspillen

Fra : Bo Warming

Dato : 24-09-11 09:17

On Fri, 23 Sep 2011 10:57:30 +0200, kk <kru@nospammail.dk> wrote:

> [...]
>være relevant at aflive nogle stykker af dem. Vi kan starte i
>København, nærmere betegner Nørrebro.... osv.

Du får det til at lyde mord-agtigt og glemmer helt at *frivilligt*
valgt aktiv dødshjælp er hvad jeg ser som en menneskeret og intet
andet har været på tale i nogen af mine indlæg

Men jeg er tolerant overfor at USA kan have borgerkrigsagtige
retsforhold så der aflives en uskyldig som Troy, - nhvor en dødsgang
med færre og bedre advokater ku ha undgået sådant. Papirnusseri i
advokatbranchen er i USA et dræbende problem og derfor ønsker jeg ikke
dødsstraf i Danmark undtagen som nødværge ved terrorister

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 24-09-11 17:22

Den 22-09-2011 12:09, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> [...]
> desværre uden held. Denne her sag rummer helt klart muligheden for et
> justitsmord og er en skamplet på USA´s retsvæsen.

Det hedder ikke mord når drabet sker på folkets mandat, så hedder det
henrettelse.

- cep

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 24-09-11 19:43

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det hedder ikke mord når drabet sker på folkets mandat-

Nej det kan du sige, det rigtige ord overlagt drab men det er vel egentlig
bare et andet ord for mord, ikke sandt ?

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 25-09-11 05:59

Den 24-09-2011 20:42, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> "Claus E. Petersen"<snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Nej det kan du sige, det rigtige ord overlagt drab men det er vel egentlig
> bare et andet ord for mord, ikke sandt ?

Dansk ret opererer ikke med "mord", kun drab, at et eller flere
mennesker berøver et eller flere mennesker livet.

Men populært sagt er en henrettelse, som den du refererer til, drab
under den hårdest mulige paragraf.
Der er ikke blot tale om frihedsberøvelse og kidnapning men også om
forsætligt/overlagt drab.

Det kan dårligt blive værre!

- cep