Betalingsring kan ikke sendes til folkeafs~
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 22-09-11 00:56

Betalingsring omkring kan ikke sendes til folkeafstemning vurderer professor
i statsforfatningsret Jørgen Albæk Jensen fra Aarhus Universitet. Han
argumenterer det med at det er mest sandsynligt, at det vil blive betragtet
som en skat. Og hvis det gør det, kan man ikke afholde en folkeafstemning.

Jørgen Albæk Jensen henviser til grundlovens § 42 stk. 6 som foreskriver :

"Forslag til finanslove, tillægsbevillingslove, midlertidige bevillingslove,
statslånslove, normeringslove, lønnings- og pensionslove, love om meddelelse
af indfødsret, love om ekspropriation, love om direkte og indirekte skatter,
samt love til gennemførelse af bestående traktatmæssige forpligtigelser kan
ikke undergives folkeafstemning. Det samme gælder forslag til de i §§ 8, 9,
10 og 11 omhandlede love såvel som de i § 19 nævnte beslutninger, der måtte
være i lovs form, medmindre det for disse sidste ved særlig lov bestemmes,
at sådan afstemning skal finde sted. For grundlovsændringer gælder reglerne
i § 88."

Nu får vi så se om Jørgen Albæk Jensens henvisning vil betyde en hindring af
en folkeafstemning om den vanvittige betalingsring. Det vil i givet fald
sikkert redde S-SF fra et svidende nederlag i en folkeafstemning. Skal vi
gætte tre gange på at S-SF vil insistere, nærmest med livet som indsats, på
at der er tale om en ny skat. Men det vil være en trist dag for demokratiet
hvis betalingsringen ikke kommer til folkeafstemning såfremt at der er
flertal i folketinget for etableringen af den.

http://politiken.dk/politik/ECE1400759/betalingsring-kan-ikke-sendes-til-folkeafstemning/

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Bo Warming

Dato : 22-09-11 04:24

On Thu, 22 Sep 2011 01:55:50 +0200, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com
eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com> wrote:

> [...]
>hvis betalingsringen ikke kommer til folkeafstemning såfremt at der er
>flertal i folketinget for etableringen af den.

Det er ikke en skat men en hindring, en barriere, et tidstyveri og en
bompenge afgift og det driver kile ind i sammenhængskraft og
samarbejde Mange vil parkere nær ringen og skifte til cykel - det
medfører skatter aldrig

Det er indgreb i personlig frihed og noget nyt så STEM

Fejl i trafiktal er da grund til at tage af bordet

Det virker MÅSKE i symmetriske, store London hvor antal borgere
passerende ver 100 km af ring er fir-DOBBELT dvs helt andre forhold
Deres helt andre forhold giver bedre råd til avancerede elektroniske
kontrolsystemer - som briterne endnu ikke har færdigudviklet - giv
tid.

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-09-11 10:58

On 22/09/11 05:24, Bo Warming wrote:

> [...]
> Deres helt andre forhold giver bedre råd til avancerede elektroniske
> kontrolsystemer - som briterne endnu ikke har færdigudviklet - giv

Hvis jura-svindlere vil køre en sag på om det er en skat, så vil det
formentlig få opsættende virkning og det vil åbenbare et nyt grundskud
mod grundloven (camoufler l*rtet som en skat og §42 er udslettet)

Mvh
Martin

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 23-09-11 11:16

> Hvis jura-svindlere vil køre en sag på om det er en skat, så vil det
> formentlig få opsættende virkning og det vil åbenbare et nyt grundskud
> mod grundloven (camoufler l*rtet som en skat og §42 er udslettet)

Bo Warming våser som sædvanlig værre end en ulykke. Skat er lige præcis det
som er adfærdsregulerende. Læg for eksempel endnu mere brandbeskatning på
benzinen og det tvinger folk op på cykler og ind i den kollektive trafik
(ups, der kom jeg med en ide som jeg ikke skulle have gjort, lad os ikke
håbe at Helle Thorning læser med).

Men at det er et uacceptabelt indgreb i den personlige frihed er til gengæld
lige præcis sagen. Og at det nemt kan blive et skred i misbrug af grundloven
er også en risiko hvis de slipper afsted med det her uden en folkeafstemning
under henvisning til en pseudo-konflikt med § 42 stk. 6 i grundloven.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-09-11 09:27

On Fri, 23 Sep 2011 11:58:00 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Hvis jura-svindlere vil køre en sag på om det er en skat, så vil det
>formentlig få opsættende virkning og det vil åbenbare et nyt grundskud
>mod grundloven (camoufler l*rtet som en skat og §42 er udslettet)

Du kan kalde alle jurister for svindlere, men hvis Løkke finder
ekspert der kan stoppe betalingsring (kort)varigt så vil jeg gerne
gemme ordet "svindler" til en værre person.

Det går inflation i skældsord

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-09-11 14:39

On 24/09/11 10:26, Bo Warming wrote:

> Du kan kalde alle jurister for svindlere, men hvis Løkke finder
> ekspert der kan stoppe betalingsring (kort)varigt så vil jeg gerne
> gemme ordet "svindler" til en værre person.

Er det dig selv fx og din sinofile maoisme?
Hold din moraliserende skizoide bedsteborgerlighed for dig selv hr
"Higgins" og hold dig til bold!

Fra : Bo Warming

Dato : 25-09-11 05:53

On Sat, 24 Sep 2011 15:39:26 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Er det dig selv fx og din sinofile maoisme?
>Hold din moraliserende skizoide bedsteborgerlighed for dig selv hr
>"Higgins" og hold dig til bold!

Præciser hvis du ser fejl i min Kina-apologi

Har netop sendt trådstarter

Du generaliserer så vagt at du er uforståelig, vær konkret

Mao gjordes af USA skurk under den kolde krig men idag ved vi bedte og
ser hans værk gør Kina rigt og de kan låne til EU så ikke vi går på
røven

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-09-11 10:39

On 25/09/11 06:52, Bo Warming wrote:
> On Sat, 24 Sep 2011 15:39:26 +0200, Martin Larsen

> Præciser hvis du ser fejl i min Kina-apologi

Gid du kunne lære at holde dig til trådens emne

Måske kunne du til en forfriskende forandring skrive eulogier til
Djengis Khan?

> Mao gjordes af USA skurk under den kolde krig men idag ved vi bedte og
> ser hans værk gør Kina rigt og de kan låne til EU så ikke vi går på
> røven

Mao var en led massemorder, der var inficeret af vestlig imperialistisk
kommunisme.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 26-09-11 04:33

On Sun, 25 Sep 2011 11:38:37 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>Djengis Khan?

>Mao var en led massemorder, der var inficeret af vestlig imperialistisk

Den kolde krig var et fupnummer som USAs rustningsindusri behøvede for
at modstå glistrupagtige isolationister og opdigte fjendebilleder

Stalin gav USA derfor rigelig med tanks og flydesigns og
abombedesign(""spioneret"") og dermed skabte USA koreakrig hvor også
Mao ku gøres fjendebillede

For at at få Stalins hjælp til at bygge stålværker måtte Mao kalde sit
parti kommunistisk men det var altid mest konfuzianistisk og skabe
nuværende eksportsucces

Derfor hylder 1,3 mia kinesere Mao og de ved mer end du

Hans massemord var KLOGT forhan slap af med landsforrædderfjender og
Opiumskrigen gjorde sultedøden uundgåelig så hvorfor ikke lade de
illoyale ryge?

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-09-11 11:06

On 26/09/11 05:32, Bo Warming wrote:
> On Sun, 25 Sep 2011 11:38:37 +0200, Martin Larsen

> Derfor hylder 1,3 mia kinesere Mao og de ved mer end du

Nu tæller du vis også de myrdede med ;-/

Findes der NOGET diktatur der ikke kan fremtrylle masseoptrin med
jublende tilhængere?

Fra : Bo Warming

Dato : 26-09-11 15:05

On Mon, 26 Sep
2011 12:05:39 +0200, Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Nu tæller du vis også de myrdede med ;-/
>
>Findes der NOGET diktatur der ikke kan fremtrylle masseoptrin med
>jublende tilhængere?

USA skylder Kina penge
De har afskaffet sult, arbejdsglæde gør dem os overlegne
De klynker ikke og at du ÆÆLSKER demokrati er din sindsyge

Kineserne er klogere end DKs arbejdsgivere og de har arbejdsglæde =
lykke

Kina ejer snart alle sjældne grundstofmineforekomster

Fra : NoTrabajo

Dato : 23-09-11 07:17

skrev i en meddelelse news:%Uueq.5766$4X4.3335@newsfe27.ams2

> [...]
> det vil være en trist dag for demokratiet hvis betalingsringen ikke
> kommer til folkeafstemning såfremt at der er flertal i folketinget

Det er vælgerenes (51%) egen skyld at vi får den betalingsring.
--
NoTrabajo

Fra : xdzgor

Dato : 24-09-11 02:54

On Sep 22, 1:55 am, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com eller Datemas.de
\)" <kl2...@gmail.com> wrote:
> Betalingsring omkring kan ikke sendes til folkeafstemning vurderer professor
> i statsforfatningsret Jørgen Albæk Jensen fra Aarhus Universitet.

Hvem skulle stemme om det alligevel? Hvorfor skal jyder stemme om der
skal være en betalingsring i København? Skal vi også stemme om Aarhus
får en betalingsring? Skal vi begynde at blande os i
hastighedsbegrænsninger i Odense centrum? Er den slags ikke den
enkelye bys eller kommunens anliggende?

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 24-09-11 09:59

"xdzgor" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvem skulle stemme om det alligevel? Hvorfor skal jyder stemme om der
> skal være en betalingsring i København?

Fordi de også kan blive ramt af uvæsenet.

> Skal vi også stemme om Aarhus
> får en betalingsring?

Ja.

> Skal vi begynde at blande os i
> hastighedsbegrænsninger i Odense centrum?

Nej for det er ikke noget som rammer folk økonomisk (ved mindre man
overtræder færdselsloven).

> Er den slags ikke den
> enkelye bys eller kommunens anliggende?

Betalingsring nej, andre regler ja.

Fra : xdzgor

Dato : 24-09-11 03:09

On Sep 24, 10:59 am, "Kim Larsen \(p AltBinaries.com eller Datemas.de
\)" <kl2...@gmail.com> wrote:

> Fordi de ogs kan blive ramt af uv senet.

> Ja.

> Nej for det er ikke noget som rammer folk konomisk (ved mindre man
> overtr der f rdselsloven).

> Betalingsring nej, andre regler ja.

Underligt. Med den logik skal vi også allesammen stemme om hvor meget
den enkelte kommune tager for en byggetilladelse - jeg kunne fx blive
økonomisk påvirket hvis prisen for en byggetilladelse bliver forhøjet
i Esbjerg, og jeg en dag beslutter mig for at opføre et hus derover.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 24-09-11 10:35

> [...]
> økonomisk påvirket hvis prisen for en byggetilladelse bliver forhøjet
> i Esbjerg, og jeg en dag beslutter mig for at opføre et hus derover.

Det er ikke en ny afgift som rammer mange mennesker på een gang, så det har
ikke almenvellets interesse. Det har en betalingsring, især hvis uvæsenet
breder sig.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 24-09-11 10:40

skrev i en meddelelse news:ivhfq.256$es5.30@newsfe17.ams2
> [...]
>
> Det er ikke en ny afgift som rammer mange mennesker på een gang, så
> det har ikke almenvellets interesse. Det har en betalingsring, især

Dertil kommer at det ikke bremser mobiliteten, det kommer en betalingsring
uvægerligt til at gøre på et eller andet plan. Betalingsringe er en meget
dårlig ide. I virkeligheden burde vi danskere stemme om hvor vidt vi i det
hele taget vil have sådan noget lort i Danmark. Det vil i min optik være
langt bedre med et landsdækkende forbud mod indførslen af betalingsringe så
vi kan få afmonteret uvæsenet een gang for alle i dansk politik.

Fra : Tom L

Dato : 24-09-11 22:22

wrote:

> [...]
> langt bedre med et landsdækkende forbud mod indførslen af betalingsringe så
> vi kan få afmonteret uvæsenet een gang for alle i dansk politik.

Enkelt-sags-, populist-Kim har talt. Ingen principper, ideer, eller
grundholdninger, kun enkeltsager.

Fra : DADK

Dato : 29-09-11 07:51

On 24-09-2011 23:21, Tom L wrote:

> Enkelt-sags-, populist-Kim har talt. Ingen principper, ideer, eller
> grundholdninger, kun enkeltsager.

Du stiller ham op på en piedestal. Udenforstående kunne jo tro han er
medlem af Folketinget.

Fra : Vidal

Dato : 29-09-11 12:00

Den 24-09-2011 11:40, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) skrev:

> [...]
> langt bedre med et landsdækkende forbud mod indførslen af betalingsringe så
> vi kan få afmonteret uvæsenet een gang for alle i dansk politik.

Så kunne vi også få en afstemning om andre dårlige ideer,
energiafgifter, bensin er da frygteligt dyrt, moms,
indkomstskat osv. Lad os få et landsdækkende forbud mod
den slags.

Betalingsringen er da ikke en speciel, dårlig ide. Jeg synes
det er fint beboerne ovre i den afdeling af verden lærer at
tage toget og bussen.

Jeg ville såmænd heller ikke være imod en betalingsring om
Århus, som er det aktuelle for mig. Der er altid en evig
jagt efter P-pladser og en frygtelig trafik i de små gader.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : DADK

Dato : 29-09-11 12:13

On 29-09-2011 13:00, Vidal wrote:

> Jeg ville såmænd heller ikke være imod en betalingsring om
> Århus, som er det aktuelle for mig. Der er altid en evig
> jagt efter P-pladser og en frygtelig trafik i de små gader.

Hvis det er så generende kan du jo bare tage bussen eller toget. Ikke
sandt?

Fra : Vidal

Dato : 29-09-11 14:51

Den 29-09-2011 13:13, DADK skrev:

> Hvis det er så generende kan du jo bare tage bussen eller toget. Ikke sandt?

Det er jo netop pointen i betalingsringen, ikke? Men i øvrigt
tager jeg altid toget til Århus, hvis ikke det er strengt
nødvendigt at have bilen med.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : DADK

Dato : 06-10-11 00:36

On 29-09-2011 15:51, Vidal wrote:

> Det er jo netop pointen i betalingsringen, ikke?

Nej

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 29-09-11 13:22

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Så kunne vi også få en afstemning om andre dårlige ideer,
> energiafgifter, bensin er da frygteligt dyrt, moms,
> indkomstskat osv. Lad os få et landsdækkende forbud mod
> den slags.

Det ville være fint at få fjernet indregistreringsafgiften på biler, det er
rent tyveri at folk skal betale for tre biler hver gang de køber en. Og
benzinen må sandelig også gerne få en alvorlig tak nedad i afgift.

> Betalingsringen er da ikke en speciel, dårlig ide. Jeg synes
> det er fint beboerne ovre i den afdeling af verden lærer at
> tage toget og bussen.

Vi skal ikke lære noget som helst - den betalingsring skal dø før den bliver
til noget.

> Jeg ville såmænd heller ikke være imod en betalingsring om
> Århus, som er det aktuelle for mig. Der er altid en evig
> jagt efter P-pladser og en frygtelig trafik i de små gader.

Ja men sådan er det at bo i en by. Vil man have det stille og roligt, så vil
jeg klart anbefale at flytte på landet.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 29-09-11 13:57

On Thu, 29 Sep 2011 14:22:18 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Ja men sådan er det at bo i en by. Vil man have det stille og roligt, så vil
> jeg klart anbefale at flytte på landet.

Hvad sker der med dig.???

Det er anden gang i dag, at jeg er enig med dig.

Fra : Hanzen

Dato : 24-09-11 10:49

\)" <kl2...@gmail.com> wrote:
> [...]
> i statsforfatningsret Jørgen Albæk Jensen fra Aarhus Universitet.

Hvem skulle stemme om det alligevel? Hvorfor skal jyder stemme om der

Jyder skal vel også betale for at køre ind i København.
Må de så ikke have en mening?

-- --
hilzen
Hanzen

Fra : @

Dato : 24-09-11 16:06

On Sat, 24 Sep 2011 11:49:07 +0200, "Hanzen" <hanzen@mailmeej.dk>
wrote:

>"xdzgor" skrev i meddelelsen

>Hvem skulle stemme om det alligevel? Hvorfor skal jyder stemme om der
>skal være en betalingsring i København?

hvorfor skal fodgængere stemme - ?

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 24-09-11 16:37

"@" <Snabel@snabel.net> skrev i en meddelelse

> hvorfor skal fodgængere stemme - ?

Præcis. Den argumentation kan ikke bruges. Vi skal have den betalingsring
til folkeafstemning og så må det danske folk afgøre om vi virkelig skal have
indført sådan noget lort.

Fra : xdzgor

Dato : 24-09-11 04:04

On Sep 24, 11:49 am, "Hanzen" <han...@mailmeej.dk> wrote:
> "xdzgor"  skrev i meddelelsennews:cbef87eb-819f-4f33-9074-76fe5a31cfb1@5g2000yqo.googlegroups.com...

> Hvem skulle stemme om det alligevel? Hvorfor skal jyder stemme om der
> skal v re en betalingsring i K benhavn?
>
> Jyder skal vel ogs betale for at k re ind i K benhavn.
> M de s ikke have en mening?

De må gerne have en mening. Men at være med til at bestemme virker
besynderligt.
Jeg skal også betale for en byggetilladelse i Esbjerg - men jeg kan
ikke huske jeg var med til at bestemme prisen?

Fra : Hanzen

Dato : 24-09-11 11:32

"xdzgor" skrev i meddelelsen

> [...]

Jeg skal også betale for en byggetilladelse i Esbjerg - men jeg kan
ikke huske jeg var med til at bestemme prisen?

Jyder skal også betale for Det kongelige Teater samt alle de andre ting I
nyder godt af.
Så det er vel i orden at folk vest for Storebælt slipper for den udgift?
I får selv lov til at bestemme betalingsringen o.s.v. og så betaler I selv
for de goder I har. I orden?
Jyder har allerede en betalingsring, den hedder Storebælt.

-- --
hilzen
Hanzen

Fra : xdzgor

Dato : 24-09-11 05:31

On Sep 24, 12:31 pm, "Hanzen" <han...@mailmeej.dk> wrote:

> De m gerne have en mening. Men at v re med til at bestemme virker
> besynderligt.
> Jeg skal ogs betale for en byggetilladelse i Esbjerg - men jeg kan
> ikke huske jeg var med til at bestemme prisen?
>
> Jyder skal ogs betale for Det kongelige Teater samt alle de andre ting I
> nyder godt af.
> S det er vel i orden at folk vest for Storeb lt slipper for den udgift?
> I f r selv lov til at bestemme betalingsringen o.s.v. og s betaler I selv
> for de goder I har. I orden?

Jeps - teatret fx kan godt betale sin egen vej.

> Jyder har allerede en betalingsring, den hedder Storeb lt.

Er det ikke omvendt? Københavner skal betale for at besøge jylland?

Fra : xdzgor

Dato : 24-09-11 06:48

On Sep 24, 12:31 pm, "Hanzen" <han...@mailmeej.dk> wrote:

> I f r selv lov til at bestemme betalingsringen o.s.v. og s betaler I selv
> for de goder I har. I orden?

Iøvrigt skal den "kommunale udligning" også droppes.

Fra : @

Dato : 24-09-11 15:58

On Sat, 24 Sep 2011 01:54:10 -0700 (PDT), xdzgor <xdzgor@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>får en betalingsring? Skal vi begynde at blande os i
>hastighedsbegrænsninger i Odense centrum? Er den slags ikke den

næh,

for kan det indføres et sted kan det jo inficere resten af landet,
bedst af få sådant galimatias stoppet i sin vorden

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-11 18:01

> [...]
> får en betalingsring? Skal vi begynde at blande os i
> hastighedsbegrænsninger i Odense centrum? Er den slags ikke den

Københavnere har da ingen problemer med at bestemme hvorledes jagten i
Vadehavet, bekyttelsen af hasselmusens habitat på Sydfyn eller brugen af
sprøjtegifte i landbruget skal foregå - hvorfor skal dem som skal lide under
den slagt ikke have samme ret til at pålægge københavnerne byrder?

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 24-09-11 19:43

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugen af sprøjtegifte i landbruget skal foregå - hvorfor skal dem
> som skal lide under den slagt ikke have samme ret til at pålægge

Nemlig.

Fra : xdzgor

Dato : 24-09-11 12:33

On Sep 24, 7:01 pm, "Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> wrote:

> K benhavnere har da ingen problemer med at bestemme hvorledes jagten i
> Vadehavet, bekyttelsen af  hasselmusens habitat p Sydfyn eller brugen af
> spr jtegifte i landbruget skal foreg - hvorfor skal dem som skal lide under
> den slagt ikke have samme ret til at p l gge k benhavnerne byrder?

Jeg kan ikke huske de folkeafstemninger du skriver om. Hvornår var de?

Fra : P.N.

Dato : 24-09-11 10:22

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
> [...]
> vil blive betragtet som en skat. Og hvis det gør det, kan man ikke afholde

Hvad kan jeg sige andet end hurra for betalingsringen Jeg glæder mig til
at den kommer. jeg kan forestille mig luften i hovedstadsområdet, det bliver
bare så godt.

Fra : Hanzen

Dato : 24-09-11 10:46

"P.N." skrev i meddelelsen news:j5k7fq$e8p$1@speranza.aioe.org...

> [...]

at den kommer. jeg kan forestille mig luften i hovedstadsområdet, det bliver

Jeg tror det er for sent for dit vedkommende.
Skaden er sket.

-- --
hilzen
Hanzen

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 24-09-11 11:12

"Hanzen" <hanzen@mailmeej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig til at den kommer. jeg kan forestille mig luften i
> hovedstadsområdet, det bliver bare så godt.

Altså lige bortset fra den storrygende cafe-latte-befolknings
tobaks-os-tilsvining af luften blandet op med diesel-os-stinkende busser.
Tænk sig hvad man ikke kunne opnå ved at indføre samme rygeregler som dem de
indførte forleden i New York City, der er det nu stort set forbudt at ryge
allevegne også udendørs, de styrer bare på det område derovre, de er mindst
20 år længere fremme i udvikling end os danskere på tobaksrygnings-området.
Og tænk sig hvad man ikke kunne opnå ved at forbyde dieseldrevne busser i
København (altså over på strøm, gas eller noget andet med dem). For det er
de to ting som der stinker af når man ruller bilvinduet ned på Kongens
Nytorv og det forsvinder først når man er kommet ud af København igen.

Men det er altså de der hykleriske cafe-latte-kjøwenhavnere som protesterer
over bilerne i København. Det har jeg ikke en skid til overs for. I storbyer
i udlandet uden betalingsringe lugter der ikke en tiende-del så slemt som i
København selv om byen måtte være større end København og trafikken med
samme proportionale størrelse. København er en skodby og problemerne er de
selv skyld i. Man mærker meget tydeligt i vesteuropæiske lande og USA at
folk ikke ryger nær så meget som i Danmark. Vi er meget langt tilbage i
udviklingen på det område. Når der opgøres hvor mange som ryger herhjemme,
så tror jeg ikke en skid på tallene. Min egen fornemmelse er at 40 % af alle
danskere ryger. Anti-rygekampagner har ikke nok effekt på danskerne. Der
skal mere til.

Herude på vestegnen af København behøver vi ikke at indføre nogen
betalingsringe for at kunne indånde den dejlige rene luft, der er ikke så
mange storrygende cafe-latte-fjolser.

> Jeg tror det er for sent for dit vedkommende.
> Skaden er sket.

Intet er for sent. Der skal kæmpes lige til det sidste mod den sindssyge
betalingsring.

Fra : @

Dato : 24-09-11 15:59

On Sat, 24 Sep 2011 11:22:05 +0200, "P.N." <245@mail.dk> wrote:

> [...]
>at den kommer. jeg kan forestille mig luften i hovedstadsområdet, det bliver

ja især da det har vist sig at færger og anden trafik på Øresund er
storeslem hvad angår partikelforurening i østsjølland

Fra : Hanzen

Dato : 24-09-11 10:51

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" skrev i meddelelsen

[...]

Ærgrer du dig ikke bare en lille smule over at du selv har været med til at
stemme dem ind?

-- --
hilzen
Hanzen

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 24-09-11 11:18

******************** CITATION BEGYND ********************

Ærgrer du dig ikke bare en lille smule over at du selv har været med til at
stemme dem ind?

******************** CITATION SLUT **********************

Nej men jeg ærgrer mig over at du skriver i mit signaturfelt, så jeg er nød
til kopiere teksten ind igen og sætte citations-tegn. Kunne du ikke holde op
med det ?

I øvrigt skal vi glæde os over at 10 års mørke med asocial borgerlig politik
nu er slut og en ny æra forhåbentlig kan begynde.

Fra : Hanzen

Dato : 24-09-11 11:28

> [...]

til kopiere teksten ind igen og sætte citations-tegn. Kunne du ikke holde op

Øhhh, jeg svarede under din sig.

I øvrigt skal vi glæde os over at 10 års mørke med asocial borgerlig politik
nu er slut og en ny æra forhåbentlig kan begynde.

I stedet får vi så betalingsring og afgift på alt andet end hvidkål og
gulerødder.
Nej lille Kim, mørketiden er først ved at begynde.

-- --
hilzen
Hanzen

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 24-09-11 11:43

> [...]
> meddelelsen news:Z7ifq.386$IG3.344@newsfe28.ams2...
>
> "Hanzen" <hanzen@mailmeej.dk> skrev i en meddelelse

> ******************** CITATION BEGYND ********************
>
> Ærgrer du dig ikke bare en lille smule over at du selv har været med
> til at stemme dem ind?
>
> ******************** CITATION SLUT **********************
>
> KL: Nej men jeg ærgrer mig over at du skriver i mit signaturfelt, så jeg
> er nød til kopiere teksten ind igen og sætte citations-tegn. Kunne du
> ikke holde op med det ?
>
> HANZEN: Øhhh, jeg svarede under din sig.

Ja og det skal du ikke, det er blandt andet det som er problemet. Du skal
enten (helst) fjerne min signatur eller skrive ovenover den. Men det er ikke
dit eneste problem. Tilsyneladende kan din newreader slet ikke lave
indrykning til citation ligesom dette her :
> sådan her skal det se ud.

> KL: I øvrigt skal vi glæde os over at 10 års mørke med asocial borgerlig
> politik nu er slut og en ny æra forhåbentlig kan begynde.
>
> HANZEN: I stedet får vi så betalingsring og afgift på alt andet end
> hvidkål og
> gulerødder.
> Nej lille Kim, mørketiden er først ved at begynde.

Det er muligt men det sker kun hvis Helle Thorning Schmidt bliver helt
afhængig af Lars Løkke Rasmussens forgodtbefindende og skal føre
Venstre-light politik.

Fra : Hanzen

Dato : 24-09-11 11:53

> [...]

dit eneste problem. Tilsyneladende kan din newreader slet ikke lave
indrykning til citation ligesom dette her :

Sådan var det også indtil jeg fik denne møg Windows Live Mail

Jamen, så nyd du din betalingsring.

-- --
hilzen
Hanzen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-09-11 18:41

"Hanzen" skrev i meddelelsen

> [...]
>indrykning til citation ligesom dette her :
>
>Sådan var det også indtil jeg fik denne møg Windows Live Mail

Jamen, Hanzen - det er der en løsning på. Nedenstående link er et script som
kan løse det problem. Det er ikke optimalt idet det skal aktiveres hver gang
du åbner for nyhedsgrupperne (ikke ved hvert svar) og derpå skal du anvende
genvejsknappen til Windows + 9-tallet, men så får du det også til at fungere
som det skal. Problemet er at Microsoft har direkte skrevet at de ikke har
til hensigt at ændre på noget, at de er ligeglad med nyhedsgruppesoftware,
så der er ikke noget der får dem til at ændre på det.
Jeg kan tilføje at jeg har valgt den enkle løsning med programmet, men der
står en hel masse om hvordan man kan implementere det i Windows Live Mail,
men det er en kende "langhåret" - i hvert fald var det det jeg opdagede da
jeg læste deres beskrivelse, men du er velkommen til at benytte det på den
enkle måde eller den mere indviklede måde. Jeg har givet et link nedenfor.
Bemærk i øvrigt at der automatisk sættes en signatur der fortæller at man
lover en hel masse vedr. fremtidige afsendelser, men det stryger jeg altid.
Have fun!

http://www.dusko-lolic.from.hr/wlmquote/

Fra : DADK

Dato : 29-09-11 07:48

On 22-09-2011 01:55, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) wrote:
> [...]
> hvis betalingsringen ikke kommer til folkeafstemning såfremt at der er
> flertal i folketinget for etableringen af den.

Jeg synes også det er for smalt et emne til at det kan bære en
folkeafstemning. Det kan komme på stemmesedlen ved næste kommunalvalg,
men så heller ikke mere.